DISKUZE - Novinky TT 2025 (komentáře a tak)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: DISKUZE - Novinky TT 2025 (komentáře a tak)

Příspěvekod vvitty » pon 03 úno, 2025 10:16 am

Puvodni prispevek byl chybou v komunikaci "zverejnen predcasne". Tak jsem ho stahnul a ted vratil. Jestli je to takovej problem, ok ...
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2791
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: DISKUZE - Novinky TT 2025 (komentáře a tak)

Příspěvekod rawen » pon 03 úno, 2025 11:38 am

Díky za odezvu.
Spíš to kazí celkový dojem...
Jinak proti nikomu nic nemám.

Radek
rawen
 
Příspěvky: 1894
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: DISKUZE - Novinky TT 2025 (komentáře a tak)

Příspěvekod prcek » pon 03 úno, 2025 2:05 pm

Mno, asi si svet v meritku necham ujit. Prislib je sice celobarevna publikacet a verim, ze tam budou paradni obrazky i cteni bude zajimave.

Pro srovnani
Radek Sindelar Nakladni vozy 328 stran, 981 KC - cca 3 KC/stranu
Barry Norman - Designing a Layout 106 stran, 488 KC - cca 4.6 za stranu
Pete Goss - Modelling Buildings 144 stran 824 - cca 5.75 KC/stranu

Svet v meritku 100 stran, 635 KC uz je prilis
--
Všechno je snadné, než to zkusíš sám.
prcek
 
Příspěvky: 609
Registrován: ned 05 dub, 2009 11:36 am
Bydliště: kousek jižně od Brna

Re: DISKUZE - Novinky TT 2025 (komentáře a tak)

Příspěvekod vvitty » úte 04 úno, 2025 8:49 am

Plnobarvny tisk je holt nakladove drazsi nez cernobily. Ale to si musi kazdy zvazit sam, kdyz to vezmu z druhe strany tak je to cena dvou obedu v takove bezne, nicim vyjimecne hospode ve meste ...
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2791
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: DISKUZE - Novinky TT 2025 (komentáře a tak)

Příspěvekod Davca » pon 10 úno, 2025 1:57 pm

colt274 píše:Zrovna ty slovenský Trenčíny ty Y25 měly, ale Berouny a Holcimy prakticky jistě ne, úplně zbytečná chyba :(


Zdravím,
tak jsem se na ty povozky optal u výrobce a pan Hoffmann odpověděl, že modely vozů Uacs "Holcim" a "Transportservis Beroun" budou mít podvozky správné, tedy typu 26 2.7 (zřejmě překlep místo 26 2.8 ). V katalogu tak prý došlo k omylu. Zástupce majitele skutečných vozů Uacs "Holcim" potvrdil, že všechny jsou provozovány s podvozky typu 26 2.8.
Máte již vůbec někdo zkušenosti s Tilligovic "Rajkami" ?

David
Davca
 
Příspěvky: 335
Registrován: sob 22 bře, 2014 8:28 pm
Bydliště: Bohumín

Re: DISKUZE - Novinky TT 2025 (komentáře a tak)

Příspěvekod UncleFardy » čtv 13 úno, 2025 10:38 pm

Původně s dobrým úmyslem, ale nakonec z toho byla trochu absurdní debata :-) do které jsem se nachomýtl, a to ohledně šestinápravové cisterny ústecké Spolchemie řady Ra. Ví se jistě, že měly řadu Ra?
UncleFardy
 
Příspěvky: 619
Registrován: čtv 24 zář, 2015 4:47 pm

Re: DISKUZE - Novinky TT 2025 (komentáře a tak)

Příspěvekod fousek » úte 25 úno, 2025 8:08 am

Mám dotaz na Tillig 16372, K vidění třeba tady.
Jezdilo něco takového u ČSD? Podle mě to má vypadat spíše takto.
fousek
 
Příspěvky: 517
Registrován: sob 17 led, 2009 11:33 am
Bydliště: Praha

Re: DISKUZE - Novinky TT 2025 (komentáře a tak)

Příspěvekod milan ferdián » úte 25 úno, 2025 8:58 am

fousek píše:Mám dotaz na Tillig 16372, K vidění třeba tady.
Jezdilo něco takového u ČSD? Podle mě to má vypadat spíše takto.

Možná u DR pod svým pořadovým číslem, ale né u nás. Číslo WR 422 je fiktivní. Správně jste uvedl odkaz s číslováním WR 400 - 419 a odkazovaný výkres jídelního vozu. Zdroj: Osobní vozy ČSD III.vozy speciálního určení, Ivo Mahel a kolektiv/NADATUR/2020. Určitě se vyjádří profíci např. Mcx.
-m-
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: DISKUZE - Novinky TT 2025 (komentáře a tak)

Příspěvekod Petr Barchánek » úte 25 úno, 2025 10:58 am

To v odkazu na Parostroji je vůz WR 59, měly je ČSD, BDŽ a PKP.

Model od Tilliga je modernější WR 61, měly je DR a CFR.

Přestavit WR 61 na WR 59 je možné viz debata na mojett.cz:, musela by se nepatrně zmenšit čtyři okna (na každé bočnici dvě), zmenšit dveře, vyměnit přechodové dveře za jednokřídlé a nějakým způsobem napasovat čela z vozu Zeuke (-56), zejména trefit „bombírunk“ střechy směrem k čelům při zachování deklu vodojemu mi přijde jako práce pro vraha (copyright strašidlo ze Saturnina). Řez by musel vést kolmo přes dveře zhruba 1,2 mm před okýnkem dveří (okýnko zachovat), následně vodorovně mezi dveřmi a střechou a pak opět kolmo těsně před hranou deklu vodojemu. Zkosení a zúžení střechy začíná právě na kraji vodojemu. Mřížky vzduchotechniky nade dveřmi to zakřivení kopírují také. A pak už jen doplnit podvěsy („sukně“) – nejlépe z Tilligova vozu WR38.
Petr Barchánek
 
Příspěvky: 344
Registrován: úte 11 črc, 2017 3:54 pm
Bydliště: Zubrnice

Re: DISKUZE - Novinky TT 2025 (komentáře a tak)

Příspěvekod Colonel32 » úte 25 úno, 2025 2:25 pm

https://www.modelyasport.cz/nove-vozy-csd-a-cd/

V roce 2017 ho DS nechal vyrobit jako limitovanou sérii, později se toho Tillig chytil a zařadil ho do běžné nabídky. Již v roce 2017 tomu DS napsal toto:

Tento vůz je trochu s kompromisem. Bohužel, žádný ze sériových výrobců modelové železnice nevyrábí, a ani vyrábět nebude, přesný model tohoto vozu. Důvod je ten, že český vůz není typický pro jiné provozovatele, např. DR nebo PKP. Ale, protože mě velmi mnoho modelářů o tento vůz žádalo i za cenu kompromisu, rozhodl jsem se nechat tento vůz vyrobit. Podklady k modelu mi dodal pan Mahel, který popisy koncipoval podle předlohy jiného vozu, ale s reálnými daty vozu skutečného. Barva a provedení popisů je podle dobových zvyklostí. Skříň vozu se liší v uspořádání oken. Já pěvně věřím, že tento vůz nádherně doplní soupravy na vašich kolejištích.
Colonel32
 
Příspěvky: 1002
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: DISKUZE - Novinky TT 2025 (komentáře a tak)

Příspěvekod Petr Barchánek » úte 25 úno, 2025 3:04 pm

To ovšem není úplně zcela pravda. PKP měla stejné hospody jako ČSD, u PKP měly řadu Jhix a zajížděly i na ČSD.

https://forum.modelarstwo.info/threads/ ... pkp.21901/

https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?rok=1971&id=42
Petr Barchánek
 
Příspěvky: 344
Registrován: úte 11 črc, 2017 3:54 pm
Bydliště: Zubrnice

Re: DISKUZE - Novinky TT 2025 (komentáře a tak)

Příspěvekod marian_r » úte 25 úno, 2025 4:38 pm

Asi to nie sú novinky, kamarát objavil:

https://allegro.sk/kategoria/prislusens ... -120-26926
marian_r
 
Příspěvky: 413
Registrován: sob 10 čer, 2023 1:59 pm

Re: DISKUZE - Novinky TT 2025 (komentáře a tak)

Příspěvekod hank » čtv 27 úno, 2025 7:13 am

Newsletter od Elriwa se zmiňuje o Y-výhybkách Hornby, které ale ještě nemůžu najít ani na stránkách výrobce. Víte někdo víc?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6703
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm


Re: DISKUZE - Novinky TT 2025 (komentáře a tak)

Příspěvekod hank » čtv 27 úno, 2025 7:26 am

Newsletter Elriwa nabízí k předobjednání hned 4 varianty 6nápravových cisteren od Karsei, různé nápisy DRG/DR pro epochy II-IV, dva různé tvary izolačního pláště kotlů na čelech, různé ložné zboží - dehtový olej, kyseliny, louhy. Kolmar nabízí i čs. variantu s nápisy pro epochu IIIa, kdy kolem dvacítky (počet nemám ověřen, nutno potvrdit/upřesnit) těchto kořistních vozů zůstalo na našem území; pokud vím, tak u všech byl uveden jako přepravce Spolek pro chemickou a hutní výrobu Ústí nad Labem.

Akorát ta cena EUR 89,95/ks a u Kolmara dokonce Kč 2499,- je poněkud tristní, ale to už asi lepší nebude... :(
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6703
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník