Firma MTB a velikost TT

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Firma MTB a velikost TT

Příspěvekod Colonel32 » sob 01 úno, 2014 8:41 pm

počítám že cena odpovídá složitosti potisku a nástřiku...
Colonel32
 
Příspěvky: 1003
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Firma MTB a velikost TT

Příspěvekod Jirka_US » sob 01 úno, 2014 9:18 pm

No já bych očekával, alespoň základní informaci při prodeji buď u obchodníka nebo v návodu o tom, že model je z nějakého nepochopitelného důvodu zpřevodován tak, že nedosahuje ani své max.modelové rychlosti (zejména po digitalizaci) a neřídí se příslušnou normou (NEM630) jak by se asi dalo očekávat. Člověk vůbec netuší zda-li je to konstrukční vada, závada nebo o co vlastně jde, že model jezdí jako posunovací lokomotiva. Nikde žádná informace, jestli člověk to má jít reklamovat nebo co vlastně má z modelem dělat, aby jezdil tak jak očekává, tedy alespoň modelovou rychlostí. Až tady na fóru se člověk dozví, že je to tak “normální”, občas zde zazní “rádobyvtipné” poznámky, že nepotřebuji rychlost TGV atd. , ale zatím zde nikdo neodpověděl (ideálně výrobce) jak ten problém vyřešit. U ostatních výrobců (obecně nejen u modelů) býyá zvykem, pokud se jedná o konstrukční vadu, že je taková závada na náklady výrobce odstraněna viz např. problém s podvozky firmy Kuehn.
BohousP píše:...... Ale myslím si, že označit výrobky MTB za Hobby provedení není ani pravdivé, ani slušné. U Hobby provedení častokrát neodpovídají skutečnosti úplně základní věci.

K této větě lze jen dodat, že Hobby výrobky jezdí většinou alespoň “obvyklou” rychlostí a myslím, že většina uživatelů považuje modelovou rychlost jako “základní věc”.
a kromě toho tady sám píšeš:
BohousP píše:Souhlasím s tebou v tom, že ...
Jirka_US píše: navrhnout převodovku modelu tak, aby model jel přesně max. modelovou rychlostí při 12V (DC) není asi úplně správné vzhledem ke konstrukci současných DCC dekodérů.
Dokonce bych řekl, že takto navrhovat převodovku je úplný nesmysl.

Do jaké kategorie tedy model s takovou převodovkou pak patří ?
Já sám jsem přeci jen smířlivější, mně by stačila jen základní informace typu reklamovat, vrátit model pokud se mně to nelíbí, výměna převodů atd. prostě nějaké řešení a hlavně jestli u nových modelů je tento problém již vyřešen. Zatím jsem bohužel žádnou takovou informaci nenašel….
Jirka
Jirka_US
 
Příspěvky: 1155
Registrován: sob 08 kvě, 2010 5:56 am

Re: Firma MTB a velikost TT

Příspěvekod j p » sob 01 úno, 2014 10:05 pm

Zminena konstrukcni vada se vyskytovala u 100% modelu Zeuke a BTTB a dodnes se vyskytuje u velke vetsiny modelu firmy Tillig. Tyto modely jezdily pri jmenovitem napeti 12V obvykle rychlosti, ktera byla 2-, 3- a vicenasobkem maximalni rychlosti. Presto jsem neslysel o tom, ze by tento problem vyrobce resil.
Cetl jsem jen o tom, jak problem resili modelari u modelu BTTB a Tillig vymenou prevodu.
Pokud 90% lidi oceni spravnou modelovou rychlost a 10% to vadi a chce mit model zprevodovan do rychla, tak to preci neni problem, staci prevodovku si upravit, nejlepe vymenit snek. V zadnem pripade vsak nelze oznacit za konstrukcni vadu zprevodovani modelu tak, aby jezdil spravnou modelovou rychlosti.
O tom, zda vubec existuje kolejiste postavene na rychlosti 3 a vice krat vyssi nez rychlost maximalni ani nemluve.

Pokud by byl "problem" u novych modelu "vyresen", tak bych takove modely musel naopak reklamovat ja.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Firma MTB a velikost TT

Příspěvekod TTmili » sob 01 úno, 2014 10:24 pm

J p: Tisíckrát opakovaná lež se stává pravdou? Nebo jak to je s tou modelovou rychlostí u MTB? Mě moc modelově věrná nepřijde, nebo myslíš, že jsem si tu tabulku http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=16&t=4801&start=480#p141813 vycucal z prstu? Další lež jako věž je, že BTTB nebo něco z Tilligovi produkce jezdí při 12V 2x až 3x rychleji. Nejezdí, Tillig se ve většině případů (až na některé páry) drží normy o dodržení rychlosti + max 50% navrch. BTTB taky nebyly až tak rychlé, namátkou bobina si při 12V šáhla na nějakých 160km/h, Ragulin ani ne na 120km/h.
Problém je jinde. a to, že FZ1 dává i 18V, a naopak hodně BTTB modelů se rozjíždí až na 4 - 5V, a to s raketovým startem, při tom rámusu, kymácení se, atd. pak přijde, že při vytočení FZ1 na plno mašina doslova letí. A také mnohdy byly problémem nenechavé ruce, které prohodily motůrky ze start modelů, které byly na 9V.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1746
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Firma MTB a velikost TT

Příspěvekod j p » sob 01 úno, 2014 10:32 pm

Modelova rychlost neni totez co maximalni rychlost.
Staci?

Vyhybky s max. rychlosti 20 km/h
Oblouky s max. rychlosti 20-30 km/h
atd. atd. atd.

Ja skutecne nevidim problem v tom, ze masinka jede 60 km/h po trati, kde by maximalni rychlost mela byt 30 km/h.
Ale vidim problem v tom, ze na te trati jede jina masinka 200 km/h.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Firma MTB a velikost TT

Příspěvekod Jirka_US » sob 01 úno, 2014 11:17 pm

to J P:
no vtip je v tom, ze pokud model ma mensi nez modelovou rychlost, tak to nelze jednoduse zkorigovat na rozdil od vyssi rychlosti. To celkem jasne plyne z geometrie zakladni skoly. Tedy, ze model ktery nejede max. modelovou rychlosti nepojede spravne ani pri rychlosti 20 nebo 30km/hod. s vyjimkou 0 km/hod......(predpoklad je ze ma motor priblizne linearni charakteristiku), takze kdybych se drzel tve rady, tak bych si moc nezajezdil....
Zminena konstrukcni vada se vyskytovala u 100% modelu Zeuke a BTTB a dodnes se vyskytuje u velke vetsiny modelu firmy Tillig.

A nepamatuji si, ze by za poslednich vice nez 40 let nejaky evropsky vyrobce modelu TT vyrabel model, ktery by jezdil mensi nez modelovou rychlosti, takze informace o nejakych 100% je proste uplne mimo realitu. Predpokladem seriozni diskuze by mela byt fakta nikoliv nicim nepodlozene zavadejici informace.
Jakykoliv zminovany model (Zeuke, BTTB, Tillig) lze pomerne jednoduse po digitalizaci zkalibrovat na modelovou rychlost. Zatimco u modelu MTB ta kalibrace na modelovou rychlost pri DCC zacina byt nerealizovatelna nekde okolo 50km/hod a vyse.Vysvetloval jsem to jiz v prislusnem vlakne:
viewtopic.php?f=16&t=4801&start=465
Je tam neco nejasneho ?
Krome toho, ze by se mela asi dodrzovat norma NEM 630, tak je celkem jasne, ze vzhledem k soucasnym DCC dekoderum s BEMF je treba mit urcitou rezervu. Tedy model by mel jezdit vyssi rychlosti pri 12 DC nez je jeho skutecna max. modelova rychlost, aby se vykompenzoval ztrata vykonu pri BEMF.
Jirka
Jirka_US
 
Příspěvky: 1155
Registrován: sob 08 kvě, 2010 5:56 am

Re: Firma MTB a velikost TT

Příspěvekod j p » ned 02 úno, 2014 1:34 am

Jirka_US píše:to J P:
Jakykoliv zminovany model (Zeuke, BTTB, Tillig) lze pomerne jednoduse po digitalizaci zkalibrovat na modelovou rychlost. Zatimco u modelu MTB ta kalibrace na modelovou rychlost pri DCC zacina byt nerealizovatelna nekde okolo 50km/hod a vyse.Vysvetloval jsem to jiz v prislusnem vlakne:
viewtopic.php?f=16&t=4801&start=465
Je tam neco nejasneho ?


Ja bych teda chtel videt tu kalibraci pred 40 lety! A ten dekoder! LOL
To je samozrejme uplny nesmysl, protoze modely Zeuke a BTTB byly urceny pro analog.
Ohanet se normami NEM, kdyz zadny z "renomovanych" vyrobcu kolejiva v TT tyto normy nedodrzuje je taky skvely napad. (Filigran je vyjimkou)
Zadny z uvedenych modelu nejde jednoduse zkalibrovat v analogovem provozu! Jdou zkalibrovat jen pomerne slozite pouzitim systemu "strojvedouci", kdy kazda lokomotiva ma svuj zdroj a ten je behem jeji jizdy pripojovan relatky k prislusnym oddilum. Navic prujezd tramvajovymi vyhybkami a oblouky modelovou rychlosti lze realizovat jen pri pouziti pulsniho zdroje (zadne jine vyhybky pred temi 40 lety nebyly a ani pulsni zdroj nepatril k vyrobkum bezne dostupnym v modelarskych prodejnach). U napajeni z FZ1 nebo F2 nelze vubec dosahnout modelove rychlosti. Bud jede moc rychle nebo stoji.
Uprava prevodu je casto mnohem jednodussim resenim.

Proti tomu je rychlost masinky od MTB, ktera je mozna o 20-30% nizsi nez ideal, uplnou prkotinou. Komu to vadi, tak si ten prevod muze upravit. Ale i bez upravy, pokud masinu dokazete zkalibrovat na 50 km/h, tak tam jeste mate rezervu 20 km/h, protoze spravne byste mel jezdit 30.
Kdyby delali vsichni modely se 100% spravnou rychlosti, tak potom by to melo vyznam resit. Ale v situaci, kdy u 98% modelu je ta rychlost blbe se mi zda cela tato diskuse byti bezpredmetnou.
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Firma MTB a velikost TT

Příspěvekod Adam96 » ned 02 úno, 2014 9:30 am

j p píše:Ja bych teda chtel videt tu kalibraci pred 40 lety! A ten dekoder! LOL
To je samozrejme uplny nesmysl, protoze modely Zeuke a BTTB byly urceny pro analog.
Ohanet se normami NEM, kdyz zadny z "renomovanych" vyrobcu kolejiva v TT tyto normy nedodrzuje je taky skvely napad. (Filigran je vyjimkou)
Zadny z uvedenych modelu nejde jednoduse zkalibrovat v analogovem provozu! Jdou zkalibrovat jen pomerne slozite pouzitim systemu "strojvedouci", kdy kazda lokomotiva ma svuj zdroj a ten je behem jeji jizdy pripojovan relatky k prislusnym oddilum. Navic prujezd tramvajovymi vyhybkami a oblouky modelovou rychlosti lze realizovat jen pri pouziti pulsniho zdroje (zadne jine vyhybky pred temi 40 lety nebyly a ani pulsni zdroj nepatril k vyrobkum bezne dostupnym v modelarskych prodejnach). U napajeni z FZ1 nebo F2 nelze vubec dosahnout modelove rychlosti. Bud jede moc rychle nebo stoji.
Uprava prevodu je casto mnohem jednodussim resenim.


My ale nežijeme před 40 lety, je rok 2014 a DCC již existuje a taky používá ho většina modelářů, alespoň ve střední Evropě. Jinak jsem ještě neslyšel o modelu "určeném pro analog", dekodér jde strčit všude, buď strčím do konektorku, nebo hold budu pájet drátky.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 522
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Firma MTB a velikost TT

Příspěvekod Bedlisch » ned 02 úno, 2014 12:48 pm

j p píše:Proti tomu je rychlost masinky od MTB, ktera je mozna o 20-30% nizsi nez ideal, uplnou prkotinou. Komu to vadi, tak si ten prevod muze upravit.

Fakt tesat do kamene, větší broskvovinu* jsem nečetl!!! Takže jako MTB zmrví převody, a správný modelář si je má předělat. Zbytek osazenctva má pak odejít uznávat svého modelářského boha ..... a líbat mu nohy :lol:
Škoda, že tu není blicí smajlík.

---------
* broskvovina - z angličtiny: broskev - peach čti píč :D
Bedlisch
 
Příspěvky: 342
Registrován: úte 09 lis, 2010 8:43 pm
Bydliště: Liberec

Re: Firma MTB a velikost TT

Příspěvekod StrndaTrains » ned 02 úno, 2014 1:16 pm

Pánové, nechcete se uklidnit.? :shock: Tohle téma a vše, co je tu napsané se už probíralo... A když tady má někdo problém, že model jezdí taknějak normální rychlostí, nechť si to napraví sám a nesnaží se tady vypouštět nějaké bludy o konstrukčních chybách. Nechtěl bych se dočkat toho, že by se MTB na TTéčko vykašlalo, vždyť Bardotky se až na pár drobností velmi povedly a taktéž bych se nechtěl dočkat toho, že by MTB vypustilo například kocoura, který by jezdil v přepočtu rychlostí 280km/h jen kvůli tomu, že pár hlav tady na DF chtělo modely srovnávající se s TGV a potom s nimi jezdili na R286...
Jinak nezbývá než dodat, "velebnosti jdu blejt", protože tato diskuze byť poněkolikáté se opakující je naprosto bezpředmětná ba by mohla být brána jako výkřiky do tmy..
Hezkej den
PS: Přepočítejte si někdo jakou maximální rychlostí jezdí M283 od TILLIGA s defaultním nastavením... A nikomu to nevadilo (pokud snížíte pomocí CV rychlost, motorák škube čím dál tím víc.)
ep. V.-VI. ČD
DIGITÁL sestava ROCO

Moldavská trať [135] je ta nejhezčí!
StrndaTrains
 
Příspěvky: 114
Registrován: ned 21 črc, 2013 6:53 pm
Bydliště: Mnichovice, Středočeský Kraj

Re: Firma MTB a velikost TT

Příspěvekod j p » ned 02 úno, 2014 1:42 pm

Nema vyznam na to reagovat. Je to jak hazet hrach na stenu. Oni si to stejne neprectou (a pokud prectou, tak nepochopi). Potom neco vytrhnou z kontextu a prijdou s nekakym stejne nesmyslnym argumentem.
Nejhorsi je, kdyz svymi bludy nekoho odradi od koupe celkem povedeneho modelu.
Prosim admina o promazani.
Dekuji.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Firma MTB a velikost TT

Příspěvekod TTmili » ned 02 úno, 2014 2:00 pm

j p píše:Nema vyznam na to reagovat. Je to jak hazet hrach na stenu. Oni si to stejne neprectou (a pokud prectou, tak nepochopi). Potom neco vytrhnou z kontextu a prijdou s nekakym stejne nesmyslnym argumentem.
Nejhorsi je, kdyz svymi bludy nekoho odradi od koupe celkem povedeneho modelu.
Prosim admina o promazani.
Dekuji.


Zajímavý, ono s tím mluvením do větru je to asi na obou stranách stejné. A pokud mluvíš o tom, že si někdo něco nepřečte, tak to bereš podle hesla "podle sebe soudím tebe"? Argumenty máme víc než přesvědčivé a mimo to za naším názorem stojí i normy, kdežto argumentace ve stylu "stejně nemáte kolejiště na kterém by se dalo jezdit víc než 30" je právě ta poněkud přitažená za vlasy.
Osobně říkám, že pokud má MTB přijít ještě s něčím podobné úrovně jako jsou dosavadní modely (jak úrovní zpracování, detailností nebo pojezdu), tak snad ať radši ušetří a vážně dělá pro H0.

A mimo to doufám, že to tu admini nechají, aspoň by to bylo spravedlivé, posledně když jsem chtěl já aby se promazala diskuze, kde jste vy zastánci MTB a plížení se po kolejišti plyvali na Kuehna, bylo mi řečeno, že není co mazat.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1746
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Firma MTB a velikost TT

Příspěvekod Bedlisch » ned 02 úno, 2014 2:25 pm

j p píše:Nema vyznam na to reagovat.

Ano, to je rozumné slovo. Kdo chce, koupí si model i když se plíží, nebo že neodpovídá skutečnosti. Je to každého volba. Proto jsem se nikdy k MTB na foru nevyjadřoval a to nejde jen rychlost jízdy. Ovšem vadí mi, že se mi někdo snaží vnutit, že takhle "špatně" je to správně. I když pro jiného to může být takhle i správně, protože na kolejiště stejně rychleji nejezdí.

TTmili píše:Osobně říkám, že pokud má MTB přijít ještě s něčím podobné úrovně jako jsou dosavadní modely (jak úrovní zpracování, detailností nebo pojezdu), tak snad ať radši ušetří a vážně dělá pro H0.

Ač se mi to říká těžko, ale bohužel mám občas podobný pocit :(
Bedlisch
 
Příspěvky: 342
Registrován: úte 09 lis, 2010 8:43 pm
Bydliště: Liberec

Re: Firma MTB a velikost TT

Příspěvekod Jirka_US » ned 02 úno, 2014 4:03 pm

j p píše:Ja bych teda chtel videt tu kalibraci pred 40 lety! A ten dekoder! LOL

No jak takovy dekoder pred 39 lety vypadal se staci podivat k firme Maerklin...Mimo jine fakt ze se bavime o digitalu jeste neznamena, ze lokomotiva musi mit v sobe nejaky dekoder. Tyto systemy jsou popsany v prislusnem vlakne DCC a amaterska konstrukce byla popsana mimo jine v casopisu Modelleisenbahner...
Zadny z uvedenych modelu nejde jednoduse zkalibrovat v analogovem provozu! Jdou zkalibrovat jen pomerne slozite pouzitim systemu "strojvedouci", kdy kazda lokomotiva ma svuj zdroj a ten je behem jeji jizdy pripojovan relatky k prislusnym oddilum.

Mozna by bylo vhodne si o dane problematice nejdrive neco precist, napr. viz napr. sesity MZ/Svazarmu...Tech reseni je vice.
Navic prujezd tramvajovymi vyhybkami a oblouky modelovou rychlosti lze realizovat jen pri pouziti pulsniho zdroje (zadne jine vyhybky pred temi 40 lety nebyly a ani pulsni zdroj nepatril k vyrobkum bezne dostupnym v modelarskych prodejnach)

A co kolejivo firmy Pilz, Kruger a "Japoncu" ....?
.... ani pulsni zdroj nepatril k vyrobkum bezne dostupnym v modelarskych prodejnach)

Predpokladam, ze spravny modelar, ktery dba nato, aby model jezdil presne modelovou rychlosti pres vyhybky 20km/hod, si takovy zdroj sam vyrobil. Navod na takovy pulsni zdroj byl zverejnen jiz v 60.letech.....
Kdyby delali vsichni modely se 100% spravnou rychlosti, tak potom by to melo vyznam resit. Ale v situaci, kdy u 98% modelu je ta rychlost blbe se mi zda cela tato diskuse byti bezpredmetnou.

Zatim to delaji vsichni vyrobci spravne, az na jeden unikat, respektive se drzi prislusne normy a diky tomu kalibrace na spravnou modelovou rychlost "fajnsmekrum" necini zadne problemy.

Abychom se posunuli positivne nekam vpred.

Pánové, nechcete se uklidnit.? :shock: Tohle téma a vše, co je tu napsané se už probíralo... A když tady má někdo problém, že model jezdí taknějak normální rychlostí, nechť si to napraví sám a nesnaží se tady vypouštět nějaké bludy o konstrukčních chybách

1) Takze jake je tedy reseni pro ty co chteji jedit s modelem 80km/hod a on jim jede ca. max 70km/hod,viz mereni TTmili? Zasah do modelu vylucuji zarucni podminky vyrobce.
2) Muzes tedy popsat jak zkalibrovat model od MTB, tak aby jel spravne napr. modelove 50km/hod v digitalu ? Urcite to oceni spousta modelaru...
Mne staci vyresit tyto 2 body, ostatni parametry jako vzhled atd. si clovek muze prohlednout v obchode pred koupi, ale neznam prilis mnoho obchodu, ktere maji modelarskou casomiru....Navic clovek za ta leta ocekava, ze seriozni vyrobci dodrzuji alespon zakladni normy a neocekava opak.

PS: Přepočítejte si někdo jakou maximální rychlostí jezdí M283 od TILLIGA s defaultním nastavením... A nikomu to nevadilo (pokud snížíte pomocí CV rychlost, motorák škube čím dál tím víc.)

Chyba bude asi preci jen nekde jinde nez v modelu, bud to bude nevhodny vyber dekoderu, ale s velkou pravdepodobnosti spise spatne nastavena CV. Je treba si precist manual a nastavit prislusna CV, tovarni nastaveni ve vetsine pripadu neni optimalni.
Jirka
Jirka_US
 
Příspěvky: 1155
Registrován: sob 08 kvě, 2010 5:56 am

Re: Firma MTB a velikost TT

Příspěvekod Jarda H. » ned 02 úno, 2014 4:44 pm

TTmili píše: ...A mimo to doufám, že to tu admini nechají, aspoň by to bylo spravedlivé, posledně když jsem chtěl já aby se promazala diskuze, kde jste vy zastánci MTB a plížení se po kolejišti plyvali na Kuehna, bylo mi řečeno, že není co mazat.


EDIT moderátor :
Zatím nevidím extra důvod to promazávat ?! Zazněly tu pohledy z obou stran, a protože ne každý z téčkařů je na fóru denně, aby si diskuzi kolem problematiky rychlostí modelů MTB přečetl (před případným promazáním), jsem názoru ponechat. V diskuzi - viz výše - nejde o osobní napadání, nepadají hanlivé výrazy ... nechal bych to tak, časem vlákno zase zapadne :D

PS : připomíná mi to nekončící diskuzi v H0 kolem Bai-ek - mají chyby, je třeba je upravit, a přestože existuje jen možnost KOUPIT / NEKOUPIT, stránky diskuzních příspěvků kolem toho se jen vrší :D
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Leoš Vobořil a 1 návštěvník