Shrnu mé výsledky úprav hlučnosti za sebe, protože jsem se dostal kam jsem chtěl -
hlučnost není vyšší než u M494 Kres.
Můj názor: Jedná se o klasický problém hnaného jednoho podvozku v dvoupodvozkovém vozidle s bandážemi. Vzpomněl jsem si na svá modelářská léta, kdy jsem stavěl lokomotivy a použil i toto řešení a bylo nutné to řešit zvýšením hmotnosti na tento podvozek. (mělo to mít hnané 4 nápravy, tohle by se takto nedělo - řešit to mohli stejně jako třeba u delfína)
Nejdříve jsem vyrobil tlumič možných vybrací při vysokých otáčkách z měděného plechu, packy jsou chyceny na motor ze stran - na obrázku uchycení nejde vidět jen vrchní část plošky pro umístění tlumícího materiálu. Třetí packa z měděného plechu zvrchu vymezuje a drží ve stejné poloze tento přípravek o původní bílou závlačku držící motor (na obrázku již je vidět). Je třeba to natvarovat a dopilovat tak, aby výsledná ploška byla v ose podvozku, z důvodu otáčení podvozku v rámu a jeho možnému naklápění při jízdě!!! Také dejte pozor, aby se uchycení nikde nedotýkalo a nevadilo při otáčení podvozku, je třeba tento vyráběný díl prostě dopilovat a poupravit správně!!! Pak to stačí doplnit o tlumící materiál, který se na tento díl přilepí a vrchem se jen dotýká tišťáku a je možné tento tlumící materiál o cca 0,5-1 mm dle použitého materiálu přitlačit - pomůže to také zklidnění při vysokých otáčkách (cca průměr 6 mm tlumícího materiálu, výška dle vyrobeného dílu - umožní toto naklápění podvozku, větší průměr již může být problematický). Tišťák v tomto místě nic nemá, je úplně čistý. Protože se mi to podařilo relativně hned a nejde to ve voze vidět, tak na krásnější provedení kašlu.
Jde o funkci a že to drží.
Pak je třeba, aby na řadu přišlo nepoužívané olovo (asi nejlepší materiál pro tuto rychlou úpravu) a dát je všude tam, kde to je možné, například do míst, kde jsem to dal já. Pozor, jen do míst, kde je hnaný podvozek, všude jinde by to bylo kontraproduktivní!!! Je nutné závaží prostě pilovat a pilovat, jsou všude různé drážky, drátky. Takže dejte si na to pozor, chvíli práce a představivosti i s tímto dílem to chce. Moc místa tam není, ale potřebné tam prostě je. Potřebná hmotnost závaží se tam vejde a je třeba si s tím pochrát, případně závaží slepit z několika dílů. Ještě tam u mne je místo na další závaží, ale pro mne již to je vyhovující - výsledek požadované tichosti byl dosažen. Jde to samozřejmě udělat rozebírací a není nutné do modelu zasahovat (mám to rozebírací), chvíli práce to dá. Myslím si, že každý si s tím poradí, když již se do toho pustí a má trochu technického nadání a představivosti, což je asi u železničních modelářů běžné. Dodání hmotnosti je nutné a zásadní!!! Přidání hmotnosti na bandážovém hnaném podvozku díky jeho nízké výrobní hmotnosti způsobuje větší přítlak na bandáže a nedochází tak již v takové míře k mini vibracím. Jejich omezením tak následně dochází k snížení oné hlučnosti vozu / soupravy. A to jsme chtěli dosáhnout...
Třeba existují i jiná řešení...?
Zde s úpravami zakrytováno a svítící pro představu.
Prostě a jednoduše. Za mne s tímto konstruktéři u Kres měli počítat, tady to podcenili
Já prostě nemám rád u TT jeden hnaný podvozek, protože určité problémy s tímto řešením jsou a je nutné je na minimum eliminovat, to již jsem se naučil v mládí, když nic nebylo a tvořili jsme a učili jsme se.
Dodatek nesouvisející přímo s problémem M262.1: Díky těmto úpravam v ladění podvozku, jsem našel ještě jednu obloukovou tiligáckou vyhybku s dělenými jazyky, která potřebovala úpravu (nemám je rád). Prostě tyhle výhybky potřebují, aby jsme si je doma dodělali - dopilovali a zpevnily uchycení jazyků. A dopilovali drobně někdy také srdcovku. Prostě jehlové pilníčky si u mne přijdou na své...