Stránka 16 z 20

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

PříspěvekNapsal: pát 03 lis, 2023 8:17 am
od rawen
Igra vozy Ba, Bc po montáži nárazníků nejdou spřáhnout, resp. když už (mimo kolej, ve vzduchu), tak se s nimi nedá jezdit.
Doufejme, že se MTB neinspirovalo i v tomto směru.

Radek

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

PříspěvekNapsal: sob 04 lis, 2023 10:29 am
od Scoot

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

PříspěvekNapsal: ned 05 lis, 2023 7:58 pm
od Ivan


Když jsem začal, zařek jsem se, že si elektriky pořizovat nebudu, protože mám rád staré diesly (a už mám teda i páry) a kolejiště bude lokálka. To mne nepustilo a stále se budu držet lokálkového prostředí.

Jenže ten plecháč vypadá fakt parádně !!! :mrgreen:

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

PříspěvekNapsal: ned 05 lis, 2023 8:36 pm
od Trainmaniak
Jen se zeptám, červená a bílá světla byla oboje za ČSD v reálu ve vnějších pozičkách?

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

PříspěvekNapsal: ned 05 lis, 2023 8:52 pm
od jipol57
Ano, u středu byly žluté. Ty už se dnes nepoužívají.

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

PříspěvekNapsal: ned 05 lis, 2023 9:04 pm
od Petr Barchánek
Taky mi to z toho videa přišlo jako blbost, ale třeba tadydle 242.005 má ve vnějších světlech bílou i červenou.

Vypadá to, že mašina je na fotkách z let 2006 a 2007 ve víceméně původním stavu.

http://www.strojvedouciplzen.cz/index.p ... rie&id=811

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

PříspěvekNapsal: pon 06 lis, 2023 6:44 am
od TTmili
Ivan píše:
.....
..... a kolejiště bude lokálka. To mne nepustilo a stále se budu držet lokálkového prostředí.

Jenže ten plecháč vypadá fakt parádně !!! :mrgreen:


A proč to nezkloubit, vpodstatě lze takovou moderní zadrátovanou lokálku postavit jako funkční dioráma po vzoru konečných jako Milovice, Hustopeče nebo Židlochovice, a myslím, že ten výčet rozhodně není konečný, vyjmenoval jsem jen ty lokálky/odbočky na kterých jezdím a dobře je znám.

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

PříspěvekNapsal: pon 06 lis, 2023 8:47 am
od Trainmaniak
Petr Barchánek píše:Taky mi to z toho videa přišlo jako blbost, ale třeba tadydle 242.005 má ve vnějších světlech bílou i červenou.
Vypadá to, že mašina je na fotkách z let 2006 a 2007 ve víceméně původním stavu.
http://www.strojvedouciplzen.cz/index.p ... rie&id=811

Že by ty vnitřní byly žluté jako u Laminátky?

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

PříspěvekNapsal: pon 06 lis, 2023 9:29 am
od hank
TTmili píše:...vpodstatě lze takovou moderní zadrátovanou lokálku postavit jako funkční dioráma po vzoru konečných jako Milovice, Hustopeče nebo Židlochovice...

...akorát že na těch jmenovaných tratích se nejezdí v klasice, ale se soupravami EMOs. V klasice se (zatím?) jezdí na lipence a na bechyňce.

V dohledné době těch zadrátovaných "slepých" lokálek v dosahu větších aglomerací bude zřejmě přibývat (viz např. projekt Heřmanova Huť), ale i tam se s lokomotivami - pokud vůbec - bude jezdit jenom v nákladní dopravě, a to s největší pravděpodobností v nezávislé trakci. Dokonce se začíná uvažovat o legislativním povolení provozu vlakotramvají a/nebo lightrails.

Samozřejmě: Popsaný stav má pro modeláře různé jiné výhody, např. existenci reálného podkladu pro modely koncových stanic bez objízdných kolejí (Židlochovice) a tím možnost jednoduché automatizace nekomplikovaného kyvadlového provozu pendlujících souprav. Možná někdy někde dojde i k nasazení vratných souprav se syslem na jednom konci, ale výběr lokomotiv k nim i počet řídicích vozů je (zatím?) omezený a plecháč do toho výběru nepatří. Prozatím si plecháč v zadrátované koncové stanici (bývalé) lokálky dost dobře neumím představit.

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

PříspěvekNapsal: pon 06 lis, 2023 10:24 am
od Ivan
Plecháče určitě ne, zvlášť když už ČD končí a půjdou k CDC.

Lokalek s elektrikou bude přibývat, otázkou je, zda tam i poté budou jezdit všude elektriky. Chystá se i Kladno-Kralupy, tam je to spíš kvůli nákladům a na osobku tipuji, že zůstanou motoráky.

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

PříspěvekNapsal: pon 06 lis, 2023 11:20 am
od nadkachna
Plecháče se Syslem se v případě Hustopečí a Židlochovic těchto stanicích pár sezon vyskytovali celekem běžně.
Obrázek
Obrázek

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

PříspěvekNapsal: pon 06 lis, 2023 1:14 pm
od hank
nadkachna: :o
Clověk se učí pořád. :? A to bylo zapracováno do pravidelných oběhů nebo šlo jenom o záskoky za 640 a 650? Navíc jsem netušil, že 242 umějí se sysly spolupracovat...

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

PříspěvekNapsal: pon 06 lis, 2023 1:32 pm
od nadkachna
Pravidelné nasazení - Panterů po elektrifikaci těchto tratí nebylo tolik, aby to všechno odjezdily. Někdy se ve stanici sešli hned dva :-)
https://seznam-autobusu.cz/dokumentacka/347796?searchPresenter=Busy%3ALatestPhotos&listUrl=%2Fposledni-fotky

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

PříspěvekNapsal: pon 06 lis, 2023 1:38 pm
od Zlámalík
Potvrzuji sdělení kolegy nadkachny, v době nedostatku Panterů jezdily Plecháče do obou stanic běžně.
Ale myslím se přepřahalo, Sysel tam nebýval (lokomotiva odstoupila a na druhý konec najela loko z přechozího vlaku).
Znalejší doplní.

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2023 (a nějaké plky navíc ..

PříspěvekNapsal: pon 06 lis, 2023 1:46 pm
od hank
nadkachna: Děkuji. Já jsem mezitím zjistil, že první plecháč byl upraven pro provoz vratných souprav 2x honecker + sysel s určením pro brněnské oběhy už v r. 2012. Při přehrabování v archívech, ve starých časopisech a na internetu jsem zaspal moderní dobu o 10 let a vzbudil jsem se teprve až tato epizoda u ČD končí... :oops:

Sleduješ to nějak soustavně? Kolik lok. 242 bylo u ČD pro tento účel upraveno? Dá se někde dohledat, které to byly? Jezdily s push-pully i jinde než v okolí Brna?