Spřáhla

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Spřáhla

Příspěvekod Eda1975 » sob 17 bře, 2012 6:18 pm

Bluetiger : model jsem "live" neviděl, ale pravděpodobně se jedná o tento : http://www.brawa.de/produkte/tt/lokomot ... 95-dr.html

Dle informací na stránkách výrobce je model osazen kinematikou a tzv. spřáhlem do šachty. Pokud Ti nevyhovuje dodávané spřáhlo, jednoduše si kup to, které požaduješ - buď klasické očko do šachty nebo Tilliga do šachty (mají to v každém e-shopu) - nacvakni a jeď. :wink:
TT - analog - epocha V/VI - ČR

http://www.taksitokurvavygoogluj.cz
Uživatelský avatar
Eda1975
 
Příspěvky: 50
Registrován: ned 22 úno, 2009 3:58 pm
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Spřáhla

Příspěvekod BaWiS » pon 19 bře, 2012 5:11 pm

Eda1975 píše:Bluetiger : model jsem "live" neviděl, ale pravděpodobně se jedná o tento : http://www.brawa.de/produkte/tt/lokomot ... 95-dr.html
Dle informací na stránkách výrobce je model osazen kinematikou a tzv. spřáhlem do šachty. Pokud Ti nevyhovuje dodávané spřáhlo, jednoduše si kup to, které požaduješ - buď klasické očko do šachty nebo Tilliga do šachty (mají to v každém e-shopu) - nacvakni a jeď. :wink:

Tak jak říká kolega, bohužel ale to N-kové spřáhlo (nevím jestli všechny nebo jen ty od Brawy) mají konec toho spřáhla zkosený (v průřezu místo obdélníka tam je pravoúhlý trojúhelník, kde spodek je kratší), takže si vem spřáhlo s normovanou šachtou, a zbrus to trošku pilníkem podle toho spřáhla od Brawy, jen dej si pozor na správný úhel zkosení, protože jinak to spřáhlo bude trčet nahoru nebo dolů :D

Ty spřáhla N-ková jsem pak použil na spojování vagónů, které budou dycky spojené. Pokud někdo ví, jestli náhodou tyhle spřáhla někdo nevyrábí levněji, než bych je koupil u Brawy, Fleischmana nebo Trixe, dejte vědět :)
Kunčická garáž
Uživatelský avatar
BaWiS
 
Příspěvky: 350
Registrován: čtv 27 lis, 2008 8:34 pm

Re: Spřáhla

Příspěvekod Jirka1 » pon 19 bře, 2012 5:23 pm

BaWiS píše:Tak jak říká kolega, bohužel ale to N-kové spřáhlo (nevím jestli všechny nebo jen ty od Brawy) mají konec toho spřáhla zkosený (v průřezu místo obdélníka tam je pravoúhlý trojúhelník, kde spodek je kratší), takže si vem spřáhlo s normovanou šachtou, a zbrus to trošku pilníkem podle toho spřáhla od Brawy, jen dej si pozor na správný úhel zkosení, protože jinak to spřáhlo bude trčet nahoru nebo dolů :D

Ty spřáhla N-ková jsem pak použil na spojování vagónů, které budou dycky spojené. Pokud někdo ví, jestli náhodou tyhle spřáhla někdo nevyrábí levněji, než bych je koupil u Brawy, Fleischmana nebo Trixe, dejte vědět :)

Já bych to nedělal, tedy to skosení. N-kové spřáhlo je v šachtě výklopné nahoru, aby se mohlo spřahovat, proto je ta část do šachty skosená! Ale u Tilligova spřáhla je vyklápění nežádoucí!
Pokud je to jako na obrázku, pak by to mělo jít bez problémů vyměnit.
Přílohy
sprahlo.jpg
Uživatelský avatar
Jirka1
 
Příspěvky: 534
Registrován: pon 28 led, 2008 6:30 pm
Bydliště: Ústeckoorlicko

Re: Spřáhla

Příspěvekod BaWiS » pon 19 bře, 2012 6:27 pm

Jirka1 píše:Já bych to nedělal, tedy to skosení. N-kové spřáhlo je v šachtě výklopné nahoru, aby se mohlo spřahovat, proto je ta část do šachty skosená! Ale u Tilligova spřáhla je vyklápění nežádoucí!
Pokud je to jako na obrázku, pak by to mělo jít bez problémů vyměnit.

Ale bez toho zkosení to tam nešlo narvat :D

Jinak fajn, že kolega dodal obrázky :wink: je to na nich vidět, tak ty spřáhla vypadají.
Kunčická garáž
Uživatelský avatar
BaWiS
 
Příspěvky: 350
Registrován: čtv 27 lis, 2008 8:34 pm

Re: Spřáhla

Příspěvekod Jirka1 » pon 19 bře, 2012 6:32 pm

Tak to se omlouvám, nenapadlo mě, že Brava má atypickou šachtu.
Holt důsledek ignorace norem výrobci... :mrgreen:
To N-kové spřáhlo na fotce pochází z Tygra od Mehana.
Uživatelský avatar
Jirka1
 
Příspěvky: 534
Registrován: pon 28 led, 2008 6:30 pm
Bydliště: Ústeckoorlicko

Re: Spřáhla

Příspěvekod BaWiS » pon 19 bře, 2012 6:39 pm

V pohodě, nejsme na soutěži kdo má pravdu :D ale jde o to si pomáhat :wink: No, tež mě to zarazilo, že to tak mají odflinknuté, když přece jsou Liebe zum Detail :lol:

Jo, Mehano mělo v Bluetigrovi tohle spřáhlo, ale také tam bylo i tilligovské na výměnu a nic se tam pilovat nemuselo. :D
Kunčická garáž
Uživatelský avatar
BaWiS
 
Příspěvky: 350
Registrován: čtv 27 lis, 2008 8:34 pm

Re: Spřáhla

Příspěvekod Eda1975 » pon 19 bře, 2012 9:16 pm

Jirka1 píše:Tak to se omlouvám, nenapadlo mě, že Brava má atypickou šachtu.


To je nás asi víc, hlavně když v popisu modelu je zřetelně napsáno "NEM" :o
TT - analog - epocha V/VI - ČR

http://www.taksitokurvavygoogluj.cz
Uživatelský avatar
Eda1975
 
Příspěvky: 50
Registrován: ned 22 úno, 2009 3:58 pm
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Spřáhla

Příspěvekod fíha » úte 20 bře, 2012 8:22 am

IMG_1792.jpg
IMG_1793.jpg

Mám dvě a bez problémů.Je pravda že jsem nepřemýšlel a prostě jen vyměnil.
fíha
 
Příspěvky: 41
Registrován: pát 02 pro, 2011 6:18 pm

Re: Spřáhla

Příspěvekod Tomáš » stř 28 bře, 2012 9:17 am

Ještě bych se trochu vrátil na začátek ke starým "rychlíkáčům" Zeuke.Spřáhlo je skutečně normálně nedemontovatelné.Vlastním z dávných dob asi 3 tyto typy a už dávno jsem si lámal hlavu co s tím.Ano asi nejlepší je vyměnit podvozky za "Nové" BTTB , kde už je uchycení na pružinku.Nebo celý starý spřáhlo odříznout a dát kinematiku.
U novějších typů,tedy už se "spřáhlem na drátek" se dá nasadit i spřáhlo nejnovější Tillig...na tom se shodnem?.Problém u mě,kterej si rád hraje zní: dají se vozy stáhnout k sobě aniž bych musel předělávat vůz na kinematiku?Něco efektního? Hodně hudby za málo peněz ? :mrgreen:
Viděl jsem trik,kde se do spřáhla udělá nový zářez,pro strunu.Jsou ještě další jiné metody?
PS. staré vozy Y od Zeuke už skutečně patří do "šrotu" nicmémě tyto vozy jsem zakoupil za první těžce vydřený peníz a tak k nim mám silný citový vztah...jako k dalším BTTB výrobkům :lol: :lol: :lol:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Spřáhla

Příspěvekod j p » stř 28 bře, 2012 12:11 pm

Ano, vozy jdou spojit pevnym sprahlem. Delku pevneho sprahla doporucuji nejdriv vyzkouset! Dokonce lze zachovat i puvodni podvozky. V tom pripade si ale pevne sprahlo musite vyrobit sam z plechu, tak aby jeho zpusob uchyceni byl stejny jako u puvodniho sprahla Zeuke. Ty pacicky kovovych schudku, ktere drzi sprahlo maji jen omezeny pocet odehnuti a opetovneho zahnuti.
Koncove vozy soupravy by mely mit ovsem normalni sprahlo - pokud nechcete mit i masinu napevno.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Spřáhla

Příspěvekod George V. » ned 22 dub, 2012 5:20 am

Pořídil jsem si vůz Bmz ČD od Tilliga a mám problém se spřahováním s ostatními vozy (především Kuehn); stále dochází k rozpojování. Zjistil jsem že v určitých místech trati dochází k tomu, že je spřáhlo Bmz výše než u sousedního vozu a za chvíli dojde k rozpojení. Vůbec mi přijde, že je Bmz posazen výše (on tedy také byl díky napružení plíšků pro sběr proudu pro osvětlení, což jsem z velké míry eliminoval), tak jsem i přemýšlel o přezutí na menší průměr kol (modelově by měl odpovídat průměr 7,7mm). V první fázi asi zkusím výměnu spřáhla Tillig za Kuehn.

Máte někdo podobné zkušenosti s tímto vozem a jak jste to řešili vy?
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3263
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Spřáhla

Příspěvekod Zlámalík » ned 22 dub, 2012 9:40 am

George V: To se mi děje taky, Tillig má obecně spřáhla výš, než Kühn. Pomoc je snadná - kde to jde, přehazuji na Kühnova spřáhla, která mají tu spodní "packu", kde to nejde, lepím "Twyggyho plíšek" (http://tinyurl.com/7xkc928).

Tomáš: j p má pravdu, pevné spřáhlo stačí, u spojení mezi podvozky na krátko není kinematika nutná. Jinak mrkni sem http://www.mojett.cz/?p=8170, vyměnil jsem dvojkolí, do plechu dal ložiska Peho a je to paráda.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2644
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Spřáhla

Příspěvekod TTmili » ned 22 dub, 2012 9:40 am

Nemám zkušenosti s konkrétně Bmz, ale celkově vozy Tillig z posledních let. Jediný vůz který byl jakž takž správně vysoko je WR497, ostatní jsou výš. A to nemluvě o těch šílených šmajdajících kolech bůhví odkud. U Fa jsem musel kola vyměnit za 7,5mm aby to aspoň jakž tak jezdilo, a i tak je ještě o dobrého půl milimetru výš. Co se týče Ba od Tilligu tak je také o trošku výš, ale není to tak hrozný, kola nešmajdaj, a šachta je posuvná. Dá se s tim trochu verglovat, takže to nakonec funguje.

Závěr je že Tillig se už asi totálně vybodl na kvalitu pojezdů a fláká to všechno tak jak to jde.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Spřáhla

Příspěvekod George V. » ned 22 dub, 2012 9:58 am

Zlámalík píše:George V: To se mi děje taky, Tillig má obecně spřáhla výš, než Kühn.


...no nejenom Kühn. I Roco. Mám brejlovce od Roca a to dokonce s Tilligovskými spřáhly a s vozy Kühn žádný problém...Jinak kola 7,5 už jsem objednal, udáván výrobce Loco. Budou pasovat, hlavně délkou osičky?
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3263
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Spřáhla

Příspěvekod Tomáš » ned 22 dub, 2012 10:51 am

Mmt..teď se v tom trochu zamotávám. :oops: Budeme se bavit jen o vozech BTTB tedy spřáhlo se připevňuje pomoci drátku:
http://www.masinky.cz/data/M/E/E/phpMEEU5A.jpg
Aby se tedy vozy co nejvíc přblížili,tedy něco jako za použití kinematik,lze použít pevné spřáhlo..ok...ale to jsem zase našel jen pro upevnění do kinematik.??..takže pevné spřáhlo pro použití na vozech bez KK si musím vyrobit sám?
Viděl jsem návod,kde se do očkových spřáhel "vypiluje" nový zářez a vagony se stáhnou blíž.Kdybych si teda vyrobil plíšek ,na obou stranách se zářezem pro strunu, bude rozhodující provoz vozů v obloucích?..teď trochu výstřel,ale co dát mezi spřáhlo pružinku?Ta by se v oblouku napínala dle potřeby.
Přílohy
spřáhlo vize.jpg
spřáhlo vize.jpg (7.8 KiB) Zobrazeno 6418 krát
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků