Spodní přestavníky BTTB pro EW2

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Spodní přestavníky BTTB pro EW2

Příspěvekod Stefan » pon 27 čer, 2016 8:28 pm

Zdravím,
Řeším problém, mám na svém panelu výhybky které přestavuji mžikovým proudem pomoci starých BTTB přestavníků, tak jak to má uvedeno na svých stránkách Trainmaniak. Nicméně jsem si koupil výhybky EW2 u kterých je přepínání napájení srdcovky... a tyto výhybky chci taky přestavovat mžikovým proudem a pokud možno pomocí BTTB přestavníků. Prolezl jsem už toho vážně dost, ale tuto kombinaci řešení jsem ještě nikde nenašel.
Uvažoval jsem o bistabilním relé. Kamarád mi dával dohromady jedno schéma zapojení, ale není komletní (https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=577448C2) Nenašel by se někdo kdo by mi mohl poradit, ať už s nějakým novátorským řešením, nebo s doplněním toho schématu?
Díky
Stefan
 
Příspěvky: 13
Registrován: sob 30 říj, 2010 9:53 am

Re: Spodní přestavníky BTTB pro EW2

Příspěvekod munro » pon 27 čer, 2016 10:17 pm

BTTB prestavnk nema dostatecnou silu na prestaveni EW2
Klub železničních modelářů DDM Jednička Dvůr Králové nad Labem

http://kzm.717.cz/
munro
 
Příspěvky: 41
Registrován: čtv 01 črc, 2010 12:51 pm

Re: Spodní přestavníky BTTB pro EW2

Příspěvekod J.Kozak » úte 28 čer, 2016 4:29 am

Zdravím, dle mých zkušeností ideální náhrada BTTB přestavníků viz vlákno: http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=7&t=9468&start=15
EW2 patří dle seznamu mezi odzkoušené. Ať se daří.
J.Kozak
 
Příspěvky: 32
Registrován: ned 26 zář, 2010 2:52 pm

Re: Spodní přestavníky BTTB pro EW2

Příspěvekod PeLi » úte 28 čer, 2016 7:00 am

Mám 2 výhybky EW2, ktoré prestavujem pomocou starých BTTB prestavníkov a srdcovku prepínam pomocou bistabilného relé ( presný typ teraz neviem zistiť ).
Funguje to bez problémov, ale napájanie mám 18V.
Uživatelský avatar
PeLi
 
Příspěvky: 52
Registrován: úte 04 úno, 2014 6:46 pm

Re: Spodní přestavníky BTTB pro EW2

Příspěvekod Stefan » úte 28 čer, 2016 8:10 am

Díky za odkaz na vlákno.
Princip od peeteeeho je stejný jako u starých BTTB přestavníků což je fajn. Mi jde ale o to, jak měnit napájení srdcovky a zároveň přestavovat výhybku jedním tlačítkem. Bylo tam (vlákno "Univerzální el. mag. přestavníky...") zmíněno bistabilní relé, ale nic k tomu nebylo dále řečeno (tedy hlavně JAK to zapojit).
Zodpoví mi tuto otázku někdo tady, nebo se mám obrátit na pány ve zmíněném vláknu?
Stefan
 
Příspěvky: 13
Registrován: sob 30 říj, 2010 9:53 am

Re: Spodní přestavníky BTTB pro EW2

Příspěvekod munro » úte 28 čer, 2016 8:52 pm

No asi jsem to delal blbe, me to s BTTB nechodilo spolehlive - ze by tech 18V?
Klub železničních modelářů DDM Jednička Dvůr Králové nad Labem

http://kzm.717.cz/
munro
 
Příspěvky: 41
Registrován: čtv 01 črc, 2010 12:51 pm

Re: Spodní přestavníky BTTB pro EW2

Příspěvekod j p » stř 29 čer, 2016 7:12 am

munro píše:No asi jsem to delal blbe, me to s BTTB nechodilo spolehlive - ze by tech 18V?


Pomuze uprava jazyku, tak jak je popsana tady:
http://lokopin.wz.cz/kolejivo/stavba1.htm
Obrazek cislo 3.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Spodní přestavníky BTTB pro EW2

Příspěvekod PeLi » stř 29 čer, 2016 11:54 am

munro píše:No asi jsem to delal blbe, me to s BTTB nechodilo spolehlive - ze by tech 18V?

A ešte som asi v polovici ztenšil jazyky, aby kládli menší odpor.
Uživatelský avatar
PeLi
 
Příspěvky: 52
Registrován: úte 04 úno, 2014 6:46 pm

Re: Spodní přestavníky BTTB pro EW2

Příspěvekod Pavel Čáp » stř 06 črc, 2016 7:52 am

Já nevím... pohánět výhybku s pružnými jazyky předpotopním přestavníkem BTTB... Ty přestavníky mi přišly v dávných dobách jako jeden z nejslabších článků výrobního sortimentu soudruhů z NDR. K EW2 jsem zprvu zkoušel přestavníky Conrad, ale pružné jazyky měly tendenci se vracet do vidlicové polohy, po prvním odzkoušení prototypových přestavníků MTB nedám na tyto dopustit a mohu je vřele doporučit. U nich také odpadá problém s napájením srdcovek, příslušné kontakty jsou součástí přestavníku. Jsou to přestavníky motorické, takže k přestavení potřebují delší čas, zato koncové vypnutí je už z principu konstrukce přestavníku naprosto spolehlivé.
Pavel Čáp
 
Příspěvky: 111
Registrován: stř 02 úno, 2011 4:19 am


Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků