Stránka 13 z 13

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

PříspěvekNapsal: ned 13 pro, 2020 2:24 pm
od Radek Strnad
lahva píše:
Radek Strnad píše:Tak Cholina putuje do šuplíku. Bez návodu nebo alespoň pojmenování jednotlivých dílů je to pro mně nesestavitelné. Asi 100 dílů jsem schopen nějak identifikovat, ale zbylých 100 nikoliv, natož abych věděl, jestli ten či onen je třeba ohnout doleva či doprava a jak a kam ho správně umístit. Nechápu, jak v dnešní době může někdo dát do prodeje stavebnici bez návodu. Náklady na tisk a přiložení max. 5,-Kč. Kdyby mi někdo řekl, že namísto 800,-Kč to bude stát 805,-Kč, ale zato to bude se seznamem dílů a návodem, přísahám, že bych těch 5,-Kč navíc investoval. No jo, tak nic, no.......


vydrz, taky ten lept mam, chci to zkusit na Jattovu BR89 a taky se mi nechce badat, co je co...pry to nakresli co nejdriv...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Tak nevím, měsíc utekl a asi se nic neděje. Já nějakou dobu vydržím, ale až budu za deset let v důchodu, tak už na to třeba nebudu ani vidět. Nechápu, co je tak těžkého na tom, vyplodit nějaký seznam dílů a návod k leptu. Ten lept přeci někdo podle něčeho navrhoval a tedy ví, jaké části v leptu jsou. Samozřejmě předpokládám, že ho také někdo složil, aby se ujistil, že to složit jde. Rovněž myslím, že ten, co lept vytvořil a ten, co ho prodává(může to být ten samý), chce na své práci vydělat, aby se mu jeho úsilí vrátilo. Ovšem bez návodu a seznamu dílů bude návratnost dost problematická. Kdyby se však našli 2-3 lidé, kteří to složili a na pojezd napasovali, vše bylo OK a na to by svou práci prezentovali, výrobce by navíc pochválili za kvalitní lept a podrobný návod ke stavbě, byl by odbyt zaručen.

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

PříspěvekNapsal: pát 19 lis, 2021 5:21 pm
od Střelec
Tak jsem si pořídil Br89 od Tilliga (varianta DRG), bohužel při testovacích jízdách doma nesvítilo levé přední světlo, takže šla na záruční opravu. Až se vrátí, udělam pár srovnávacích fotek s tímtéž typem od Jatt. Vzhledem k rozměrům Línů si k ní asi postavím soupravu čtyřoken, jako materiál na pojezdy nakoupím nějaké "startkové" vozy na BMŽ (už zase naskladnil TT).

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

PříspěvekNapsal: úte 20 pro, 2022 10:54 am
od Trainmaniak
Kolegové, má někdo doma BR 89 6009, tedy provedení s tendrem? Zajímalo by mě, jak je řešeno spojení. Jsou tam asi jen 2 kablíky kvůli světlům, že? Sběr z tendru se zřejmě nekoná. Jen se domnívám, proto bych to chtěl potvrdit, nebo vyvrátit. Přijde mi hloupé mít k dispozici dalších 6 kol, ale nevyužít je pro sběr.

04230.jpg

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

PříspěvekNapsal: úte 20 pro, 2022 6:18 pm
od RSC
Psal jsem to u sebe před časem ve vlákně, že sběr z tendru není, což je nedůstojné.
Já budu přidávat sběr na první a poslední nápravu tendru, aby to hezky jezdilo, což jsem také uváděl. Tohle soudruzi pěkně odflákli a myslím, že k tomu nebyl žádný důvod, kromě lenosti... :?

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

PříspěvekNapsal: úte 20 pro, 2022 6:27 pm
od Trainmaniak
Díky, jsem stejného názoru. Já ji tedy nemám, ale nevylučuji v budoucnu, že bych si ji pořídil. Elektrické spojení je, předpokládám, pevné, tedy kablík bez konektorů.

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

PříspěvekNapsal: stř 21 pro, 2022 7:14 am
od pekl024
Ahoj , jak moc je to mimo'? Nejsem žádný počítač nýtů ale ...........

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

PříspěvekNapsal: stř 21 pro, 2022 7:49 am
od martin.havranek
pekl024 píše:Ahoj , jak moc je to mimo'? Nejsem žádný počítač nýtů ale ...........


Tabulky a obtisky zcela mimo, původní německá řada T3 nemá s našimi 310.0 cokoliv společného. Červený rám i kola v českých poměrech taky mimo. Ale když dělá radost, tak proč ne.

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

PříspěvekNapsal: stř 21 pro, 2022 8:00 am
od Trainmaniak
Ale počet komínů, nárazníků i kol souhlasí. :D

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

PříspěvekNapsal: stř 21 pro, 2022 8:02 am
od martin.havranek
Trainmaniak píše:Ale počet komínů, nárazníků i kol souhlasí. :D


V tom se nedá odporovat :D

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

PříspěvekNapsal: stř 21 pro, 2022 8:29 am
od pekl024
Hoši díky

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

PříspěvekNapsal: stř 21 pro, 2022 9:39 am
od Střelec
Sežeň si tabulky 312.8, pak to bude aspoň teoreticky sedět. Případně to vzhledově trošku poupravit, aby se to podobalo krausskám FOD (311.5).

Co se týká výrobcem nerealizovaného sběru z tendru - u modelu téhož stroje v H0 od FLM je to taky tak. Lenost výrobců i ekonomika - prostě ke standardní lokomotivě s upraveným zadním čelem budky připřáhli vhodný tendr jako vagón a dál to neřešili. Ostatně úzkorozchodná henschelka od Roco to má stejně. Prostě se nikomu nechce přidat další výrobní operaci ke standardizovanému pojezdu, používanému s tendrem i bez něj. Komplikovalo by to výrobní proces.

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

PříspěvekNapsal: stř 21 pro, 2022 10:44 am
od Trainmaniak
Stejně tam tahali kabely k osvětlení. Ty sběrače a další dva dráty už by je nezabily. Je to šlendriján u mašiny za 6 tisíc.

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

PříspěvekNapsal: stř 21 pro, 2022 3:40 pm
od Petr Barchánek
k tomu nebyl žádný důvod, kromě lenosti...
spíš peníze. Oni to lidi koupí i když to nebude sbírat tendrem.

https://www.youtube.com/watch?v=TifFTCaE5BU


pekl024: K té mašině JATT je možné koupit kastli z 3D tisku sktečné 310.0, vyrábí jí Roman Lahner.

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

PříspěvekNapsal: stř 29 lis, 2023 10:50 am
od Petr Barchánek
Prasknul mi držák motoru na zinkovém rámu BR 89 JATT. Co se s tím dá dělat? Slepit, pájet, odbrousit do roviny s rámem a nahradit plastovým?

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

PříspěvekNapsal: stř 29 lis, 2023 5:46 pm
od Střelec
U mé vykopávky stejného výrobce se loni uvolnil motor. Odnes jsem to ke Švíglerovi (Happymodel) a on si s tím nějak poradil. takže zase jezdí. Faktem je, že TT projedu tak jednou za dva roky...