Parní 537.05 Kuehn

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Parní 537.05 Kuehn

Příspěvekod Davca » ned 22 bře, 2020 1:47 pm

Zdravím,
celá výše uvedené kauza s pružinkami mi připomněla ...

Jednou kdesi na náměstí :
"Prosímvás, proč tady vykopete díru a Váš kolega ji hned zase zahrne hlínou ? Dyť to asi není normální ne ???"
"No to víte panímámo, další kolega co měl do těch děr sázet stromky dnes nedorazil do práce."

David
Davca
 
Příspěvky: 119
Registrován: sob 22 bře, 2014 8:28 pm
Bydliště: Bohumín

Re: Parní 537.05 Kuehn

Příspěvekod jamik22 » ned 22 bře, 2020 2:55 pm

Mirek Moc:
Dobrý nápad s těmi pružinkami od Tilliga. Nicméně, pokud to chápu dobře, tak to stále znamená úplnou rozborku? Ano?
jamik22
 
Příspěvky: 262
Registrován: pát 22 úno, 2008 9:05 pm

Re: Parní 537.05 Kuehn

Příspěvekod hank » ned 22 bře, 2020 3:56 pm

Mě by spíš zajímalo, u jakého asi % prodaných kusů se ta závada projevuje. A protože D. Strupp má ve II. kvartále t. r. dovézt do republiky další sérii, zajímalo by mě, jestli na tu závadu upozornil výrobce a s jakou odezvou.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 3756
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Parní 537.05 Kuehn

Příspěvekod Mirek Moc » ned 22 bře, 2020 4:07 pm

Jamik 22. Nevím jestli se tomu dá říkat úplná rozborka, ale znamená to odšroubovat 4 šrouby = sundat kastli; odpájet 2 vodiče; odšroubovat 5 šroubů dole a povytáhnout spodní desku se sběrači proudu; vložit pružinky , nalepit podložky, zasunout desku se sběrači ... a složit.
hank: David o této úpravě Kuehna informoval. Nevím ale jaký byl výsledek.
Uživatelský avatar
Mirek Moc
 
Příspěvky: 216
Registrován: pon 14 led, 2008 4:26 pm
Bydliště: Kolín

Re: Parní 537.05 Kuehn

Příspěvekod jamik22 » ned 22 bře, 2020 4:53 pm

Dík za upřesnění. Pustím se do toho. Tvůj návod a jízdní vlastnost pětispřežek od Beckmanna jsou motivační. :)
jamik22
 
Příspěvky: 262
Registrován: pát 22 úno, 2008 9:05 pm

Re: Parní 537.05 Kuehn

Příspěvekod Trainmaniak » pon 23 bře, 2020 9:47 am

Na http://www.trainmania.info/clanky.html#br94_kuehn jsme vyvěsil recenzi DR verze této páry.
Čistě ze zvědavosti jsem zkoušel, jakou vertikální vůli mají nápravy mého kousku. Vůle tam je prakticky nulová, tak si říkám, jak ty pružinky mohou vlastně zlepšit přítlak kol na kolejnice, když se v uložení ve svislém směru ani nepohnou. Stejný poznatek má kolega. Pravdou je, že já nemám problém se sběrem.

br94-25.jpg
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1045
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Parní 537.05 Kuehn

Příspěvekod Mirek Moc » pon 23 bře, 2020 10:58 am

Trainmaniak píše: Vůle tam je prakticky nulová, tak si říkám, jak ty pružinky mohou vlastně zlepšit přítlak kol na kolejnice, když se v uložení ve svislém směru ani nepohnou.

Pro vytvoření vůle je nutné na rám nalepit 0,5 mm podložky . Použil jsem foto od Zdeňka Řemenáře z FB . Já jsem si to svoje nestihl vyfotit.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Mirek Moc
 
Příspěvky: 216
Registrován: pon 14 led, 2008 4:26 pm
Bydliště: Kolín

Re: Parní 537.05 Kuehn

Příspěvekod Trainmaniak » pon 23 bře, 2020 11:04 am

Jo takhlec... Díky za názornost. Naštěstí jsem zatím v situaci, že to nemusím řešit. Snad to vydrží.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1045
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Parní 537.05 Kuehn

Příspěvekod Kajinek11 » pon 23 bře, 2020 5:59 pm

Také jsem se do toho pustil, můžete mi říci jak se sundavá motor? Nerad bych něco utrhl.. Díky..
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 528
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: Parní 537.05 Kuehn

Příspěvekod Mirek Moc » pon 23 bře, 2020 6:12 pm

Kajinek11 píše:Také jsem se do toho pustil, můžete mi říci jak se sundavá motor? Nerad bych něco utrhl.. Díky..

Motor není potřeba sundávat. Stačí odpájet vodiče z pozic TR a TL na DPS. Tyto vodiče pomalu vytahovat s deskou kde jsou sběrné kontakty. Stačí je povytáhnout tak o 2 cm a desku odklonit na stranu . Nevytahoval jsem je úplně, aby jsem je pak mohl zase vytáhnout zpátky k DPS.
Uživatelský avatar
Mirek Moc
 
Příspěvky: 216
Registrován: pon 14 led, 2008 4:26 pm
Bydliště: Kolín

Re: Parní 537.05 Kuehn

Příspěvekod Kajinek11 » pon 23 bře, 2020 6:58 pm

No já, že na té fotce cca o 2 příspěvky výše je motor sundaný..:-)
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 528
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: Parní 537.05 Kuehn

Příspěvekod hank » pon 23 bře, 2020 7:34 pm

Sorry jako, ale mně to připadá naprosto absurdní, aby se za ty prachy prodával model DoDo. A ta úprava, když se má dělat v domácích podmínkách, vůbec není triviální.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 3756
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Parní 537.05 Kuehn

Příspěvekod zderem » úte 24 bře, 2020 9:31 am

hank píše:Sorry jako, ale mně to připadá naprosto absurdní, aby se za ty prachy prodával model DoDo. A ta úprava, když se má dělat v domácích podmínkách, vůbec není triviální.

Máš naprostou pravdu Hanku. Ale když už jsem si tu mašinu koupil, ještě jsem nevěděl, že bude mít tento problém. Měl jsem samozřejmě na vybranou. Model reklamovat a čekat co se z toho vyvrbí, nebo to nějak řešit. Shodou okolností se tímto problémem zabýval to samou dobou modelář Petr Benda, který své řešení prezentoval na FB (občas se na této stánce dá nalézt spoustu zajímavého) :wink: a díky tomu mi má mašina zase jezdí, jak má. Už si začínám zvykat, že co nový model, to nějaká úprava, aby vůbec fungoval. Bohužel se tento jev objevuje u všech výrobců.
zderem
 
Příspěvky: 83
Registrován: pát 27 led, 2012 3:03 pm

Parní 537.05 Kuehn

Příspěvekod RSC » úte 24 bře, 2020 10:36 am

Můj praktický postřeh. Já jsem pouze přihnul více plíšky ke kolům a jezdí mi bez problémů. K tomu dodávám, že precizní pokládce kolejí jsem opakovaně přikládal obrovskou pozornost, má domněnka je u této lokomotivy, že tahle lokomotiva to určitě ocení. Takže žádné další úpravy za mne lokomotiva nepotřebuje, stejně jako jiné, které jsou náchylnější.
Jestli já této lokomotivě něco do budoucna vyčítám, tak to, že kdyby měla převody hnanou i první nápravu, bylo by to super řešení z hlediska životnosti. S H0 toto řešení srovnávat nelze. Protože já toho s ní tolik nenajezdím, asi problém s tímto řešením mít nebudu.
Je to krásná lokomotiva svým zpracováním, a líbí se mi i to, že má hezčí červenou barvu rámu a kol, než ta extra-hnusná tillig plastová. Model, když vedle něj postavím páru od Beckmanna, vypadá jako by byla od Beckmanna. 8)
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 333
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm

Re: Parní 537.05 Kuehn

Příspěvekod Trainmaniak » úte 31 bře, 2020 7:34 am

Na http://www.trainmania.info/br94.html je fotogalerie německé verze páry, v brzku dodám i fotky provedení ČSD.

br94-26.jpg
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1045
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Předchozí

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků