Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka
BohousP píše:...... Ale myslím si, že označit výrobky MTB za Hobby provedení není ani pravdivé, ani slušné. U Hobby provedení častokrát neodpovídají skutečnosti úplně základní věci.
BohousP píše:Souhlasím s tebou v tom, že ...Dokonce bych řekl, že takto navrhovat převodovku je úplný nesmysl.Jirka_US píše: navrhnout převodovku modelu tak, aby model jel přesně max. modelovou rychlostí při 12V (DC) není asi úplně správné vzhledem ke konstrukci současných DCC dekodérů.
Zminena konstrukcni vada se vyskytovala u 100% modelu Zeuke a BTTB a dodnes se vyskytuje u velke vetsiny modelu firmy Tillig.
Jirka_US píše:to J P:
Jakykoliv zminovany model (Zeuke, BTTB, Tillig) lze pomerne jednoduse po digitalizaci zkalibrovat na modelovou rychlost. Zatimco u modelu MTB ta kalibrace na modelovou rychlost pri DCC zacina byt nerealizovatelna nekde okolo 50km/hod a vyse.Vysvetloval jsem to jiz v prislusnem vlakne:
viewtopic.php?f=16&t=4801&start=465
Je tam neco nejasneho ?
j p píše:Ja bych teda chtel videt tu kalibraci pred 40 lety! A ten dekoder! LOL
To je samozrejme uplny nesmysl, protoze modely Zeuke a BTTB byly urceny pro analog.
Ohanet se normami NEM, kdyz zadny z "renomovanych" vyrobcu kolejiva v TT tyto normy nedodrzuje je taky skvely napad. (Filigran je vyjimkou)
Zadny z uvedenych modelu nejde jednoduse zkalibrovat v analogovem provozu! Jdou zkalibrovat jen pomerne slozite pouzitim systemu "strojvedouci", kdy kazda lokomotiva ma svuj zdroj a ten je behem jeji jizdy pripojovan relatky k prislusnym oddilum. Navic prujezd tramvajovymi vyhybkami a oblouky modelovou rychlosti lze realizovat jen pri pouziti pulsniho zdroje (zadne jine vyhybky pred temi 40 lety nebyly a ani pulsni zdroj nepatril k vyrobkum bezne dostupnym v modelarskych prodejnach). U napajeni z FZ1 nebo F2 nelze vubec dosahnout modelove rychlosti. Bud jede moc rychle nebo stoji.
Uprava prevodu je casto mnohem jednodussim resenim.
j p píše:Proti tomu je rychlost masinky od MTB, ktera je mozna o 20-30% nizsi nez ideal, uplnou prkotinou. Komu to vadi, tak si ten prevod muze upravit.
j p píše:Nema vyznam na to reagovat. Je to jak hazet hrach na stenu. Oni si to stejne neprectou (a pokud prectou, tak nepochopi). Potom neco vytrhnou z kontextu a prijdou s nekakym stejne nesmyslnym argumentem.
Nejhorsi je, kdyz svymi bludy nekoho odradi od koupe celkem povedeneho modelu.
Prosim admina o promazani.
Dekuji.
j p píše:Nema vyznam na to reagovat.
TTmili píše:Osobně říkám, že pokud má MTB přijít ještě s něčím podobné úrovně jako jsou dosavadní modely (jak úrovní zpracování, detailností nebo pojezdu), tak snad ať radši ušetří a vážně dělá pro H0.
j p píše:Ja bych teda chtel videt tu kalibraci pred 40 lety! A ten dekoder! LOL
Zadny z uvedenych modelu nejde jednoduse zkalibrovat v analogovem provozu! Jdou zkalibrovat jen pomerne slozite pouzitim systemu "strojvedouci", kdy kazda lokomotiva ma svuj zdroj a ten je behem jeji jizdy pripojovan relatky k prislusnym oddilum.
Navic prujezd tramvajovymi vyhybkami a oblouky modelovou rychlosti lze realizovat jen pri pouziti pulsniho zdroje (zadne jine vyhybky pred temi 40 lety nebyly a ani pulsni zdroj nepatril k vyrobkum bezne dostupnym v modelarskych prodejnach)
.... ani pulsni zdroj nepatril k vyrobkum bezne dostupnym v modelarskych prodejnach)
Kdyby delali vsichni modely se 100% spravnou rychlosti, tak potom by to melo vyznam resit. Ale v situaci, kdy u 98% modelu je ta rychlost blbe se mi zda cela tato diskuse byti bezpredmetnou.
Pánové, nechcete se uklidnit.?Tohle téma a vše, co je tu napsané se už probíralo... A když tady má někdo problém, že model jezdí taknějak normální rychlostí, nechť si to napraví sám a nesnaží se tady vypouštět nějaké bludy o konstrukčních chybách
PS: Přepočítejte si někdo jakou maximální rychlostí jezdí M283 od TILLIGA s defaultním nastavením... A nikomu to nevadilo (pokud snížíte pomocí CV rychlost, motorák škube čím dál tím víc.)
TTmili píše: ...A mimo to doufám, že to tu admini nechají, aspoň by to bylo spravedlivé, posledně když jsem chtěl já aby se promazala diskuze, kde jste vy zastánci MTB a plížení se po kolejišti plyvali na Kuehna, bylo mi řečeno, že není co mazat.
Zpět na Velikost TT (komunita TT)
Uživatelé procházející toto fórum: Leoš Vobořil a 1 návštěvník