Obloukový most

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Obloukový most

Příspěvekod Tomáš » sob 04 pro, 2010 9:21 am

No myslím že správně se to dělá tak,že celý oblouk je sestaven s malých rovinek jdoucích k sobě pod úhlem na na každý spj je jeden pilíř....to by ti takhle jít mohlo ne?

Blbě se to kreslí,ale asi nějak takhle
http://tauvec.rajce.idnes.cz/krizovatka ... k_most.jpg
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Obloukový most

Příspěvekod fruafru » ned 02 led, 2011 9:08 am

Zdravím pánové. Ocelové obloukové mosty jsou i ve skutečnosti, Ti co tvrdí že né by se měli zvednout od počítače a měli by se projet vlakem, né po koridoru ale po těch obyčejných lokálkách. Most je rovný patřičně široký a přes něj vede kolej v oblouku. Pro model bude limitující to rozšíření což u nejmenšího poloměru je celkem hodně a ten most nebude asi vypadat nejlíp, ale pokud s tím nechceš na výstavu tak to neřeš. Celé železniční modelářství je o kompromisu. Koukni na stránky malé železnice nabízí dvojkolejný most. Odděláš střední podlahu, která odděluje koleje a dáš místo dvou rovných kolejí svoji obloukovou kolej. Dotvoříš podlahu a mášto. Ocelové mosty nemají průběžné štěrkové lože. Podlahu tvoří buď výdřeva z fošen nebo rýhovaný plech.
fruafru
 
Příspěvky: 351
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: Obloukový most

Příspěvekod radekkrupka » ned 02 led, 2011 9:13 am

fruafru píše:Ocelové obloukové mosty jsou i ve skutečnosti, Ti co tvrdí že né by se měli zvednout od počítače a měli by se projet vlakem, né po koridoru ale po těch obyčejných lokálkách. Most je rovný patřičně široký a přes něj vede kolej v oblouku.
Však to nikdo nerozporuje a toto bylo zde na fóru zmíněno mnohokrát...naposled o příspěvek výše :wink:
fruafru píše:Ocelové mosty nemají průběžné štěrkové lože. Podlahu tvoří buď výdřeva z fošen nebo rýhovaný plech.
To není tak úplně pravda... používaných technických řešení je více, záleží samozřejmě na typu tratě a zejména na epoše. U starých příhradových mostů (zejména nýtovaných) máš ale pravdu. U novějších konstrukcí je to spíše naopak...

Nicméně pojmem "obloukový most" se označuje zcela něco jiného, než je předmět této diskuze. Obloukový most má obloukovou konstrukci, nikoliv kolej ve směrovém oblouku!
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Obloukový most

Příspěvekod j p » ned 16 led, 2011 6:28 pm

Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Obloukový most

Příspěvekod juroH0 » ned 16 led, 2011 7:23 pm

Medzi železnicou a metrom je trocha rozdiel, koľaje neznamenajú všetko. Aj cestné mosty je možné postaviť do oblúka ale železničné nie. Dôvodom je podstatne vyššia záťaž a namáhanie mosta...
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 904
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Re: Obloukový most

Příspěvekod radekkrupka » ned 16 led, 2011 7:39 pm

Je to poměrně unikátní záležitost a u metra je přece jenom znatelně nižší hmotnost soupravy i nápravový tlak. I tak si všimni, jak jsou konstrukční prvky mostu mohutné, jak vypadají ocelové podpory, které jsou rámově vetknuté do mostovky a tudíž jsou její součástí. V konstrukci je ještě soustava cihelných kleneb, což je také velmi zajímavé.

Každopádně zajímavý most po všech stránkách!
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Obloukový most

Příspěvekod 123.marek » ned 16 led, 2011 8:08 pm

H0,digitál,přelom 4.a 5. pětiletky
123.marek
 
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 01 říj, 2009 3:32 pm
Bydliště: Dobřany

Re: Obloukový most

Příspěvekod JanoH0e » ned 16 led, 2011 8:18 pm

Foto od spodu by nebolo ? Nezáleží ani tak od toho, ako sa ti javia koľajnice, zábradlie, ale aká je nosná konštrukcia. To isté platí aj o moste v Paríži, tam je tiež spodná konštrukcia " klasik". Žiadne oblúkové prvky som tam nevidel.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Obloukový most

Příspěvekod 123.marek » ned 16 led, 2011 8:20 pm

JanoH0e píše:Foto od spodu by nebolo ? Nezáleží ani tak od toho, ako sa ti javia koľajnice, zábradlie, ale aká je nosná konštrukcia. To isté platí aj o moste v Paríži, tam je tiež spodná konštrukcia " klasik". Žiadne oblúkové prvky som tam nevidel.

Bohužel foto zespodu nemám.Zkusím najít/vyfotit(až se tam dostanu).
H0,digitál,přelom 4.a 5. pětiletky
123.marek
 
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 01 říj, 2009 3:32 pm
Bydliště: Dobřany

Re: Obloukový most

Příspěvekod JanoH0e » ned 16 led, 2011 8:39 pm

Len pre zaujímavosť na trati Tisovec -Brezno ( zubačka) sa nachádza tento most http://maps.google.sk/maps?hl=cs&ie=UTF ... 9&t=h&z=17 . Aj fotky, ktoré by som sem dal by tvrdili, že je v oblúku. Nie je, 100%, bol som tam, je to jednoducho skreslenie. Pri pohľade z blízka jednoducho je vidieť, že je stavaný z "rovných" dielov.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Obloukový most

Příspěvekod vorech » ned 16 led, 2011 9:19 pm

123.marek píše:
JanoH0e píše:Foto od spodu by nebolo ? Nezáleží ani tak od toho, ako sa ti javia koľajnice, zábradlie, ale aká je nosná konštrukcia. To isté platí aj o moste v Paríži, tam je tiež spodná konštrukcia " klasik". Žiadne oblúkové prvky som tam nevidel.

Bohužel foto zespodu nemám.Zkusím najít/vyfotit(až se tam dostanu).


To je trat z Plzne do Klatov a pokud vim, tak bocnice jsou rovne.
epocha V, VI DCC v TT
Uživatelský avatar
vorech
 
Příspěvky: 233
Registrován: ned 24 úno, 2008 6:43 pm
Bydliště: Klatovy

Re: Obloukový most

Příspěvekod radekkrupka » pon 17 led, 2011 7:05 am


Ano, primárně byla ale celá diskuze o příhradových mostech. Tento most není příhradový, ale plnostěnný, parapetní.
http://www.panoramio.com/photo/8726481

Víc fotek jsem nenašel.
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Obloukový most

Příspěvekod j p » pon 17 led, 2011 7:10 am

JanoH0e píše:Foto od spodu by nebolo ? Nezáleží ani tak od toho, ako sa ti javia koľajnice, zábradlie, ale aká je nosná konštrukcia. To isté platí aj o moste v Paríži, tam je tiež spodná konštrukcia " klasik". Žiadne oblúkové prvky som tam nevidel.


Obloukove jsou bocnice. Jsou mohutnejsi nez obvykle prave kvuli tomu oblouku. Navic je to samozrejme dvojkolejny most.
http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=paris&sll=37.0625,-95.677068&sspn=35.631106,56.689453&ie=UTF8&hq=&hnear=Paris,+%C3%8Ele-de-France,+France&t=h&layer=c&cbll=48.844411,2.369074&panoid=B4gIiuiVljpiaVueiBFySQ&cbp=12,215.12,,0,12.9&ll=48.844491,2.369081&spn=0,0.000865&z=20

Pricne nosniky (odspoda) nejsou paralelne, ale paprskovite (tedy do oblouku). Na nich je potom zdena klenba. (Ta klenba je i u vsech primych mostu/estakad i stanic metra - pravdepodobne to bylo mene hlucne)
http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=paris&sll=37.0625,-95.677068&sspn=35.631106,56.689453&ie=UTF8&hq=&hnear=Paris,+%C3%8Ele-de-France,+France&t=h&layer=c&cbll=48.844239,2.36891&panoid=VJoeEgui98FAPlJ5sPE9qQ&cbp=12,225.12,,0,12.9&ll=48.84423,2.368767&spn=0,0.000865&z=20

Je to 100 nebo vice let stare reseni. Nove postaveny most by vypadal uplne jinak.
Tim napravovym tlakem bych moc neoperoval. Dve koleje metra budou potrebovat mohutnejsi most nez jedna kolej zeleznicni. To spis ten oblouk je pro zeleznici prilis ostry. Ale prave proto se to hodi jako priklad technickeho reseni. Vzdyt (temer) na kazdem kolejisti mame takove ostre oblouky.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Obloukový most

Příspěvekod Radek Strnad » pon 17 led, 2011 3:24 pm

Chlapci všichni máte svojí pravdu.Spíš je to o tom kompromisu.Pokud mám kolejiště situované tak,že je nutné mít tam ten nešťastný most do oblouku,je třeba zvolit nějaký kompromis,aby to nevypadalo jako pěst na oko.Také mi teď při částečné přestavbě a rozšíření kolejiště vyšel jeden takový pseudomost.Mám dvě možnosti.Buď zamýšlenou novou trať nebudovat a nezajezdit si :( a nebo si ji vytvořit,bohužel vzhledem ke sklonovým a směrovým poměrům použít most do oblouku,ale zajezdit si :lol: .Toť otázka.Samozřejmě mi vychází pěkně uprostřed kolejiště a pod ním jde jiná trať a ta je taky v oblouku.A je to přes úzké údolí,takže jen jeden oblouk :roll: .Prostě na mašli.Neváhal jsem,rozřezal díly jednoho oblouku od Malé železnice,přidal části opěrných zdí,něco naohýbal,spojil tavnou pistolí a mostek je na světě.Mrzí mě to,nesouhlasím s tím,ani z toho nejsem nijak nadšen,ale to je tak jediné,co proti tomu můžu dělat. :mrgreen: Obrázky na http://kyklop68.rajce.idnes.cz/MOST
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Obloukový most

Příspěvekod vvitty » pon 17 led, 2011 4:00 pm

Radek: ale to je preci v poradku, takhle... zdene mosty se tak stavely. Rec byla o prihradovych konstrukcich !
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků