Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod StandaR » pon 20 kvě, 2024 3:25 pm

Já bych to Roco bral hlavně s rezervou… V H0 se ještě ani nepustili dál než na bastardy a letošek vynechali úplně s nějakou novou českou mutací… natož aby se pohnuli k 163/363

Kdyby si elektriky kupovali jen ti co mají na kolejišti dráty, tak se jich moc nevyrábí :roll:
StandaR
 
Příspěvky: 660
Registrován: stř 18 říj, 2006 4:15 pm
Bydliště: Brno-Jih

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod hank » pon 20 kvě, 2024 4:08 pm

StandaR píše:Kdyby si elektriky kupovali jen ti co mají na kolejišti dráty, tak se jich moc nevyrábí :roll:


No jo... Stala se chyba. :? Měl jsem do ankety přidat ještě jednu možnost: Jsem sběratel a se svými modely elektrické trakce na kolejišti nejezdím.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6212
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Novinky TT 2024

Příspěvekod cliftorr » sob 25 kvě, 2024 7:44 pm

TILLIG 83328 výhybka EW1 , nevíte nekdo jaký je vlastně rozdíl oproti minulé ? Podle fotek na Tillig webu jsou to identické. V čem jsou vylepšené jazyky výhybky ? Doufal jsem, že jazyky budou jako EW2 , ale podle fotek ne.
cliftorr
 
Příspěvky: 7
Registrován: pát 03 lis, 2023 10:21 pm

Re: Novinky TT 2024

Příspěvekod Pavel-HP » sob 25 kvě, 2024 8:00 pm

A co srdcovka?
TT, epocha III. - V., U profil
www.vlakytt.cz
Uživatelský avatar
Pavel-HP
 
Příspěvky: 1037
Registrován: čtv 11 pro, 2008 2:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Novinky TT 2024

Příspěvekod Bedlisch » sob 25 kvě, 2024 8:01 pm

Vypadá to, že jazyk v místě uchycení změnil pohlaví a už nemá čudlík, ale dírku.
Bedlisch
 
Příspěvky: 334
Registrován: úte 09 lis, 2010 8:43 pm
Bydliště: Liberec

Re: Novinky TT 2024

Příspěvekod Adam96 » ned 26 kvě, 2024 10:09 am

Nevím, zda tuto informaci nepodávám duplicitně, ale Tillig letos chystá výhybky EW2,EW3 a jejich symetrické varianty na betonových pražcích. Nejenže tím potěší příznivce 5-6. epochy, ale podle vizualizace by nyní křídlové kolejnice mohly být taky z profilu, namísto plastových cucků u dosavadní "dřevěné" EW2.
https://www.itvlaky.cz/vyhybky--krize-- ... lig-83333/
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 500
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod rawen » ned 26 kvě, 2024 11:28 am

Tak to jsem zvědavý... jednak by měli odfrézovat (opilovat) jeden bok hlavy.
A pokud si vzpomínám, tak pokusy kolegů o náhradu plastu kolejovým prutem troskotali i na jeho výšce - nesmí přečuhovat TK.

Radek
rawen
 
Příspěvky: 1721
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Novinky TT 2024

Příspěvekod Ivan » ned 26 kvě, 2024 5:37 pm

Adam96 píše:Nevím, zda tuto informaci nepodávám duplicitně, ale Tillig letos chystá výhybky EW2,EW3 a jejich symetrické varianty na betonových pražcích. Nejenže tím potěší příznivce 5-6. epochy, ale podle vizualizace by nyní křídlové kolejnice mohly být taky z profilu, namísto plastových cucků u dosavadní "dřevěné" EW2.
https://www.itvlaky.cz/vyhybky--krize-- ... lig-83333/


Tak pozor, ať to se Zlámalíkem nesekne :mrgreen: (on to pochopí).

Spíš jsem zvědav, kdy je skutečně uvedou. I na blbou IBW s kovovou srdcovkou se taky nakonec dost čekalo.
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1717
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Zlámalík » ned 26 kvě, 2024 10:04 pm

To já už dávno vím... :D Objevily se na jaře s novým katalogem. Loni v září jsem psal Tilligovi, zda výrobu "na betonu" nechystají a napsali mi:
Uns ist bewusst, das zu unseren Betonschwellen Flexgleis auch noch passende Weichen mit Betonschwellen fehlen.
Derzeit gibt es aber noch keine Planung diese Weichen ins Sortiment aufzunehmen.
Es ist aber nicht auszuschließen, dass wir zukünftig dieses Projekt näher verfolgen.

(Víme, že k flexi kolejím na betonu chybějí příslušné výhybky. Aktuálně ale není v plánu je do sortimentu zařadit. Není však vyloučeno, že se tak v budoucnu nestane)

Ale s ohledem na to, že na obou zhlavích mám celkem čtyři angličany, které jednak v "betonu" nebudou a jednak kvůli litým jazykům furt vypadají strašně, hlavně ve srovnání s EW2/EW3, jsem už dávno zadal výrobu obou celých zhlaví Velké Paky u Karla Kočího (KK-koleje). Uvažoval jsem i o vlastní výrobě - ale když když jsem zvážil, kolik toho pokazím, než se to naučím, kolik času mi to zabere a jestli vůbec se dostanu na požadovanou kvalitu a spolehlivost, vsadil jsem na jistotu.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 1937
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod hank » pon 27 kvě, 2024 5:06 am

Když někdo zrovna nemodeluje koridorovou trať, tak výhybky na dřevě a zbytek trati na betonu nejsou úplný anachronismus ani v epoše VI, natož V. A dřevěné mostnice na starých ocelových příhradových konstrukcích se při obnovách svršku používají dodnes; jiná věc samozřejmě je, že se staré ocelové mostní konstrukce nahrazují jinými - betonovými i ocelovými -, které umožňují použití průběžného štěrkového lože. Ale vcelku ještě dřevěným pražcům není úplně odzvoněno.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6212
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy)

Příspěvekod milan ferdián » pát 31 kvě, 2024 11:51 am

Jak jste dopadli ?
-m-
Přílohy
2024-05-31 13_46_22-Window.png
milan ferdián
 
Příspěvky: 11889
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod hank » pát 31 kvě, 2024 1:02 pm

Nechápu, proč Tillig dělá uhláky ČSD s plechovými klapkami označené řadou Ke platnou u ČSD jenom do r. 1925. Taky by vůz s brzdou měl mít budku, zatímco vůz bez budky by měl mít jenom brzdové potrubí. A ještě by stála za bližší ohledání správnost rozměrů, tj. délky a rozvoru.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6212
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Zlámalík » pát 31 kvě, 2024 1:13 pm

Hanku, problém je hlubší. Ehm, tedy vlastně širší - stejné "chyby" u velkého množství modelů. Pro jednu epochu to má správný tvar, pro jinou správné popisy, koupí to oba :lol:
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 1937
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Předchozí

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků