Stránka 21 z 27

Re: Novinky v TT na rok 2012

PříspěvekNapsal: ned 23 zář, 2012 7:03 pm
od Želva
Ahoj, uměl by jste prosím někdo poradit, jak bezpečně sundat podvozky z nových Y od Tilliga? Mám problém v tom, že vodící plechy pro hroty náprav nejsou proti sobě v podvozku vystředěny, tedy dvojkolí nejsou kolmo na kolej a vagón se při postrčení (rukou) v podstatě okamžite zastaví. Chtěl bych se podívat na uložení těch plechů v podvozku a případně je vycentrovat přesně proti sobě. A ještě jestli by někdo nevěděl, jak se dostat k interiéru - rád bych si dobarvil sedačky. Díky za vaše tipy :)

Re: Novinky v TT na rok 2012

PříspěvekNapsal: ned 23 zář, 2012 7:30 pm
od TTmili
Vozy už jsem měl všechny rozdělaný do posledního dílu, je to jednoduché. Prvně odcvaknout střechu, a pak nějakým plochým dlouhým předmětem zajet pod bočnici (dělící čára mezi pojezdem a kastlí). Postupně vyháknout háčky co drží bočnici u pojezdu a jsi u interiéru. Takhle já jsem dobarvoval všechny sedačky, plus přitom ještě stříknul střechu na šedo. K podvozkům se dostaneš po sendání interiéru, ale je to klasický pacičkový systém, čili by měli jít po správném zabrání a zašátríní jehlou nebo něčím v těch dirkách naspodku jít ven bez problémů. Ale až budeš mít sundaný interiér tak bacha na schůdky, jestli si dobře pamatuju, tak drží kinematiku.

Re: Novinky v TT na rok 2012

PříspěvekNapsal: pon 24 zář, 2012 5:33 am
od peter_vy
Osobne si myslím, že takto vadné podvozky sú zrelé na reklamáciu. (V poslednej dobe sa u Tilliga začali množiť vady - tento rok som ja už reklamoval tri razy - chýbajúce alebo aj ulámané diely. A to nehovorím o zlých kolieskach u niektorých modelov a o prehnutom ráme u Gbs.)
Podvozky sa dajú zložiť pomerne jednoducho: miernym ťahom od rámu smerom dole so súčasným miernym pootáčaním podvozku do strán. Nasadenie je ešte jednoduchšie - stačí podvozok len pritlačiť a ten sa zobáčikmi zacvakne v otvore. (Treba ale pri tom veriť, že plasty sú dnes pružnešie ako voľakedy. :mrgreen: )

Re: Novinky v TT na rok 2012

PříspěvekNapsal: pon 24 zář, 2012 7:23 pm
od 754 028-9
Musím souhlasit s tím že se Tillig v poslední době hodně zhoršil a jeho nabídka je také nic moc( Pro české modeláře).... Já osobně bych si od Tilliga koupil jen vagon nebo něco o čem vím že to bude bez chyby a ne jako u V36, Hektorů,Rosniček apod.... Prostě je jim jedno co a jak vyrobí hlavně že jim to někdo koupí a snaha napravit co spackaj je nulová. I když u Kuehnovích brejlovců se objevili komplikace s podvozky tak je hned začali řešit....
S pozdravem Brejlovec!!!!

Re: Novinky v TT na rok 2012

PříspěvekNapsal: sob 29 zář, 2012 7:53 pm
od rexel
Dnes už není bez vady ani ten vagon. Koupil jsem od Tilliga tři nové „Y“ ČSD, 16640 - 2 třída; 16643 – 1 / 2 třída a 16647 –1 třída. Vnitřní vybavení prvních dvou je v pořádku, do vagónu 1 třídy je vložen interiér z vozu 16643 –1 / 2 třída. Docela by mne zajímalo, zda se jedná o nahodilou chybu způsobenou nepozorností, nebo o systém, že na český trh lze dodat výrobky kompletované s toho, co zbylo na montážní lince. Jak jste na tom vy?

Re: Novinky v TT na rok 2012

PříspěvekNapsal: ned 30 zář, 2012 5:49 am
od 754 028-9
Tak po tomhle zjištění jsem rád že nemám "rychlikáče" od TILLIGA ale od KUEHNA=100% spokojenost.... Od TILLIGA mám jen pár vapek a cisternu které sou díkybohu v pořádku.

Re: Novinky v TT na rok 2012

PříspěvekNapsal: ned 30 zář, 2012 8:07 am
od pospa
754 028 : Rychlikáče od Kuehna?To už je venku i druhá třída?

Re: Novinky v TT na rok 2012

PříspěvekNapsal: ned 30 zář, 2012 9:38 am
od cernos
pospa píše:754 028 : Rychlikáče od Kuehna?To už je venku i druhá třída?

Taky na ní čekám jak na smilování, brejle s jednou 1. třídou nejsou ono, najbrtí od tilliga až časem ;)

Re: Novinky v TT na rok 2012

PříspěvekNapsal: ned 30 zář, 2012 10:01 am
od 754 028-9
Já taky čekám na 2. třídu, zatím mám jen 1. ale pří zkouškách na nedkončeném kolejišti jezdí lépe než TILLIGův set vagonů arriva a to svědčí o všem :D :D (nic proti TILLIGOVI nemám akorát mi vadí že se hodně zhoršuje oproti minulím letem)

Re: Novinky v TT na rok 2012

PříspěvekNapsal: ned 30 zář, 2012 2:54 pm
od Adam96
Viděl jsem ypsilony od tilliga, jak v ,,lahvově " zelené, tak v najbrtu, a je to plnohodnotný vůz. Nemá žádné chyby, vypadá tak jak vypadat má, na tilliga má docela slušné provedení detailů, je to prostě fešák, který za kuehnem nijak nezaostává ( mě se možná líbí víc tillig než kuehn, ale to je subjektivní ), a dle slov kamaráda, který jej vlastní ve třech kusech, tak jízda je také v pořádku. To jen zas TT modeláři vymýšlejí kraviny. Já když vidím někde na akci nebo u kolegy rychlík, tak sedím na židli a kochám se, a strkat hlavu mezi drážní lampy, stromky, a telegrafní sloupy, abych zjistil, zda tam jsou sedačky takové, či makové, by mě ani nenapadlo. Nejde o to co téměř nejde vidět ( interiér ), ale o vnější vzezření, a tam z toho možná tillig vybruslil lépe, protože u jinak špičkově provedeného kuehnova áčka jsou ,, zelené " rámy oken, a pokud se na vůz nedívám kolmo na bok, tak je to dobře vidět. Alespoň já se čtyřmi kusy tilliga počítám. Zas na druhou stranu neříkám, že si případného kuehna nekoupím. Další výhodou K. je to, že za minimálně stejnou kvalitu chce méně peněz.

Re: Novinky v TT na rok 2012

PříspěvekNapsal: ned 30 zář, 2012 4:26 pm
od MOL
No, u toho najbrta bych čínským Tilligům vytkl ty takřka průhledné stupačky...

Re: Novinky v TT na rok 2012

PříspěvekNapsal: ned 30 zář, 2012 4:44 pm
od TTmili
Za sebe (vlastním 5 vozů Y od Tilliga) říkám že jsou to povedené vozy. Jediný který nemám je Am ČSD, protože bych ho neuživil, ale jinak vlastně všechny Tilligovy ČSD vozy. Prvně chci říct že jako celek působí dobře, ale jediný "správný" je vůz Bm (a to až po doplnění popisů a přestřiku střechy na šedivou). Ostatní mají chyby plynoucí ze snahy Tilliga vozy přispůsobit jak pro typ Y/B tak pro Y/B-70. S jízdou vozů jsem neměl v žádném případě problém, na Bcm se mi bohužel projevilo šmajdavé kolo, ale vozem to neclouma, podvozek nevyšiluje, takže čert to vem.
Vozy Kuehn zatím nemám, snad ale budou už letos, Kuehn to snad přislíbil, tak se uvidí. Jsem na ně zvědav, rámy oken i přes prosvítající zelenou (které se při metodě potiskání vozu zabránit nedá) jsou daleko lepší a daleko propracovanější. Hlavně ale mají správné podvozky, a ne jakési německé variace Goerlitz V.

Re: Novinky v TT na rok 2012

PříspěvekNapsal: ned 30 zář, 2012 5:08 pm
od Adam96
MOL píše:No, u toho najbrta bych čínským Tilligům vytkl ty takřka průhledné stupačky...


Nejdřív si ztěžujeme na příliš hrubé detaily, pak zas na to, že jsou ,,modelové". To je snad sen...

Re: Novinky v TT na rok 2012

PříspěvekNapsal: ned 30 zář, 2012 5:21 pm
od Tkadlec Jaroslav
škoda ,že tillig nepřišel se stavebnicema jak je to u plastikových modelů, aby si každý mohl postavit vozy sám a myslím ,že by se nakupilo ještě víc výrobců na přestavby a doplňků no nevím pro modeláře asi dobrý pro sběratele ne..

Re: Novinky v TT na rok 2012

PříspěvekNapsal: ned 30 zář, 2012 5:43 pm
od lachttan.bastr
Tkadlec Jaroslav píše:škoda ,že tillig nepřišel se stavebnicema jak je to u plastikových modelů, aby si každý mohl postavit vozy sám a myslím ,že by se nakupilo ještě víc výrobců na přestavby a doplňků no nevím pro modeláře asi dobrý pro sběratele ne..


Proč by nabízel stavebnici za 500, když může dát celý za 1000. Navíc kdo by platil "ženský" v montáži? Na tuhle otázku, zda budou stavebnice, se H. J. Tillig osobně vysmál a ostatní evidentně nechápali smysl otázky.

Proti tilligáckým vozům nemám co namítnout. Vypadají dobře, jezdí dobře. Jen mně štve, že nenabízí na celou soupravu. 2. tř. B; 1/2. tř. ABm. To už jsme časově jinde. Jinak popisy a střechu plánuji předělat na původní první série začátku dodávek. Kühn je na mne žel moc moderna, 70. léta. Podvozek asi moc nevyřeším.