Honzo, máš samozřejmě pravdu, že současnost je skvělá na automatizaci: ucelenka sem, ucelenka tam, ptg sem, ptg tam, na lokálkách obousměrná regionova sem a zase tam... Když se ti to líbí a baví tě to, tak hurá do toho! Od toho ty vláčky máme, aby nám dělaly radost!
Mě zase baví třeba obrazit s Mn vlakem lokálku D3, hlásit se dirigentovi, při křižování hrát vlak první, přistavovat vozy k vykládce a dobírat ty hotové... Nebo dělat strojmistra v depu, vystavovat na hranice lokomotivy podle rozpisu, odebírat ze stanice lokomotivy po výkonech, dobrat s nimi vodu, vysypat popel, dozbrojit uhlí, otočit a remizovat... přitom kolem po traťových kolejích jezdí vlaky a dělají tomu úžasnou kulisu...
Děti... Jako výmluva pro manželku dobrý
, ale jinak je železniční modelářství stabilně koníčkem nás pánů v nejlepších letech
Mladí mužové asi tak od 16 let na to nemají prostě čas - a budou ho mít až po letech, až budou jejich děti fungovat relativně samostatně.
Dvojkolejka s rychlíky a náklady: dovoluji si připomenout, že takové scény se dají modelovat ve všech epochách, I. počínaje
A pro milovníky těžkých nákladních vlaků v hustém sledu je asi nejlepší ta IV...
Klatovsko: úžasný prostor! Č-M transverzálka s červenými budovami (které se v dnešní době dají v TT koupit!). A Klatovy samy jsou zajímavý železniční uzlík okresního významu - hra na "Klatovsko" by někdy mohla být námětem provozního setkání!