Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod MOL » čtv 25 srp, 2011 10:47 pm

MirekTT píše:
Já bych byl pro 742


Fujtajksl, to de vidět, že ste na tom v depu neměnili akumulátorovou sadu, to by vás hneť přešla chuť mět tůto ludru na kolejišti :D


A zkusili jste na tom zabrušovat lepený karter u válcových vložek, když to tam teklo? :D
Uživatelský avatar
MOL
 
Příspěvky: 301
Registrován: pát 17 črc, 2009 4:06 pm

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod airwar » pát 26 srp, 2011 7:47 am

JBr píše:
O jaky echt cesky motorak, kterym se nezamrzne jen v jedne epose by byl takovy zajem, az by lidi trhali ruce? Ono to zase tak snadny vyber neni, jak mezi motoraky tak mezi lokomotivami. Brejle a zamraca tohle splnuji pekne, protoze bez nejakych masivnich vzhledovych zmen (tedy pripadnych ruznych uprav forem) se s nimi v pohode pokryji epochy IV, V a VI. Kdyz si vezmu v H0 CD Cargo brejle od Rivarossi (ktere jsou jen prebarveninou neceho, co u nas v tehle podobe vubec nejezdi) a jaky o ne byl zajem navzdory vsem modelum od Roco, tak si myslim, ze mist k zaplneni trhu se jeste par najde i u brejli v TT. Mimochodem, i to, ze o MTB modely maji zajem modelari i z USA a Kanady aspon o trochu o necem svedci. A kdo vi, treba se chysta i nejaky echt cesky model bez konkurence... :) (napriklad ta zamracena, pokud Roco nebo Kuehn nevytahne behem par tydnu kouzelneho kralika z klobouku :D)

Uvidime, nechame se prekvapit.


Tak já celkem nepochybuji, že se ještě pár zajímyvých brejlí od MTB prodá, koupí je zčásti fajnšmekři kteří chtějí konkrétní loko, a s části hobíci kteří dají na zajímavý vzhled modelu, ale podle mě je v současné době díky ROCO a předobjednávce KUEHN cca. 80-90% trhu již nasyceno. Kolem sebe mám v okolí a mezi kolegy modeláři dost kolegů kteří už brejle od ROCO mají a nebo ty co předobjednávali od KUEHN (v součtu by se jednalo minimálně o 20 ks brejlovců), modeláře který by čekal přímo na Brejle od MTB osobně neznám. Ale věřím že se ještě pár najde, jde o to zda to bude pro MTB lukrativní a zda je to spíš neottráví.

Pokud jde o ty motoráky, tak myslím že na většině kolejišť vzhledem k jejich charakteru něměli chybět motorové vozy - především pak M131 Hurvínek a M262 Kufr, oba jezdili v ostré službě někdy od roku 1950 - 1985, a uplat-ňují se i dnes v různých historických jízdách a spolcích (Posázavský pacifik). Takže především tyhle dva.

No a pak je tu M296 a její mutace, začínala jako Windobona - a to by mohlo být sakra lákadlo pro němce, ti koupí cokoli co u nich jezdilo, a pokračuje do dneška jako motorák pro vedlejší tratě. Pokud vím o M296 se snad uvažuje u KUEHN ale až v horizontu 3-5 let. Také je zde M286 a M240 ty si na českých tratích také dost odsloužili. V neposlední řadě pak M152/810.

No a pokud jde o to že široká hobymodelářská veřejnost nakupuje především dle vzhledu, tak si myslím že M290 Slovenská střela v rudém zbarvení, či M275 Modrý šíp včetně přípojáku v modrobílém provedení by byly prodejní bombou. Požád je potřeba si uvědomit že z 90% kupují železniční modely hobíci kteří hodnotí spíše hrubý vizuální vzhled, než že by to hodnotili nějak odborně. Hoby modeláři nehledí na epochy, ny to jestli to u nás jezdilo a kdy, těm jde o to že to pěkně vypadá. A nemusím chodit mezi hobíky, on i Radek Wimmer či Martin Šimek jsou schopni na svých kolejištích provozovat neuvěřitelné "rarity".

Výrobci modelů se prostě nesmí snažit primárně uspokojit hardcore modeláře kterých je pár, ale hobby modeláře kterých je naprostá většina.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod DS Model » pát 26 srp, 2011 9:46 am

airwar píše:Pokud jde o ty motoráky, tak myslím že na většině kolejišť vzhledem k jejich charakteru něměli chybět motorové vozy - především pak M131 Hurvínek a M262 Kufr, oba jezdili v ostré službě někdy od roku 1950 - 1985, a uplat-ňují se i dnes v různých historických jízdách a spolcích (Posázavský pacifik). Takže především tyhle dva.

No a pak je tu M296 a její mutace, začínala jako Windobona - a to by mohlo být sakra lákadlo pro němce, ti koupí cokoli co u nich jezdilo, a pokračuje do dneška jako motorák pro vedlejší tratě. Také je zde M286 a M240 ty si na českých tratích také dost odsloužili. V neposlední řadě pak M152/810.


Domnívám se, že u verze M296 by šlo jistě o vývozní artikl a myslím, že bych s tímto mohl i pomoct. Pokud vím, němečtí výrobci se na výrobu tohoto modelu nechystají a zájem by tu jistě byl. Ostatní české motoráky by jistě našli uplatnění na mnoha československých kolejištích.
Tedy, Mr. Airwar, pod Váš názor se mohu podepsat. :-)

Ahoj

David S.
DS Model
Naposledy upravil DS Model dne sob 27 srp, 2011 4:41 am, celkově upraveno 1
DS Model
 
Příspěvky: 285
Registrován: stř 15 zář, 2010 8:56 am

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod vvitty » pát 26 srp, 2011 8:37 pm

male zvire píše:Mě se strašně líbí jak se tady v poslední době množí to krásně univerzální slovíčko "brzy"... :lol:


No tak tedy pristi tyden, kdyz to musi byt presne :lol:
Dva kousky mam na stole, ale brzy rano odjizdim na vikend pryc a fotit to narychlo v noci nema cenu, kdyz uz tak je chci nafotit poradne.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod Jarda H. » sob 27 srp, 2011 9:29 am

vvitty píše:
male zvire píše:Mě se strašně líbí jak se tady v poslední době množí to krásně univerzální slovíčko "brzy"... :lol:


No tak tedy pristi tyden, kdyz to musi byt presne :lol: ......


Výborně, dobrá zpráva ....... i když mne osobně potěší až zamráča :!: Akorát co až budou brejlovci na trhu, co pak bude předmětem kritiky (tady se stále omílalo zpoždění) ?! :lol:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod radula63 » sob 27 srp, 2011 10:00 am

Jarda H. píše:... Akorát co až budou brejlovci na trhu, co pak bude předmětem kritiky (tady se stále omílalo zpoždění) ?! :lol:


Neboj Jardo, ono vždycky něco na nějakém modelu (myšleno všeobecně - na jakémkoliv)najde :mrgreen: Vždyť to znáš, nebo snad ne?
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1369
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod Jarda H. » sob 27 srp, 2011 10:30 am

radula63 píše: ....ono vždycky něco na nějakém modelu (myšleno všeobecně - na jakémkoliv)najde :mrgreen: ....


Jo, tak to bývá :D ale to už bude diskuze kolem něčeho KONKRÉTNÍHO (což je OK) a ne 99x omíláný jeden fakt !
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod JiriKTT » ned 28 srp, 2011 9:34 pm

Když se zde objevila taková nadějná informace, tak bych se rád p. Báni nebo někoho zasvěceného zeptal, jaké barevné mutace lze očekávat, třeba do konce roku. Najbrt? Cargo? Modro-bílá s žlutým, zalomeným pruhem?

Jirka
TT, DR5000
JiriKTT
 
Příspěvky: 124
Registrován: stř 12 led, 2011 7:25 pm

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod JBr » ned 28 srp, 2011 10:08 pm

JiriKTT píše:Když se zde objevila taková nadějná informace, tak bych se rád p. Báni nebo někoho zasvěceného zeptal, jaké barevné mutace lze očekávat, třeba do konce roku.


Snad se nic nestane, kdyz to prasknu, ale Cargo zbarveni by mela byt jedna z variant, ktera se snad v dohledne dobe objevi v prodeji, dokonce snad v dvou i ctyroke verzi. Sam na nej cekam 8)
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod volda » pon 29 srp, 2011 8:40 am

A zeptám se,jak na tom jsou jízdní vlastnosti?? Zkoušel jste někdo? Třeba v porovnání s jinými továrními modely?
volda
 
Příspěvky: 118
Registrován: čtv 18 bře, 2010 12:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod vvitty » pon 29 srp, 2011 10:30 am

O jizdnich vlastnostech uz se tu psalo, prototyp jezdil na prevadeckach modeloveho kolejiste bez problemu.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod George V. » pon 29 srp, 2011 10:44 am

...no ono by to chtělo zkoušet dlouhodobě a třeba s něčím i porovnat; nabízí se brejlovec od Roco :mrgreen:
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3263
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod vvitty » pon 29 srp, 2011 11:10 am

George V. píše:...no ono by to chtělo zkoušet dlouhodobě a třeba s něčím i porovnat; nabízí se brejlovec od Roco :mrgreen:


Na kolejisti jej pochopitelne zkousel vyrobce, ale pokud chcete nejakou nezavislou recenzi a srovnani, tak to bude muset udelat nejaky TTckar :lol:
Ja nemam ani to kolejiste, ani Brejlovce od Roco (i kdyz je pravda, ze to druhe je resitelnejsi problem) ...
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod George V. » pon 29 srp, 2011 11:19 am

vvitty píše:
George V. píše:...no ono by to chtělo zkoušet dlouhodobě a třeba s něčím i porovnat; nabízí se brejlovec od Roco :mrgreen:


Na kolejisti jej pochopitelne zkousel vyrobce, ale pokud chcete nejakou nezavislou recenzi a srovnani, tak to bude muset udelat nejaky TTckar :lol:
Ja nemam ani to kolejiste, ani Brejlovce od Roco (i kdyz je pravda, ze to druhe je resitelnejsi problem) ...


...mne by docela zajimalo, jak se chová na malých poloměrech s vozy. Přeci jen výřez v pluhu pro KKK je o poznání menší, než u Roco...

Brejlovce od Roco mám a co se týká jízdních vlastností mu nemám co vytknout (jezdil jsem s ním přes hodinu a problém s motorem se neprojevil). Proti MTB má každopádně navrch v tažné síle díky bandážím...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3263
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Brejlovec 750, 753 a 754 od MTB v TT

Příspěvekod airwar » úte 30 srp, 2011 4:45 am

George V. píše:
vvitty píše:
George V. píše:...no ono by to chtělo zkoušet dlouhodobě a třeba s něčím i porovnat; nabízí se brejlovec od Roco :mrgreen:


Na kolejisti jej pochopitelne zkousel vyrobce, ale pokud chcete nejakou nezavislou recenzi a srovnani, tak to bude muset udelat nejaky TTckar :lol:
Ja nemam ani to kolejiste, ani Brejlovce od Roco (i kdyz je pravda, ze to druhe je resitelnejsi problem) ...


...mne by docela zajimalo, jak se chová na malých poloměrech s vozy. Přeci jen výřez v pluhu pro KKK je o poznání menší, než u Roco...

Brejlovce od Roco mám a co se týká jízdních vlastností mu nemám co vytknout (jezdil jsem s ním přes hodinu a problém s motorem se neprojevil). Proti MTB má každopádně navrch v tažné síle díky bandážím...


MTB Brejlovec nemá bandáže? Hmm to bude asi poměrně zásadní informace pro modeláře mající větší převýšení na kolejišti či milující dlouhé vlakové soupravy.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Jacek, Jan+Bjoern a 5 návštevníků