Pánové, s dovolením se též zapojím. S Trainmaniakem používáme tentýž software - Helicon Focus. Existuje i jiný, zdarma, jmenuje se Combine ZP (popis
zde nebo na
Želpage), výsledky jsou podobné.
Podmínky - dobré nasvícení (aby byl záběr bez šumu), nefotit věci úplně u foťáku a fakt pevný stativ. Zaostřuju manuálně postupně skrz celou scénu, typicky tak 10 - 12 záběrů, aby se mi pole ostrosti jednotlivých fotek překrývaly. Fotím na samospoušť (1 sec), šla by i dálková, nesmíte si do toho drcnout. Při vyšších clonách lze jít na méně záběrů, ale nemá to cenu, složí to software, tak co si kazit obraz. Zkoušel jsem zrcadlovku (Nikon D70), ale dělalo to hrozný obraz - kvůli velké čočce se záběry opravdu blízko u objektivu jevily jako zabrané z různého směru a nešly složit. Takže jsem přešel na "polokompakt" Nikon P7700, ten krom toho, že skvěle kreslí, má i menší čip, tedy větší hloubku ostrosti a pro daný účel to vychází o mnoho líp.
K nasvícení - VojtikJ zmiňuje difuzér, ale záleží na požadované scéně. Na prokreslenou zřetelnou fotku do katalogu jo, ale když simuluju mašinu venku na slunci, pražím - proti všem zásadám - do scény stavebním halogenem 400 W asi z metru a půl napřímo. Jo, a fotím zásadně v noci, kdy se mi do focení nemíchá denní světlo kvůli vyvážení bílé.
Pozadí - jak kdy. Dá se kompletně
vložit v Photoshopu, nebo
vytisknout na kartón a vyfotit s modelem, tady dokonce je
vytištěné a vyfocené pozadí ze dvou částí, jedna vlevo vzadu v ose koleje a druhá KOLMO na ni vpravo podél staniční budovy (a poznáte prd
), nebo lze využít
skutečný les. V galerii najdete i další, skládané i neskládané fotky, i záběr "making of".
Náročnost? Jeden večer focení, dva večery editace. Třeba ale budete šikovnější...