Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka
Davca píše:Dobrý den pánové,
pokusil jsem si upravit stroj 334 024 (starší provedení, model zakoupen jako nový tuším v roce 2000 či 2001) s pomocí Vámi uvedených informací a rad. Sběrače proudu jsem si ale vyrobil jiné a olůvkový balast přidal jen do prostoru po odstraněných rezistorech pod motorkem. Digitalizace se provedla pomocí dekodéru Kuehn N45. Model již po výměně sběračů jezdil přes výměny podstatně lépe než předtím, ale při nejnižší možné rychlosti občas přeci jen na srdcovkách "umřel" (výměny EW1 s podložím Tillig). Pokusil jsem se tedy také o výrobu Power packu (dále jen "PP") a zde si nejsem jist výsledkem.
Jak je známo, u Rosniček v TT (právě i u starších verzí modelu) je velká nouze o volný prostor a tak jsem vše řešil dvojicí kondenzátorů 100 uF a 220 uF/25 V (možná by se ta stovka dala nahradit druhou kapacitou 220uF) plus dalšími potřebnými součástkami. Při měření celkové hodnoty kapacity bylo zjištěno 317 uF. Zapojení obvodu a připojení k dekodéru je zřejmé na stránce č.22 ... http://kuehn-digital.de/files/N45_de_a.pdf .
Při zkouškách při přejíždění izolovaného úseku bylo zjištěno, že model bez PP zastavil 11 mm za izol.spojkou. S PP to bylo milimetrů dvanáct. Nájezdová rychlost (nastavení ovladače) byla v obou případech shodná. Nevím, příjde mi to jako docela poslabší výsledek vzhledem k vynaložené práci. Bude těch 317 uF málo nebo je třeba něco v dekodéru programovat, pochopil jsem vůbec funkci a použití PP s dekodérem správně - má PP za úkol dodat energii na velmi krátkou (dejme tomu 5 mm) jízdu modelu ?
Jde o mou digitální "prvotinu", tak prosím o větší dávku tolerance a předem děkuji za případné rady či tipy.
S pozdravem
David
Zpět na Velikost TT (komunita TT)
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků