M262.1 - KRES

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

M262.1 - KRES

Příspěvekod RSC » sob 05 lis, 2016 11:15 am

POZN. : po domluvě vytaženo do samostatného vlákna ! Moderátor

Takto vypadá M262.1 od Kres.
M262_1.JPG

Pár rychlých postřehů ode mne:
Kvalita standardně vysoká jak jsme zvyklí, tedy jak to minimálně mám rád já. Ten co je podepsán vždy po kontrolou kusu si skutečně vždy dá záležet, že nic není špatně - nestalo se mi, že bych si na cokoliv od této firmy kdy posteskl.
Cena není malá, ale vzhledem ke kvalitě, proč si radost nedopřát.
Verze standardně analog, digi, digi zvuk.
Spojení vozů obvykle pro Kres z poslední doby.
Milovníky analogu jistě na kolejišti potěší, že jednotka je zpřevodovaná do pomala, takže rychlost je vůči M494.0 téměř poloviční. Takže ti co se rádi kochají pomalou jízdou si zde přijdou na své...
Má hnané pouze dvě nápravy, tak jak ve skutečnosti, jsou bandážové. Jízda klidná, osobně by mi navadil pohon všech 4, ale není to třeba.
Překvapivě je jednotka hlučnější, než třeba M494.0 - snad se zajetím uklidní. Po chvíli jízdy se mi zdálo, že se to lepší. Trošku mi to u zvukové verze vadí, uvidíme...
V přibaleném sáčku jsou i díly, které umožní nasadit šachty pro spřáhla a nějaké další drobnosti. Nevím zda do využiju, asi ne. Ani ke spojení dvou souprav, které jsem si objednal.
Krabička standardní provedení Kres, ikdyž já bych měl raději vozy jednotky v krabičce pod sebou, než vedle sebe a dlouhou krabici. Já osobně mám nejraději u lokomotiv uložení v tomto pěnovém materiálu.
Svítí vše hezky. Jízda klidná, i na vyhybkách se to nehne, což mne mile překvapilo.
Můžu přidat další obrázky...
Naposledy upravil RSC dne ned 06 lis, 2016 12:34 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Diskuze - novinky TT 2016

Příspěvekod Colonel32 » sob 05 lis, 2016 4:13 pm

Zvlášť jestli máš každou soupravu jinou, tedy jednu PéZetku a jednu normální, tak by mne i zajímal rozdíl v reálu.
Colonel32
 
Příspěvky: 862
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Diskuze - novinky TT 2016

Příspěvekod nalini » sob 05 lis, 2016 6:13 pm

RSC: Díky moc za info, další obrázky určitě uvítáme, spíše detaily jednotlivých částí soupravy, pokud máš k dispozici. A co zvuk? Jak jsi spokojen? "Nezapomněli" tam zase německé hlášení, jak je už nepsaným zvykem? Nebude lepší alternativou Jacek? Předem díky za doplňující info.
nalini
 
Příspěvky: 100
Registrován: ned 10 led, 2010 9:45 am


Re: Diskuze - novinky TT 2016

Příspěvekod Radek Strnad » sob 05 lis, 2016 8:53 pm

Ono to P/Z je jen natištěné na přechodovém můstku. Je to nejspíš jen fikce. Já mám digitální verzi s Flex dec dekodérem. Stejně jako u Modrého blesku a Manky je to paráda. Také můj je o maličko hlučnější, ale snad až ho zajedu, tak se to srovná. Ale to bude až o vánocích. Slabší polovička mi ho hned po zkoušce zabavila pro Ježíška. :( Po čase zase konečně pořádný model. 8)
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

M262.1

Příspěvekod RSC » sob 05 lis, 2016 10:02 pm

Já jsem objednával zvukovou verzi a flex dec verzi - jelikož nemám zatím digitál, tak se ke zvuku nevyjádřím, protože na analog nehraje...

Ta hlučnost mne mrzela. Nedalo mi to nerozebrat to celé a přijít tomu na kloub..., promáznout jiným mazivem pomohlo. Je to lepší. Nechal jsem to brázdit půl hodiny, i to pomohlo.
Ono to částečně zesiluje hlučnost když je to zakryté při vyšších rychlostech, protože hnaný podvozek samotný prostě nehlučí, ale ve voze ano. Na poloviční rychlost FZ1 to jede již tiše, ale jakmile se přidá více, ještě to není ono. Přemýšlím, kde to může být, že z toho leze ten hluk při vyšších rychlostech a spíše v obloucích... že by to bylo lehké nad pohonem? No prostě škoda, že nezvolili stejné provedení pohonu jako bylo u M494.0.
Alespoň vím, že je to i u jiných jak jsem předpokládal... nevím zda do toho ještě jednou vlezu. Stejně mi to nedá...

Jinak je to fajn, je to celkem malá jednotka, tak na malá kolejiště mnohé potěší.
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Ladění hlučnosti M262.1

Příspěvekod RSC » ned 06 lis, 2016 1:30 pm

Shrnu mé výsledky úprav hlučnosti za sebe, protože jsem se dostal kam jsem chtěl - hlučnost není vyšší než u M494 Kres.

Můj názor: Jedná se o klasický problém hnaného jednoho podvozku v dvoupodvozkovém vozidle s bandážemi. Vzpomněl jsem si na svá modelářská léta, kdy jsem stavěl lokomotivy a použil i toto řešení a bylo nutné to řešit zvýšením hmotnosti na tento podvozek. (mělo to mít hnané 4 nápravy, tohle by se takto nedělo - řešit to mohli stejně jako třeba u delfína)

Nejdříve jsem vyrobil tlumič možných vybrací při vysokých otáčkách z měděného plechu, packy jsou chyceny na motor ze stran - na obrázku uchycení nejde vidět jen vrchní část plošky pro umístění tlumícího materiálu. Třetí packa z měděného plechu zvrchu vymezuje a drží ve stejné poloze tento přípravek o původní bílou závlačku držící motor (na obrázku již je vidět). Je třeba to natvarovat a dopilovat tak, aby výsledná ploška byla v ose podvozku, z důvodu otáčení podvozku v rámu a jeho možnému naklápění při jízdě!!! Také dejte pozor, aby se uchycení nikde nedotýkalo a nevadilo při otáčení podvozku, je třeba tento vyráběný díl prostě dopilovat a poupravit správně!!! Pak to stačí doplnit o tlumící materiál, který se na tento díl přilepí a vrchem se jen dotýká tišťáku a je možné tento tlumící materiál o cca 0,5-1 mm dle použitého materiálu přitlačit - pomůže to také zklidnění při vysokých otáčkách (cca průměr 6 mm tlumícího materiálu, výška dle vyrobeného dílu - umožní toto naklápění podvozku, větší průměr již může být problematický). Tišťák v tomto místě nic nemá, je úplně čistý. Protože se mi to podařilo relativně hned a nejde to ve voze vidět, tak na krásnější provedení kašlu. 8) Jde o funkci a že to drží.

Pak je třeba, aby na řadu přišlo nepoužívané olovo (asi nejlepší materiál pro tuto rychlou úpravu) a dát je všude tam, kde to je možné, například do míst, kde jsem to dal já. Pozor, jen do míst, kde je hnaný podvozek, všude jinde by to bylo kontraproduktivní!!! Je nutné závaží prostě pilovat a pilovat, jsou všude různé drážky, drátky. Takže dejte si na to pozor, chvíli práce a představivosti i s tímto dílem to chce. Moc místa tam není, ale potřebné tam prostě je. Potřebná hmotnost závaží se tam vejde a je třeba si s tím pochrát, případně závaží slepit z několika dílů. Ještě tam u mne je místo na další závaží, ale pro mne již to je vyhovující - výsledek požadované tichosti byl dosažen. Jde to samozřejmě udělat rozebírací a není nutné do modelu zasahovat (mám to rozebírací), chvíli práce to dá. Myslím si, že každý si s tím poradí, když již se do toho pustí a má trochu technického nadání a představivosti, což je asi u železničních modelářů běžné. Dodání hmotnosti je nutné a zásadní!!! Přidání hmotnosti na bandážovém hnaném podvozku díky jeho nízké výrobní hmotnosti způsobuje větší přítlak na bandáže a nedochází tak již v takové míře k mini vibracím. Jejich omezením tak následně dochází k snížení oné hlučnosti vozu / soupravy. A to jsme chtěli dosáhnout... 8)

Třeba existují i jiná řešení...?

M1.jpg

Zde s úpravami zakrytováno a svítící pro představu.
M2.jpg

Prostě a jednoduše. Za mne s tímto konstruktéři u Kres měli počítat, tady to podcenili :idea: Já prostě nemám rád u TT jeden hnaný podvozek, protože určité problémy s tímto řešením jsou a je nutné je na minimum eliminovat, to již jsem se naučil v mládí, když nic nebylo a tvořili jsme a učili jsme se. 8)

Dodatek nesouvisející přímo s problémem M262.1: Díky těmto úpravam v ladění podvozku, jsem našel ještě jednu obloukovou tiligáckou vyhybku s dělenými jazyky, která potřebovala úpravu (nemám je rád). Prostě tyhle výhybky potřebují, aby jsme si je doma dodělali - dopilovali a zpevnily uchycení jazyků. A dopilovali drobně někdy také srdcovku. Prostě jehlové pilníčky si u mne přijdou na své...
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: M262.1 - KRES

Příspěvekod Tomáš » ned 06 lis, 2016 6:03 pm

Pánové,možná tu budu za blbce,ale co to je za motorák? Nikde jsem nic podobného nenašel. Pod označením m262.1 ČSD znám jen klasický " kredenc".
Že by nějaký prototyp? Díky za objasnění.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: M262.1 - KRES

Příspěvekod MkTT » ned 06 lis, 2016 6:25 pm

Tomáš píše:Pánové,možná tu budu za blbce,ale co to je za motorák? Nikde jsem nic podobného nenašel. Pod označením m262.1 ČSD znám jen klasický " kredenc".
Že by nějaký prototyp? Díky za objasnění.

Je to motorová jednotka VT 137.372 Stettin, která po II. světové válce zůstala v Československu jako kořistní a byla přeznačená na M262.101. V roce 1951 byla vrácena zpět do Německa. Pokud je mi známo, tak u nás více jak jeden kus nikdy nejezdil (takže Kres jich vyrobil 100x víc, než kolik jich ve skutečnosti existovalo...).
MkTT
 
Příspěvky: 567
Registrován: stř 08 úno, 2012 3:46 pm
Bydliště: Praha 10

Re: M262.1 - KRES

Příspěvekod Colonel32 » ned 06 lis, 2016 8:02 pm

O německých kořistních jednotkách (včetně této) se docela obsáhle píše v 1. díle encyklopedie Ganzů.
Colonel32
 
Příspěvky: 862
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: M262.1 - KRES

Příspěvekod zderem » pon 07 lis, 2016 7:58 am

Viděl někdo nějakou fotku skutečné jednotky M262.101u ČSD. V knize o Ganzech jsem ji nenašel a na google také ne...Je možné, že jen špatně hledám.
zderem
 
Příspěvky: 97
Registrován: pát 27 led, 2012 3:03 pm

Re: M262.1 - KRES

Příspěvekod Colonel32 » pon 07 lis, 2016 10:54 am

MkTT píše: V roce 1951 byla vrácena zpět do Německa.


Dle encyklopedie Ganzů to bylo až v březnu 1956. Překlep, selhání paměti nebo rozpor mezi zdroji?
Colonel32
 
Příspěvky: 862
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: M262.1 - KRES

Příspěvekod MkTT » pon 07 lis, 2016 11:49 am

Colonel32 píše:
MkTT píše: V roce 1951 byla vrácena zpět do Německa.


Dle encyklopedie Ganzů to bylo až v březnu 1956. Překlep, selhání paměti nebo rozpor mezi zdroji?


Informace o roce 1951 je z Německé wikipedie: https://de.wikipedia.org/wiki/DR_137_32 ... dr.C3.A1hy. Má to být citace z knihy Heinz R. Kurz: Die Triebwagen der Reichsbahn-Bauarten. EK-Verlag, Freiburg 1988, ISBN 3-88255-803-2, strana 386. Tu knihu bohužel nevlastním, takže nemohu informaci potvrdit ani vyvrátit.
MkTT
 
Příspěvky: 567
Registrován: stř 08 úno, 2012 3:46 pm
Bydliště: Praha 10

Re: Diskuze - novinky TT 2016

Příspěvekod Jacek » pon 14 lis, 2016 10:19 pm

nalini píše:...A co zvuk? Jak jsi spokojen? "Nezapomněli" tam zase německé hlášení, jak je už nepsaným zvykem? Nebude lepší alternativou Jacek? Předem díky za doplňující info.

někteří se ptají, jiní už s tím rovnou počítají :shock: , něco jsem zkusil vytvořit, na stránkách je výsledek.
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 887
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: M262.1 - KRES

Příspěvekod Trainmaniak » úte 15 lis, 2016 6:07 am

Zdravím vepsolek, na http://www.trainmania.info/zapisky2016.html#m262 jsem dnes vyvěsil fotky motoráku M 262, které mi poskytl kamarád.

m262-15.jpg
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1462
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am


Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Kavka_ a 18 návštevníků