Stránka 5 z 6

Re: Velikost TT a HORNBY 2022 - 2023

PříspěvekNapsal: úte 10 říj, 2023 2:31 pm
od Trainmaniak
No jo, podívej se na fotky níže. U Kalugy mám teda plnou boudu balastu, ale i bez toho byla o 8 g těžší než Class 08. To, že "08" zvládne o něco víc, je zásluhou pohonu. Ta Kaluga mě mrzí, ale mít jsem ji musel a sem tam ji projedu. Na tu vlečku to stačí... :)

tgk2.jpg

class08.jpg

Re: Velikost TT a HORNBY 2022 - 2023

PříspěvekNapsal: úte 10 říj, 2023 3:31 pm
od hank
Trainmaniak: No ano. Tím je vysvětleno vše. Takže se asi zase bude přitěžovat. :?

Re: Velikost TT a HORNBY 2022 - 2023

PříspěvekNapsal: stř 11 říj, 2023 6:30 am
od Dovi
hank píše:... (A vzpoměl jsem si přitom na nešťastnou Kalugu od PIKO... :roll: )

Trainmaniak píše:... Ta Kaluga mě mrzí, ale mít jsem ji musel a sem tam ji projedu. Na tu vlečku to stačí... :)


Kluci, souhlas - jsme zde v TT vlákně, a tato konstatování se týkají jenom TT Kalugy (v této velikosti bohužel s pohonem jen jedné nápravy).

Vy to víte, a já i ostatní víme, že vy to víte :-)
Omlouvám se proto za tuto vsuvku (pro většinu modelářů možná zbytečnou).
Píši ji pro případné zájemce a začátečníky, kteří by zde na to v budoucnu narazili třeba při vyhledávání pojmu Kaluga (+PIKO).

PIKO totiž Kalugu vyrábí ještě i ve velikosti H0, kde jsou jízdní vlastnosti tohoto většího H0 modelu naopak velmi dobré. viewtopic.php?f=43&t=12775&start=135#p303353
A to nejenom kvůli logicky větší hmotnosti (v analogu cca 127 gramů), ale zejména vlivem kvalitního pojezdu s pohonem všech kol.

Re: Velikost TT a HORNBY 2022 - 2023

PříspěvekNapsal: stř 11 říj, 2023 7:18 am
od Petr Barchánek
tzv. Trainmaniakův axiom: O třetinu lehčí mašina s pohonem všech dvojkolí uveze víc, než těžší mašina s pohonem jednoho dvojkolí.

Re: Velikost TT a HORNBY 2022 - 2023

PříspěvekNapsal: stř 11 říj, 2023 7:42 am
od Jan+Bjoern
Ja bych rekl, ze je to "pouze" fyzika.
Kaluga ma podle fotky adhezni hmotnost 35,5 gramu a to jeste kdo vi jestli.
Class 08 ma adhezni hmotnost 48 gramu.
V obou pripadech je potreba doplnit olovo.

Re: Velikost TT a HORNBY 2022 - 2023

PříspěvekNapsal: stř 01 lis, 2023 8:22 am
od Trainmaniak
Na http://www.trainmania.info/class_08.html jsem vyvěsil galerii Class 08 GBRf.

class_08-28.jpg

Re: Velikost TT a HORNBY 2022 - 2023

PříspěvekNapsal: pát 01 pro, 2023 7:12 pm
od RSC
Má zkušenost je taková, že všechny lokomotivy Hornby jsou velmi lehké, jako by angličani na svých kolejištích neměli stoupání nebo jezdili se 3mi vozy, jak to mají v setu. Takže jsem dovážit i Mallard olovem (a prostor na to, aby závaží bylo větší tam rozhodně byl), protože 5 vozů do stoupání 2cm/m v oblouku hrabal a to si myslím, jak na tom jsem profilově super... A vozy jsou lehké a nedřou, takže vahou to také není.

Dodatek k předešlému srovnávání s Kalugou:
Kaluga dovážení nic moc cesta (zavrhl jsem to), jedinná rozumná cesta je předělávka na Kaluga 4x4 (rozebrat to opatrně je asi to zásadní), pak se to chová jak má a ani dalšího olova není třeba- viz:
viewtopic.php?f=1&t=9860&start=390#p297033 (jede tiše, mikrofon to bere citlivě, takže v realu to takto není)
Kaluga s jednou nápravou hnanou je jak model v prehistorické době odlitků, kdy hlavně, že to nějak jelo. Zkazit takto vizuálně krásnou lokomotivu, takovým šlendriánem. Divím se, že to stále i po brutální kritice v Německu neopravili. :cry:

Re: Velikost TT a HORNBY 2022 - 2023

PříspěvekNapsal: sob 20 led, 2024 9:29 am
od Jarda H.
Přečetl jsem si tady ve vláknu postřehy a zkušenosti k HORNBY, recenze modelů. Zeptám se na něco jiného, takže můj dotaz - má někdo praktickou zkušenost, vyzkoušel jízdu "běžných" modelů (Tillig, Kuehn, ...) na kolejivu Hornby ? Např. zda běžně projíždí i vyhybky a třeba okolky někde nekodrcají přes pražce a podobně ?! Díky za každý praktický postřeh :D

Re: Velikost TT a HORNBY 2022 - 2023

PříspěvekNapsal: úte 23 led, 2024 12:26 pm
od Petr Barchánek
Pokud je tím myšleno kolejivo ze startsetu Hornby, tak ten máme a jezdíme na něm (dokonce právě teď s ním jezdí tříletý potomek pod mým dohledem, zatímco já píšu sem).

Ovál z obloukových kolejí a přímých, ruční výhybka, plastový šturc pamatujíci ještě I.epochu, jedna oblouková kolej k vyrovnání poloměru výhybky o jiném poloměru, než zbytek oválu, transformátor, regulátor, kolej s kontakty k regulátoru a nakolejovák, plus samostatně dokoupený síťový adapter z britské sítě na evropskou. Neměl by náhodu výrobek prodávaný v EU být ze zákona kompatibilní s elektroinstalací? Já jen, že bychom asi těžko mohli vyvážet z ČR do Anglie elektrospotřebiče nekompatibilní s jejich sítí.

Výhybka se dá přehazovat ručně a je aretovaná v přehozeném směru. Přehozením výhybky se - podobně jako u výhybek ze startsetů BTTB zároveň elektricky odpojuje jedna nebo druhá kolej od zbytku oválu. Srdcovka je plastová, jazyky vedou produ spolehlivě. I tříletý kluk to krásně chápe a mašinu si odstavuje do šturcu, kde jí přehozením výhybky jí odpojí od oválu, kde si jezdí s jinou mašinkou.

Změna směru se děje tlačítkem, ne kroucením kolečkem jako u Fz1, nejen malému děcku to dělá problémy, takže jsme ho nahradili klasickým Fz1.
Při sebenepatrnějším zkartu (např vykolejení, nebo po nechtěném otočení podvozku osobního vozu o 180 stupňů) dojde k samočinnému odstavení regulátoru na několik minut, takže po vykolejení si dále nemůžete hrát a po X minutách čekání na samočinný reset si prostě najdete jinou činnost (nebo vám jí najde máma/manželka). To byl druhý důvod náhrady za Fz1.

Nakolejovač je z křehkého tvrdého plastu a nic moc nevydržel, zobáček mu poměrně brzo uletěl, ale na udržení mězi kolejnicovými pásy to nemá vliv. Nicméně plechový nakolejovač Zeuke z roku 1965 funguje v tříletých rukách líp, především jenom proto, že mašina dodávaná k tomuto startsetu je delší, než nakolejovač.

Kolejivo Hornby je bez problému kompatibiliní s kolejivem Kuehn a Tillig a to všetně spojek, nepatrný výškový rozdíl temen kolejnic v řádech desetiny milimetru je zanedbatelný. S kolejivem PECO se bez specielních samodomo spojek nedá spojit. Trošku zarážející je fakt, že podobný výškový rozdíl jako mezi kolejivem Kuehn a Hornby je i mezi jednotlivými díly oválu Hornby, konkrétně mezi výhybkou a obloukovými kolejemi.

Výhybku bez problémů projiždíme se současnými i historickými modely. Nepatrné poskakování jsem zaregistroval u vozidel s původnimi dvojkolími BTTB a Zeuke (ale né u všech, třeba teď zrovna prohání původní, skoro 40 let starou BTTB BR 56 a ta mu jezdí klidně, stejně jako Bobina Gützold a motoráček LVT “Ferkeltaxe” předtím). Hodně špatné jsou pak průjezdy Šinkansenu Zeuke se stejným pojezdem jako Ferkeltaxe.

Re: Velikost TT a HORNBY 2022 - 2023

PříspěvekNapsal: úte 23 led, 2024 4:23 pm
od Jarda H.
Velký dík, Petře !!! Velice výstižný a podrobný popis zkušeností, moc děkuju .... Z tvých poznámek jsem si všimnul mj. několika zajímavých postřehů, např.

Petr Barchánek píše: ..... Výhybka se dá přehazovat ručně a je aretovaná v přehozeném směru. Přehozením výhybky se - podobně jako u výhybek ze startsetů BTTB zároveň elektricky odpojuje jedna nebo druhá kolej od zbytku oválu. Srdcovka je plastová, jazyky vedou produ spolehlivě. .....

Kolejivo Hornby je bez problému kompatibiliní s kolejivem Kuehn a Tillig a to všetně spojek, nepatrný výškový rozdíl temen kolejnic v řádech desetiny milimetru je zanedbatelný. S kolejivem PECO se bez specielních samodomo spojek nedá spojit. ......

Výhybku bez problémů projiždíme se současnými i historickými modely. Nepatrné poskakování jsem zaregistroval u vozidel s původnimi dvojkolími BTTB a Zeuke (ale né u všech, ..... ) .....


Najdou se i drobné nedostatky, ale zkrátka díky za recenzi a zkušenosti !!

Re: Velikost TT a HORNBY 2022 - 2023

PříspěvekNapsal: úte 23 led, 2024 4:34 pm
od Jan+Bjoern
Petr Barchánek píše: plus samostatně dokoupený síťový adapter z britské sítě na evropskou. Neměl by náhodu výrobek prodávaný v EU být ze zákona kompatibilní s elektroinstalací? Já jen, že bychom asi těžko mohli vyvážet z ČR do Anglie elektrospotřebiče nekompatibilní s jejich sítí.


Velka Britanie ma stejne jako CR napeti v zasuvkach 230V od roku 2003. Drive meli v UK 240V a v Evrope bylo 220V. Zadny sitovy adapter nepotrebujete. Pokud vam nekdo prodal adapter z britskcyh 230V na ceskych 230V, tak vas jen napalil.
Nebo mozna jen pisete o necem jinem, tedy o tvaru zasuvky? K tomu ale staci redukce, na to zadny sitovy adapter nepotrebujete. V EU nejsou jednotne zasuvky ani nahodou, takze vami zminovany zakon nelze ani navrhnout. To by se nejdriv musely zeme EU dohodnout na spolecnych normach co se tyce zasuvek a investovat miliardy eur do vymeny zasuvek. Kdyz si ja koupim spotrebic v kterekoliv jine zemi EU, tak na 100% nebude mit zastrcku podle danske normy. Navic i kdyz si ten spotrebic koupim v obchode za rohem, tak na 90% nebude mit zastrcku podle danske normy. Takze pokud chci ochranu zemenim napriklad u pracky, tak musim bud dokoupit redukci nebo vymenit kabel. Rozcilujete se uplne zbytecne.
Jestli vyvazite do UK elektrospotrebice nekompatibilni s jejich siti, to nemohu posoudit, ale jsem si jist, ze z CR do Danska vyvazite elektrospotrebice, ktere nejsou kompatiblini s danskou siti. Ktery vyrobce by se obtezoval davat spravny kablik? Vyjimkou snad je nekolik vyrobcu pocitacu, ale ani zdaleka ne vsichni.

Re: Velikost TT a HORNBY 2022 - 2023

PříspěvekNapsal: úte 23 led, 2024 5:12 pm
od prcek
Podle https://www.power-plugs-sockets.com/denmark/ se u vas pouzivaji ceska(francouzska) zasuvka a smajlik. Takze alespon cast kabelu bude ta spravna.

Re: Velikost TT a HORNBY 2022 - 2023

PříspěvekNapsal: úte 23 led, 2024 5:25 pm
od Zlámalík
Jan+Bjoern píše:...ktere nejsou kompatiblini s danskou siti. Ktery vyrobce by se obtezoval davat spravny kablik?

To jako fakt? Že koupíte spotřebič s německou zástrčkou a uživateli, poraď si? To u nás tuším nelze.

Re: Velikost TT a HORNBY 2022 - 2023

PříspěvekNapsal: stř 24 led, 2024 2:04 pm
od Jan+Bjoern
Jo, to je fakt. Ono to vetsinou funguje i s tou nemeckou nebo ceskou zastrckou, ale treti vodic v takovem pripade nema kontakt - coz treba u pracky povazuji za dost podstatny nedostatek.

Re: Velikost TT a HORNBY 2022 - 2023

PříspěvekNapsal: stř 24 led, 2024 4:22 pm
od hank
Jan+Bjoern píše:...treti vodic v takovem pripade nema kontakt...


Záleží na druhu spotřebiče. Rozhoduje požadovaná třída izolace a příkon spotřebiče. Takže třeba větší motory, pračky apod. to potřebují. Ale víc ať k tomu řeknou elektrikáři.

Ostrovní zásuvky a zástrčky jsou kapitola sama pro sebe. Například pojistky v zástrčkách mě dodnes fascinují.