Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod VojtikJ » ned 29 led, 2017 5:24 pm

já to říkám furt, že by zdejší odborníci měli udělat firmu a dělat modely... proto že každej kňučí že ten a ten něco zmršil :D
Šašci
VojtikJ
 
Příspěvky: 564
Registrován: stř 11 led, 2012 8:35 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Trainmaniak » ned 29 led, 2017 7:02 pm

Keďul: Nemáš mastné sběrače? Já to pucoval už dvakrát, anžto byly převody opravdu řádně namazány. S čistými sběrači nemám problém. Osobně bych klidně oželel bandáže. Ty šoupáčky, co tahám, zvládne i bez nich. Takže do budoucna možná splaším nebandážovaná dvojkolí.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1553
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Keďul » ned 29 led, 2017 8:33 pm

Už jsem jednou čistil, vypadá to,že jednou je málo - problém je hlavně, když " jedu " se zvukem - občasné krátkodobé výpadky zvuku.Jinak taky uvažuji, že bych se obešel bez bandáží, ovšem záleží kolik si Tillig řekne za nebandážované nápravy.
Keďul
 
Příspěvky: 99
Registrován: pon 06 úno, 2012 5:28 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Radek Strnad » ned 29 led, 2017 9:09 pm

Otoč mašinu na záda a zkus přiložit kontakty na jednotlivá dvojkolí a uvidíš, jestli vedou. Musí vést ve všech polohách(dvojkolí mají boční posuv). Když ne, tak je potřeba lehce přihnout sběrné kartáčky. Já bandáže vůbec nepoužívám(pokud je lze vyměnit) a je to znát, že sběr proudu je spolehlivější.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1224
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod t29 » pon 30 led, 2017 3:22 am

Když tu vidím ty nářky na kvalitu, tak se zeptám - od kterého výrobce vybrat Brejlovce (TT, ČD), když mě napřed zajímá bezporuchovost a dobré jízdní vlastnosti, potom světla a zvuky, a až nakonec modelová věrnost?
TT + DCC věčný začátečník
Uživatelský avatar
t29
 
Příspěvky: 77
Registrován: úte 03 led, 2017 11:17 pm
Bydliště: UH

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod j p » pon 30 led, 2017 10:23 am

t29 píše:Ten, kdo vymyslel "Table Top", měl příliš velký stůl.


Hal Joyce nemel prilis velky stul. ale zadny mensi motorek nemel k dispozici. Zvolil meritko, u ktereho bylo mozne rozmery skutecnych vozidel velmi snadno prepocitat do TT z hlavy, bez papiru (ci pozdeji kalkulacky): skutecny rozmer ve stopach staci vydelit 10 a vyjde rozmer v TT v palcich.
Zpravy o svedskem meritku H00 1:150 se k nemu nedonesly.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Zejmi » pon 30 led, 2017 10:46 am

t29 píše:Když tu vidím ty nářky na kvalitu, tak se zeptám - od kterého výrobce vybrat Brejlovce (TT, ČD), když mě napřed zajímá bezporuchovost a dobré jízdní vlastnosti, potom světla a zvuky, a až nakonec modelová věrnost?


Roco. Mám jich tu několik a u žádného nemám problém ať už byly z druhé ruky nebo zakoupeny jako nové, světla mezi sebou neprosvítají, při troše snahy lze mít osvětlení na samostatných funkcích, ozvučení není problém, jelikož místo pro reproduktor je buď připraveno nebo lze nalepit celou kostku od Zima. Modelovou věrnost ničí madla, ale pokud je to to poslední, co vyžadujete, tak nad tím mávnete rukou a berete jej.
Kuehna je potřeba vybrat na prodejně, kvalita provedení šla dle mého názoru velmi dolů, na ozvučení se musí dodat nová deska, protože na reproduktor se ani u druhé várky nemyslelo... Každopádně vzhledově se blíží velmi dobře skutečnosti, ale podobně jako Roco je to zmáklé jen na 90 %.
MTB jezdí pokaždé jinak, občas vůbec, navíc se na to nedá koukat, protože to brejlovec není; světla prosvítají mezi sebou, ale červené se dají zapínat samostatně už v základu, místo na ozvučení je prakticky připraveno.

Za mě tedy doporučím Roco.
Zejmi
 
Příspěvky: 14
Registrován: úte 28 říj, 2014 8:59 am

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod t29 » úte 31 led, 2017 12:17 pm

Zejmi, díky za vyčerpávající rozbor. Kam zařadit Hektora od Tilliga, snese srovnání s Brejlovcem Roco?

Díky také jp, znal jsem jen vysvětlení zkratky.
TT + DCC věčný začátečník
Uživatelský avatar
t29
 
Příspěvky: 77
Registrován: úte 03 led, 2017 11:17 pm
Bydliště: UH

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Radek Strnad » úte 31 led, 2017 1:13 pm

Hektor je jiná(menší, lehčí) mašina. Těžké to takto porovnávat. Mám jich doma 7ks a po odstranění mušek(pouze u některých) v pohodě . Pro lepší sběr proudu je dobré, pokud nebudeš tahat těžké soupravy, vyměnit bandážovaná dvojkolí za klasická. U některých se stane, že mašina šmajdá. Buď je to způsobené šmajdající nápravou(ami) nebo, což se u dvou kousků stalo mě, zkřivenou tenkou osičkou ve šneku, který pohání převody podvozku. Narovnat to nelze, takže reklamovat nebo koupit nové šneky. Digitalizace je s lehkým problémem u dekodéru Lenz Silver PluX12, lépe je to se Zimo, průser je u TAMS LD G 31. Zvukové úpravy zvládne i začátečník.Najdi si téma o Hektorech a pročti si ho a uvidíš, je tam hromada informací. To samé je s Brejlovci. Jsou tu témata o všech i s jejich problémy, jak postupně vyplouvaly a jejich odstraněním.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1224
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Keďul » stř 01 úno, 2017 1:03 pm

Tak dneska proběhlo druhé čištění Tilligova kocoura od maziva a nechci to zakřiknout, ale vypadá to, že problém s kvalitou sběru proudu je vyřešen. Ještě kdo vládnete němčinou - treibradsatz m. haftreifen znamená, že náprava je s bandáží nebo bez bandáže. Dík
Keďul
 
Příspěvky: 99
Registrován: pon 06 úno, 2012 5:28 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Radek Strnad » stř 01 úno, 2017 1:55 pm

To m. znamená mit, tj. že je s bandáží. Kdyby nebyla, bylo by o.tj. ohne, tedy bez.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1224
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod MkTT » stř 01 úno, 2017 6:07 pm

Citace z Facebooku ITvlaky ohledně Hydry od MTB:
Plánované motorové vozy Hydra se zatím odložili a bude upravená cena kvůli náročnosti modelu. Výrobce ji upřesní, jakmile budou 851 028 ČD (ex. M286.1) vyrobeny. Kdo má již objednávku, prosím vydržte, je toho moc.
MkTT
 
Příspěvky: 569
Registrován: stř 08 úno, 2012 3:46 pm
Bydliště: Praha 10

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Trainmaniak » čtv 02 úno, 2017 4:59 am

Ach ta shoda podmětu s přísudkem... :( Vozy se odložili...
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1553
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Brejla » čtv 02 úno, 2017 5:42 am

Trainmaniak píše:Ach ta shoda podmětu s přísudkem... :( Vozy se odložili...


Tak zrovna tohle chyba není a jazyk český toto připouští. Ty vozy se neodložili jako vozy, ale odložil je někdo živoucí. Vypadá to, že alespoň něco se v případě MTB trochu podařilo. :mrgreen:
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Trainmaniak » čtv 02 úno, 2017 6:18 am

V tomto vláknu si můžeme polemiku dovolit, tak požádám o nějaké podložení Tvého tvrzení, kolego. Zde přece vůbec nezáleží na tom, kým byly vozy odloženy, to je naprosto bezpředmětné, podmětem není odkládající osoba, ale právě ty vozy. Přísudek se shoduje s podmětem, a tím je v tomto případě mužský rod neživotný. A jak praví příručka pro jazyk český, pokud je podmět v množném čísle, pak pro psaní -i/-y v přísudku je rozhodující rod podmětu, v případě mužského rodu ještě to, zda je životný, nebo neživotný. A jen na okraj, dle Tvého vysvětlení by tedy v případě, že by vozy odložila děvčata, musela být věta napsána "vozy se odložila". Při vší úctě a bez zlého úmyslu musím napsat, že již z podstaty věci je Tvé tvrzení češtinářským nesmyslem.

Ale neberme to moc vážně, to já si jen tak posteskl, jak úroveň naší mateřštiny rapidně klesá. I v oficiálním tisku, papírovém i elektronickém. Ve finále je to jedno, prostě Hydra bude dražší, to jsme pochopili správně i s tím měkkým "i". :)

Ještě pro zajímavost např. tento titulek: Pošťák neunesl podezření, že ukradl 12 korun a zastřelil se. Jak jedna chybějící čárka změní význam věty, který je vlastně nerealizovatelný. Podle tohoto pošťák nezkousl, že byl podezřelý ze dvou věcí. Že ukradl 12 korun a ještě k tomu že se zastřelil. Kdyby mě někdo podezíral, že jsem se zastřelil, taky bych z toho asi měl špatnou náladu... Správně má být samozřejmě toto: Pošťák neunesl podezření, že ukradl 12 korun, a zastřelil se. To je tak, když si někdo paušálně myslí, že před spojkou "a" se nikdy nepíše čárka. Ono v těch článcí na Reflexu se vůbec najde chyb povícero. Konkrétní článek zde, koho zajímá tento příběh: http://www.reflex.cz/clanek/ceske-mordy ... il-se.html. A na svoji objahobu, že jsem hodně OT, musím podotknout, že je tam někde článek i o sebevraždě manželky železničáře, když už jsme na železničním fóru. :)
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1553
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník