Stránka 23 z 23

Re: Nové modely v budoucnu .... všeobecná diskuze ?!

PříspěvekNapsal: úte 15 úno, 2022 8:45 pm
od TTmili
Dovolil bych si přispět i svojí troškou. U kolegy brudr11 (ani nevím zda sem chodí) jsem na rajčeti našel tuhle fotku.
Obrázek

Jako nářaďový vůz je jasně identifikovatelný ex Pwi-29, pomocný/materiálový vůz bude obyčejná nízkostřechá Zetka (G10?), jako zdroj pohybu je obyčejná rosnička T334.0, prostě nic co bychom u Tilliga nemohli žádat. Ještě najít vhodný obytný vůz do sestavy pro "delší" cesty, a Tillig by mohl mít pěkný set naprosto odpovídající realitě při vynaložení minimálního úsili a nákladů.

Pokud bych pak měl okomentovat fotomontážní obrázek kolegy MOLa, byl bych trošku na rozpacích, Dsa například asi nelze čekat vůbec, WR taktéž, znamenalo by to novou formu.
Naproti tomu BDsee asi není nic nereálného, letos jsme se dočkali BDs449 v nejnovějším schématu, tak tohle by neměl být problém. Ale asi tady trošku narážíme zas na to, že kombinace BDsee a Bdmteeo by byla jednoznačně přijít spíš od Kuehna.
Rosničkám nejde vytknout nic, prostě chybí, stejně tak hektor, ale určitě bych se nepouštěl se současnou skříní a rámem do prvních sérií a prototypů. ABa a Ba s EP-brzdou by byly super počin, ale bohužel by to asi moc lidí ocenit podle mého neumělo.
A zbývá Calm z Bechyňky, hodně úzkoprofilový vůz, ale pokud se nepletu, tak snad i nějaký původně jezdil na motorových rychlíkách. I tak bohužel nejde využít stávající formy Eilzugwagenů, nebo asi jde, ale bude to stejný paskvil jako loňské ÖBB vozy.

Re: Nové modely v budoucnu .... všeobecná diskuze ?!

PříspěvekNapsal: úte 15 úno, 2022 10:10 pm
od hank
TTmili píše:I tak bohužel nejde využít stávající formy Eilzugwagenů, nebo asi jde, ale bude to stejný paskvil jako loňské ÖBB vozy.


Tomu sice nerozumím, ale zrovna tento vůz by byl vhodný základ pro přestavbu na obytný. Taky by se mohl hodit poštovní vůz z řady 1389x. A vhodná lokomotiva by byla i T 435.0 nebo T 458.1. A ta zetka by mohla být i Oppeln.

Re: Nové modely v budoucnu .... všeobecná diskuze ?!

PříspěvekNapsal: stř 16 úno, 2022 7:16 am
od vojtas
Mno, za čd modrého hektora bych utrhl tilligovi ruce, stejnětak za jakékoliv provedení z výroby, jako už jednou bylo k dispozici. Taky bych dal hodně za 742 čd v eko laku mimo DS limitky, ale u Tilliga to vypadá, že lze čekat pouze nějaké náhodné obskurní výstřelky, nebo sety vozů různých správ, kde je užitečný jen jeden. Normální lokomotivu nebo vagon aby člověk pohledal. Reálně se dá říct, že měl Zeuke v 60.letech daleko lepší nabídku běžných modelů čsd, než dnes Tillig. - Modrý čsd hektor 001, Bobina 001 a 035, dvě průmyslové rosničky, Vozy AB a WR, Zetky. Nic z toho se dnes koupit nedá, zato můžeme mít nabídku spolu nijak nesouvisejících vozů různých dopravců, ze kterých ani nejde sestavit jakoukoliv soupravu.

Re: Nové modely v budoucnu .... všeobecná diskuze ?!

PříspěvekNapsal: stř 16 úno, 2022 8:30 am
od Dovi
 
Normální lokomotivu nebo vagon aby člověk pohledal. Reálně se dá říct, že měl Zeuke v 60. letech daleko lepší nabídku běžných modelů ČSD než dnes Tillig - modrý ČSD Hektor 001, Bobina 001 a 035, dvě průmyslové Rosničky, vozy AB a WR, Zetky. Nic z toho se dnes koupit nedá, zato můžeme mít nabídku spolu nijak nesouvisejících vozů různých dopravců, ze kterých ani nejde sestavit jakoukoliv soupravu.


Ze zavedených "home" velikostí (H0, TT a N) je ta prostřední bohužel celosvětově nejméně oblíbenou (respektive rozšířenou). A právě Tillig je pro velikost TT hlavním výrobcem, když ostatní spíš jen (lokálně) přicmrndávají - např. pro náš Č-S + polský trh tu TT nabídku významněji rozšiřuje MTB.

Čili konkurence ve velikosti TT není velká (je objektivně mnohem menší než v H0 a N).
A navíc ještě Tillig (dominantní TT výrobce) rozmnělňuje svoje kapacity a pozornost aktivitami v H0/H0m/H0e.
 

Re: Nové modely v budoucnu .... všeobecná diskuze ?!

PříspěvekNapsal: stř 16 úno, 2022 1:10 pm
od Sedli-CB
Co se mého názoru na modely týče, tak u Tilliga mi chybí dvounápravové uhláky ČSD ve III. epoše bez brzdařské budky nebo plošiny. Nepotřebuji, aby každý vůz měl budku či plošinu. Tuto díru na trhu budu řešit přestříkáním starých BTTB start uhláků. Bude to freelance v domácích podmínkách, ale mé potřeby to naplní. Budu tak řešit ale i jiné vozy, například nízkostěnné, klasické plošiňáky, delší Zetky. Stejně tak bych uvítal jinou nátěrovou verzi Utz, konkrétně ten zjednodušený nátěr po dílnách bez šedé střechy, celá hnědá. A nemusel by být ani set, stejně tak by nemusela být ani brzdařská budka...

Velmi mě ovšem zaráží, že Kuehn neprodukuje své rychlíkové vozy ve všech možných i nemožných variantách. Osobně mi přijdou mnohem hezčí, než ty od Tilliga. A hlavně praktičtější pro provoz na kolejišti stran jemnosti detailů. Madla u dveří jsou krásná, ale při prvním převrácení na bok je po nich. Kuehn je má řešené nálitkem, není to do očí bijící, za to však velmi praktické. A má mnohem hezčí rámy oken! Marně stále čekám na BDa ČSD. Myslím, že nejen tím by nejednoho potěšil. ABa, Aa, Ba, BDa. Formy na to má, tak v čem je problém?!?

Re: Nové modely v budoucnu .... všeobecná diskuze ?!

PříspěvekNapsal: stř 16 úno, 2022 2:18 pm
od Colonel32
Sedli-CB píše:Co se mého názoru na modely týče, tak u Tilliga mi chybí dvounápravové uhláky ČSD ve III. epoše bez brzdařské budky nebo plošiny. Nepotřebuji, aby každý vůz měl budku či plošinu. Tuto díru na trhu budu řešit přestříkáním starých BTTB start uhláků.


A co uhláky Linz a Villach od f. Schirmer?

Re: Nové modely v budoucnu .... všeobecná diskuze ?!

PříspěvekNapsal: stř 16 úno, 2022 2:38 pm
od lisacik
Colonel32 píše:A co uhláky Linz a Villach od f. Schirmer?

Len pripominem, ze sme sa bavili o článku DS k novinkách Tillig 2022 https://www.modelyasport.cz/tillig-2022/ napisal nasledovnu vetu ...Budu rád, když mi napíšete na mail, jestli se novinky líbily, co byste rádi v příštích novinkách viděli atd...

Sedli-CB píše:...tuto díru na trhu budu řešit přestříkáním starých BTTB start uhláků...

Len sa chcem spytat, ktory BTTB start uhlak sa da pouzit, aby z toho vznikol obdobny vagon https://www.tillig.com/eng/Produkte/produktinfo-17621.html ?

Re: Nové modely v budoucnu .... všeobecná diskuze ?!

PříspěvekNapsal: stř 16 úno, 2022 4:22 pm
od Petr Barchánek
Sedli_CB nepotřebuji, aby každý vůz měl budku či plošinu. Tuto díru na trhu budu řešit přestříkáním starých BTTB start uhláků

Pokud by Vám po úpravách zbyly nějaké prodloužené spodky s brzd. budkama, tak si je rád vezmu - takových 5-7 kusů bych klidně uplacíroval, klidně i jen samotné budky (např. ze Start vozu s plachtou, kdybyste ho zkracoval), případně vyměním za krátké spodky bez budek. Velmi zajímavě vypadají v TT vozy úplně bez brzdy. Za dob epochy III. poměrně běžná věc a to i tehdy u nových řad jako např. Vtdr, Ptdo, Vtr a Ztr.

A co uhláky Linz a Villach od f. Schirmer Jezdí dobře, kinematiky jim fungují, jak mají fungovat (což se o Tilligovi nedá vždy říct) a pasuje do nich původní čtyřkopečkový náklad uhlí, jako býval ve vozech Es/Vte od BTTB (který pasuje i do Vtr LOCO s psaníčkovýma dveřma a Vtr Malé Železnice s rovnýma dveřma) a do Es z České Lípy od SDV s vysokým rámem, takže se dá udělat "ucelenka" stejného uhlí (=ze stejného dolu), které je ale ložené do několika typů vozů, s boudama i bez - přesně jak je to vidět na historických fotkách např. z knížky A. Luft + H. Navé.

Re: Nové modely v budoucnu .... všeobecná diskuze ?!

PříspěvekNapsal: stř 16 úno, 2022 6:29 pm
od Ivan
Sedli-CB píše:
Velmi mě ovšem zaráží, že Kuehn neprodukuje své rychlíkové vozy ve všech možných i nemožných variantách. ...


to zaráží více lidí, včetně obcodníků. Nedávno mi jeden ukazoval, co dostal jako dodávku od Kuehna. Z mnoha objednaných modelů dostal jen pár, co se se s nadsázkou řečeno "vešly do krabuce od bot".
Zřekně má Kuehn v Číně domluvené jen malé kapacity na výrobu a většinu vyrábí pro německý trh. Kolik je ta "většina" nevím. Také mám rád jejich výrobky, ale je to samé čekání.

Re: Nové modely v budoucnu .... všeobecná diskuze ?!

PříspěvekNapsal: stř 16 úno, 2022 7:25 pm
od Sedli-CB
Colonel32 píše:A co uhláky Linz a Villach od f. Schirmer?

Ty by byly tuze fajn, jenže jaksi nejsou nikde skladem - všude píšou výroba ukončena... Osobně jich nechci mnoho, cca 5 kusů dohromady by mi stačilo...


lisacik píše:Len sa chcem spytat, ktory BTTB start uhlak sa da pouzit, aby z toho vznikol obdobny vagon https://www.tillig.com/eng/Produkte/produktinfo-17621.html ?

Třeba tento (fotka není moje, stažena z internetu):
101_0734.jpg
101_0734.jpg (34.98 KiB) Zobrazeno 3564 krát

Vím, jsou podobné těm od firmy Schirmer. Ale svůj účel splní, za málo peněz hodně muziky. Plánuji u úpravu těch nízkostěnných start vozů, kde chci u většiny odstranit budku. Dále mám koupených několik dvouosých nestart plošiňáků se dvěma kontejnery, které chci rozřezat, pokrátit, dosadit kinematiku, klanice a udělat další freelance podobný vozům Ptdr...


Petr Barchánek píše:Pokud by Vám po úpravách zbyly nějaké prodloužené spodky s brzd. budkama, tak si je rád vezmu - takových 5-7 kusů bych klidně uplacíroval, klidně i jen samotné budky (např. ze Start vozu s plachtou, kdybyste ho zkracoval), případně vyměním za krátké spodky bez budek.

Zbude mi asi pár budek, toť vše, ale ty si chci nechat. Mohly by se hodit. Vozy jako takové zkracovat nehodlám, maximálně zkrátím podvozek o tu plošinu, aby se vlezl pod vůz. Krátké nízkostěnné Np (Tillig 14922) mám, řeším nějaké delší.

Re: Nové modely v budoucnu .... všeobecná diskuze ?!

PříspěvekNapsal: čtv 17 úno, 2022 6:02 pm
od Ossi
Zdravím. Je zde diskuse o tom, co by mohl Tillig vyrobit. Ohledně něčeho zgruntu nového jsem spíš pesimista; viz BR 78 a její zpoždění a připravované další. Spíše by byla větší naděje na znovuvyrobení již vyrobených čsl. mutací. Přivítal bych další sérii lokomotivy 437.0500 (ex 56 2786) kat.číslo 02162; 455.214 která byla součástí digisetu 01211 (set byl okamžitě pryč, vozy ex- Bi/BCi 29 jsem sehnal na Aukru). Její samostatné kat. číslo bylo 204242. Ani by nemusela mít osazen dekodér, ten bych si dodal sám. Třetím modelem by mohla být motorová jednotka Maybach SVT 137, která u nás jezdila jako M 297.0. Kdysi byla vyrobena dokonce v čsl. barvách jako limitka. Jedno číslo by stálo za znovuvýrobu jako reedici již jednotky vyrobené a druhé jako rychlík Ostravan, kde tyto jednotky jezdily. Věřím, že by se po obou verzích jenom zaprášilo. Ossi

Re: Nové modely v budoucnu .... všeobecná diskuze ?!

PříspěvekNapsal: čtv 17 úno, 2022 7:01 pm
od Petr Barchánek
Ossi (kdysi jsem si předával motorák-Hurvínek v Mělníce - nebo to bylo v Boleslavi? - s fírou, co se mi představoval stejnou přezdívkou, jsi to ty?), jestli jsem dobře přečetl vyjádření firmy Tillig mezi řádky, tak oni teď nejsou schopní svými kapacitami ani pokrýt celý svůj stálý sortiment, natožpak řešit nějaké přetisky modelů z doby BTTB vydávané za novinky. Ta firma se dostala tam, kam se časem dostane každá větší firma - začne se zaobírat sama sebou tak intenzivně, že často ani není schopná zajišťovat svoje základní životní funkce. Krásně je to vidět na příkladu německé armády, která sice řeší uniformy pro těhotné vojandy, ale má minimum bojeschopné techniky (ponorky, helikoptéry, rakety - jedna aféra za druhou), nebo na příkladu unitárních ČSD v terminálním stádiu existence. Musíme Tilligům držet palce, ať to ustojí, protože - ať jsme s jejich freelance modely spokojení nebo ne - vyrábějí věci, bez kterých se tato velikost jen horko-těžko obejde.

Re: Nové modely v budoucnu .... všeobecná diskuze ?!

PříspěvekNapsal: pát 18 úno, 2022 11:52 am
od vorech
Určitě je Tillig velký výrobce, ale i SDV vyrábí krásné stavebnice, je dostatek lokomotiv z leptů,neviděl bych to tak černě

Re: Nové modely v budoucnu .... všeobecná diskuze ?!

PříspěvekNapsal: pát 18 úno, 2022 12:26 pm
od lisacik
vorech píše:...SDV vyrábí krásné stavebnice...

Škoda, že len stavebnice. Ja osobne nevládnem darom, aby som dal tak zaujímavé stavebnice do perfektnej povrchovej úpravy. Nechcem mat modely na "patlu" a tak ich mam v krabičke.