Kolejivo f. Kuehn

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod hopeter » sob 14 črc, 2018 7:31 pm

No hlavně jestli už se p.Kuehn naučil řádně snýtovat kovové části srdcovky. Z posledního nákupu třech výhybek WR20/WL20 zase měli dvě závadu :x S takovou spolehlivostí je zbytečné dělat kovové srdcovky a může je rovnou upéci z plastu.
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 1702
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Stanin » ned 15 črc, 2018 1:01 pm

Adam Buchal píše:Kdybych měl k dispozici velkou půdu, klidně si postavím něco takového https://www.youtube.com/watch?v=HFLhfLRBRAA a nebudu se tu ptát na Kuehna :D

Au, jak se to pak zlomi do oblouku, co? :D

Jinak Kuehn si zaslouží pochvalu (stejně jako Peco u eNka), že nenutí menší měřítka jezdit po vysokých kolejnicích vhodných leda tak pro Hánulu.
Stanin
 
Příspěvky: 281
Registrován: ned 16 čer, 2013 8:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Adam Buchal » pon 16 črc, 2018 2:54 pm

hopeter píše:No hlavně jestli už se p.Kuehn naučil řádně snýtovat kovové části srdcovky. Z posledního nákupu třech výhybek WR20/WL20 zase měli dvě závadu :x S takovou spolehlivostí je zbytečné dělat kovové srdcovky a může je rovnou upéci z plastu.


Co vím, tak Kuehn proklamoval napájenou srdcovku a ta vždy napájená je. Že ty plíšky vedou kolem křídlovek a ty mohou být taky pod napětím, je věc druhá. Ale je legrační sledovat, jak to všem po této výhybce jezdí bez sebemenšího problému, přesto ale většina pláče, že je něco špatně :D
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam Buchal
 
Příspěvky: 361
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod milan ferdián » čtv 26 črc, 2018 11:22 am

Šablony kolejiva Kuehn.Je třeba je převést do měřítka 1:1.Milan
Přílohy
kuehn 1.jpg
kuehn 2.jpg
edice "Plánky kolejišť"
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 9537
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Adam Buchal » stř 01 srp, 2018 7:23 pm

Koupil jsem jednu výhybku 10° jako pokusného králíka, co s ní jde a nejde dělat. Zatím předělána srdcovka a křídlovky do komplet kovového provedení. Esteticky výhybku hodnotím velmi kladně, od jízdních vlastností jsem čekal víc, resp. čekal jsem to stejné, co u WL20, nebo obloukovek, toto je takový Tilligovský standart. Ještě to zkusím poladit, také chci zkusit výhybku přezout na code 60 - 1,5mm kolejnice.
Foto: https://okounricni.rajce.idnes.cz/Kuehn_WR10/
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam Buchal
 
Příspěvky: 361
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod brzda » ned 07 říj, 2018 10:09 am

Po vyskladaní prvého koľajiska koľajivom fy.Kuehn som zistil, že prejazd Sergejov fy. ROCO cez oblúkové Kuehn výhybky nie je možný, dochádza ku skratu na výjazde z výhybky. Srdcovkové koľajnice sú oddelené medzi sebou v styku plastom a medzera medzi nimi je tak malá, že bandážované dvojkolia ROCO či už svojou hrúbkou alebo spôsobom realizácie obruče kola ,vodivo spoja obe srdcovkové koľaje do skratu. Nepomôže ani zmena pozície bandážovaného dvojkolia tak, ako pri spínacom module vratnej slučky, ktorý nefunguje korektne, ak je bandáž na prvej náprave v smere jazdy.Takže neostáva nič iné, ako aplikovať riešenie Tillig a srdcovkové koľaje odizolovať a napájať podľa postavenia výhybky. Nikde som sa o tomto probléme nedočítal ( buď som to prehliadol alebo to ešte nikto neriešil), tak to dám sem.
brzda
 
Příspěvky: 91
Registrován: stř 13 srp, 2014 12:17 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod brzda » sob 13 říj, 2018 1:39 pm

Výhybky Kuehn sú tentokrát po premeraní všetky v poriadku, napájané je to, čo má byť, ale? Problém nový - WL,WR20 už majú navyše vodivé aj to, čo vodivé nemá byť. Srdcovkové koľajnice majú tak malú medzeru od krídľových koľajníc, že aj pri zospojkovaní origo spojkami Kuehn sa posunú smerom ku krídľovým koľajniciam a nasleduje skrat. Odstrániť sa to dá jednoducho, skalpel do medzery medzi koľajnice a jemne povytiahnuť späť. Ja som to pre istotu fixoval sekunďákom.
brzda
 
Příspěvky: 91
Registrován: stř 13 srp, 2014 12:17 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Rocky_MK » sob 13 říj, 2018 2:49 pm

brzda píše:WL,WR20 už majú navyše vodivé aj to, čo vodivé nemá byť. ... Odstrániť sa to dá jednoducho, skalpel do medzery medzi koľajnice a jemne povytiahnuť späť. Ja som to pre istotu fixoval sekunďákom.

Dělal jsem totéž žiletkovou pilkou pro jistotu u všech a nikdy žádný problém.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 960
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Hodonín/Brno

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod TheJaro » sob 01 pro, 2018 2:24 pm

Konečne som kúpil WR10,WL10 a teda vyzerajú výborne (môj názor) a jazda po nich s okuliarnikom je famózna,žiadne klepanie,poskakovanie ani nič podobné som nevidel a musím povedať že napájal som ich len na jednej strane a zapojil 4ks plus 2ks WR20,WL20 bez napájania srdcoviek a len tak položené na komode. Prikladám foto WL10 a EW2
Přílohy
IMG_20181201_150553.jpg
IMG_20181201_150611.jpg
IMG_20181201_150611.jpg (82.71 KiB) Zobrazeno 658 krát
IMG_20181201_150449.jpg
TT - čkár ako repa :),lll - IV ep CSD/ZSR., začiatky z DCC, z21 + MM
Pomaly sa učím..
Uživatelský avatar
TheJaro
 
Příspěvky: 85
Registrován: čtv 14 říj, 2010 8:43 pm
Bydliště: Slovensko - Trenčín

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod brzda » sob 01 pro, 2018 5:56 pm

Natrápil som sa s koľajivom Kuehn už dosť, dal som mu šancu, lebo má svoje pozitíva. Výhybky WX10 sú parádne, len to spojenie jazykov je na prd. Po čase sa to vybehá a loko sa potom po nájazde na pohyblivú časť prepadne ( ak sa pred tým pohyblivá časť nestihne odlomiť). Je to smutné, ale je to tak, takže toto je lepšie u Tillig, ale tu sa to dá tiež prerobiť, taký je údel modelára.
brzda
 
Příspěvky: 91
Registrován: stř 13 srp, 2014 12:17 pm

Re: Kolejivo f. Kuehn

Příspěvekod Ivan » úte 04 pro, 2018 11:29 am

brzda píše:Natrápil som sa s koľajivom Kuehn už dosť, dal som mu šancu, lebo má svoje pozitíva. Výhybky WX10 sú parádne, len to spojenie jazykov je na prd. Po čase sa to vybehá a loko sa potom po nájazde na pohyblivú časť prepadne ( ak sa pred tým pohyblivá časť nestihne odlomiť). Je to smutné, ale je to tak, takže toto je lepšie u Tillig, ale tu sa to dá tiež prerobiť, taký je údel modelára.


Přesně, toho napojení jazyka je škoda, v tohle se mi EW2 i víc líbí, zůstal jsem u nich. Funkčně to ukáže čas, taky v to nemám důvěru.
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 56
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am

Předchozí

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Jarda Kadlec a 5 návštevníků