Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod JBr » stř 31 srp, 2011 9:33 am

airwar píše:Svého času jsem porovnával tažné schopnosti Tilligovi V100 o váze nějakých 110 gramů s bandážemi a mosazných pojezdů pánů Pletichy a Vilingera které vážili minimálně 250 gramů.


Offtopic: Prosim te, kdy jsi sehnal ctvrt kilovy pojezd od pana Vilingera? Schvalne jsem vazil rano modely co mam, Roco 754 ma 173 gramu, jedna 753.7 z odlitku na pojezdu Vilinger bez vetsiho zavazi ma 107 gramu, druha s odlevanou nadrzi od SDV ma 155 gramu. Samotny pojezd ma 72 gramu. Ani jedna z tech mnou stavenych nema problem na mem kolejisti utahnout nejdelsi provozovatelnou soupravu.

airwar píše: to co v lednu či únoru bylo perfektní a fungovalo, se po půl roce tak nějak sype


AFAIK minimalne modely prezentovane na burze nemely motorek MTB a myslim ze tam i zaznelo, ze u tech prototypu je dokonce motorek tri polovy.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod Jeff Hopper » stř 31 srp, 2011 10:36 am

JBr píše: Ani jedna z tech mnou stavenych nema problem na mem kolejisti utahnout nejdelsi provozovatelnou soupravu.


Předpokládám, že jezdíš po rovině. Já mám stoupání na 6 m o 15 cm a mosazy musím zdvojovat(soupravy vesměs o délce 14 wapek) osobáky o 4 vozech bez problému, ale jak je jich 6 a zastavim v autobloku tak problém s rozjetím. Mašiny s bandáží bez problémů - teda pokud nespadne pak klesá tažná síla i o 75 proc.

Takže pokud novou loko tak s bandáží. Další věc, kterou si nedovedu představit je výměna přiložené nápravy - co na to potom záruka - zásah do pojezdu???
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod vvitty » stř 31 srp, 2011 12:39 pm

Vymena se da zvladnout bez toho aby zanechala stopy, je to vicemene click-clack system - krome jednoho sroubu je vse na zapadky a zamky.
Tem kdo si model koupi u mne a neciti se na vymenu jej na prani rad dodam s jiz vymenenou napravou. Pokud vyrobce nakonec nerozhodne o tom ze budou bandaze ve standardu a nebandazovana kola na prani...
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod George V. » stř 31 srp, 2011 2:22 pm

airwar píše:Svého času jsem porovnával tažné schopnosti Tilligovi V100 o váze nějakých 110 gramů s bandážemi a mosazných pojezdů pánů Pletichy a Vilingera které vážili minimálně 250 gramů. Na rovině nebyl rozdíl znát, ale ve stoupání začali pojezdy bez bandáže zaostávat a nepomohla jin ani vyšší adhezní hmotnost, v 3% stoupání a oblouku R310 měli problém vyvést sami sebe, zatímco V100 utáhla několik Ypsilonek a ani se nezadejchala. Následně jsem zkoušel V100 bez byndáží a najednou její trakční schopnosti spadli pod 50% toho co uvezla V100 s bandážemi. Tudíž bych byl pokud jde o vypuštění bandáží hodně opatrný.


....tak trochu off-topic z konkurenční velikosti. Za starých (dobrých :mrgreen: ) časů jsem na svém HO kolejišti provozoval několik mašinek výroby tehdejšího koncernu PIKO. Měl jsem tam stoupání asi 7cm/m. Kupodivu, nejlépe to zvládaly mašiny bez bandáží (samozřejmě se všema hnanýma osama) V100 a BR118 (DR) a jezdil jsem s nimi proto nejraději. Na druhé straně takový sergej; pokud měl dobré bandáže, byl tahoun k pohledání. Ale jen dokud se nezamastily a nezpuchřely. Pak měl problém utáhnout sám sebe, stejně tak paskvily s jedním hnaným podvozkem BR130 a ES499 (o šmejdu typu BR 01.5 nemluvě). Jak já jsem vám téčkařům tehdy záviděl, že jste měli většinu mašin se všema hnanýma osama, včetně velkých pár s pohonem v lokomotivě a ne v tendru...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3263
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod Radek Strnad » stř 31 srp, 2011 6:11 pm

Já bych teoretizování o bandážích zakončil asi takto:pokud někdo usoudí,že tažná síla je malá,nechť si zakoupí bandážované dvojkolí coby náhradní díl.Pokud budou bandážovaná dvojkolí už z výroby a kdosi si usoudí,že nejsou nutná a dá přednost spolehlivějšímu odběru proudu,nechť si koupí nebandážovaná,coby náhradní díl.Tím bych toto téma asi ukončil,neboť mi připadá,jako tlachání o ničem,ostatně jako téměř celé toto a některá jiná témata zde i na jiných vláknech. :cry:
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod airwar » pát 02 zář, 2011 8:30 am

JBr píše:
airwar píše:Svého času jsem porovnával tažné schopnosti Tilligovi V100 o váze nějakých 110 gramů s bandážemi a mosazných pojezdů pánů Pletichy a Vilingera které vážili minimálně 250 gramů.


Offtopic: Prosim te, kdy jsi sehnal ctvrt kilovy pojezd od pana Vilingera? Schvalne jsem vazil rano modely co mam, Roco 754 ma 173 gramu, jedna 753.7 z odlitku na pojezdu Vilinger bez vetsiho zavazi ma 107 gramu, druha s odlevanou nadrzi od SDV ma 155 gramu. Samotny pojezd ma 72 gramu. Ani jedna z tech mnou stavenych nema problem na mem kolejisti utahnout nejdelsi provozovatelnou soupravu.


No tak Pleticha je už z výroby "dlažební kostka" Viliger je neskutečně lehký díky jednoduché konstrukci, ten se musel dovažovat. Spíš jsem to chtěl napsat tak že oba pojezdy museli mít alespoň čtvrt kg bay byly schopny vůbec do kopce něco uvézt.

Další věc je co ej podel tebe nejdelší provozovatelná souprava, já testoval pojezdy primárně určené pro Brejle/Zamráču a ty bohužel enbyly schoppny při 3 stupních a rádiusu 310 vyvézt víc než sami sebe, nebo plus 1-2 vagony. Testoval jsem to z důvodu toho abych věděl jaké lokomotivy kupovat a jaké maximální stoupání si na svém kolejišti mohu dovolit.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod airwar » pát 02 zář, 2011 8:37 am

Radek Strnad píše:Já bych teoretizování o bandážích zakončil asi takto:pokud někdo usoudí,že tažná síla je malá,nechť si zakoupí bandážované dvojkolí coby náhradní díl.Pokud budou bandážovaná dvojkolí už z výroby a kdosi si usoudí,že nejsou nutná a dá přednost spolehlivějšímu odběru proudu,nechť si koupí nebandážovaná,coby náhradní díl.Tím bych toto téma asi ukončil,neboť mi připadá,jako tlachání o ničem,ostatně jako téměř celé toto a některá jiná témata zde i na jiných vláknech. :cry:


No tak především, tlachají ženské, muži diskutují... A téma zda na lokomotivě bandíže ano či nikoli a jak se mnění tažná síla v závislosti zda loko bandáže má či nikoli myslím není tlacháním o ničem. Né každý je takový mistr světa aby věděl všechno.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod JBr » pát 02 zář, 2011 9:08 am

airwar píše:Další věc je co ej podel tebe nejdelší provozovatelná souprava, já testoval pojezdy primárně určené pro Brejle/Zamráču a ty bohužel enbyly schoppny při 3 stupních a rádiusu 310 vyvézt víc než sami sebe, nebo plus 1-2 vagony. Testoval jsem to z důvodu toho abych věděl jaké lokomotivy kupovat a jaké maximální stoupání si na svém kolejišti mohu dovolit.


Kolejiste mam v rovine bez nejakych harakiri typu stoupani ve spirale. Nejdelsi souprava je brejloun + 8x Faccs ze stavebnic LPH (jen s kovovymi dvojkolimi misto plastovych a bez Peho lozisek) - prozaicky jen proto, ze delsi se mi mezi klacky do stanice nevejde, abych mel na druhe strane jeste misto na priprahnuti loko po objeti. Do oblouku jsem stoupani nezkousel, ale tak dva tri roky zpatky jsem zkousel ruzne veci se svoji prvni bangli na pojezdu ktery mam doted (tehdy analog, ted uz digitalizovany) a ve stoupani kolem 3cm/m v pohode tahla 6-7 start setovych vozu (vic jsem jich tehdy nemel).

Obloukem zpatky na zacatek. Videl jsem fotky rozebraneho pojezdu MTB brejlouna a vymena dvojkoli za obandazovane nebo obracene by vazne nemela byt slozitejsi operace, nez nacvaknuti masek na Tilligova Hektora.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod Radek Strnad » pát 02 zář, 2011 9:42 am

airwar píše:
Radek Strnad píše:Já bych teoretizování o bandážích zakončil asi takto:pokud někdo usoudí,že tažná síla je malá,nechť si zakoupí bandážované dvojkolí coby náhradní díl.Pokud budou bandážovaná dvojkolí už z výroby a kdosi si usoudí,že nejsou nutná a dá přednost spolehlivějšímu odběru proudu,nechť si koupí nebandážovaná,coby náhradní díl.Tím bych toto téma asi ukončil,neboť mi připadá,jako tlachání o ničem,ostatně jako téměř celé toto a některá jiná témata zde i na jiných vláknech. :cry:


No tak především, tlachají ženské, muži diskutují... A téma zda na lokomotivě bandíže ano či nikoli a jak se mnění tažná síla v závislosti zda loko bandáže má či nikoli myslím není tlacháním o ničem. Né každý je takový mistr světa aby věděl všechno.

Ne,nesouhlasím.Pokud teoretizuji o něčem,co ještě není ani vyrobeno,co nikdo pořádně neviděl a ani nezkoušel,potom bohužel pouze tlachám a zbytečně zaplavuji toto fórum nicneříkajícím balastem, bez zaměření na konkrétní faktickou problematiku a její řešení.Když se na toto fórum přihlásí chudák nový návštěvník a chce se dobrat nějaké odpovědi na svou problematiku,tak aby se z toho pos..l,než se v té hromadě plků,výkřiků,někdy i vzájemného napadání prokousá k něčemu,co jeho problém řeší.Proto jsem do nekonečných teoretických diskusí o brejlovcích po celou dlouhou dobu nepřispíval,protože mi přišlo zbytečné zapojovat se do diskuse o něčem,co nikdo po většinu času trvání tohoto tématu,pořádně nedržel v ruce.Obecné téma bandáže je důležité,o tom žádná.Ale potom to asi patří jinam,než k tématu o brejlovci MTB,který ještě není pořádně hotov a není ani vyzkoušený,protože v tomto tématu se všeobecná problematika bandáží, bude nezasvěcenému návštěvníkovi patrně těžko dohledávat.Prvotní otázka,na níž se začínala opět rozvíjet sáhodlouhá diskuze, totiž byla,zda budou nějaká dvojkolí brejlovce od MTB bandážovaná,či nikoliv.Na tuto otázku odpovídal můj předchozí(první) příspěvek.Nic víc.Něco jiného by bylo,kdyby pan Báňa dal předsériový prototyp ke kritice diskuzněfórovému davu a každý by měl možnost se nějak vyjádřit a navrhnout nějaká vylepšení či řešení problémů.Jo a vůbec si nemyslím,že jsem mistr světa,který ví všechno. :mrgreen:
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod vvitty » pát 02 zář, 2011 10:34 am

Aby bylo alespon o cem diskutovat, vezmu jeden nebo dva kusy Brejlovce na burzu. Jsou to jiz kusy ze seriove produkce, tak jak byl jeden z nich nafocen na mem webu. Pouze bych pripadne zajemce rad poprosil aby se na ne prisli podivat spise v pozdejsim case - treba po pul desate, kdy opadne nejvetsi naval, at je na to klid a nemackate se s nakupujicimi.
Pujde o statickou expozici - modely jsem bral na nafoceni jeste pred osazenim finalniho motoru.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod munro » pát 02 zář, 2011 1:19 pm

Ad tazna sila: Mohu potvrdit i natocenym videem, ze Roco brejlak (btw. po reklamaci - jezdil, dobre ale silene topil, bral cca.400mA - vycisteni komutatoru a jine uhliky) uveze bez vetsich problemu do stoupani 30 promile na polomeru 353mm soupravu 10x 2osa cisterna plus 12x 4osa vse plastova dvojkoli BTTB. Testovano u nas v krouzku.

Na MTB se tesim, vice me laka ale zamraca.
Klub železničních modelářů DDM Jednička Dvůr Králové nad Labem

http://kzm.717.cz/
munro
 
Příspěvky: 41
Registrován: čtv 01 črc, 2010 12:51 pm

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod freekey » pát 02 zář, 2011 1:43 pm

Chtěl bych se zeptat, kdy bude k dispozici verze ČD Cargo a zda budou obě nafocené lokomotivy nebo jen jedna.
https://t.me/pump_upp
freekey
 
Příspěvky: 370
Registrován: sob 11 dub, 2009 11:28 pm
Bydliště: Brno

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod JBr » pát 02 zář, 2011 1:49 pm

freekey píše:Chtěl bych se zeptat, kdy bude k dispozici verze ČD Cargo a zda budou obě nafocené lokomotivy nebo jen jedna.


V CD Cargo barvach by mel byt brejlovec v provedeni 2 a 4 oci, takze dve ruzne masiny.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod vvitty » pát 02 zář, 2011 2:31 pm

CD Cargo ma byt k dispozici v druhe vlne vyroby. K terminu nelze nic blizsiho rici, alespon dokud nebudou na trhu lokomotivy z prvni serie.
Nakonec i k terminu dostupnosti lokomotiv z prvni serie bych nerad rikal cokoliv jineho drive nez budu moci rict "mam je na stole a jsou k dispozici".
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod Colonel32 » pát 02 zář, 2011 8:47 pm

Viděl jsem návrhy i na další barevné mutace brejlovců a skoro mám dojem, že pan Báňa by rád jednou vyrobil všechna různá barevná provedení, která existovala :D . Ale vše bude samozřejmě záviset na úspěchu první vlny lokomotiv.
Colonel32
 
Příspěvky: 985
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Jacek, Kavka_ a 2 návštevníků