od hank » čtv 30 čer, 2016 9:56 am
wendycrx: Stanic do oblouku je spousta, někdy dokonce do esíčka (viz třeba Brno hlavní nádraží) , ale proč by měl být takový šílený oblouk - v podstatě do úhlu 90° - zrovna v koncové stanici? Když je jedno zhlaví slepé, tak koleje místo "ohýbání" podle terénu můžou klidně končit šturcem kolmo k vrstevnicím nebo vodnímu toku. Ono by se to asi i v nácestné stanici řešilo jinak, vždyť nebylo málo stanic ve složitém terénu, kde jedno zhlaví bylo na mostě nebo vysokém náspu a druhé skoro v tunelu, jenom aby trasa mohla být vedena trochu rozumně. A jiný důvod takového oblouku než nějaký složitý terén si fakt neumím představit...
Edit: Možná teda konkrétnější návrh: Vzal bych tu první variantu, posunul bych krajní výhybku levého zhlaví na most nebo až do oblouku za most (přes most bych pak tedy vedl obě dopravní koleje), na slepém zhlaví bych zrušil odsun osy a narovnal ten šturc, co se kroutí jak žížala - např. tím, že bych kolej k remíze (jestli tam teda fakt nutně musí být...) připojil úvratí.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.