Diskuze k vláknu Novinky TT 2022 (a něco navíc ...)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2022 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Jarda H. » stř 14 zář, 2022 5:41 pm

petrha píše:
colt274 píše:Tak Vindobona možná už dojela, ze stránek beze stopy zmizela :)

Třeba pak vyjede celá a né po kouskách :D


No třeba by se mohl zde vyjádřit jeden nejmenovaný člen DF ... ale když oni nesmí ani naznačovat :lol: :lol: !
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Novinky TT 2022

Příspěvekod vsdmichalka » pát 16 zář, 2022 9:02 pm

Možná jsem ztratil nit, ale radši 2x nežli vůbec.
https://www.itvlaky.cz/kryte-tt/47763/
https://www.itvlaky.cz/kryte-tt/47764/
A ještě mě zaujalo, že analog laminátky jsou skladem:
https://www.itvlaky.cz/tt-el-lok/piko-47540/
vsdmichalka
 
Příspěvky: 12
Registrován: pon 01 úno, 2021 11:16 am

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2022 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Ferys » sob 17 zář, 2022 2:54 pm

Ona zmizela ze stránek Vindobona, i M 296.2018. Kdo ví, jak tomu rozumět...
TT Ep. III/IV, DCC TC
Ferys
 
Příspěvky: 293
Registrován: pon 01 říj, 2012 11:02 am

Re: Novinky TT 2022

Příspěvekod Ferys » sob 17 zář, 2022 3:03 pm

Zdravim, mate nekdo zkusenosti s touto M 296 od MTB, jizdni vlastnosti, vzhled atd. Predem dekuji za alespon nejakou reakci.[/quote]

Vzhled je poněkud subjektivní záležitost, mě osobně se líbí. Jízdní vlastnosti u 854 výborné, M 296.2 mi jaksi jede trhavě. Měl jsem možnost v rámci reklamace vyzkoušet další dvě, ale chovají se úplně stejně. Více viz vlákno motorový vůz 854.
TT Ep. III/IV, DCC TC
Ferys
 
Příspěvky: 293
Registrován: pon 01 říj, 2012 11:02 am

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2022 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Trainmaniak » sob 17 zář, 2022 3:36 pm

Jedu mám půjčenou na recenzi, jezdí taky trhavě, je to i slyšet. Druhou jsem viděl v digitálu na výstavě, bylo to totéž.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1462
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2022 (a něco navíc ...)

Příspěvekod blekk1 » ned 18 zář, 2022 8:13 am

Moja skusenost s trhavou jazdou MTB vseobecne su krive ozubene kola vnutri hnaneho podvozku. Dokonca niekedy “otrepy” na ozubeniach… naposledy som mal cmeliaka rozobraneho a katastrofa. Niekde mam aj video. Ked tak nahram
blekk1
 
Příspěvky: 156
Registrován: pon 07 led, 2008 12:07 pm
Bydliště: Púchov

Re: Novinky TT 2022

Příspěvekod hank » stř 21 zář, 2022 6:56 am

Ivan píše:Další reinkarnace537.0od DS / Keuhna. Myslím, že takto asi fakt nejezdil, ale model vypadá pěkně.


Samozřejmě že nejezdil. Ty červené linky jsou nadbytečné. Jinak to ale správně odpovídá označení v období od července 1960 (bez lvíčka) víceméně až do konce parní trakce. Až na to, že tam chybí předpisová hvězda. Ta byla kromě období 1968-69 předepsána od května 1951 až do převratu 17. 11. 1989. A nemůžu přečíst označení dráhy a depa. Na budce má být např. "Ostravská dráha" nebo od r. 1963 "Střední dráha" a pod tím "Depo Bohumín" (v období 1961 - 74 "Nový Bohumín" nebo jenom "N. Bohumín"); umístění nebylo jednotné. Někteří lokálpatrioti si místo hlavního depa psali na budku depo pobočné - viděl jsem ojediněle i případy, že byla označena obě depa, hlavní i pobočné.

No nic, no, je tu další "what-if". Nakonec proč ne...
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6107
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Novinky TT 2022

Příspěvekod KaRei » stř 21 zář, 2022 7:20 am

Hvězda je nad dýmničními dveřmi pod horní hranou dýmnice. Je trochu schovaná za středovým reflektorem. Takový malý prcek.
Depo ani Dráha tam není, je tam Výtopna, jen si nejsem jistý jaká. Přijde mi to jako Moravská Ostrava. Lokomotiva má být z 50. let (v příspěvku na blogu se píše, že konkrétně tato byla vyřazena v 1957). Proč tam není lvíček netuším. Vlastně jsem se na to chtěl tady zeptat, jestli někdo nevíte, zda se třeba u některých kořistních lokomotiv třeba na lvíčka nevykašlali a nejezdili tak i v 50. letech s ČSD. Tedy jestli je toto značení vůbec v 50. letech možné. Ostatně po válce se na kořistní v rychlosti ČSD prý nějak napsalo, aby se co nejdříve označily vlastníkem. Nevím ale už třeba jak rychle se na takové lokomotivy pak lvíček dosazoval ani jak důsledně.
Uživatelský avatar
KaRei
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 16 bře, 2012 2:06 pm

Re: Novinky TT 2022

Příspěvekod Colonel32 » stř 21 zář, 2022 10:50 am

hank píše:No nic, no, je tu další "what-if". Nakonec proč ne...


Což on taky David ve svém článku jasně uvádí

https://www.modelyasport.cz/537-0508-csd
Colonel32
 
Příspěvky: 862
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2022 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Petr Barchánek » stř 21 zář, 2022 11:48 am

Je to hezký, ale trochu tomu nerozumím ... bude další série pětispřežních parních mašin, zatímco jejich neprodané sestry z předchozích sérií se i přes masivní slevy válí na pultech prodejen po celé Evropě, tak Y/B 70 a Bastardy se prodávají na e-bay a modelbazaru za dvojnásobek původní ceny. Člověk by čekal, že výrobce hodí na trh další oblíbené a beznadějne vyprodané vagony a Bastardy. U Modelleisenbahn GmbH to pochopili a pod značkou Roco vypustili další TT-Sergeje, které si trh rozebral v předprodeji skoro rok předem.
Petr Barchánek
 
Příspěvky: 262
Registrován: úte 11 črc, 2017 3:54 pm
Bydliště: Zubrnice

Re: Novinky TT 2022

Příspěvekod hank » stř 21 zář, 2022 12:52 pm

KaRei píše:Depo ani Dráha tam není, je tam Výtopna, jen si nejsem jistý jaká. Přijde mi to jako Moravská Ostrava.


Pojem výtopna byl nahrazen pojmem depo v době reorganizace ČSD podle sovětských vzorů, tj. v r. 1952. Ke stejnému datu byla zrušena ředitelství a byla nahrazena správami drah. Od r. 1952 se na budky názvy drah uváděly. Lok. 537.05 byly skutečně v obvodu Ostravské dráhy a prokazatelně v depu Bohumín (mj. byly ve strojové stanici Prostřední Suchá), ale mohly být i v Moravské Ostravě; jejich doménou byly kromě staničního posunu místní nákladní vlaky a obsluhy důlních vleček hlavně v karvinské části OKD. Názvu Moravská Ostrava se přestalo používat v r. 1947.

Tím lvíčkem u kořistních lokomotiv si nejsem jistý. Po WW I byla určitá pravidla, podle nichž se lvíčci na některé lokomotivy nedávali ani po přeznačení podle Kryšpína po r. 1925, ale jak to bylo po r. 1945, to přesně nevím. Nicméně u lokomotiv převzatých definitivně do stavu ČSD - a takovou lok. má zřejmě model představovat - bych lvíčka očekával. S tím je ovšem zase v rozporu řadové označení označení 537.05; původně tu pětku dostaly i lok. později definitivně do stavu zařazené, ale ty pak byly znovu přeznačeny, což byl případ např. několika lok. řady 365.4.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6107
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Novinky TT 2022

Příspěvekod KaRei » čtv 22 zář, 2022 7:52 am

hank píše:Pojem výtopna byl nahrazen pojmem depo v době reorganizace ČSD podle sovětských vzorů, tj. v r. 1952. Ke stejnému datu byla zrušena ředitelství a byla nahrazena správami drah. Od r. 1952 se na budky názvy drah uváděly.
... Názvu Moravská Ostrava se přestalo používat v r. 1947.

Díky moc za cenné informace. Otázka pak je, jak rychle se názvy drah a dep na budky malovaly. Asi hned neobíhali všechna depa s barvou a štětcem a nepřemalovávali kompletně všechna značení výtopen, nebo ano? Dokážu si představit, že KSČ tlačilo třeba na hvězdy, aby ji měly na lokomotivách co nejdříve, ale u těch dep/drah mi to přijde jako něco, co by možná mohlo počkalo do další opravy. Není tedy možné, že i pár let po roce 1952 měly některé lokomotivy stále Výtopnu, a chyběla by tam dráha?
Podobně s tou Moravskou Ostravou – I když se název přestal používat v 1947, mohla na budkách zůstat až do 1951, nebo by to rychle přetírali?

Zvažuju pořízení této mašiny a taky že bych minimálně nahradil ČSD lvíčkem, aby více seděla do doby svého provozu. A vlastně se teď snažím najít nějaké ospravedlnění jejích popisků, abych toho nemusel předělávat zase moc, ale zase taky aby ve mě nehlodal červík, že je na ní něco vyloženě nesmyslného :D
Zatím mi z toho vylézá výmluva, že je období 1951–1952 (možná i pár let po), takže na lokomotivu už sice v rychlosti namalovali hvězdu, ale Moravskou Ostravu na budce ještě nepřetřeli a lokomotiva zatím (takže už asi 4 roky) ještě jezdí se starým názvem výtopny. Možná je i po roce 1952, ale dráhu na budku taky ještě nenapsali, a k aktualizaci popisů dojde za pár let při opravě.
Je takový scénář možný? Nebo by na mě odborníci koukali, jestli jsem náhodou neutekl z blázince? :lol:

Petr Barchánek píše:Je to hezký, ale trochu tomu nerozumím ... bude další série pětispřežních parních mašin, zatímco jejich neprodané sestry z předchozích sérií se i přes masivní slevy válí na pultech prodejen po celé Evropě

I nadšenci do parního provozu chtějí nové modely :mrgreen: Když si porovnáš nabídku, co je (nebo v poslední době bylo) k dispozici z parní trakce, a co z dieslové a elektrické, tak toho páraři dostávají zoufale málo.
I když bych byl raději za konečně nějakou opravdu českou mašinu než další kořistní zvláštnost, která u nás jezdila jen v pár kusech. Myslím si, že kdyby šlo o něco opravdu známého, jako Kafemlejnek, Krasin, Skaličák, Ušatá, Všudybylka, Kremák, Papoušek, Albatros, Šlechtična, apod. tak se po nich taky zapráší, jako po těch Bastardech.
Uživatelský avatar
KaRei
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 16 bře, 2012 2:06 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2022 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Ivan » čtv 22 zář, 2022 7:59 am

Tak on je tu aspekt ještě jeden, a to, že je ta mašina fakt hezká :mrgreen: . Já se kdysi zařekl, že páry nezačnu pořizovat, protože mám prostě nejraději "staré diesly" a nechci mít doma 50 mašin, jenže tahle pětispřežka se mi prostě líbí a tak jsem tu celočernou pořídil a jsem tomu rád. Jezdí hezky a moji kluci ji mají stejně nejraději. Podle fotek ta nejsnovější vypadá skvěle, byť je toto provedení výmysl. Myslím si, že se časem prodá a majitelé s ní budou spokojeni.
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1701
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2022 (a něco navíc ...)

Příspěvekod hank61 » čtv 22 zář, 2022 8:18 am

Ivan píše:Tak on je tu aspekt ještě jeden, a to, že je ta mašina fakt hezká :mrgreen: . Já se kdysi zařekl, že páry nezačnu pořizovat, protože mám prostě nejraději "staré diesly" a nechci mít doma 50 mašin, jenže tahle pětispřežka se mi prostě líbí.


Ivane. Úplně mi mluvíš z duše. Uvažuji o ní z naprosto stejných důvodů... :wink:
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2490
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2022 (a něco navíc ...)

Příspěvekod Ivan » ned 25 zář, 2022 12:07 pm

Ferys píše:Ona zmizela ze stránek Vindobona, i M 296.2018. Kdo ví, jak tomu rozumět...


Ta M296.2018 je zpět. Ono vše časem bude....... jde o to, kdy :D

https://www.mtb-model.com/pages/product ... meritko=TT
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1701
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků