Stránka 2 z 3

Re: Y - TILLIG versus KUEHN

PříspěvekNapsal: ned 26 kvě, 2019 8:45 pm
od RSC
Jiri Dvoracek píše:Mam dotaz. Mate nekdo problem s jizdnimi vlastnostmi Y od Tiliga? Kdyz mam vozy Kuehn, at uz patra a nebo Y, tak vsecko uplne v poradku. Muzu jezdit, sunout, z kopce, do kopce, pres vyhybky i proti oblouky. Jakmile pridam do soupravy byt jenom jeden vuz od Tilliga, uz je problem. At uz jde o vykolejovani a nebo neustale rozpojovani a to i po vymene sprahel. To nemluvim o souprave vozu 4x Bymee plus BDs od Tilliga, ta neujede ani deset metru, aby nebyl problem. Nevite, cim to muze byt? Jsou vozy od Tiliga moc lehke, nebo tezke, nebo maji na houby podvozky, nebo vysmajdana kolecka? Uz zacinam byt z toho zoufaly :x :x :| :idea:


Nevážil jsem, myslím si, že Tillig je lehčí. Dále je třeba srovnat v podvozku nápravy, aby se otáčely snadno, tzn. srovnat plechy a zaměřit se také na brzdové špalky. Dalším problémem je kinematika, je třeba ji rozchodit, aby šla hladce, to již je klasika. Samozřejmě výška spřáhla, aby se nechytalo o rám vozu a třmen se také volně pohyboval. Někdy to vykřivit, ať jsou v rovině.
Kuehen mi také jezdí lépe, Tillig musím ladit, aby vozy jezdily jak mají.

Z tohoto týdne: V sobotu si malý přál dát na kolejiště Najbrtího brejlovce a k tomu 10 najbrtích DS Ypsilonek. Takže chvíli vyskakovaly a rozpojovaly se - i na poloměru 600 :oops: Jakékoliv zlomy na kolejišti nemám a na vyhýbkách se to nedělo. Víc jak půlhodiny ladění, aby to jezdilo, 3 vozy zlobily... Teď to jezdí.
K tomu také chtěl Kuehen Máv Y v podobné délce s bastardem. Žádný problém.

Těch 10 Y Kuehen pohodlně tlačím v kolejišti kamkoliv. Tillig není tak dobrý zejména v kinematikách, na to bych si vždy nevsadil, že to opačně někdy nevyskočí...
Kdyby Kuehen měl tolik barevných mutací Y, Tillig Y bych nejspíše neměl.

Re: Y - TILLIG versus KUEHN

PříspěvekNapsal: ned 26 kvě, 2019 9:32 pm
od jamik22
Jezdím jen max se šesti. Ale i tak jsem měl problémy, dokonce i u 3. os old timerů. Téměř vždy jsem objevil šmajdavá kolečka. Po výměně bylo vše OK. Jo kvalita Tillig ....

Re: Y - TILLIG versus KUEHN

PříspěvekNapsal: pon 27 kvě, 2019 8:13 am
od milostt
Jezdím Tillig i Kuehn sopravy cca 7 - 8 vozů a obě bez problémů včetně sunutí, kolejivo tillig , poloměry 400 ...

Re: Y - TILLIG versus KUEHN

PříspěvekNapsal: pon 27 kvě, 2019 9:52 am
od PeTTr123
Jako opatření proti samovolnému rozpojování se mi osvědčila výměna spřáhel Tillig za Kuehn. Na některých Tilligových Ypsilonech jsem musel "rozchodit" kinematiku, aby šla lehce kolem středové polohy. Ty, které při snaze o vychýlení kladly větší odpor, nebo se přestavovaly se silným škubnutím, způsobovaly vykolejení přilehlého podvozku. Opatrné zabroušení kulisy pomohlo. S dvojkolími u Tilliga problém nemám.

Re: Y - TILLIG versus KUEHN

PříspěvekNapsal: pon 27 kvě, 2019 10:56 am
od lesanek
Potvrzuji příspěvek od PeTTr123, jsem na tom naprosto stejně. Výměna spřáhel za Kuehn u všech vozidel, prohlédnutí kinematik. Díky mnohem větší nabídce u Tilliga (mnoho laků, více typů vozů) a jednoduchosti při úpravách (viz Kuehnovo rámy oken přímo na kastli) jsem se rozhodl pro něj.
Opěvovaný Kuehn také rozhodně není bez chyb, např. špatné lakování čela u Najbrt Y, starší typ podvozků u AB a Béček vyšších čísel, stříbrné rámy oken u všech vozů (v realitě u Najbrtu vůbec, u zelených jen některé a jen dříve)..

Re: Y - TILLIG versus KUEHN

PříspěvekNapsal: pon 02 zář, 2019 11:08 am
od Kajinek11
Nevíte, jestli je toto reálný vůz. Jakože vůz existuje je jasné, ale jestli v této barevné variantě odpovídá skutečnosti.. Díky znalým za odpovědi.

https://www.itvlaky.cz/4-ose/tt-luzkovy ... lig-16732/

Re: Y - TILLIG versus KUEHN

PříspěvekNapsal: pon 02 zář, 2019 11:33 am
od TTmili
První série WLAB byla ještě se starými čísly a lakované zeleně. Zdroj fotky Vagonweb.
Obrázek

Re: Y - TILLIG versus KUEHN

PříspěvekNapsal: pon 02 zář, 2019 11:41 am
od Kajinek11
Super rychlá odpověď. Díky Ale počet oken asi nesedí,co? Nebo z druhé strany to odpovídá Tillig předloze?

Re: Y - TILLIG versus KUEHN

PříspěvekNapsal: pon 02 zář, 2019 12:01 pm
od sidlo
vagonweb

Obrázek

Re: Y - TILLIG versus KUEHN

PříspěvekNapsal: pon 02 zář, 2019 12:41 pm
od Kajinek11
Krásné, ale bylo to i v zelené verzi CSD? ;-) Nevíte?

Re: Y - TILLIG versus KUEHN

PříspěvekNapsal: pon 02 zář, 2019 5:19 pm
od Petr Barchánek
Díky Ale počet oken asi nesedí,co? Nebo z druhé strany to odpovídá Tillig předloze?


Neodpovídá. Jde o vůz s tímto http://www.parostroj.net/katalog/ov/formular.php3?ind=160&ktere=0&razeni=0&odkud=160 uspořádáním skříně z roku 1985 v barevném schéma tohoto http://www.parostroj.net/katalog/ov/formular.php3?ind=75&ktere=0&razeni=0&odkud=160 vozu z let 1965-1968 . Mezi oběma vozy je 20 let vývoje. Alespoň že podvozky odpovídají tomu vozu z roku 1965 a střecha je zase úplně z něčeho jiného. U výrobce Tillig bohužel nic neobvyklého. Věrnost předloze (čest těm několika málo vyjímkám) u tohoto výrobce zmizela vyhnáním pana Zeukeho a změny názvu na BTTB.

Re: Y - TILLIG versus KUEHN

PříspěvekNapsal: pon 02 zář, 2019 5:39 pm
od Kajinek11
Dekuji za informaci. Opet Tillig zase nevydělá :-(

Re: Y - TILLIG versus KUEHN

PříspěvekNapsal: sob 07 zář, 2019 11:00 am
od Kajinek11
A jeste je tu jedna moznost. Co tento? Jezdil ve IV. epoše..?

http://www.vlackybekr.cz/vlackybekr-cz/ ... -d5080.htm

Ono je to divné.. Na:

https://www.parostroj.net/katalog/ov/fo ... =0&odkud=0

je výkres odpovídající Tilligu 16731, ale fotka neodpovídá. Že jezdil, je asi jasné, ale jde o to jaké měl zbarvení.. Modré, zelené???
Neporadí někdo?
Rád bych si totiž udělal sestavu pořádného reálného mezinárodního rychlíku složeného z Y..

Re: Y - TILLIG versus KUEHN

PříspěvekNapsal: sob 07 zář, 2019 12:23 pm
od milan ferdián
Díval jsem na odkaz https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_WLAB.php . Na fotu a předloha od TILLIG se shoduje. Mimo barevného řešení. :wink:
Milan

Re: Y - TILLIG versus KUEHN

PříspěvekNapsal: sob 07 zář, 2019 12:34 pm
od milan ferdián
Našel jsem jedinou fotku zdroj Spolok Vyhrevne Vrútky. Vůz už je pod označením ŽSR.
Milan