Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Jak se těšíte na zamračenou MTB?

TT nedělám, jen rád klikám ankety.
25
11%
TT dělám, ale zamračené jsou mimo obor mého zájmu.
11
5%
Půjdu do každé mutace.
4
2%
Alespoň jednu si koupím.
111
48%
Počkám jak bude vypadat.
33
14%
Počkám na zamračenou od Kuehna, i kdybych měl čekat 10 let.
40
17%
Nevím, neumím se vyjádřit.
5
2%
 
Celkem hlasů : 229

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod _pavel_ » úte 22 říj, 2013 10:55 am

Částečně beru zpět to co jsem psal o tom , že dnes se snad modely s rychlostí světla :lol: už nedělají. Firmy, které jsou už dlouhou dobu známé tak co jsem zjistil, oproti předloze přidávájí většinou tak o cca 20 - 30 km/h. Ovšem tato firma Hobbytrain - pro mne neznámá - udělala model elektriky E 310 měřítko N německých drah asi takhle : předloha max. 150 km/h, model max. 412 km/h :shock: No asi se ještě vyjímky najdou.
_pavel_
 
Příspěvky: 220
Registrován: stř 05 čer, 2013 8:35 am
Bydliště: okres ostrava

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod Radek Strnad » úte 22 říj, 2013 12:15 pm

Kolego TTmili,buď bez obav, číst umím. Pokud ti jezdí Barča za řevu rychlostí 80km/h a řve už při 50km/h, tak je asi něco špatně a platí to, co jsem napsal-reklamovat. Dále nemůžeš srovnávat Tilliga s jeho obrovským finančním, vývojovým a výrobním zázemím, giganta Roco nebo už zavedeného Kuehna s partou nadšenců od MTB. Tím chyby MTB neomlouvám, jen konstatuji a porovnávám stav. Pokud budou chyby řešit a někam je to posune, tak jedině dobře pro všechny. Pokud si z toho nic nevezmou, mají smůlu. Technické problémy mají všichni-probíralo se to tu.Teď se ani Schirmerovi nepovedlo zpřevodovat 365.4 a to vyrábí v Německu a musí to předělat. Ven se to naštěstí nedostalo..A s těmi prodejci Brejlovců od Kuehna.....Pokud je místo jednořadého dvojřadý šnek, tak je úplně jedno, u koho si mašinu koupím. Je to prostě blbě-tečka. A jestli mi pak výrobce pošle nové podvozky, o kterých ví, že jsou zase blbě poskládané a zase tam musím něco vyměnit za to staré, tak mi má k tomu ještě přibalit příbalový leták, že si to mám vyměnit. Záruka 2roky platí přeci na každou novou Kuehn mašinu, tak je přeci jedno, u koho si ji koupím. Měla by prostě fungovat. Že nějaký prodejce své zákazníky informoval a nějaký ne...???Nemyslím si, že by hned každý prodejce rozebíral mašinu a zjišťoval, co je zase blbě. Já na to, že je to blbě přišel sám a také jsem o svůj poznatek obohatil toto fórum. Pokud to někomu pomohlo, tak je to OK. Proč si to tedy ti TOP prodejci nechali jen pro ty své???
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod TTmili » úte 22 říj, 2013 1:13 pm

S tím čtením ne že bych se tě nějak chtěl dotknout, ale nevím jestli třeba nedočítáš, nebo jestli jsem to napsal nějak blbě nebo tak něco? K těm prodejcům jsem to nemyslel tak že jako nějaká elita nebo tak, ale spíš ve stylu že patrně někteří prodejci se ani neobtěžují s tím zákazníka informovat jak výměnu provést a nebo třeba že mohou model "reklamovat" a podvozky jim vymění prodejce, toť vše. O problému s ložisky (vložkami) podle toho co vím Kuehn okamžitě informoval prodejce, a bylo pak už jen na nás jestli si podvozky vyměníme sami (pak se informace od prodejce měla dostat k nám) nebo je vymění prodejce (potom informace nemusela pronikat dál). Tím bych to uzavřel.

A k MTB, bohužel po sebejistých prohlášeních které tady p. Báňa a jeho kolektiv uveřejňovali ještě před vypuštěním brejlovce se mi u jeho výtvorů tak rapidně snížil práh tolerance, že prostě je nedokážu brát jako partu nadšenců a garážového výrobce. A i kdyby, v německu máš spostu skoro garážových výrobců, kteří dělají téměř na koleni, ale kvalita tím netrpí. A bohužel většina věcí které kritizuji nejsou věcmi kompromisu mezi modelovostí a cenou, ale spíš chybou návrhu a konstrukce. Přecejen si přiznejme že kvalita pohonu u MTB odpovídá produkci Piko Hobby z jejich počátků. Těžký kovový rám, s plastovou převodovkou, plastovými ozubenými kolečky, a třípólovým motůrkem bez uhlíků (jsem zvědavý jak to bude až mosazné kartáče vydřou komutátor). Celkově ten pojezd budí model spíš Hobby verze od Pika, uznávám že Tillig taky v pojezdech používá plasty, ale aspoň to vypadá bytelně a promyšleně.
No a když už píšeš o tom že doufáš v to že si MTB vezme ponaučení, pochybuji. Vzpoměň si co p. Báňa napsal než "opustil" tohle fórum. Tady se jen tak zlepšení nedočkáme, a H0 budiž v tomhle ohledu varováním.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod Radek Strnad » úte 22 říj, 2013 2:31 pm

Ale nejhorší je, že oni jsou sebejistí všichni. Ještě někde v hloubi zapomenutých témat jsou velkohubá prohlášení zástupce(tehdy Kuehna),jak se máme na Brejlovce těšit. A jak to dopadlo.....Roco nic velkohubého neprohlašovalo, ale hodilo je na trh s rychlostí nevídanou(věděli proč), a také také se tu řešily problémy. Kolega peter_vy teď řeší jejich páru 377.0,aby jí vylepšil jízdní vlastnosti.U mašiny za 7.000,-bych tedy čekal super práci a ne, že budeme měnit nebo doplňovat převody.Všeobecně nevídaná nekvalita současným trhem vládne. Co splňuje parametry kvality, jsou velké páry od Tilliga. Tam se to zatím drží. Ale téma je MTB,tak už toho nechme. 8)
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod TTmili » pát 08 lis, 2013 10:13 pm

No Radku, možná jsi s tím že si jsou sebejistí všichni trochu přestřelil. Podívej se na Piko, žádný velkohubý prohlášení, prostě oznámí že bude nový model, uvedou že to bude "Hobby" verze (oni v TT ani jinou kategorii nevedou), a ve finále vypustí model za který si vezmou bratru 2200Kč ale kvalitou odpovídá jiným minimálně o tisicovku dražším modelům. Před Pikem prostě smekám, navíc žádné problémy s ničím, perfektní povrchovka, čistě vylisované díly, a bezchybně fungující pojezd napoprvé, což se jen tak nevidí.

No ale proč píšu, moje pojednání ohledně dekodérů D&H v modelech MTB má pokračování právě v Piku. Dekodér se i v Piku totiž chová poněkud divně, začíná to jakýmsi podivným krokováním rychlostí, kdy po celé rychlostní křivce se objevují jakési rychlostní skoky, a při špatně nastaveném regulátoru pro motor dochází k podobným záškubům jako u MTB, nedojde ale k úplnému zastavení, ale jen zpomalení (zřejmě vlivem převodovek s menším odporem a pětipólového motoru) a následnému rozjíždění. Čili už i já se kloním k tomu že to je patrně dekodéry a jejich špatnými vlastnostmi než že by si s MTB prostě nepovídali. Bohužel v TT už nemáme žádného dalšího výrobce dělajícího Plux16 modely, takže nemůžu vyzkoušet víc.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod StrndaTrains » sob 09 lis, 2013 7:56 pm

Jsou hlučnější, ale jsou to zlatíčka. :P :P
Byly zachyceny na fotoaparát neznámého šotouše při čekání na své výkony.
foto zde :arrow: http://754-brejlovec.rajce.idnes.cz/DMB
ep. V.-VI. ČD
DIGITÁL sestava ROCO

Moldavská trať [135] je ta nejhezčí!
StrndaTrains
 
Příspěvky: 114
Registrován: ned 21 črc, 2013 6:53 pm
Bydliště: Mnichovice, Středočeský Kraj

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod Radek Strnad » sob 09 lis, 2013 8:34 pm

To Piko je samozřejmě potěšující. Já jsem o tom, že jim fandím už kdysi psal v jiném tématu.A to ještě nebyly zdaleka na trhu poslední mašinky. Tudy by mohla vést cesta k širšímu okruhu zákazníků. Je to fajn i pro bastlíře, když nemusíš trnout strachy, že se něco nepovede a zprzníš mašinu za 4.000,- a více. Je zvláštní, že u někoho to jde, při rozumné ceně zachovat solidní kvalitu a někdo zdražuje pravidelně každý rok při, až na výjimky, stabilně zhoršující se kvalitě(možná bych si i odpustil každý rok skoro stejný obrovský katalog, kde největší změnou je většinou jen vyšší cena).Českému MTB jsem od začátku moc fandil, protože se najednou objevila poprvé v mém životě šance, dočkat se pořádných českých modelů. O to víc mě teď mrzí jejich nezdary, o nichž čtu tady nebo v mastodontí komunitě. No uvidíme, snad to nějak vyřeší a dočkáme se příjemných překvapení. 8)
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod Tomáš » stř 04 pro, 2013 7:36 pm

Pozorně jsem si přečetl poslední stránky a trochu se zamyslel. :D
Píše se tu obecně. Pokud vám mašina zlobí reklamujte. S tím se dá pouze souhlasit. Ale čas nám běží a roky neúprosně plynou. Co pak? co dál? pokud mi stroj klekne až po záruce. Z povzdáli skromně sleduji poznatky některých prodejců. Velmi špatné jednání s MTB. A to se pořád bavíme o záruční reklamaci. Opět se ale ptám co bude dál. Existuje nějaký list náhradních dílů? Jsou ND vůbec volně v prodeji, nebo je musím horko těžko shánět po známých. Nikdo totiž z nás vůbec netuší, jaká bude životnost jednotlivých pohyblivých dílů. Někdo jezdí víc a někdo míň, ale v budoucnu se tento problém může stát dosti palčivým. Motor, neznámého původu. bude dostupný? Nerad bych se dočkal toho, že za pár let budu muset mašinu uložit do kouta, protože něco kleklo a náhradní díl prostě není... Měl už z vás někdo ten pojezd kompletně rozebrán aby mohl říct no na tohle se do budoucna můžeme "těšit". Trochu se toho bojím. Pojezdy mám už ty prvotní, ale i ty poslední, tak na co se nachystat. co třeba běžná provozní údržba? Je něco nezbytně nutné?
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod TTmili » čtv 05 pro, 2013 9:19 pm

Tome, nejsi jediný kdo se děsí servisování MTB modelů. Rozebraný už jsem je měl do posledního šroubečku a prostě mi z toho trošku běhá mráz po zádech. Náhradní díly (některý) by snad měli být dostupné u Vvityho, ale jak to s nimi bude s dotupností netuším. No a co si myslím o MTB pojezdech už jsem jednou napsal, vpodstatě se dá srovnávat s Piko Hobby pojezdy (z Tauruse a Herkula), jen mají lepší elektroniku (což je dáno dobou vzniku) a menší vůle (což ať si říká kdo chce co chce, ale já to považuji spíš za nevýhodu).

Víc nemá cenu psát, protože teď se na mě zase sesype horda zastánců MTB, podporovačů české výroby, atd. a budu div ne veřejně kamenován za kacířské myšlenky.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod George V. » pát 06 pro, 2013 5:06 am

...u mne, coby podporovače kvalitních a věrných modelů za rozumnou cenu (bez ohledu na výrobce), budeš mít vždy zastání :mrgreen:
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3263
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod petrha » sob 07 pro, 2013 6:28 am

TTmili píše:Tome, nejsi jediný kdo se děsí servisování MTB modelů. Rozebraný už jsem je měl do posledního šroubečku a prostě mi z toho trošku běhá mráz po zádech. Náhradní díly (některý) by snad měli být dostupné u Vvityho, ale jak to s nimi bude s dotupností netuším. No a co si myslím o MTB pojezdech už jsem jednou napsal, vpodstatě se dá srovnávat s Piko Hobby pojezdy (z Tauruse a Herkula), jen mají lepší elektroniku (což je dáno dobou vzniku) a menší vůle (což ať si říká kdo chce co chce, ale já to považuji spíš za nevýhodu).

Víc nemá cenu psát, protože teď se na mě zase sesype horda zastánců MTB, podporovačů české výroby, atd. a budu div ne veřejně kamenován za kacířské myšlenky.

Po zkušenostech s reklamací (záruční!!!) u MTB si pořizuji na kolejiště rozsáhlé depo kam budu odstavovat nepojízdné modely od MTB, ale reklamace na Kuehn nebyla o moc lepší, ale za to nemohl výrobce, nýbrž dovozce. Takže mě už došla trpělivost a nehodlám prodlužovat zár.dobu, protože toho akorát zneužívají - pokud není reklamace vyřízená do 30ti kalendářních dnů, tak vrátit peníze, já si koupím za to model nový s novou zárukou a ono je to přejde brát zákazníky jako póvl.
petrha
 
Příspěvky: 216
Registrován: ned 06 lis, 2011 6:51 pm

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod TTmili » sob 07 pro, 2013 8:54 am

Já snad reklamoval pouze Kuehna pro vzhledovou vadu, a to bylo vyřízeno perfektně a snad do týdne výměnou za jiný model. U MTB jsem "reklamoval" ten zadřený pojezd s motůrkem, ale vzhledem k tomu, že to byla taková reklamace nereklamace, nedá se to moc brát jako příklad. Navíc to bylo u albína který už byl po laku.

Osobně pokud se neprojeví závada nebo vzhledový nedostatek okamžitě, tak na nějaké 2 roky dlabu. Člověk by nemohl tu mašinu snad ani vyčistit aby mu pak neřekli že závadu jsem si způsobil sám neodbornou manipulací, nemluvě o tom, že stejně vrámci digitalizace překopávám elektriku. Navíc záruční podmínky se většinou nevztahují na vady způsobené užíváním a opotřebením, takže tady je to o to marnější.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod peter_vy » sob 07 pro, 2013 1:54 pm

TTmili píše:U MTB jsem "reklamoval" ten zadřený pojezd s motůrkem...

Čo konkrétne sa na pojazde MTB zadrelo? A čo asi mohlo byť príčinou?
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 281
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod TTmili » sob 07 pro, 2013 6:24 pm

peter_vy píše:
TTmili píše:U MTB jsem "reklamoval" ten zadřený pojezd s motůrkem...

Čo konkrétne sa na pojazde MTB zadrelo? A čo asi mohlo byť príčinou?


No někde tady už jsem to popisoval, vpodstatě ten pojezd dojel na to, že je dělaný nevhodně na těsno a s minimálními (takřka neexistujícími) vůlemi. Hřídelka šneku je uložená v plastových pouzdrech (dnes už by snad měli používat mosazná) hodně těsně, no a podle všeho se mi právě jedno pouzdro kouslo při "zajíždění" (30 minut tam, 30 zpátky). Následek byl takový že se ten plast začal tavit, nabalovat na šnek a podvozek tuhnul a tuhnul. A motůrek se hřál a hřál, až se na něm vyhřálo buď ložisko nebo vinutí. Na první pohled to nebylo poznat, pak sebou ale mašina začala škubat a různě zpomalovat. Proměřoval jsem pak i motůrek, který je jakoby zatuhlý a je na něm znát, že je něco špatně, po chvilce provozu hází špičky i kolem 2A, nedrží stabilní otáčky a přehřívá se.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod peter_vy » sob 07 pro, 2013 7:18 pm

No to je veľmi nemilé :( !!! Žeby púzdra z výroby neboli vôbec namazané, alebo oska šneku bola príliš drsná a mazivo bolo tým pádom neúčinné :o ? Ktovie ako sa to prejaví u ostatných majiteľov... Časom to nemusí byť iba ojedinelý prípad. Celkom sa obávam do mojich troch ČSD kusov aj pozrieť, že čo tam vlastne nájdem, plast či mosadz. Istotne to teda budem musieť niekedy rozobrať a puzdrá preventívne dobre premazať!
Pokiaľ by niekoho zaujímalo ako nastala situácia so zadretými H0 Bardotkami na www.mkzdar.cz, tak v návštevnej knihe mi pán Wimmer odpovedal na môj dotaz. Aj týmto by som sa mu veľmi pekne poďakoval za poskytnutú informáciu.
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 281
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Colonel32, Jan+Bjoern, Leoš Vobořil, Petr Barchánek a 9 návštevníků