Stránka 1 z 1

Koncové nádraží "Malé kolejiště"

PříspěvekNapsal: ned 26 čer, 2016 6:58 pm
od milanbobo
Ahoj.
Na malém kolejišti 150 x 90 chci postavit koncové nádraží kde by se dal udělat malý posun. tj. přivezené vozy
" jeden - tři odpojit " a stávající přistavit ke skladišti atp. Zatím mám dva návrhy, ta stanice v oblouku má delší staniční koleje. Přikládám obrázky kde kolej vychází z tunelu do oblouku R267 následně přes most který by měl být zachovaný neboť je pod ním vlečka.
Prosím poradˇte - a napište své připomínky.
Dík Milan

Re: Koncové nádraží "Malé kolejiště"

PříspěvekNapsal: ned 26 čer, 2016 8:04 pm
od hank
Ten první návrh má zoufale krátké staniční koleje (s čím tam chceš jezdit?), koncovou stanici v takovém oblouku jako je ve druhém návrhu si v realitě neumím představit - co by asi takový šílený oblouk opravňovalo?

Re: Koncové nádraží "Malé kolejiště"

PříspěvekNapsal: pon 27 čer, 2016 3:34 am
od rawen
... a v oblouku nespřáhneš, ba ani nerozpřáhneš a nepotlačíš přes nárazníky.
Takže ta manipulace je předem vyloučena....

Radek

Re: Koncové nádraží "Malé kolejiště"

PříspěvekNapsal: čtv 30 čer, 2016 7:54 am
od wendycrx
Tak stanice do relativně velkého oblouku je např. Tanvald, ale jde spíše o to, jak píše kolega-nezapojíš vozy. To v TT lze v oblouku až nad poloměry R700-zkoušeno, chtěl jsem si dříve onen Tanvald postavit,ale v TT to prostě nejde-HO na tom je o dost lépe v tomhle směru.

Re: Koncové nádraží "Malé kolejiště"

PříspěvekNapsal: čtv 30 čer, 2016 9:56 am
od hank
wendycrx: Stanic do oblouku je spousta, někdy dokonce do esíčka (viz třeba Brno hlavní nádraží) , ale proč by měl být takový šílený oblouk - v podstatě do úhlu 90° - zrovna v koncové stanici? Když je jedno zhlaví slepé, tak koleje místo "ohýbání" podle terénu můžou klidně končit šturcem kolmo k vrstevnicím nebo vodnímu toku. Ono by se to asi i v nácestné stanici řešilo jinak, vždyť nebylo málo stanic ve složitém terénu, kde jedno zhlaví bylo na mostě nebo vysokém náspu a druhé skoro v tunelu, jenom aby trasa mohla být vedena trochu rozumně. A jiný důvod takového oblouku než nějaký složitý terén si fakt neumím představit...

Edit: Možná teda konkrétnější návrh: Vzal bych tu první variantu, posunul bych krajní výhybku levého zhlaví na most nebo až do oblouku za most (přes most bych pak tedy vedl obě dopravní koleje), na slepém zhlaví bych zrušil odsun osy a narovnal ten šturc, co se kroutí jak žížala - např. tím, že bych kolej k remíze (jestli tam teda fakt nutně musí být...) připojil úvratí.

Re: Koncové nádraží "Malé kolejiště"

PříspěvekNapsal: čtv 30 čer, 2016 1:32 pm
od _pavel_
Malá inspirace : viewtopic.php?f=1&t=8013

Re: Koncové nádraží "Malé kolejiště"

PříspěvekNapsal: sob 02 črc, 2016 11:50 am
od mizl
Zkus se, jen pro inspiraci, kouknout na http://mikrolayout.webnode.cz/navrhy/planky/

Michal