Stránka 39 z 61

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: stř 31 kvě, 2017 8:37 am
od j p
JendaTT píše:Jasně, tomu celkem rozumím. Ale zase na druhou stranu - za sestavený a funkční model nese prodejce/výrobce záruku. Pokud to bude prodáváno jako stavebnice, za sestavený model záruku nenese. A pokud si při sestavování někdo něco zničí, je to jeho problém. Takhle se přece prodávají běžné plastikové stavebnice.

Tillig takhle prodává výhybky, v Sebnitzu při dni otevřených dveří lze v továrně koupit i nesestavený vagónek. Pro různé promo akce a workshopy je Tillig schopen dodat nesestavené modely. Neříkám, že musí být nějak extra levnější, ale mohlo by to být zajímavou alternativou. Spíš mi přijde, že je to nezajímavé pro prodejce, protože by nebyla marže z práce, ale jen z materiálu.


Pro prodejce to muze byt uplne stejne zajimave. Zalezi na cene a vysce marze. Pro nekoho by byly zajimave modely bez potisku pro verze modelu, ktere Tillig nenabizi. Modelar si tim usetri praci s jeho odstranovanim. Klidne za stejnou cenu jako modely s potiskem. Jako treba ja s modely 377.0 / BR38 s cernymi koly.
Nektere modely delal Tillig pouze jako stavebnice.
Napriklad FP7 Obrázek

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: stř 31 kvě, 2017 8:41 am
od vvitty
Prodejnost albinu je u nas radove jinde nez prodejnost beznych modelu. Takze celkem rozumim tomu ze se do toho moc firem nehrne. Udelat 500ks v laku XX vyjde lepe nez 50ks bez laku.

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: stř 31 kvě, 2017 8:53 am
od JendaTT
A přitom je Albín je čistý výlisek :)

Mě šlo spíš o to, jestli by byl třeba DS nakloněn tomu, že by si nechal pro své zákazníky připravit exklusivní model jako stavebnici na zakázku. A kdo by nezvládl sestavení, tomu tento limitovaný model prodejce nechá sestavit. Samozřejmě chápu, že i tady by to byl kompromis - Tillig hodně českých modelů vyrábí na platformě německých, jen to přebarví na českou verzi. Ale třeba by tak byla možnost si model upravit ještě před sestavením, aby více odpovídal předloze. Než pak hotový model pracně rozdělávat a upravovat. Navíc by mohly být stavebnice víc kombinovatelné - většinou stačí vyměnit jen kastle, u vagónků nemluvě.

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: stř 31 kvě, 2017 9:47 am
od vvitty
JendaTT píše:A přitom je Albín je čistý výlisek :)


To malo co se usetri na praci padne nasobne na logistiku s tim spojenou.
Nekdo musi pripravit atypickou krabicku, predpis jake dily se tam maji nasypat, ty dily pripravit a pribalit... takze se ve finale neco malo usetri na nastriku, potisku a osazeni madel, ale dost se zaplati za pripravu ktera se rozpocita do mensiho poctu modelu. U spousty dilu je jedno jestli to pracovnik hazi do pytliku nebo osazuje na model, casove to vyjde podobne. A pokud se ma vyrobce rad tak pojezd stejne doda kompletni a ne jako stavebnici, protoze to nikdo nezvladne poskladat tak aby to jezdilo - coz ostatne jak se pravidelne presvedcujeme obcas nezvladnou ani u toho vyrobce.

PS: Hodne se takhle delaly americke modely, jenze tam je mnozstvi zeleznicnich spolecnosti nesrovnatelne vyssi a vyrobce nemuze delat vsechno. Tady po takovem modelu sahne jen par lidi co opravdu touzi po atypickem nateru, zbytek se spokoji s nekterym z klasickych dodavanych tovarne protoze to v odpovidajici kvalite proste neudelaji.

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: stř 31 kvě, 2017 9:55 am
od martin-tt
brcky píše:Odpověď pana Struppa se mi moc nezdá. V mailu napsal, že doma zkoušel VŠECHNY Cargové kocoury a problém nebyl.

Ahoj, bylo by možné zveřejnit celou odpověď, kterou ti p.Strupp napsal? Vím, že se David na tomto DF nerad vyjadřuje, tak budu rád za každou informaci. Když objednávám modely přes e-shopy tak většinou do poznámky píšu, že chci nerozbalený model. Chci tím předejít tomu, aby nebylo u modelu například ohnuté zábradlí, nebo se nejednalo o vystavený model. Proto se mi nelíbí ani to že byly modely zkoušeny. Model přece prošel výstupní kontrolu. :!: :?: Kupuji přece nový model a ne ojetinu. Řešit potom kdo může za ohnuté zábradlí nebo ulomený nárazník se mi nechce. Když si kupuji nové auto tak mi také prodejce neřekne, že ho jede projet 500 km tam a zpět, aby zjistil zda je v pořádku. :!:

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: stř 31 kvě, 2017 11:38 am
od nadkachna
A kde máš jistotu, že to zábradlí ti někdo neohne už v továrně během balení?

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: pon 10 črc, 2017 12:18 pm
od brzda
Ako tu tak čítam, tak v podstate je mašina 742 od Tilligu úplne super, tak, ako som o nej čítal pred uvedením na trh a aj po uvedení v rezenziách. Rozmery sedia ako tak, mašinu za cca 150€ stačí len kompletne rozobrať, vymeniť chybné nedoliate časti pohonu, ostatné točivé časti dočistiť od náliatkov z vstrekovacích lisov, skontroľovať alebo vymeniť nápravy pojazdu ( dvojkolia - možno objednať aj nové od Tilligu ), zistiť či komponenty pojazdu sedia a ak nie, tak buď nájsť najvhodnejšiu kombináciu alebo reklamovať, poprípade prerobiť a dorobiť el. zapojenie.....vymeniť DPS........ a byť vďačný výrobcovi za model. Čo nám šibe už na čisto? Skôr by ma zaujímalo, ako z toho von, ako donútiť výrobcov sa s tým zaoberať? Toto by som vytkol predajcom, pretože so mnou ako s majiteľom dvoch kusov 742 Tillig sa nikto normálne baviť nebude, ale s obchodníkom, ktorý má už väčší odbyt asi hej. Nejedná sa len o tohto výrobcu, nakupoval som veľké množstvo materiálu pre stavbu koľajiska a tento efekt sa prierezovo vyskytuje u veľkej časti výrobcov. Ako z toho von? Každý tu len mrnčí a riešenie žiadne. Ťažko bude p. Strupp skákať do Tilliga, keď s ním spolupracuje, na budúce pri pokuse o spoluprácu mu Tillig akurát......asi jasné. Takže ako na to?

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: pon 10 črc, 2017 12:58 pm
od brzda
....ešte ma napadla jedna vec, pokiaľ si kupujem model sám a prejde mojou kontrolou, ťažko budem potom doma niečo niekomu vyčítať. Pokiaľ si ho ale objednám cez net u "môjho odborného" predajcu a ten mi pošle haraburdu, tak potom to tiež nie je v poriadku. Predajca má v cene aj predvedenie tovaru a ako odborník to vie aj posúdiť. Vybalenie mašiny a jej kontrola vrátane krátkej jazdy za podpory spotrebiteľov ( ich informácií), na čo si má dať pozor u ktorého modelu - nemôže byť problém. ( už sa teším na reakcie predajcov). ..pokračoval by som aj právnymi záležitosťami a všeobecnými obchodnými podmienkami, ale nie je dôvod...takto to stačí......nepodarilo sa mi zistiť, aké certifikáty vlastní Tillig ako výrobca, ale keďže je to nemecká firma, určite je vlastníkom ISO od výmyslu sveta. Pri dodržiavaní systému kvality by sa takéto výrobky do sveta nedostali. Ak sa nedá s tým pohnúť na československej úrovni, na nemeckej je to o inom. Už ma to natoľko štve, že by som kľudne do toho šiel....

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: pon 10 črc, 2017 2:06 pm
od Brejla
Příklad postoje jednoho prodejce k uvedené problematice je zde: https://www.itvlaky.cz/kontrola
Chtít 98 Kč za něco, co je předepsáno Občanským zákoníkem jako povinnost prodávajícího před prodejem zboží je..... (Nevím jak to slušně nazvat). Pokud budou prodejci pokládat prodej nepoškozených a funkčních výrobků jako nadstandardní službu pro náročné zákazníky ochotné si připlatit, tak je někde něco hodně špatně.

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: pon 10 črc, 2017 4:06 pm
od Sandy
Jo, hoši, za to si můžeme sami. Necháme si "kálet" na hlavu a ani se neozveme. Necháme si líbit věci, které by si prodejci (a nejen oni) ani v době za "bolševika" nedovolili a ještě tomu tleskáme a říkáme: "...tak je to spravne, tak to ma byť...!"
Když v kamenné prodejně požádáš o předvedení zboží, tak jsi za exota. Řeknou ti jen to, na co se zeptáš. Proto mají takový úspěch inernetové obchody. Je jedno, jestli si koupíme zboží v obchodě nebo na internetu. Zákaznický servis je stejný.
Výše uvedeného prodejce bych klidně napráskal obchodní inspekci a neměl bych z toho špatné spaní....

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: pon 10 črc, 2017 4:37 pm
od Brejla
Tak on tento "prodejce" je "originální" péčí o zákazníky dost známý - viz nedávné problémy se světly loko MTB řady 714, kdy přesvědčoval zákazníky, aby si problém vyřešili přímo s výrobcem a nekazili mu zisk z prodeje těchto nepodarků. Samozřějmě se na Heuréce nezapomíná pochválit jak vzorně o zákazníky pečuje. Nemůžu si pomoci, ale mám pocit, že z toho brzy bude druhý Tesař.

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: pon 10 črc, 2017 4:38 pm
od brzda
Příklad postoje jednoho prodejce k uvedené problematice je zde: https://www.itvlaky.cz/kontrola
Chtít 98 Kč za něco, co je předepsáno Občanským zákoníkem jako povinnost prodávajícího před prodejem zboží je..... (Nevím jak to slušně nazvat). Pokud budou prodejci pokládat prodej nepoškozených a funkčních výrobků jako nadstandardní službu pro náročné zákazníky ochotné si připlatit, tak je někde něco hodně špatně....

Špatne????....tak toto je fakt fór jak maria. Uvedený predajca asi dajako pozabudol, pre koho tu kto je, či my pre neho, alebo on pre nás ( asi vzájomne, ale kupuje len jedna strana a môže si zvoliť, u koho..). Dúfam, že jeho nadštandartné služby ocenia odberatelia a zákazníci si s jeho nadštandartnými službami objednajú pri nezmenenom postoji jeho odchod z trhu....nie pre nezáujem o jeho ponuku, ale pre absolútne uletený postoj k tým, ktorí mu posielajú peniaze.....samozrejme aj jemu, myslím že žije z marže.....alebo z božích darov?????? ...asi z marže a tú neplatí výrobca, pokiaľ ma neklamú základy ekonomiky. Ja osobne za tento bordel, inak to neviem nazvať, viním jednoznačne aj predajcov.....postoj IT vlaky v tomto smere je úplne ukážkový príklad.... ale späť k modelu 742, tiež obchodníkov riešme inde.

Re: Motorová lokomotiva T466.2/742 v TT od Tillig

PříspěvekNapsal: pon 10 črc, 2017 8:24 pm
od PaMi
Pane Brzdo, mohu poprosit odkaz na konkrétní paragraf, kde je napsáno cituji Vás: ...co je předepsáno Občanským zákoníkem jako povinnost prodávajícího před prodejem zboží je.....?
V tom případě všechny ty Mally, Alzy, Kasy a další internetové obchody tento paragraf porušují. Anebo snad když si tam koupíte pračku, telefon, televizi tak ji před expedicí vyzkoušejí jestli je plně funkční a nevykazuje žádné vady? (teď si představují jak v Mall.cz zkouší, jestli všechny programy myčky nádobí fungují před odesláním každého kusu zákazníkovi :P )
Děkuji za odpověď.

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

PříspěvekNapsal: úte 11 črc, 2017 7:26 am
od brzda
Toto je citát z príspevku užívateľa "Brejla", nie Brzda
Chtít 98 Kč za něco, co je předepsáno Občanským zákoníkem jako povinnost prodávajícího před prodejem zboží je..... (Nevím jak to slušně nazvat). Pokud budou prodejci pokládat prodej nepoškozených a funkčních výrobků jako nadstandardní službu pro náročné zákazníky ochotné si připlatit, tak je někde něco hodně špatně....

Pane Brzdo, mohu poprosit odkaz na konkrétní paragraf, kde je napsáno cituji Vás: ...co je předepsáno Občanským zákoníkem jako povinnost prodávajícího před prodejem zboží je.....?
V tom případě všechny ty Mally, Alzy, Kasy a další internetové obchody tento paragraf porušují. Anebo snad když si tam koupíte pračku, telefon, televizi tak ji před expedicí vyzkoušejí jestli je plně funkční a nevykazuje žádné vady? (teď si představují jak v Mall.cz zkouší, jestli všechny programy myčky nádobí fungují před odesláním každého kusu zákazníkovi :P )
Děkuji za odpověď.[/quote]

Vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sú jednoznačné definované v iných zákonoch a paragrafoch, ako je Občiansky zákonník. Povinnosť skúšky tovaru je, pokiaľ si dobre pamätám, špecifikovaná a definovaná v "Zákone o ochrane spotrebiteľa". Nájdem to.......takže....pre SR ( určite ČR nebude mať nič iné, leda tak prísnejšie ) - citujem -" Predávajúci je povinný predviesť spotrebiteľovi výrobok, ak to povaha výrobku umožňuje. Súčasne je povinný pri predaji informovať spotrebiteľa o vlastnostiach predávaného výrobku alebo charaktere poskytovanej služby, o spôsobe použitia, montáže a údržby výrobku a o nebezpečenstve, ktoré vyplýva z jeho nesprávneho použitia, montáže alebo údržby, o podmienkach uchovávania a skladovania, ako aj o riziku súvisiacom s poskytovanou službou.
Zákonný podklad:
§ 4 ods. 1, § 11 ods.1, 2 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.
Následne k tomu by som sa pohrabal aj v Zákone č. 513/1991 Zb. ( platí pre SR )
Pre ČR - Zákon č. 634/1992 Sb. - treba naštudovať, ak je záujem - je tam kopec užitočných vecí
Zákon č. 513/1991 Sb.
Ak teda pôjdem do detailu, tak povaha výrobku ( súčasti modelovej železnice ) jednoznačne zákonne umožňuje skúšku tovaru. Takže všetky tie "neskryté nedostatky" modelov, ako nepojazdnosť, zlá povrchová úprava....atď... sú v prvom rade výsledok absolútne nevykonanej výstupnej kontroly výrobcu, teda jeho zlyhanie a následne zlyhanie predajcu. Je jedno, či je to internetový obchod, alebo " kamenná predajňa" - zákon vraví o " predávajúcom". Výrobca robí len to, čo mu trh umožňuje, to je jasné. Trh sú v prvom rade predajcovia, tí berú na seba prvotnú investíciu do nákupu ( samozrejme mimo predom zaplatených predobjednávok) a následne spotrebiteľ, v našom prípade sme to my, ktorí potom plačú na podobných fórach, ako nás všetci klamú a dodávajú nám haraburdy a riešime, ako z daného kusu urobiť model. Celé zle. Ale aby som nehádzal všetkých predajcov do jedného mecha, sú aj takí, ktorí za svojím obchodom nevidia iba a len peniaze, ale peniaze a serióznosť - aj takáto kombinácia existuje. Takže IT vlaky by Vám vlastne mali dať zľavu na každý model v hodnote 98 Kč z dôvodu nevykonania toho, čo je ich zákonná povinnosť. IT vlaky majú možno len smolu:), že oficiálne ponúkli takúto službu,alebo?

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

PříspěvekNapsal: úte 11 črc, 2017 7:59 am
od Trainmaniak
Píši trochu mimo, mám malou technickou - dovolil bych si poprosit uživatele Brzdu, aby používal citace správným způsobem. Nebude pak docházet k tomu, že mu do úst někdo vloží slova, která pouze citoval. A stránka s příspěvky bude přehlednější, neb citace bude jasně zvýrazněna.