Loko 714 v TT od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Loko 714 v TT od MTB

Příspěvekod look23 » úte 27 zář, 2016 8:09 pm

Není tam navíc řečeno, jak dlouho musí model po těch 3 minutách jízdy stát. To už může být navždy.
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1180
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Loko 714 v TT od MTB

Příspěvekod nalini » úte 27 zář, 2016 8:15 pm

Tak se nám to "pěkně" vyvíjí, tady už si jeden prodejce zpoplatnil záruku na celý model na +500,- Kč. Bude zajímavý sledovat, kam až tohle dojde ...
https://www.itvlaky.cz/MTB714012
* POZOR! omezená záruka na osvětlení! Viz. přiložený manuál.
Záruka se nevztahuje na funkčnost LED osvětlení v tykadlech, které je pouze nadstandadním vybavením, nikoliv základní součástí výrobku ovlivňující kvalitu jízdy. Na horní reflektor LED v lokomotivě se záruka vztahuje. Výrobce LED diody i přes technickou náročnost v ytkadlech realizoval, ale cenu modelu i přes složitou montáž nezvýšil.K těmto reflektorům proto přistupuje jako k nadstandardní úpravě, kterou provedl navíc zdarma a tudiž ji nelze reklamavat.Případné opravy těchto reflektorů je možné provést za 500Kč (cena práce, materiál, poštovné), nebo pokud by si zákazník provedl výměnu sám, tak je možné dodat tykadla s LED za 200Kč. Pokud s tímto zákazník nesouhlasí, můžeme nabídnout tento model s za cenu o 500Kč vyšší, kde se již záruka na tyto tykadla s LED vztahuje.
nalini
 
Příspěvky: 100
Registrován: ned 10 led, 2010 9:45 am

Re: Loko 714 v TT od MTB

Příspěvekod pepiknemecek » úte 27 zář, 2016 8:23 pm

Ohledně světel na 714 si myslím že měla být zvolená jiná formulace a nebylo by o čem mluvit. Až je otestuji uvidím jaká skutečně budou. Spolehlivost motorů v TT si myslím není špatná. Moje modely jsou schopny bez jediného problému kroužit na okruhu 5 hodin v kuse na 2/3 výkonu a nikdy žádný nevypověděl službu (viz.výměnné setkání v Opletalce) Ohledně nevhodně umístěných horních světel u kocourů, výrobce provedl změnu v konstrukci DPS a u nových DPS je LED "schovaná" a urvat ji nelze.
Uživatelský avatar
pepiknemecek
 
Příspěvky: 159
Registrován: stř 02 úno, 2011 6:43 pm

Re: Loko 714 v TT od MTB

Příspěvekod Trainmaniak » úte 27 zář, 2016 8:45 pm

Renomovaní výrobci doporučují novou lokomotivu 30 minut v každém směru zajet, aby si "sedla". Tady to asi nepůjde.

K těm světlům - je logické, že když je urvu, nemůžu to považovat za závadu hodnou reklamace. Ale pokud mi v záruční lhůtě přestane některá LED na ochozu jen tak z plezíru svítit, tak to logicky reklamovat budu, protože není naplněna podmínka zániku záruky, jako je např. špatná manipulace. Takže i kdyby byla zvolena vhodnější formulace (což měla, protože to zbytečně vzbudilo rozruch), poruchu osvětlení nezaviněnou uživatelem to ze záruky v žádném případě nevyjímá.

Zde mám ještě vyjádření od povolaných: Prodávající se nemůže vzdát odpovědnosti z vad za výrobek, ani za část výrobku (např. na zmiňované LED osvětlení), protože zákon žádnou část výrobku z odpovědnosti za vady nevyjímá. Z toho vyplývá, že LED osvětlení je součást lokomotivy, jako součást věci podle § 505 občanského zákoníku, což je vše, co k věci podle její povahy náleží a co nemůže být od věci odděleno, aniž se tím věc znehodnotí. Pokud by se tedy uplatňovala reklamace z důvodu nefunkčnosti LED osvětlení, pak máme za to, že je povinností prodávajícího reklamaci přijmout, jelikož LED osvětlení je součásti věci.

Vše výše uvedené platí, pokud nakupujete jako spotřebitel. Pokud nakupujete jako podnikatel, tedy na IČO, pak výše uvedené neplatí a prodávající si smí dát do obchodních podmínek, že se záruka nevztahuje na část výrobku. Vyřizování reklamace je totiž odlišné, pokud vystupujete jako spotřebitel, a nebo podnikatel.
Naposledy upravil Trainmaniak dne čtv 29 zář, 2016 8:47 am, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1462
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Loko 714 v TT od MTB

Příspěvekod Tomáš » čtv 29 zář, 2016 8:24 am

Tak co,už má stroj někdo doma? Aby mohl napsat objektivně jak to skutečně je.
Co se týče Itvlaky a jejich 500kč navíc,tohle mi připadá jako pěkná vyčůranost. Naštěstí eshopů máme víc,takže ho může kdokoliv změnit.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Loko 714 v TT od MTB

Příspěvekod Radek Strnad » čtv 29 zář, 2016 8:41 am

Vyčůranost je, co se týká IT vlaků, slabé slovo. Tomu se nedá říct jinak, než nehorázná drzost. Důkaz nenažranosti a toho, že když jde o to, jak vytřískat z modelářů peníze, neštítí se opravdu ničeho. Už vím, kde určitě nakupovat nebudu.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Loko 714 v TT od MTB

Příspěvekod Trainmaniak » čtv 29 zář, 2016 9:00 am

Kolegové, do odpovědi výše jsem přidal ještě dovětek, který asi není úplně od věci, zde cituji znovu: "Vše výše uvedené platí, pokud nakupujete jako spotřebitel. Pokud nakupujete jako podnikatel, tedy na IČO, pak výše uvedené neplatí a prodávající si smí dát do obchodních podmínek, že se záruka nevztahuje na část výrobku. Vyřizování reklamace je totiž odlišné, pokud vystupujete jako spotřebitel, a nebo podnikatel."

To znamená, že MTB vůči obchodníkům zřejmě může uplatnit vyjmutí části výrobku ze záruky, ale obchodník vůči spotřebiteli nikoli. To, že si to spotřebitel musí zaplatit jako nadstandard, mi přijde trochu "podivné", protože ve finále pokud si to předem nezaplatím a tu opravu si nechám provést a zaplatím ji opravdu až v okažiku poškození, musí logicky stát stejně, neb kalkulace je jasně dána: cena práce, materiál, poštovné. Takže proč to platit předem, když ani nevím, jestli se mi to povede ulomit. Já bych tedy na takový přístup neměl žaludek.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1462
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Loko 714 v TT od MTB

Příspěvekod Jacek » čtv 29 zář, 2016 9:37 am

Radek Strnad píše:Vyčůranost je, co se týká IT vlaků, slabé slovo. Tomu se nedá říct jinak, než nehorázná drzost. Důkaz nenažranosti a toho, že když jde o to, jak vytřískat z modelářů peníze, neštítí se opravdu ničeho. Už vím, kde určitě nakupovat nebudu.

Pánové, já bych krotil vášně. IT vlaky jsou v tom zcela nevinně. Je to pouhé přetlumočení informací, které MTB rozeslalo prodejcům. I s tou cenou, která je navýšená pouze o poštovné. A to ještě sděleno diplomaticky, je tam jen část. Je to "interní", tak to zveřejňovat nebudu. Pro ilustraci snad postačí závěr - S pozdravem "nemehlům zdar" V. B. :?:

Model mám doma, ozvučil jsem ho. Až na dvě vzhledové chyby mám z něj dobrý dojem. 714 a podobné stroje jsem sám stavěl, řekl bych, že u tohoto modelu všechno na hraně rozměrových možností, ale vešlo se všechno. Reproduktor tam není, do kabiny vejde krásně kostka Zimo.
Světla jsou v rámci možností předlohy na dobré úrovni, na poškození jsou nejnáchylnější diody zadních dálkových světel. Jinak by to tam ale udělat nešlo. Zmiňovaná "tykadla" ale při normální manipulaci nemáte šanci poškodit, při ozvučování jsem se toho ani nedotkl, nevím proč takový humbuk.
Na druhé straně, měl jsem v minulosti na opravu i pár modelů Roco, se kterými snad jezdily děti na písku, takže si dokážu představit jak s tím někteří budou zacházet. A po kauze "ničení dekodérů" taky už víme, že 90% případů způsobili uživatelé, kteří pak reklamovali "já nic, to jen někdo tam nahrál zvuky"

MTB by si mělo na komunikaci se zákazníky a prodejci najmout nějakého profíka... Tak jak je to napsáno, má normální uživatel dojem, že model se zničí už pouhým postavením na koleje :!: O aroganci vůči potencionálním zákazníkům nemluvě.

Píšu recenzi, model je dobrý, ale zatím mě nenapadají vhodná slova jak okomentovat ty okolnosti kolem a nesklouznout k vášním. Počkám až vychladnu nebo tam dám jen fotky :D
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 888
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Loko 714 v TT od MTB

Příspěvekod Pavel-HP » čtv 29 zář, 2016 10:37 am

A jak je tedy nutno chápat tu zmínku o 3' provozu???.
TT, epocha III. - V., U profil
www.vlakytt.cz
Uživatelský avatar
Pavel-HP
 
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv 11 pro, 2008 2:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Loko 714 v TT od MTB

Příspěvekod Jacek » čtv 29 zář, 2016 11:11 am

Pavel-HP píše:A jak je tedy nutno chápat tu zmínku o 3' provozu???.

To je právě jedna z perel, na kterou bych taky chtěl znát odpověď...
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 888
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Loko 714 v TT od MTB

Příspěvekod Brejla » čtv 29 zář, 2016 11:39 am

Jacek píše:Pánové, já bych krotil vášně. IT vlaky jsou v tom zcela nevinně. Je to pouhé přetlumočení informací, které MTB rozeslalo prodejcům. I s tou cenou, která je navýšená pouze o poštovné. A to ještě sděleno diplomaticky, je tam jen část. Je to "interní", tak to zveřejňovat nebudu. Pro ilustraci snad postačí závěr - S pozdravem "nemehlům zdar" V. B. :?:

MTB by si mělo na komunikaci se zákazníky a prodejci najmout nějakého profíka... Tak jak je to napsáno, má normální uživatel dojem, že model se zničí už pouhým postavením na koleje :!: O aroganci vůči potencionálním zákazníkům nemluvě.

Píšu recenzi, model je dobrý, ale zatím mě nenapadají vhodná slova jak okomentovat ty okolnosti kolem a nesklouznout k vášním. Počkám až vychladnu nebo tam dám jen fotky :D


S výše uvedeným se dá souhlasit až na to, že IT VLAKY jsou v tom nevinně. Zcela jednoznačně je do problému dostalo MTB, ale IT VLAKY udělali to pro ně nejjednodušší co mohli a prostě svůj problém přesunuli na koncového zákazníka, který ponese následky tohoto .... (nevím jak to slušně nazvat). Pokud by ale došlo následně k soudnímu sporu, obchodníci toto odskáčou s plnou parádou, což si asi stále neuvědomují. Za funkci modelu jako celku a všeho, co je v balení, ručí oni, nikoliv výrobce.
Je zcela jasné, že je rozpor mezi Občanským a Obchodním zákoníkem, ale nevím, proč by měl trpět koncový zákazník. Obchodníci, místo toho, aby se spojili a zatlačili na výrobce, tak jako tradičně (a zatím úspěšně) spoléhají na to, že zákazníci se nespojí, tyto praktiky jim budou trpět a nakonec si problém na svoje náklady vyřeší. Perly typu, že model může jezdit jen tři minuty a nesmí při tom zajet do tunelu nebo SN (dle návodu musí být přeci stále pod trvalým dozorem :shock: ) raději ani nebudu komentovat.
Docela se těším, až se model objeví v prodeji na Elriwě v Německu. Cestou se tam určitě zastavím a přečtu si německý návod, zda tam jsou také uvedeny tyto perly. Jsem si téměř jist, že nic podobného tam nebude. Rodina Richterů jako majitelé obchodu by za tato sdělení s Báňou rychle vyběhli.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Loko 714 v TT od MTB

Příspěvekod look23 » čtv 29 zář, 2016 12:51 pm

Brejla píše:...
Docela se těším, až se model objeví v prodeji na Elriwě v Německu. Cestou se tam určitě zastavím a přečtu si německý návod, zda tam jsou také uvedeny tyto perly. Jsem si téměř jist, že nic podobného tam nebude. Rodina Richterů jako majitelé obchodu by za tato sdělení s Báňou rychle vyběhli.


Nebo si vyjednají jiné podmínky než obchodníci tady.
Když na Báňu zatlačí, tak třeba zjihne. Ono když jde o prachy, pak mluví každý jinak.
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1180
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Loko 714 v TT od MTB

Příspěvekod TTmili » čtv 29 zář, 2016 1:42 pm

Brejla píše:...
Docela se těším, až se model objeví v prodeji na Elriwě v Německu. Cestou se tam určitě zastavím a přečtu si německý návod, zda tam jsou také uvedeny tyto perly. Jsem si téměř jist, že nic podobného tam nebude. Rodina Richterů jako majitelé obchodu by za tato sdělení s Báňou rychle vyběhli.


No na Elriwu bych moc nesázel, taky prodávají cokoliv, kamkoliv, a je jim to jedno. Mě konkrétně v balení s patráky od Arnoldu přišly 3 vložené vozy (z toho 2 bez středních podvozků) a jen jeden koncový. A z Elriwy si hrají na mrtvého brouka, takže možná už je poslední dobou jedno jestli člověk nakupuje tady nebo venku, ale výrobce za nic neručí, obchodník se zákazníkovi akorát vysměje, a my si zase šáhneme hloubějc do peněženky.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Loko 714 v TT od MTB

Příspěvekod Colonel32 » čtv 29 zář, 2016 2:02 pm

Trainmaniak píše:Takže proč to platit předem, když ani nevím, jestli se mi to povede ulomit. Já bych tedy na takový přístup neměl žaludek.


No hlavně na ulomení se ta doplatková záruka stejně nevztahuje:

Pokud s podmínkami výrobce zákazník nesouhlasí, můžeme nabídnout tento model za cenu o 500Kč vyšší, kde jsou započteny i tyto LED a záruka se vztahuje i na tyto tykadla s LED, pokud nebudou mechanicky poškozena.
Colonel32
 
Příspěvky: 862
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Loko 714 v TT od MTB

Příspěvekod radula63 » čtv 29 zář, 2016 4:13 pm

Uff. Tady se to nějak rozjelo, když jsem tu asi týden nebyl.
Nicméně bych k modelu 714 asi napsal toliko.

MOTOR - je stejný jako je aktuálně v modelech 753 / 751 ve velikosti N od stejného výrobce. Tudíž bych se nebál limitu nějakých 3 minut. Zeptejte se eNkařů jak jsou spokojeni či nespokojeni s motorem.

LEDky - REFLEKTORY. Na předním čele jsou na reflektoru LEDky stranové. Na zadním čele též stranové, následně však vyměněny na LEDky s běžnou montáží a tudíž svítí vzhůru a do reflektoru je vlepena odrazová plocha a světlo se do reflektoru dostává líp (zadní reflektor je totiž výše než je DPS). Při bočních LEDkách na zadním čele hrozilo utržení při montáži či demontáži "karoserie". Toto je však napraveno.

LEDky - POZIČNÍ SVÍTILNY. LEDky jsou zapojeny antiparalelně a tudíž propojeny dvěma vodiči na flexi pásku. Ten je ohebný, ale taky tenký a jeho odpájení od centrální DPS , která je nad motorem a převody, může způsobit to, že ho už zpět nepřipájíte. "Uhřejete" páječkou měděné pásky. Opravdu stačí málo a flex je v ... (však víte co myslím). Samy o sobě se LEDky v poziční svítilně nezničí, není důvod. Součástí DPS je (stejně jako v jiných modelech MTB) stabilizace jasu světel - zenerova dioda 5,1V a pro každou LED je rezistor cca 10 až 27kΩ. Pro demontáž DPS totiž musíte flex pásky odpájet. Proto varuji, pozor na flex pásky a křehkost svítilen. Ano, jsou, co se týče měřítka, jaksi mohutnější než by byl přepočet, ale je to z důvodu montáže LEDek. Montáž luceren je tak, že se provleče pásek ochozem k čelníku, následně těsně pod ochozem dovnitř a pak se lucerna přilepí vteřinovým lepidlem k ochozu. Následně se celý rám navleče na pojezd, zajistí a připájí se pásky. Před montáží na pojezd je každá lucerna zkoušena a je též zkoušena i po připájení pásku. Z toho vyplývá, že výměna lucerny je sice možná, ale bez mikropájky, skalpelu a zručnosti těžko realizovatelná.

Digitalizace. Rozhraví NEXT 18 už netřeba představovat. Možno ovládat poziční osvětlení bílá i červená zvlášť a zvlášť reflektory. Osvětlení budky fíry není řešeno. Pro zvukaře. Na DPS jsou pod zadním představkem 2 plošky (vedle plošek s připojenými sběrači proudu zadního podvozku). Repro ZIMO kostku je možno dát jen do budky strojvedoucího, za cenu zrušení průhledu budkou. Jinde není dostatek místa. Repro se jinak dá dát dovnitř nad zadní podvozek, ovšem bez dostatečné ozvučnice.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1308
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků