Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod TTmili » úte 08 říj, 2019 8:54 am

Trainmaniak píše:Pro ty, co mají pomalý internet, jsem PDF převedl do JPG s dostatečným rozlišením (1 MB).

herbstneuheiten_2019.jpg


Nějak se nemůžu zbavit dojmu, že všechny ty sety byly vytvořeny za ůčelem podpory obchodního ducha mezi modeláři :D . Minimálně za sebe bych třeba od Rekowagenů uvítal v jednom setu i dvouosé i tříosé, takže pokud by měl někde stejnou potřebu, rád se na výměně domluvím. S Altenbergy to bude dost podobbé, málokdo si myslím na kolejišti využije víc jak jeden coby přívěšák za nějaký ten předválečný motor, případně M262.0. Tady bych ale trošku očekával rvačku o ten původně půlený vůz.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1626
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod Trainmaniak » úte 08 říj, 2019 9:01 am

Set 42317 je kombinovaný, obsahuje 1x prototyp vozu se 4 vchodovými dveřmi, 1x zavazadlový vůz a dva osobní 2osé vozy.

42317.jpg
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1009
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod TTmili » úte 08 říj, 2019 9:41 am

Prototyp ovšem považuji za jakousi třešničku, ne vždy provozovatelnou. Za sebe bycj viděl jako ideální set zavazadláku, prototypu, tříosáku a dvouosáku, to celé vhodně doplnit "velkými" Rekowageny od Tilliga nebo Pika, a jsou z toho 2 krásné osobákpvé aoupravy kde se ani jeden vůz neopakuje. Inu, asi jsem už trochu magor, ale zrovna včera jsem slyšel krásnou hlášku, tak proč se jí nedržet.

OT, hláška: "Proč Pán Bůh stvořil železnici? Aby měl všechny blázny pohromadě!"
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1626
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod Trainmaniak » úte 08 říj, 2019 9:46 am

Tak se pak s někým domluvit na výměně. Já o jednom setu taky uvažuji.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1009
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod Trainmaniak » úte 08 říj, 2019 3:23 pm

MTB má na webu polské motory SN61.
http://mtb-model.com/pages/product.php? ... meritko=TT
http://mtb-model.com/pages/product.php? ... meritko=TT
Kámoš si ho z Lipska přivezl, tak ho z něj vymlátím a něco zpracuji.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1009
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod Hribajs » úte 08 říj, 2019 6:04 pm

mimochodem reko vozy kuehn byly v lipsku k zakoupeni.
jinak včera jsem projížděl 842- katastrofa. taková ta trhaná jízda kterou trpěli brejlovci kuehn a prvni kocouři od DS, ovšem v mega zesíleném provedení.
Navíc mezi rychlostí 0 a cca 30 km/h můj kousek nic neumí, při zastavování to samo. takže budu reklamovat.
Vozy balm vypadají dobře, včera jsem je potahal za kocourem a dnes večer zkusím použít 850.
Hribajs
 
Příspěvky: 31
Registrován: pát 02 čer, 2017 4:22 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod Hribajs » úte 08 říj, 2019 7:56 pm

takže 851 a dva balmy asi jen pro moduláře bez převýšení.
851 a jeden balm, záleží na natočení 851. spřáhla zachytávají na angličanech. porůznu si to všechno jede na angličanech vlastní cestou.
tudíž ze soupravičkou za 8000 si jen tak nezajezdím. něco svítí, něco ne, co svítí to rovnou prosvítá. šedý odstín střechy rozdílný.
červený odstín rozdílný. pouze krémový pruh je pro změnu taky rozdílný.tolik moje večerní dojmy, znechucen du chrápat.ty barvy mě nevadí, ta jízda mě ....
Hribajs
 
Příspěvky: 31
Registrován: pát 02 čer, 2017 4:22 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod Jeff Hopper » stř 09 říj, 2019 5:40 pm

asi smůla na kus - mám 3 850tky a jezdí všechny v pohodě. Jinak to spřáhlo od MTB teda moc nespřahuje :D
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 573
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod Hribajs » stř 09 říj, 2019 6:52 pm

851 sama je v pohodě, mám ji asi rok a doteď jezdila bez spřáhel, ani sem nevěděl, že jsou tam spešl, ale v krabičce byly. Včera se to pospřahovalo bez problému. Ale pak ta jízda, horor. Musím se na to o víkendu podívat. Budu muset nějak řešit tu tažnou sílu. Nejlíp bandáž, ale nevím jak to teď u MTB chodí s bandážovaným dvojkolím...
Jinak z Lipska od MTB se daří jenom čmeldovi ČD, ten si tu trať pod sebou vyloženě žere...
Hribajs
 
Příspěvky: 31
Registrován: pát 02 čer, 2017 4:22 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod hank » úte 15 říj, 2019 6:30 pm

Komentář k novinkám Karsei: Až na úzké sasáky většinou na kolejištích ČSD nepoužitelné.

Někdo (já asi ne, protože tohle zrovna není můj šálek čaje... :( :oops: ) by ale mohl prověřit shodnost základních rozměrů a dalších znaků modelů těch vozů na podvozcích Diamond s vozy ČSD bývalé vozové skupiny 21. Publikace Řady nákladních vozů ČSD z roku 1965 uvádí na podvozcích Diamond vozy Pa a Nap shodné délky 13,47 m přes nárazníky. Jestli je to tak, jak si myslím, tak to byly buď pozůstatky akce UNRRA nebo vozy, které tu v r. 1945 zůstaly po USATC. Víte k tomu někdo něco víc?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 3315
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod Colonel32 » úte 15 říj, 2019 8:05 pm

duplikoval bych téma i na historické vozy, k-rep ... tady můžeme být příliš hluboko v TT sekci
Colonel32
 
Příspěvky: 565
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod hank » stř 16 říj, 2019 10:25 am

K těm vozům na podvozcích Diamond více viz tady:
https://www.k-report.net/presmerovani/? ... ek=4116885

Takže z těch novinek Karsei bych řekl, že tyto vozy
https://www.elriwa.de/produkte/wagen/sp ... -dr-ep.iii
https://www.elriwa.de/neuheiten/karsei/ ... -dr-ep.iii
jsou s přivřením oka vhodné pro přestavbu na ČSD v epoše III nebo v pozdějším období na pomocné vozy nebo vozy pro stavební vlaky. (Kdo má dost místa, může ten nízkostěnný vůz použít např. jako staniční vůz na odpadky nebo v depu jako vůz na popel.)

Celková délka sice skutečným vozům UNRRA úplně přesně neodpovídá, ale jak tady kdysi někdo napsal: Není to úplně přesně ono, ale aspoň to něco skutečného hodně připomíná. Nakolik budou soudruzi ochotni tolerovat tuto hospodskou toleranci, to už je věcí každého jednoho soudruha... :mrgreen:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 3315
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod Petr Barchánek » stř 16 říj, 2019 5:52 pm

Rozměry vozům UNRRA skutečně neodpovídají, protože nejde o vozy USATC z druhé světové války, ale už z té první.
Petr Barchánek
 
Příspěvky: 32
Registrován: úte 11 črc, 2017 3:54 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod hank » stř 16 říj, 2019 5:58 pm

Petr Barchánek píše:Rozměry vozům UNRRA skutečně neodpovídají, protože nejde o vozy USATC z druhé světové války, ale už z té první.


WTF...?

Nějaké podklady k tomu by nebyly?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 3315
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze (a třeba i plky) k vláknu "Novinky TT 2019"

Příspěvekod Petr Barchánek » stř 16 říj, 2019 6:51 pm

Vagony USATC ze čtyřicátých let mají nýtovaný podélník typu "rybí břicho" a lité podvozky Diamond.
https://www.vlaky.net/upload/galeria/004961/146791.jpg - tenhle vagon je z Pittsburku z roku 1943 a ten kotel jsem na něj osobně pomáhal naložit.



Modely Karsei mají rovný rám se vzpínadlem a podvozky Diamond snýtované z jednotlivých I-profilů. Vím to, protože jsem si sám jeden pořídil a teprve při pokusu o přestavbu na Zlíchovácký "vagon s kotlem" jsem k mému údivu přišel na to, že model Karsei je úplně jiný vagon. Jedno pozitivum: ten vagon má neskutečně nízký jízdní odpor. Sám se rozjede i na sebenepatrnější nerovnosti, i tam, kde modely jinmých výrobců včetně těch samodomo stojí.
Petr Barchánek
 
Příspěvky: 32
Registrován: úte 11 črc, 2017 3:54 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: 752.001-8 a 3 návštevníků