Stránka 52 z 61

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

PříspěvekNapsal: ned 18 srp, 2019 2:30 pm
od Brejla
ADMINE, KONEJ :!:

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

PříspěvekNapsal: ned 18 srp, 2019 2:35 pm
od TTmili
Já se nestíhám divit. Vlastně jo, divím se, že jsi se hanku chytil na ty provokace, však sám víš co je VojtikJ zač. Už by se pánové vážně hodilo toho nechat, administrátory bych poprosil o promazání nebo popřesouvání, poslední hodnotná informace co má v tématu ke 413.0 co pohledávat je zmínka o repráčku 16x9mm od MZSP.

Re: PIKO 2019 - loko řady 413.0

PříspěvekNapsal: ned 18 srp, 2019 3:07 pm
od hank
TTmili: Ono občas neškodí nastavit někomu zrcadlo... Třeba ještě někteří nejsou úplně ztracené případy... :wink:
A když u toho nejsem, ať si mě tam pro mě za mě třeba bijou. :lol:

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

PříspěvekNapsal: čtv 22 srp, 2019 12:15 pm
od Jarda H.
V průvodním článku na DS sport, k nabídce sady kotlových čtyřnápravových vozů (22.8.2019), je nenápadná (?!) poznámka Davida S. v textu, konkrétně :
CITACE
... Jako hnací vozidlo lze použít jakoukoliv páru (budu mít prová dvě překvápka), ...
KONEC CITACE
Takže se budu těšit, čím budeme v TT překvapení :!: Úmyslně to dávám sem do vlákna, kdyby se objevily představy či fikce :wink: Podle názvu vlákna jsem na správném místě.

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

PříspěvekNapsal: čtv 22 srp, 2019 1:15 pm
od hank
Mě u DS zaujaly ty cisterny DR s popisem "Leuna - kaprolaktam". Podařil se mu (nebo výrobcovi?) věcný nesmysl - škoda, že se napřed neporadili s chemikem... Kaprolaktam se v tomto druhu cisteren nikdy nemohl vozit. Má bod tání 68°C, takže kotle potřebují izolaci a topení. Kromě toho se nad hladinou substrátu musí udržovat inertní dusíková atmosféra, aby nezoxidoval. Nemám tu po ruce fotku, ale cisterna na kaprolaktam (= monomer pro výrobu silonu/chemlonu/polyamidu 6) se na první pohled poznala podle toho, že nahoře nad průlezem je kvádrovitý nebo válcovitý "kastlík". U nás se to vozilo v jugoslávských cisternách ze 70. - 80. let (Spolana Neratovice), poslední byly vyřazeny po r. 2000. Dnešní stav neznám. Ale ono je asi jednodušší vozit ho jako tuhý šupinkový produkt v pytlích... U nás už se nevyrábí. (A historie vývoje silonu ve 40. letech u Baťů spojená se jménem Otto Wichterleho je sama o sobě napínavým příběhem...)

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

PříspěvekNapsal: čtv 22 srp, 2019 2:21 pm
od Morris Zapp
Na železničním modelářství mě fascinuje ten úžasný přesah do všemožných jiných oborů...

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

PříspěvekNapsal: čtv 22 srp, 2019 3:34 pm
od radeksindy
Má bod tání 68°C, takže kotle potřebují izolaci a topení. Kromě toho se nad hladinou substrátu musí udržovat inertní dusíková atmosféra, aby nezoxidoval. Nemám tu po ruce fotku, ale cisterna na kaprolaktam (= monomer pro výrobu silonu/chemlonu/polyamidu 6) se na první pohled poznala podle toho, že nahoře nad průlezem je kvádrovitý nebo válcovitý "kastlík".

Nevím jaký model je kritizován, ale popisované vozy jsou pozdějšího data. Třeba po válce vyráběné kotlové vozy na jednotném spodku na kaprolaktam žádnou izolaci nemají a jejich průlez je běžné konstrukce. Jen bez toho topení to asi opravdu nepůjde, ale třeba to soudruzi v NDR dokázali 8)

Profláklá fotka R 574293 na kaprolaktam pro Povážské chem. závody v Žilině - kotel je hliníkový, topení na přilehlém dnu kotle zřetelné.

CSD_R_574293_150hl.jpg

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

PříspěvekNapsal: čtv 22 srp, 2019 5:04 pm
od hank
radeksindy: Měl jsem na mysli pozdější léta. Mezitím jsem na wiki našel ty vozy, o kterých jsem psal v minulém postu.

Toto
cisterna_kaprolaktam_2.jpg

je Studénka (výroba 70. léta),

toto
cisterna_kaprolaktam.jpg

Kraljevo (výroba 80./90. léta)

Jak vidno, oba vozy jsou izolované. V provozu byly podle wiki ještě přinejmenším v 1. polovině nultých let. Výroba kaprolaktamu v Neratovicích byla zastavena v 1. polovině 90. let. (Edit: Opravuji trapnou chybu, byla zastavena výroba pouze granulátu, tavený KL - tj. ten, který se stáčí do cisteren - se vyrábí dál a výroba roste. Podle odborníka na K-reportu se skoro všechno expeduje po silnici. Rádio Jerevan se tímto svým posluchačům omlouvá... :lol: ) V tom kastlíku nahoře zřejmě bude nějaká armatura související s tou dusíkovou atmosférou. Bohužel jsem to nikdy neviděl zblízka, natož zevnitř.

No a DS nabízí toto:
kaprolaktam_DR.jpg

Já tam teda žádné topení nevidím... :?

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

PříspěvekNapsal: čtv 22 srp, 2019 6:20 pm
od Jarda H.
hank píše: ....
No a DS nabízí toto: .....


No ale je to hezky barevný :lol: , tak se to prodá :wink: !

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

PříspěvekNapsal: sob 24 srp, 2019 1:41 pm
od Colonel32
Já teda němčinou moc nevládnu, ale nerozebírá se to na nějakém německém S-reportu? Jinak vzhledem k tomu, že jde o německé vozy z běžné (nelimitované) produkce, tak předpokládám, že DS to jen prodává, tak jak to Kuehn vyrobil a dodal.

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

PříspěvekNapsal: sob 24 srp, 2019 3:06 pm
od Jarda H.
Colonel32 píše: ...že DS to jen prodává, tak jak to Kuehn vyrobil a dodal.


Jasně, asi to tak je, jen že kolegové přede mnou vlastně upozorňují, že zřejmě technicky ty kotláky neodpovídají realitě ! Mimochodem na netu je přístupný Bezpečnostní list Kaprolaktamu a jeho přeprava v cisternách má (mívala) přesně ty podmínky, o kterých píše radeksindy vč ochranné atmosféry !!
Jen na okraj - při prohlížení obrázků jsem narazil na de facto stejné barevné provedení u kotláku Tilligu (TT - dvouosý vůz) a Brawa (H0 - čtyřosý vůz). A pamětnící v TT si určitě vzpomenou tahač TATRA s návěsem s popiskou Caprolactam :lol:

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

PříspěvekNapsal: sob 24 srp, 2019 3:22 pm
od Colonel32
Jarda H. píše:Jasně, asi to tak je, jen že kolegové přede mnou vlastně upozorňují, že zřejmě technicky ty kotláky neodpovídají realitě !


To nerozporuji. Jen reaguji na

hank píše:Mě u DS zaujaly ty cisterny DR s popisem "Leuna - kaprolaktam". Podařil se mu (nebo výrobcovi?) věcný nesmysl


svým názorem, že David je v těch cisternách nevinně.

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

PříspěvekNapsal: sob 24 srp, 2019 3:38 pm
od hank
Tak jistě že tu prvotní volovinu spáchal výrobce. Nicméně v tomto případě jde o zkušeného prodejce a čekal bych od něj, že tu volovinu pozná a že ji tady na trhu nebude rozšiřovat.

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

PříspěvekNapsal: sob 24 srp, 2019 3:45 pm
od Pavel 152
Proč by nerozšiřoval, prodává jiné voloviny. Pak by se ozvali zase jiní, proč to nemá na stránkách, když v katalogu a u výrobce to je.
Spíše by připomínka o nesmyslu měla zamířit do EK nebo MIBA.
Pavel

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

PříspěvekNapsal: sob 24 srp, 2019 4:12 pm
od hank
Ano. Dokud to budou chtít zákazníci, bude se to prodávat...