BR 92 Nahradní dily BTTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: BR 92 Nahradní dily BTTB

Příspěvekod Střelec » pon 30 lis, 2020 1:36 pm

Jan+Bjoern píše:Jak to myslite, ze chybi? Trh je masinkami BR92 a BR81 presycen. Proto nema vyznam vyrabet dalsi na sklad. Jen na e-bay je 18 kusu BR92 a 13 kusu BR81.


Trh je možná přesycen Br 81 a 92, ale bazarovými vykopávkami starými od 15 do 50 let, které jsou konstrukčně a jízdními vlastnostmi beznadějně za zenitem a třeba na kolejích Kuehn mají díky malé výšce kolejnice a velkým okolkům občas dost problém (i 25 let stará Br89 Jatt jezdí lépe), o spíše kovářském provedení detailů pojezdu nemluvě.

Po zániku Jatt a jeho následnických firem, neochotě Albatros model ve výrobě TT lokomotiv ex Jatt pokračovat (bylo by nutno radikálně modernizovat konstrukci pojezdů) a ukončení výroby titulních vykopávek Tilligem cca pře těmi 15 lety tu je v kategorii "malá parní na lokálky" jen nárazovka Br89 - rovněž Tillig. A možná Br89 PMT, která je vlastnostmi srovnatelná s někdejší produkcí Jatt, pokud tedy nebyla provedena modernizace pojezdu (mám kus z poloviny 90. let).
Takže na trhu je OBČAS celý JEDEN(!) typ malé parní lokálkové lokomotivy na současné technické úrovni.
A to je poněkud málo.
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: BR 92 Nahradní dily BTTB

Příspěvekod Střelec » pon 30 lis, 2020 1:43 pm

Petr Barchánek píše:Neuvažoval někdo pro účely TT přerozchododovat nějakou bazarovou mašinu z velkosti N?


Spousta práce s nejistým výsledkem. Nadějnější jsou pokusy s pojezdy H0m, které sice působí v TT na pohled stejně humpolácky, jako někdejší BTTB, ale odpadá mordování s výměnou os. (viz diskuse na téma Br89, 310.0 atd. o pár vláken vedle). Pojezdy N by šly spíš na úzkou TTm, nebo na H0e.
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: BR 92 Nahradní dily BTTB

Příspěvekod hank » pon 30 lis, 2020 2:35 pm

Střelec píše:Takže na trhu je OBČAS celý JEDEN(!) typ malé parní lokálkové lokomotivy na současné technické úrovni. A to je poněkud málo.


A ani z toho, co se v TT chystá na nejbližší dobu, se neblýská na lepší časy: BR 89.0 od Beckmanna, "vysoká" BR 89.2 od PMT jako exkluzivní jednorázovka pro Elriwa (= z posledních asi 7 ks vyrobených po r. 1918 v modernějším provedení s výše položeným kotlem - ale pozor, jedna z nich - 89.283 - prý zůstala po r. 1945 v Mostě a dosloužila tam na vlečce). Jinak široko daleko nikde nic. O cenách radši nemluvit. :(
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6106
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: BR 92 Nahradní dily BTTB

Příspěvekod Pavel 152 » pon 30 lis, 2020 4:53 pm

To Německo je všechno na h...o.
My chceme 423. A Albatros umí. Umí rozvod, ví kde zadat dvojkolí, ostatní taky i boudu z b.k. umí. Dnes s možnostmi 3D pro vzor kapoty. Rám cnc, pohon dvou náprav, v 4íně plno malých motorků.
Pavel
Pavel 152
 
Příspěvky: 420
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: BR 92 Nahradní dily BTTB

Příspěvekod Radek Strnad » pon 30 lis, 2020 8:58 pm

Ale ten pojezd BR89 od JATT je myslím velmi dobrý. Pohon všech tří dvojkolí a na malou mašinku slušná hmotnost. Jediná chyba je kovářský rozvod a absence osvětlení. Škoda, že se toho Tillig nedržel a pouze nevylepšil tyto nedostatky. Vyrobili nový model, který má sice jemnější zpracování, ale plastové díly jsou velmi malé a jemné a snadno se něco ulomí. Proto i v návodu je uvedeno, že je nutné brát do ruky pouze za boudu. Adhezní vlastnosti horší než starý JATT a použitý, v DPS zabudovaný, dekodér Uhlenbrock je zase limitující pro slušné ozvučení. Přitom do modelu JATT lze s drobnými úpravami jemný rozvod od Tilliga použít. Je to krok vpřed, ale dva kroky zpátky. Malé mašinky v TT je prostě tragédie. Pojezdy BR92 a BR81 (pomíjím BTTB - tam už je opravdu škoda úsilí) se pro úpravy přímo nabízí....ale.....Skoro všechny úpravy na ČSD naráží na rozhodující faktor, tj. velký průměr dvojkolí a tedy i jiný rozvor.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: BR 92 Nahradní dily BTTB

Příspěvekod Střelec » úte 01 pro, 2020 3:51 pm

Jatt už je bohužel taky dost dlouho pasé, navíc to vypadá, že jeho vybavení skončilo u Albatrosu (nikoliv u Tilliga) a tam se do TT nehrnou - patrně se jim to nevyplatí, případně by se muselo i modernizovat. Přitom poslední Jatt-ky měly i setrvačník. Do své staré jsem si u Albatrosu (tehdy přes Radulu) nechal dodělat osvětlení a při té příležitosti nechal stroj přeznačit na ČSD. Ale to už je taky spousta let.
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: BR 92 Nahradní dily BTTB

Příspěvekod Jan+Bjoern » čtv 03 pro, 2020 9:21 pm

Střelec píše:Trh je možná přesycen Br 81 a 92, ale bazarovými vykopávkami starými od 15 do 50 let, které jsou konstrukčně a jízdními vlastnostmi beznadějně za zenitem a třeba na kolejích Kuehn mají díky malé výšce kolejnice a velkým okolkům občas dost problém (i 25 let stará Br89 Jatt jezdí lépe), o spíše kovářském provedení detailů pojezdu nemluvě.


Jenze "bazarove vykopavky" krivi trh, nektere z nich nikdy nebyly vyndane z krabicky. Pro jezdeni na koberci v obyvaku bohate staci ty "vykopavky". A tak je pro vyrobce pocet potencialnich zakazniku ponekud omezen. Vlakno je o BR 92 BTTB, takze je to prave o tech "vykopavkach".
Okolky typu "krajec na pizzu" mi ale vadi taky
Ja bych byl mnohem radsi, kdyby udelali tu T3 (BR89) s cernymi koly nebo aspon v polske verzi s cernym ramem (ktera je beznadejne vyprodana).

Ja za vykopavky povazuji kovove lokomotivy z 50. a 60. let minuleho stoleti. Ty maji oproti vyrobkum Zeuke/BTTB krasne jemne provedena kola a necini jim problem koleje Kuehn ani TT-Filigran. Za to modelum BTTB cini problem stare vyhybky, protoze pro jejich vysoke okolky nejsou frezovane srdcovky dostatecne hluboke.
Nektere z tech kovovych lokomotiv jezdi spolehlive dodnes - po remotorizaci. Prece jen puvodni motory Pittman DC-60 ziskane z prebytku americkeho namornictva jsou na dnesni pomery moralne i technicky zastarale, i kdyz jsou pri spravne udrzbe prakticky neznicitelne. Ale kde dneska najit treba magnetizer, ktery drive mival kazdy prodejce zeleznicnich modelu?
Jan+Bjoern
 
Příspěvky: 134
Registrován: stř 22 led, 2020 6:09 pm

Re: BR 92 Nahradní dily BTTB

Příspěvekod Jan+Bjoern » čtv 03 pro, 2020 9:37 pm

hank píše:Soudruzi z NDR měli neomylnou schopnost vybírat pro své tovární modely v TT atypické předlohy.


Nejen v TT a nejen soudruzi v NDR.
Vzpomente si vyrobky v N od firmy Piko: S699 CSD, T449 CSD a VT4.12 DR.
V TT vyrabela firma Zeuke modely rychlikovych vozu, ktere ve skutecnosti zustaly jen na papire nebo jako prototyp.
V americkem TT vyrabela firma Gandy Dancer model lokomotivy DD40 taky jen na zaklade papiru, k vyrobe skutecne lokomotivy nakonec nedoslo https://www.ttnut.com/download/file.php?id=6800&mode=view (Skutecna DD40X, zkonstuovana a vyrobena pozdeji, vypada jinak)
Jan+Bjoern
 
Příspěvky: 134
Registrován: stř 22 led, 2020 6:09 pm

Re: BR 92 Nahradní dily BTTB

Příspěvekod vojtas » čtv 03 pro, 2020 10:10 pm

Myslím, že Zeuke počítal s tím, že se ten typ stane "Ypsilonkou". Když pak UIC-Y vozy zaplavily východní blok, celkem rychle je Zeuke začal vyrábět také. Zeuke se snažil mít co nejmodernější předlohy, tehdy většina modelovala "současnou železnici". Proto tak rychle vznikly modely ČSD T334, T435 a E499.0.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: BR 92 Nahradní dily BTTB

Příspěvekod Radek Strnad » pát 04 pro, 2020 8:40 am

Ja bych byl mnohem radsi, kdyby udelali tu T3 (BR89) s cernymi koly nebo aspon v polske verzi s cernym ramem (ktera je beznadejne vyprodana)..................A jaké předloze by ta černá kola odpovídala???
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: BR 92 Nahradní dily BTTB

Příspěvekod vojtas » pát 04 pro, 2020 9:52 am

Jedna T3 jezdila velmi dlouhou dobu v cukrovaru Kostelec n/L.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: BR 92 Nahradní dily BTTB

Příspěvekod Jan+Bjoern » sob 05 pro, 2020 8:13 pm

Radek Strnad píše:Ja bych byl mnohem radsi, kdyby udelali tu T3 (BR89) s cernymi koly nebo aspon v polske verzi s cernym ramem (ktera je beznadejne vyprodana)..................A jaké předloze by ta černá kola odpovídala???


Rada F DSB, chybi mi jen pojezd.
Obrázek
Jan+Bjoern
 
Příspěvky: 134
Registrován: stř 22 led, 2020 6:09 pm

Re: BR 92 Nahradní dily BTTB

Příspěvekod Střelec » pon 12 dub, 2021 4:27 am

Zajímavý dokument - pohled do výroby BTTB někdy ze začátku osmdesátek - jako první se tam (po kotvách motorů) montují podvozky Br86 a 92...
https://www.youtube.com/watch?v=MC1QU2ToJ5c
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Předchozí

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků

cron