od Pavel Čáp » úte 14 pro, 2021 9:09 am
Po předchozích neblahých zkušenostech s osmidvéřáky jsem byl ohledně nových Bai od Igry opatrný. Když jsem se zastavil v obchodě u Martina Dvořáčka v Pečkách, právě vybaloval zásilku od Igry, leč všechny modely byly v předobjednávkách zamluvené. Tedy jsem si jeden aspoň důkladně prohlédl a byl jsem nadmíru spokojen. Zejména s jízdními vlastnostmi, podvozky se natáčely bez odporu, kolečka se točila lehce. Kolega z práce jel hned druhý den nakupovat do obchodu, kde byly nově dodané vozy volně v prodeji, i požádal jsem jej o zakoupení tří kusů, 2 x Bai a 1 x xBa. Všechny tři modely vypadají moc pěkně, na první pohled věrně odpovídají předloze, díly jsou čistě vylisované, jednotlivé části modelu neuvěřitelně přesně slícované, mezi skříní a střechou u obou Bai není patrná žádná škvíra, popisy čisté, ostré, odstíny barev odpovídající, okna krásně čirá a detailně provedený interíér. Na pohled překrásné modely. Kochal jsem se dál a moje nadšení začínalo chladnout. Dostat spřáhla do šachet bez poškození kulis je obtížné. Střecha Ba je při pohledu shora zvlněná. Hlavně ale všechny tři vozy měly poměrně značný jízdní odpor. Ne snad takový, jako osmidvéřáky z před dvou roků, ale rozhodně jezdily hůř, než vůz, který jsem měl v ruce v Pečkách. Posadil jsem je na koleje zkušebního oválu a nechal je chvíli jezdit. Po nedlouhé době provozu jsem ale zjistil, že některá dvojkolí se už ani neotáčejí a jdou smykem. Rozebral jsem jeden z podvozků a zjistil jsem stejnou závadu, jako u osmidvéřáků. Důlky ve vodicích plíškách jsou proražené skrz a hrot dvojkolí je tedy svírán, namísto, aby se volně odvaloval. U Igry zjevně nenastala žádná reflexe a poučení z chyb předchozích modelů. Vozy jsou to dobré leda do vitrínky, ale co s nimi dělat jiného, když se jim netočí kolečka? Jedině reklamace a vrácení výrobku. Bohužel výrobce spoléhá na fakt, že nikdo jiný tyto modely nevyrobí, a že hladový trh i přes výrazné nedostatky celou produkci spolkne.