Stránka 5 z 21

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: stř 15 úno, 2017 3:04 pm
od MiG
Snížit hlasitost asi o třetinu.

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: stř 15 úno, 2017 3:55 pm
od Jacek
Reproduktor se musí připevnit hermeticky, nestačí jen odříznout a volně položit. Musí se to přilepit, ale sekundové lepidlo způsobí ztvrdnutí gumy a stejně to prská. U tohoto modelu doporučuji koupit tento repráček bez ozvučnice, ta guma je samolepící. Např. tento:
https://www.itvlaky.cz/Reproduktor-15-x ... d25428.htm

Jinak hlasitost je možné snížit, ale jen proto že to hraje nahlas. Ne jako řešení následků bez odstranění příčiny.

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: čtv 16 úno, 2017 6:17 am
od Trainmaniak
Buďte zdrávi, zpracoval jsem recenzi Tilligovic Kocoura, možno čísti: http://www.trainmania.info/clanky.html#kocour_tillig

kocour-tillig-33.jpg

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: pát 17 úno, 2017 11:25 am
od George V.
Díky za pěknou recenzi. Každopádně mne nepřesvědčila k nákupu. Přeci jen Tillig má své mouchy a rozhodně není o těch 1000Kč lepší, než domácí konkurent. MTB je přeci jen trochu vhodnější (a hlavně odolnější), i přes své chyby, na každodenní těžkou práci na kolejišti... :)

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: pát 17 úno, 2017 12:08 pm
od Keďul
Cenový rozdíl je 240 korun- například na modely.biz.

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: pát 17 úno, 2017 12:16 pm
od George V.
Tak asi trochu akce :) ; katalogová cena je 166.90Eur, což je trochu více... A ty "malosériovky" od Struppa už opravdu o ten skoro litr jsou... A jak tak koukám, nějak se Tillig neprodává. Skoro všude ještě kocour skladem...

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: pát 17 úno, 2017 3:06 pm
od Brejla
George V. píše:..... MTB je přeci jen trochu vhodnější (a hlavně odolnější), i přes své chyby, na každodenní těžkou práci na kolejišti... :)

Tak tenhle byl hodně dobrej :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Jinak ceny např. na Elriwě: MTB 144,90 €, Tillig 146,90 €. To po přepočtu rozdíl 1000 Kč asi nebude :mrgreen: a poměr cena/kvalita je tak jednoznačně pro Tilliga :!:

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: pát 17 úno, 2017 4:57 pm
od George V.
...nějaká osobní zkušenost s tímto konkrétním modelem? :)

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: pát 17 úno, 2017 5:16 pm
od Brejla
Mashima 5 pólů s uhlíky versus Noname 3 póly s plíšky. Stačí :?: Co je odolnější snad nemusím uvádět :mrgreen:

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: pát 17 úno, 2017 6:31 pm
od Trainmaniak
Osobně mám zkušenost s oběma modely, MTB i Tillig. Chca nechca musím potvrdit slova Brejlova. I když jízdní vlastnosti byly tím, co jsem u MTB mohl s čistým svědomím pochválit. Jde však o to, na jak dlouho...

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: pát 17 úno, 2017 6:40 pm
od Jacek
Brejla píše:Mashima 5 pólů s uhlíky versus Noname 3 póly s plíšky. Stačí :?: Co je odolnější snad nemusím uvádět :mrgreen:

Posedlost některých jedinců nejmenovanou firmou je až neskutečná. Už jste s tím trapní jak sáňky v létě. Tak to nekupujte, hotovo. Proč vykřikujete nesmysly, když to ani nemáte doma?
Třípolové, jak píšete noname, motorky mám v různých modelech od továrních až po mosazné pojezdy a světe div se, fungují. Ty v mosazných pojezdech už přes 10 let, dají se koupit za 30 Kč. Mashima je nepochybně jiná liga, ovšem hlavně cenou. A dalo by se dlouze polemizovat nad praktickými poznatky. Např. 372 Kuehn s kvalitní Mashimou, avšak v kopci utáhne pár vozů, dekodér si neporadí se zátěžovou regulací, protože použitý typ motoru je příliš slabý. U modelů MTB s tímto problém nemám, za celou dobu mi žádný motor neodešel, čím to? Doporučuji také rozebrat některé menší typy Mashim, uhlíky sotva 1x1 mm, až se opotřebují, musíte rovněž vyměnit celý motor, ale to asi nevadí, má to přece 5 pólů.
Mimochodem pokud si pamatuji, snahy v začátcích byly, ale zdejším kritikům se nelíbila nízká rychlost a vyšší cena modelu.

O 742 Tillig jsem psal tuším v tomto vlákně pár stran dozadu, mám oba, nejsem ničí zastánce ani odpůrce, co se mi nelíbí, to si upravím nebo rovnou postavím vlastní místo kafrání na fórech. Oproti MTB je Tillig vzhledově věrnější a propracovanější, o tom není pochyb. Ale žádný supermodel to není, má taky nějaké chyby a není jich málo. Oproti MTB je největší nedostatek nízká hmotnost a poněkud nedomyšlené zapojení osvětlení, nejdou samostatně ovládat koncová a dálková světla.
Poziční světla silně prosvítají do dálkového, Při svícení jednou pozičkou prosvítá světlo i do druhé pozičky, u MTB důvod k nekonečné kritice, u Tilliga to asi nikomu nevadí :D
Horší je podstatně nižší hmotnost, při provozu na kolejišti je MTB použitelnější, dá se jezdit bez bandáží, mám na kolejišti sklony 20%. Taky nemusím svítit koncovkami do vozů. Tyto dvě věci jsou pro mě zásadnější než nějaké tvary madel.

Rozebiratelnost modelu je hrozná, zatím se mi to nikdy nepodařilo bez hrubé síly a zohýbání zábradlí. Západky kastle je dobré před smontováním trochu obrousit, pak už to jde rozebrat normálně.
Mnohem lepší je příprava pro reproduktor, zvuk hraje výrazně a až moc hlasitě.
Mimochodem, že je nádrž tvarově správná, ale nižší a užší, to také nikomu nevadí :D

Narozdíl od konkurence jsme mohli model ještě před vyrobením připomínkovat podle 3D náhledu, ale otázkou je do jaké míry se tím Tillig řídil a jestli vůbec, moje připomínky k elektronice se nesetkaly s nějakým zájmem.

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: pát 17 úno, 2017 6:50 pm
od Trainmaniak
Obávám se, že Tillig na připomínky moc nedal. Střešní žaluzie, anténa u nich - o těchto dvou věcech vím, že byly připomínkovány. A možná i další, o nichž nevím. Jak jsem psal v závěru recenze, zbytečné chyby. Určitě jsme všichni čekali něco víc. Přesto bych si i nyní vybral Tilliga. Digitální problémy mne netrápí, takže jsem na ně ani nemohl přijít, vím o nich až od Petra.

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: pát 17 úno, 2017 6:57 pm
od Jacek
Pravé poziční, tohle se opravdu nepodařilo:
Obrázek

Obě poziční
Obrázek
Základní osvětlení a režimy dálkového světla. Tady světla neprosvítají do svítilen, ale hodně na koleje
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: pát 17 úno, 2017 7:03 pm
od George V.
...já tou odolností myslel především "povrchovou" odolnost mechanickou. Třeba zábradlí - MTB měkký podajný plast a řekl bych i lepší výlisek a hlavně tenčí. Dále madla - MTB drátová a tím pádem odolnější i viditelně tenčí (byť některá špatně tvarovaná, ale za to technologie nemůže :) )

P.S. Nepatřím k fanklubu MTB (spíše naopak), třeba kocour a eso/peršink mi v H0 nesmí přes práh, ale pokud se něco aspoň trochu podaří, tak proč to nepochválit...

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: pát 17 úno, 2017 8:31 pm
od Jarda H.
Jacek píše:
Brejla píše:Mashima 5 pólů s uhlíky versus Noname 3 póly s plíšky. Stačí :?: Co je odolnější snad nemusím uvádět :mrgreen:

Posedlost některých jedinců nejmenovanou firmou je až neskutečná. Už jste s tím trapní jak sáňky v létě. .....


Děkuji !!! Jsem rád, že nejsem jediný se stejným pohledem na věc ! Několik pořád stejných diskutérů dokáže popisovat stále to samé .... Teď si to právě užívají v sekci H0. Taková diskuze pak odrazuje řadu dalších lidí, aby vůbec do fóra přispívali svými radami a zkušenostmi !!