Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod TTmili » pát 10 úno, 2012 5:45 pm

Cejnarxx: Nejsem si jistý jestli to bude Kuehn řešit. Osobně bych se přimlouval alespoň za nový, prodloužený trn kinematiky, podobně jak jej dělá PIKO, ale co jsem se o tom bavil s Davidem tak říkal že snad by problém být neměl a když tak jen na poloměrech pod 350mm a to jen s pár vozama. No hold klikaři ti, co mají prostor na poloměry nad R400 (i ve skryťáku).
Jinak, rychlíkáče Y (BTTB i nový Tillig) jsou bez problému mám odzkoušeno, i když u BTTB jde o to jaká kinematika byla při úravách dosazena a jak. Bezkinematikové vozy jsou bez problému. Ale co se vozů délky 166mm týče (Res, Rils a tuším i ten Uacns, ale ten nevím, nedělám V. epochu) tak ty jsou spolu s Loco Faccs největší problém.
A k Y od Kuehna zatím nevím co a jak, ale s vozy Bmto jsem neměl jediný problém.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod peter_vy » pát 10 úno, 2012 5:50 pm

Potvrdzujem u svojich dvoch kusov všetky nepekné vlastnosti čo tu zatiaľ odzneli (vrátane zasekávania nárazníkov). Ale aj niečo pozítvne, čo tu ešte neodznelo: Odber prúdu je relatívne malý (analog pri 12 V, na rovine bez ďalšej záťaže na ovále R310) - cca 125 mA. Predpokladám, že po úprave prevodov to ešte troška klesne.

Držím palce Kuehnovi/DS aby to všetko negatívne čím Okuliarnik teraz oplýva, čo najskôr vyriešili a aby sme sa my všetci mohli tešiť z bezchybných modelov.

Majte sa,
P. V.
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 281
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod vape777 » pát 10 úno, 2012 5:50 pm

TTmili píše:Cejnarxx: Nejsem si jistý jestli to bude Kuehn řešit. Osobně bych se přimlouval alespoň za nový, prodloužený trn kinematiky, podobně jak jej dělá PIKO, ale co jsem se o tom bavil s Davidem tak říkal že snad by problém být neměl a když tak jen na poloměrech pod 350mm a to jen s pár vozama. No hold klikaři ti, co mají prostor na poloměry nad R400 (i ve skryťáku).

Kuehn udáva minmálny polomer pre prevádzku tejto lokomotívy Rmin=286. Z tohto pohľadu by to tiež malo byť predmetom riešenia.
vape777
 
Příspěvky: 97
Registrován: sob 19 led, 2008 6:54 pm
Bydliště: Poprad

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod cejnarxx » pát 10 úno, 2012 5:59 pm

vape777 píše:
TTmili píše:Cejnarxx: Nejsem si jistý jestli to bude Kuehn řešit. Osobně bych se přimlouval alespoň za nový, prodloužený trn kinematiky, podobně jak jej dělá PIKO, ale co jsem se o tom bavil s Davidem tak říkal že snad by problém být neměl a když tak jen na poloměrech pod 350mm a to jen s pár vozama. No hold klikaři ti, co mají prostor na poloměry nad R400 (i ve skryťáku).

Kuehn udáva minmálny polomer pre prevádzku tejto lokomotívy Rmin=286. Z tohto pohľadu by to tiež malo byť predmetom riešenia.

Taky mně to napadlo, že když R286 udává výrobce, tak by loka měla na tom také jezdit..
Jestli to půjde ,,spravit,, pomocí trnu jako je u Pika, jak píše TTmili, tak to neřeším.

Jo, jo, mít místo, tak mám poloměry nad R 400 :mrgreen:
cejnarxx
 
Příspěvky: 6
Registrován: stř 05 led, 2011 8:49 pm

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » pát 10 úno, 2012 6:02 pm

asi blbá otázka když dáš první vagon třeba Ztr nebo Vtr dělá to taky vyhodí to vagon nebo se zaklesnou narazníky ?
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod TTmili » pát 10 úno, 2012 6:11 pm

Cejnarxx: Psal jsem něco po vzoru PIKO, ten prodloužený trn od Pika pochopitelně použít nejde (kromě jiné výšky to hlavně ani není kinematika). To by musel Kuehn podobným způsobem prodloužit svojí kinematiku...

Jardo víš co je zajímavý paradox? Když za brejlovce posadím Vtr tak je to vpohodě, ale když Ztr tak vypadne (zaklesnou se nárazníky). Je to zajímavé, zvlášť když oba vozy mají stejný pojezd.

Jinak pro ostatní, ano, v katalogu je Rmin286, takže nevím proč to nejde. Ale objevily se tu zmínky že ani ostatní Kuehnovi mašiny nejsou v malých poloměrech zrovna bezproblémové.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod radekkrupka » pát 10 úno, 2012 6:25 pm

Brejlovce prozatím nemám k dispozici.

Chtěl bych se zeptat těch, co jim zlobí kinematika - čemu říkáte protioblouky? Týká se to třeba i protichůdných výhybek na zhlaví, nebo pouze klasických delších oblouků?
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod lisacik » pát 10 úno, 2012 6:27 pm

TTmili píše:.... ale co jsem se o tom bavil s Davidem tak říkal že snad by problém být neměl a když tak jen na poloměrech pod 350mm a to jen s pár vozama. No hold klikaři ti, co mají prostor na poloměry nad R400 (i ve skryťáku).


No to snad nie :o To skutocne DS povedal? Ak je to pravda, tak to nie je slusne. V katalogu, ale aj na webe http://www.kuehn-modell.de/neuigkeiten06.html je napisane Rmin 286 vid logo Obrázek. Ak by mali problem vozne, ktore boli spravene/upravene tzv. "samodomo" nepoviem nic, ale ide o seriove vozne od Tilliga, ale aj od LOCO, ktore nemaju problem s masinkami od Tilliga a to vcetne T435.0108 ČSD od DS.
Prosim o info od DS.
Dakujem
Jano
lisacik
 
Příspěvky: 264
Registrován: stř 13 říj, 2010 8:29 pm

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod cejnarxx » pát 10 úno, 2012 6:31 pm

TTmili píše:Cejnarxx: Psal jsem něco po vzoru PIKO, ten prodloužený trn od Pika pochopitelně použít nejde (kromě jiné výšky to hlavně ani není kinematika). To by musel Kuehn podobným způsobem prodloužit svojí kinematiku...

Jardo víš co je zajímavý paradox? Když za brejlovce posadím Vtr tak je to vpohodě, ale když Ztr tak vypadne (zaklesnou se nárazníky). Je to zajímavé, zvlášť když oba vozy mají stejný pojezd.

Jinak pro ostatní, ano, v katalogu je Rmin286, takže nevím proč to nejde. Ale objevily se tu zmínky že ani ostatní Kuehnovi mašiny nejsou v malých poloměrech zrovna bezproblémové.

Díky za osvětlení s trnem Pika.

Nelenil jsem a vytahl Bastarda Kuehn, Vtr Loco+ Vtr Tillig a projede v pohodě R286 (ostré esíčko) a pozpátku (couvání teda sunutí) také bez problémů.
Je fakt, že jsem musel malinko upravit masky podvozků u Bastarda, aby R 286 projel v pohodě. Ale nemohu spoléhat na přesné R 286 na mém kolejišti, protože v profilovém kolejivu se R 286 nedělá. Takže Loko mohla být a nejspíš byla ok , tak jak udává p. Kuehn!!!!!
Brejlovce jsem měl jinak doma a R 286 ,,projeli,, všechny v pohodě, poté jsem musel odeslat zpět prodejci.
cejnarxx
 
Příspěvky: 6
Registrován: stř 05 led, 2011 8:49 pm

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod TTmili » pát 10 úno, 2012 6:32 pm

Radku záleží hodně asi i na položení kolejí a hlavně na přivěšeném voze. Oni někdy vozy vypadnou při průjezdu protiobloukem (delším) i o poloměru R310, jindy jiné zase vydrží i protioblouk (výhybky) R286. Největším paradoxem je že největší potíže dělá pro ono Tilligovo Fa oblouk který je stále na stejnou stranu točený (nikoliv protioblouk cik cak) s přechodem z R464 na R286. Tam mi to Fa jednou stranou k mašině vždycky vypadne.

Edit - Cejnarxx: O projetí ani tak nejde, ta mašina projede i oblouk kolem R250mm, ale v takovém oblouku by asi za brejlákem už nezůstalo na kolejích nic.
Naposledy upravil TTmili dne pát 10 úno, 2012 6:34 pm, celkově upraveno 1
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » pát 10 úno, 2012 6:34 pm

píšeš od loco vagony že?
no přinejhorším musíme dát očková spřáhla :shock:
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod MartinP » pát 10 úno, 2012 8:22 pm

To že Brejle mají minimální poloměr R 286 mm je nutno chápat pro samostatnou mašinu bez vozů . Proti vzájemnému zachytávání nárazníků pomůže pouze jediná věc prodloužení spřáhla nebo zkrácení nárazníků .
MartinP
 
Příspěvky: 75
Registrován: úte 01 led, 2008 7:00 pm
Bydliště: Lipník n/B

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod lisacik » pát 10 úno, 2012 8:43 pm

MartinP píše:...R 286 mm je nutno chápat pro samostatnou mašinu bez vozů...

Priznam sa, ze toto pocujem prvy raz. Teraz som skusil T435.0108 a prechadza R 286 mm aj s FAckom.
MartinP píše:...Proti vzájemnému zachytávání nárazníků pomůže pouze jediná věc prodloužení spřáhla nebo zkrácení nárazníků...

Myslim, ze "prodloužení spřáhla" by bolo korektne riesenie. Zkrácení nárazníků na novej masinke je pre mna nepredstavitelne.
Jano
lisacik
 
Příspěvky: 264
Registrován: stř 13 říj, 2010 8:29 pm

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod jrtrain » pát 10 úno, 2012 9:19 pm

MartinP píše:To že Brejle mají minimální poloměr R 286 mm je nutno chápat pro samostatnou mašinu bez vozů .

pokud je model stavěn pro oblouky R 286 mm, tak se vším všudy, tj. i s kinematikou
jrtrain
 
Příspěvky: 67
Registrován: sob 08 bře, 2008 11:30 pm
Bydliště: Kynšperk nad Ohří

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod MartinP » pát 10 úno, 2012 10:36 pm

jrtrain píše:pokud je model stavěn pro oblouky R 286 mm, tak se vším všudy, tj. i s kinematikou


Kinematika končí šachtou resp.spřáhlem na kterém je pověšený vagon jiného výrobce . Ten vagon má jednou 2 osy podruhý 4 osy ,každý vůz se na kolejích chová jinak a co výrobce to jiná kinematika s jinou geometrií . Takže žádný výrobce ti nezaručí že konkrétní model mašiny projede R 286 s libovolným vozem jakéhokoliv výrobce . To nakonec potvrzují dosavadní zkušenosti s provozu Kuehnova Brejlovce . V pondělí budu mít mašinu doma takže si proměřím kinematiku vs nárazníky a uvidíme jestli tam nebude zakopaný pes
MartinP
 
Příspěvky: 75
Registrován: úte 01 led, 2008 7:00 pm
Bydliště: Lipník n/B

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků