TTmili píše:...vpodstatě lze takovou moderní zadrátovanou lokálku postavit jako funkční dioráma po vzoru konečných jako Milovice, Hustopeče nebo Židlochovice...
...akorát že na těch jmenovaných tratích se nejezdí v klasice, ale se soupravami EMOs. V klasice se (zatím?) jezdí na lipence a na bechyňce.
V dohledné době těch zadrátovaných "slepých" lokálek v dosahu větších aglomerací bude zřejmě přibývat (viz např. projekt Heřmanova Huť), ale i tam se s lokomotivami - pokud vůbec - bude jezdit jenom v nákladní dopravě, a to s největší pravděpodobností v nezávislé trakci. Dokonce se začíná uvažovat o legislativním povolení provozu vlakotramvají a/nebo lightrails.
Samozřejmě: Popsaný stav má pro modeláře různé jiné výhody, např. existenci reálného podkladu pro modely koncových stanic bez objízdných kolejí (Židlochovice) a tím možnost jednoduché automatizace nekomplikovaného kyvadlového provozu pendlujících souprav. Možná někdy někde dojde i k nasazení vratných souprav se
syslem na jednom konci, ale výběr lokomotiv k nim i počet řídicích vozů je (zatím?) omezený a
plecháč do toho výběru nepatří. Prozatím si
plecháč v zadrátované koncové stanici (bývalé) lokálky dost dobře neumím představit.