jízdní vlastnosti Rosničky

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

rosnička

Příspěvekod jakdus » čtv 22 led, 2009 11:11 pm

Je to fakt rozdíl,základní nový model DR se dá sehnat i za 700,- (aukro),nebo prodávají set DR cca 1000-1100 Kč rosnička,vagonky,ovál, napaječ. Jízdní vlastnosti jsou fakt někde jinde, ikdyž nedávno jsem měl možnost jezdit rosničkoou od Zeuke a jezdila velice solidně. Nová verze nemá pohyblivá spřáhla,ale to je tu už psáno. Taky s dá koupit i tohle, http://www.odklepnuto.cz/aukce1985827-m ... ?actpage=4. Jak je vidět lidé jsou všeho schopní. :lol:
Uživatelský avatar
jakdus
 
Příspěvky: 68
Registrován: stř 31 pro, 2008 8:11 pm

Příspěvekod Jarda H. » pát 23 led, 2009 6:24 am

Ono vůbec na aukcích "odklepnuto.cz" se pohybuje řada prodejců, co jsou zcela mimo realitu :lol: ! Když tam vidím třeba starého (!!) hektora (výrobce BTTB) v relaci za 8 - 9 tisíc .... :lol: :lol: a tak by se mohlo pokračovat. Taky díky těm přemrštěným cenám se nějaké nákupy na tomhle aukru realizují velmi vzácně !! Dnes na tyhle stránky zavítám jen vyjímečně, nestojí za to :!:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2794
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Okno

Příspěvekod lachttan.bastr » ned 09 srp, 2009 5:59 am

By mne zajímalo, zda Tillig konečně udělá i okno na čele kabiny u dveří. Vlevo ve směru jízdy. Jak je na tom přepracovaná verze?
Velikost středu = TT = Top Technik = vrchol techniky!
lachttan.bastr
 
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 30 črc, 2009 4:54 pm
Bydliště: Brno

Příspěvekod Patrik Novák » ned 09 srp, 2009 8:14 am

stará rosnička po doplnění závaží utáhne více vozů , nová rosnička je dost lehká a není dost místa na přídavné závaží , prozměnu ale lépe jezdí už nižšího napětí na foto závaží v kapotách
Obrázek
foto přídavného závaží které do starých rosniček odlévám(prodávám)
Obrázek
foto nové rosničky s cenou za jakou byli na ......(dni otevřených dveří ) v Sebnitz běžně stojí cca 50e
Obrázek
Patrik Novák
 
Příspěvky: 734
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Re: jízdní vlastnosti Rosničky

Příspěvekod zderem » úte 07 led, 2014 2:54 pm

Zdravím pánové. Neodolal jsem a zakoupil novou rosničku. Bohužel jsem si nepřečetl všechny dostupné články a teď zjišťuji všechny ty nedodělky. Nainstaloval jsem dekodér a jal se vyzkoušet mašinu na kolejích. Jízda této lokomotivy, jestli se to tak dá nazvat, je opravdu tristní. Jde nějak zlepšit sběr proudu z kolejí? Má někdo ve vaší rosničce power pack? Rád bych ho tam instaloval, pokud to jde. Předem děkuji za info. Zdeněk
zderem
 
Příspěvky: 97
Registrován: pát 27 led, 2012 3:03 pm

Re: jízdní vlastnosti Rosničky

Příspěvekod Radek Strnad » úte 07 led, 2014 4:19 pm

To víš....mrkni ke mě http://kyklop68.rajce.idnes.cz/T334 ,tam je to, co potřebuješ a ještě přečti témata zde na fóru. 8)
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1186
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: jízdní vlastnosti Rosničky

Příspěvekod zderem » úte 07 led, 2014 5:02 pm

Děkuji Ti Radku za vyčerpávajíci informace:-)
zderem
 
Příspěvky: 97
Registrován: pát 27 led, 2012 3:03 pm

Re: jízdní vlastnosti Rosničky

Příspěvekod peter_vy » úte 07 led, 2014 5:25 pm

Často býva aj problém v zberačoch prúdu. Ako-tak dobre fungujú keď sú v čo najvyššej polohe. V tejto polohe ich treba v ráme dobre zaistiť prihnutím plechu. Ďalej som na mojich Rosničkách vymenil stredné kolá za kovové - tak majú viacej tendenciu "padať" na koľaje. Možno ešte dobastliť ďalšie zberače a dovážiť čo to dá (http://www.trainmania.info/udelatka/01- ... u_t334.pdf).
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 280
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: jízdní vlastnosti Rosničky

Příspěvekod Pavel Čáp » stř 08 led, 2014 5:24 pm

Je dobré trochu přihnout sběrače a veškeré dutiny vycpat balastem. Neekologicky jsem použil olovo, kterého mám po rekonstrukci rozvodu vody v domě dost :D . Jízdní vlastnosti se citelně zlepšily, ale pořád je to kraťounká mašinka, ta bude mít problémy stále.
Pavel Čáp
 
Příspěvky: 111
Registrován: stř 02 úno, 2011 4:19 am

Re: jízdní vlastnosti Rosničky

Příspěvekod Radek Strnad » stř 08 led, 2014 6:18 pm

Dá se to vypiplat téměř k dokonalosti. Nutný je power pack 1000mikroF,prostřední dvojkolí celokovové z vagónu pro lepší vedení proudu, sběrné plíšky ve správné poloze, tzn.nahoře, protože jinak se to namísto kovové obruče dotýká plastového středu a můžeš to přihýbat jak chceš a nevede to a nacpat kam jen to jde olovo(já používám rybářské) a vše v provozu udržovat ve sterilní čistotě. Ještě to chce také pevné nervy a ruku pro uskutečnění úprav. :lol: Kdybych měl označit nejmizernější mašinu z produkce Tillig, byla by to tato, ale o tom jsem už psal.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1186
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: jízdní vlastnosti Rosničky

Příspěvekod Trainmaniak » pát 10 led, 2014 9:43 am

Ideální by bylo, kdyby Tillig při "inovaci" Rosničky přikročil k takovému přepracování, jako u V36. A třeba i s tou kyvnou kolébkou pro kopírování nerovnosti. To by si člověk rád připlatil. Moje stará Rosnička po té výše odkazované úpravě jezdí velice pěkně. Nová dostane za uši a překopu jí sběr, protože po vybalení z krabičky byla prakticky nepoužitelná právě díky sběru. K čemu mi je rozhraní a 5-pólový motor, když k nim nejsem schopen spolehlivě přivést proud? Asi to trápí většinu majitelů Rosniček, sám už jsem se nad tím také před časem zamýšlel: http://www.trainmania.info/zapisky2013.html#rosnicky
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1460
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: jízdní vlastnosti Rosničky

Příspěvekod zderem » úte 14 led, 2014 2:23 pm

Ještě jednou děkuji za spoustu užitečných informací. Dá se někde dohledat schéma zapojení power packu? Z fotek to nejsem schopný rozluštit. V diskuzi je odkaz na Houmrovy vlaky, ale na jeho stránkách jsem zapojení nenašel. Musí se použít jen dekodér Kuehn, nebo to funguje např. s Fleichsmanem?
zderem
 
Příspěvky: 97
Registrován: pát 27 led, 2012 3:03 pm

Re: jízdní vlastnosti Rosničky

Příspěvekod Radek Strnad » úte 14 led, 2014 4:07 pm

Musíš do DCC a pročíst téma Power 1-3. Tam má Houmr zapojení Hurvínka M131 a máš tam vše,co pořebuješ. Kondenzátor si zvol podle velikosti v rozmezí hodnot 400-1000mikroF. Dekodér musí mít pro zapojení poweru pájecí sloty. Z těch co používám já to má LENZ Gold mini a také Kuehn N045,ten to má z druhé strany-naproti přívodům. U Kuehna je jednodušší power v tom, že tam nemusí být tlumivka.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1186
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: jízdní vlastnosti Rosničky

Příspěvekod rawen » úte 14 led, 2014 6:21 pm

Zeptám se možná hloupě, ale přesto: Má cenu takhle upravovat Rosničku provozovanou výhradně na modulech? S přihlédnutím k nárokům na kvalitu výhybek, poloměry a další požadavky na moduly, samozřejmě.

Radek
rawen
 
Příspěvky: 1692
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: jízdní vlastnosti Rosničky

Příspěvekod grexx » úte 14 led, 2014 6:29 pm

Radek Strnad píše:Musíš do DCC a pročíst téma Power 1-3. Tam má Houmr zapojení Hurvínka M131 a máš tam vše,co pořebuješ. Kondenzátor si zvol podle velikosti v rozmezí hodnot 400-1000mikroF. Dekodér musí mít pro zapojení poweru pájecí sloty. Z těch co používám já to má LENZ Gold mini a také Kuehn N045,ten to má z druhé strany-naproti přívodům. U Kuehna je jednodušší power v tom, že tam nemusí být tlumivka.



Ahoj ten Kuehn N045 jak píšeš že to má z druhé strany oproti přívodům, je myšleno že to má přímo na přívodech? Pokud ano dalo by se to naletovat už před paticí , tam by se mi to letovalo lépe.
Uživatelský avatar
grexx
 
Příspěvky: 79
Registrován: pon 22 pro, 2008 7:02 pm
Bydliště: Kolín

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků