Stránka 8 z 12

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

PříspěvekNapsal: čtv 02 zář, 2021 7:24 am
od vaclavtt
Nové postřehy ohledně převodovek.

Plastové ozubené kolečko v převodové skříni, které přímo sousedí s mosazným šnekem je po 15 minutové jízdě na boku "odrbané". Při prohlížení pod optikou jsem se nestačil divit.

Hluk modelu pochází jednoznačně od tohoto převodového složení. Přílišné vůle hlavní osy na všechny strany a podle mě nekvalitní nepřesné ozubené kolo.

Celé provedení převodových skříní je nešťastné a myslím si, že i výměna za jinou (od výrobce) to úplně neřeší. :roll:

Jak jsem již psal - nové převodovky a model bude jak fík. :lol:

Model je perfektní. Nepotřebuje ani zvukový dekodér. Je to jako jezdit pilovým kotoučem po desce stolu.

Hezký den všem, kteří zvažujete zakoupení M152. :D

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

PříspěvekNapsal: čtv 02 zář, 2021 2:17 pm
od Fox
@vaclavtt: škoda že nemáš nějaké fotky jak to je vevnitř uspořádané a jak se k tomu dostat....?

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

PříspěvekNapsal: pát 03 zář, 2021 6:50 am
od TTmili
Sice jsem se původně už k výrobkům MTB vyjadřovat nechtěl, ale přecejen malé zamyšlení. V dobách kdy byla pouze Zamračená a Brejlovec, tak MTB obhajovači tvrdili něco jako "nevadí že je to hnusný, hlavně že pojezd je dobrej a parádně to jezdí". Už tehdy jsem měl výhrady, neboť moje dvé Zamračené (už je nemám) mě utvrdili v tom že i pojezdy jsou konstruovány poněkud nešťastně, mnohde bez vůlí, z nevhodných materiálů, o motorkách ani nemluvě. Postupně přicházely pokusy o zlepšení formou mosazných ložisek šneku, diskutabilního ukládání dvojkolí do kuličkových ložisek, zkoušení různých motůrků, atd. Výsledek vždy nula, a M152 v tom evidentně jde dál. Nejen že si to opět není podobné, ale už to ani nemá snahu pořádně jezdit.

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

PříspěvekNapsal: pon 06 zář, 2021 12:56 am
od t29
Zatímco v H0 modely MTB aspoň splňují moje nepříliš vysoké očekávání, tak ze dvou pokusů v TT jsou oba neplatné: 842 jezdí po přímé trati dobře, ale oblouky R310 mu nechutnají přestože má projet i R280, a M152 sotva objel testovací ovál, při vyšší rychlosti sám vyskakoval z přímých kolejí a zvuky mě přinutily k rozborce. Takže zatím jedna fotka, hromádka součástek na zkoušení kde je chyba a jinak zklamání.

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

PříspěvekNapsal: pon 06 zář, 2021 8:07 am
od Pavel 152
Co jste tím rozebráním zjistil? Co byl důvod vyskočení na rovné koleji. Měl jsem dva kusy, oba měly jen jeden problém vibrace od setrvačníku a rozměr dvojkolí.
Při jaké rychlosti Vám vyskočil? Moje kusy jely modelovou rychlostí už na jedné čtvrtině vytočení regulátoru. Na doraz to jede modelově 250Km. a do oblouku vyskočí.
Zkusil jste motorek se setrvačníkem, zda hází? To se staženým setrvačníkem už nejde posoudit a navíc z fotky.
Tyto moje poznatky jsem už výše popsal a vyřešil.
Pavel

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

PříspěvekNapsal: pon 06 zář, 2021 10:08 am
od t29
Pavel 152 píše:Co jste tím rozebráním zjistil? Co byl důvod vyskočení na rovné koleji. Měl jsem dva kusy, oba měly jen jeden problém vibrace od setrvačníku a rozměr dvojkolí.
Při jaké rychlosti Vám vyskočil? Moje kusy jely modelovou rychlostí už na jedné čtvrtině vytočení regulátoru. Na doraz to jede modelově 250Km. a do oblouku vyskočí.
Zkusil jste motorek se setrvačníkem, zda hází? To se staženým setrvačníkem už nejde posoudit a navíc z fotky.
Tyto moje poznatky jsem už výše popsal a vyřešil.
Pavel


Rozměr dvojkolí odpovídá normě: 11,6 mm přes oba okolky, šířka okolku 0,6 mm, rozměr K 11,0 mm. Rychlost změřenou nemám, model šel z kolejí dřív než mohlo nějaké měření proběhnout: při malé rychlosti vibrace, při střední se to trochu uklidnilo, při vyšší rychlosti velké vibrace a hop ven (zkoušeno v digitálu, multimaus byl na 2/3). Setrvačník viditelně hází, podle posuvky cca 0,2 mm, nemůžu vyloučit ani křivou osu.

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

PříspěvekNapsal: úte 07 zář, 2021 7:00 am
od Fox
Poslední vývoj: prodejce mi vrací peníze s tím, že ani opravený, ani jiný model od MTB nedorazil. Objednávku nechal "živou", až jednou zase budou... Z toho mezi řádky čtu, že se výroba zadrhla a výrobce vzniklé problémy řeší. Tak si počkáme, bez emocí, jaký bude výsledek a zda si M152 zajezdí aspoň pod stromečkem. :lol:
@t29: díky za pěkné instruktážní foto, podle toho se už dá leccos rozebrat a opravit. Možná se bude hodit. :(

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

PříspěvekNapsal: úte 07 zář, 2021 10:35 am
od t29
Foxi, držím palce aby fotka nebyla nutná, kdyžtak nafotím další :) Jediná věc co na fotce chybí jsou pružinky kinematik (celkem 4ks), které jsem radši uklidil do sáčku.
Objednávku na ohlášený 810 jsem zrušil a počkám na zkušenosti ostatních a na Kuehn, ještě mi má přijít Kocour H0, tak mu (a celému MTB) dám poslední šanci.

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

PříspěvekNapsal: úte 07 zář, 2021 4:30 pm
od Střelec
Díky za varování! Sice to není moje epocha, ale toužil po něm známej, tak ho sem odkážu.

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

PříspěvekNapsal: čtv 09 zář, 2021 8:49 am
od TT-Tom
Fox píše:Poslední vývoj: prodejce mi vrací peníze s tím, že ani opravený, ani jiný model od MTB nedorazil.
...
Z toho mezi řádky čtu, že se výroba zadrhla a výrobce vzniklé problémy řeší.


Mám podobnou zkušenost. Po prvním postavení na koleje nepotřeboval vůbec ozvučení. Chrochtadlo hotové. Za tu chvíli testování neprojel ani jednu výhybku (vše továrně hotové EW1, EW2 a IBW s kovovými srdcovkami) do odbočky (pardon - jednu jednou projel, ale tak pomalu na kolejišti nikde nikdo nejezdí). Takže šel na reklamaci.

Po velmi rychlém vrácení, a zřejmě úpravě setrvačníku přímo u prodejce, se rachocení v nízké rychlosti skutečně uklidnilo a bylo takové, jaké bych si u modelu představoval. Na výhybkách však stále vyskakoval. Co mě překvapilo, že hluk z pohonu(?) se přesunul do vyšší rychlosti - při na polovinu vytáčeném analogovém ovladači. Byl tedy reklamován podruhé.

V průběhu komunikace s prodejcem jsem byl 3x obviněn z neschopnosti a špatně položených kolejí. Tak jsem si na zkoušku na koleje postavil novou Piko-páru a také Kühn Brejlovce s 3 metry dlouhým cisternovým (vše nové Kühn) vlakem. Nečekaně nic nevykolejilo, ani při sunutí do odbočky.
Po další výměně zdvořilostních frází mi už jen na účtu cinkla vrácená platba.

Vzhledem k rychlosti reakce si dovolím tvrdit, že se motoráček ani jednou až k výrobci nedostal.

Osobně si tedy myslím, že výrobce nemusí o spoustě problémů vůbec vědět, protože je “odfiltrují” prodejci.
Tím nechci MTB ani náhodou bránit, protože to, co předvádí, je diletanství a pohrdání zákazníky nejvyššího kalibru.

Tímto jen konstatuji vlastní zkušenosti, nikoho nenávidím, ani nikomu nechci brát iluze.

Tom

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

PříspěvekNapsal: ned 12 zář, 2021 3:25 pm
od Čouda
Stale stejna pisnicka - rozkoli. Mozna i tvar kolecka. Mel jsem moznost vyzkouset M152 na svych modulech, vyhybky EW2 a proste to nejezdi. Stale na zemi.
Kdyby MTB melo alespon normalni osicky, tak se prelisujou disky a bude to jezdit jako vino. Jeste tu je moznost nechat vyrobit futyrka, sehnat odpovidajici pastorek a poradit si sam.

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

PříspěvekNapsal: ned 12 zář, 2021 3:58 pm
od Jan+Bjoern
Ja M152 stale jeste nemam, takze jen teoreticky:
Zkousel jste dvojkoli rozdelat? Pokud je to plastova osicka a kovova kola se slepymi dirami pro osicku, tak muze byt problem v odflaknutem zacisteni vylisku osicky. Pokud tam jsou z lisovani otrepy na koncich osicky, tak se musi odstranit pred montazi dvojkoli, jinak bude rozchod dvojkoli po nalisovani spatne.

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

PříspěvekNapsal: ned 12 zář, 2021 4:47 pm
od Pavel 152
Je zajímavé, že postřehy, rady a hodnocení slyšíme od lidí co model ani neviděli.
Tak osičky s pastorkem jsou s osazením pro správnou rozteč kol. Je třeba dolisovat kola, až se opřou o větší průměr. Kola mají otvor průměr 2,8mm a ten je durch.
Nevhodný je okolek, je ostrý jako nůž. Není dle NEM.
Já to vyřeším tak, že si nechám provrtat dvojkolí Luck průměru 7mm.
Jinak já musel dobrousit jazyk jen u jediné výhybky bettungsgleis. Modelové 4+1 na panelu v pohodě, jen u obloukové se dvojkolí propadá v srdcovce, motorák se na kyvné nápravě moc vychýlí a to jen při nemodelové rychlé jízdě.

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

PříspěvekNapsal: pon 13 zář, 2021 12:18 pm
od Jan+Bjoern
Vyrobce zatim nedodal/nevyrobil, objednane to bylo 4. kvetna. Takze mohu jen hadat a pripadne hodnotit jen z ohlasu ostatnich.
Jaka je vyska okolku?

Re: Mot. vůz M 152 TT MTB

PříspěvekNapsal: pon 13 zář, 2021 9:07 pm
od Pavel 152
Výška okolku M152 MTB průměr kola 7,2 průměr okolku 8,5= 0,65mm
M152 Fiala 7 8,7= 0,85mm
Modmueller 7 8,6 =0,8mm
Luck 7 8,8 =0,9mm
A teď nikoho nezatracujte, co hovoří norma Nem 311:
Výška okolku TT- Míra D může být zmenšena až na měřítkové provedení, není-li uvažován nájezd okolku.
A k rádiusu okolku je tam toto- Hranu okolku je potřeba zaoblit. Ale nepíšou tam jakým rádiusem.

Takže MTB má vše dle normy. Pak je třeba se zamyslet proč to ti tři ostatní mají jinak a nevykolejuje jim to.

Důvodem je jízda přes srdcovky, kdy kolo sjede z kolejnice a než najede na hrot spadne dolů (hloubka dle normy je 1mm)
Kolo s 0,9 se propadne o 0,1mm.
Tillig oblouková má ještě vetší hloubku než 1mm. Bettungy a nové kovové srdcovky to maj 1mm.

Pavel