Stránka 5 z 18

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

PříspěvekNapsal: úte 13 zář, 2011 4:57 pm
od lajblt
Ahoj Milane,

kupoval jsem model označený jako T478.3135. Typové označení na fotkách chybí kvůli chybnému potisku dodávaných tabulek. Budu se snažit sehnat jiné, určené pro T478.3xxx, pokud MTB dříve nedodá opravenou verzi. Jinak to šípové osazení čelních skel v "brejlích" je vidět dobře třeba na stránkách DS-MODELu: http://www.modelyasport.cz/m_T4783.html u fotky T478.3088. Stejně tak je tam vidět, že čelní skla jsou lichoběžníková, jak jsi psal.

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

PříspěvekNapsal: úte 13 zář, 2011 5:00 pm
od milan ferdián
lajblt píše:Ahoj Milane,

kupoval jsem model označený jako T478.3135. Typové označení na fotkách chybí kvůli chybnému potisku dodávaných tabulek. Budu se snažit sehnat jiné, určené pro T478.3xxx, pokud MTB dříve nedodá opravenou verzi. Jinak to šípové osazení čelních skel v "brejlích" je vidět dobře třeba na stránkách DS-MODELu: http://www.modelyasport.cz/m_T4783.html u fotky T478.3088. Stejně tak je tam vidět, že čelní skla jsou lichoběžníková, jak jsi psal.


Takže vidím,že se shodneme na těch čelních skel.Stále ale nechápu,oč se jedná u hlavních nádrží.Dle výkresů a tvých foto je vše v pořádku.

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

PříspěvekNapsal: úte 13 zář, 2011 6:22 pm
od Jacek
milan ferdián píše:Dalším podkladem může být výkres T478.3 od Pavla Vika Příloha modelové železnice u časopisu ŽELEZNIČÁŘ 5/1982.Čelní skla jsou tvaru lichoběžník.

Problém je, že výkresům se většinou nedá věřit. O tom by mohl vyprávět např. autor leptané stavebnice T 478.1, když lozil po střeše s metrem v ruce :D .
Viz malé srovnání:
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

PříspěvekNapsal: úte 13 zář, 2011 6:29 pm
od milan ferdián
Kdo chce může si přeměřit dle těchto údajů hlavní nádrž.Zdroj Motorová lokomotiva T478.3/Ing.Jiří Mizerovský
délka vlastní nádrže 3236mm
šířka vlastní nádrže 2970mm
výška vlastní nádrže 862mm
celková délka včetně písečníků cca3694mm
celková výška bez naftoznaku 1070mm
hmotnost hlavní nádrže bez písečníků 1767 kg
obsah palivové nádrže 2500 l
obsah vodní nádrže 3000 l

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

PříspěvekNapsal: úte 13 zář, 2011 6:41 pm
od MOL
No, jde o to, že lokomotiva 750.088 dostala nádrž z lokomotiv řady 754. Ta je mnohem kratší (absence vodní nádrže) a tudíž velmi nápadná (řada 754 má mezi podvozkem a nádrží písečníky, takže u 750/753 je tím pádem velká mezera mezi podvozky a nádrží...

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

PříspěvekNapsal: úte 13 zář, 2011 8:00 pm
od PaMi
Pánové, život je plný kompromisů!!!
Mám ale dva dotazy:
1. zkoušel někdo sílu tahu v porovnání s ROCO?
2. kdy a v které kamenné prodejně si budu moci celou řadu brejlovců prohlédnout a koupit? Jaký je další marketingový plán prodeje?

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

PříspěvekNapsal: úte 13 zář, 2011 8:36 pm
od radekkrupka
Jacek píše:Viz malé srovnání:
Obrázek

S porovnáním fotky (byť v sebelepším ánfasu) a dvojrozměrným průmětem bych byl opatrný. To jak vypadá fotka je vždy zkresleno optikou, která neprovádí průmět na nárysnu nýbrž do ohniska.

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

PříspěvekNapsal: úte 13 zář, 2011 9:02 pm
od vlk30
Tak kolega George V. se dokonce domniva uplne spatne,vetsinou se vzdy lepe kritizuje nez neco vytvari .No nikdy neni vse bez chyb a neverim ze Kuehn bude naprosto bezvadny.Brejlovce budu mit od vsech pak asi bude nejlepsi porovnavat a ne z nejake fotky ci predserioveho modelu.

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

PříspěvekNapsal: úte 13 zář, 2011 9:11 pm
od Colonel32
Tvar brýlí mi problémy ani tak nedělá, spíše mi vadí že občas docela podstříkává barva, na některých fotkách mi přijde že více než by u továrního modelu bylo vhodné. Ohledně cedulek bych ocenil, kdyby byly jako leptané doplňky rovnou dodávány i hvězdy a znaky ČKD, ale současně na modelu natištěny (a to i číslo lokomotivy), aby člověk modelově nezdatný nemusel nic lepit, a nebo naopak modelově zdatný si mohl udělat plastické detaily všechny.

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

PříspěvekNapsal: úte 13 zář, 2011 9:25 pm
od Jacek
radekkrupka píše:S porovnáním fotky (byť v sebelepším ánfasu) a dvojrozměrným průmětem bych byl opatrný. To jak vypadá fotka je vždy zkresleno optikou, která neprovádí průmět na nárysnu nýbrž do ohniska.

Nicméně je známý fakt, že výkresy lžou a někdy hodně. U motorových vozů 85x je na výkresech střecha plochá, v reálu kulatá. U tohoto výkresu je vidět třeba to zaoblení brýlí v dolních rozích, na fotce kulaté, na výkresu skoro hranaté, na tom optika nemá co zkreslit tak zásadním způsobem. Co ale s čím srovnat? Podle mě model s reálem. S výkresem určitě ne.

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

PříspěvekNapsal: stř 14 zář, 2011 5:24 am
od airwar
Colonel32 píše:Tvar brýlí mi problémy ani tak nedělá, spíše mi vadí že občas docela podstříkává barva, na některých fotkách mi přijde že více než by u továrního modelu bylo vhodné. Ohledně cedulek bych ocenil, kdyby byly jako leptané doplňky rovnou dodávány i hvězdy a znaky ČKD, ale současně na modelu natištěny (a to i číslo lokomotivy), aby člověk modelově nezdatný nemusel nic lepit, a nebo naopak modelově zdatný si mohl udělat plastické detaily všechny.


Ano, ohkledně cedulek bych souhlasil, je čškoda že znaky ČKD jsou jen formou tisku, leptaná tabulka by jim slušela víc. Natištěné číslo lokomotivy bx taktéž mohlo být, i když nalepení tabulky považuji za triviální operaci za 10-15 sekund na které není co pokazit, tedy pokud člověk nepoužije nějaké nesmyslné agresivní lepidlo. Na tyhle drobnosti je ideální používat disperzní lepidla případně vodouředitelným akrylovým lakem.

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

PříspěvekNapsal: stř 14 zář, 2011 7:07 am
od milan ferdián
Jacek píše:Nicméně je známý fakt, že výkresy lžou a někdy hodně. U motorových vozů 85x je na výkresech střecha plochá, v reálu kulatá.


Ikdyž to zde nepatří,Jacku nespletl jses? Motorové vozy řad 850 až 854 si teď před sebou prohlížím a na těch výkresech nikde plochou střechu nevidím .zdroj "Motorové vozy řad 850 až854/Jaromír Bittner/Gradis Bohemia/1999

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

PříspěvekNapsal: stř 14 zář, 2011 7:20 am
od Tkadlec Jaroslav
no pokud jde o tabulky a znaky co by se měli lepit tak by je mohl vyrobit fi.Eduard hodně toho dělá pro jiny a mohli by být samolepící už na to mají technologii

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

PříspěvekNapsal: stř 14 zář, 2011 3:24 pm
od Hříbek
Tkadlec Jaroslav píše:no pokud jde o tabulky a znaky co by se měli lepit tak by je mohl vyrobit fi.Eduard hodně toho dělá pro jiny a mohli by být samolepící už na to mají technologii


Nechci nikomu brát iluze, ale ty tabulky, co jsou přiložený k Brejlovci (a jsou chybné), dělá zrovna firma Eduard!!! (na planžetě je to vyleptáno)
takže buď to zmastil sám Eduard, nebo mu dal Báňa špatné podklady.
Ale ať už to zmastil kdokoliv, svědčí to spíš o naprostém diletantismu a amatérismu, jelikož na popisy vozidel, ať už lokomotiv, nebo vozů
existují přece normy, ze kterých se dá vycházet.
Případně se dá na internetu vygůglit milion fotek se starým i novým označením hnacích vozidel.

Re: POKRAČ. - Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín

PříspěvekNapsal: stř 14 zář, 2011 3:37 pm
od pepiknemecek
Tak trochu praxe. Měl jsem možnost vyzkoušet si model na vlastní kůži a jsem spokojený. Hlavně jízdní vlastnosti v analogu jsou výborné, hlučnost výrazně tižší než s podobnými modely co mám doma. Tažná síla v porovnání s jinými modely, vynikající!!! :shock:
model --- hmotnost modelu --- bandážované nápravy --- tažná síla*
Brejlovec MTB --- 205g --- 0--- 30g
Brejlovec MTB --- 205g --- 1x --- 66g
Brejlovec MTB --- 205g --- 2x --- 115g
V100 (Tillig) --- 99g --- 2x --- 28g
Hetkot (Tillig) --- 105g --- 2x --- 22g
Herkules (Kuehn) --- 191g --- 2x --- 75g
Sergej (Roco) --- 221g--- 2x --- 58g
*výsledky získány v kuchňských podnímkách. Modely zvedaly závaží pomocí kladky a zátěže na niti

Chybná nádrž bude na 088 vyměněna za správnou a tabulky se časem také podaří dotáhnot :wink: