Spřáhla v TT = věčný problém...

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Spřáhla v TT = věčný problém...

Příspěvekod hank » pát 14 zář, 2018 3:43 pm

Tak se mi doma sešlo dost převážně bazarových vozů pro II. a III. epochu s očkovými spřáhly, jenže do výměny tolika spřáhel se mi vůbec nechce a obě mé páry, které se k těm vozům hodí, mají nová spřáhla Tillig... Dá se prosím někde najít nějaký návod na výměnu spřáhel Tillig u 365.4/BR 64 od Schirmera a 335.1/BR 91.3-18 od JATT za očková? Nebo jestli jste to někdo dělali, můžete prosím poradit?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2529
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Spřáhla v TT = věčný problém...

Příspěvekod JendaTT » pát 14 zář, 2018 4:19 pm

Pokud ti to bude jezdit jako souprava a budeš to minimálně rozpřahat, tak na první vozy dej TILLIG 08824 za dvacku a neřeš lokomotivy.
Taky takhle jezdím se staršími vozy a dostačuje to.
JendaTT
 
Příspěvky: 354
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: Spřáhla v TT = věčný problém...

Příspěvekod hank » pát 14 zář, 2018 4:26 pm

JendaTT píše:Pokud ti to bude jezdit jako souprava a budeš to minimálně rozpřahat, tak na první vozy dej TILLIG 08824 za dvacku a neřeš lokomotivy.
Taky takhle jezdím se staršími vozy a dostačuje to.


Bohužel ne všechny ty vozy mají spřáhla na drátkách... Kromě toho moje ježdění obnáší krátké soupravy a dost posunu.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2529
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Spřáhla v TT = věčný problém...

Příspěvekod Trainmaniak » pát 21 zář, 2018 4:28 am

Ahoj Hanku. Jestli jsem správně pochopil dotaz, tak by řešení mělo být jednoduché. Loko 365.4 má šachtu. Do šachty se dá vložit i očkové spřáhlo 08872. Vycvakni současné, zacvakni očkové. Jak je na tom s uchycením 335.1, to mohu jen odhadovat. Na drátek? Pokud ano, použij 08824. Očková do šachty bych doma mohl mít, ale jen Piko. Klidně Ti na 365.4 dva kousky věnuji.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 887
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Spřáhla v TT = věčný problém...

Příspěvekod hank » pát 21 zář, 2018 5:33 am

Trainmaniak píše:Ahoj Hanku. Jestli jsem správně pochopil dotaz, tak by řešení mělo být jednoduché. Loko 365.4 má šachtu. Do šachty se dá vložit i očkové spřáhlo 08872. Vycvakni současné, zacvakni očkové. Jak je na tom s uchycením 335.1, to mohu jen odhadovat. Na drátek? Pokud ano, použij 08824. Očková do šachty bych doma mohl mít, ale jen Piko. Klidně Ti na 365.4 dva kousky věnuji.


Děkuji za nabídku, kterou nevyužiju, tobě ty peníze taky nerostou na stromě... :mrgreen: . Já už jsem to mezitím zjistil a spřáhla jsem si objednal.

Taky jsem zjistil, že na některých vozech (LOCO?) to uchycení spřáhel zvenku vypadá jinak a evidentně jde i o jiný typ kinematiky, ale zatím jsem v nabídce očkových spřáhel nenašel takové, které by se do této kinematiky hodilo... Až budu mít víc času, tak to nafotím, pokud mě někdo nepředběhne. Koukám, že tady na fóru se to probíralo už někdy před 7 lety tady viewtopic.php?f=4&t=4352, ale není mi jasné, jestli i tuto kinematiku lze osadit očkovými spřáhly a pokud ano, jestli ty úpravy zvládnu i svýma - jak se říká na Slovácku - gramlavýma rukama...

Samozřejmě vím, že očková spřáhla do kinematiky obecně jsou krokem zpět, ale na mé lokálce s max. 5 vozovými soupravami jezdícími krokem stejně vlastnosti kinematiky nevyužiju. Navíc mám modely,které vždy budu používat jen se spřáhly Tillig, takže se smiřuju se dvěma kategoriemi vozidel a souprav... V tomhle ohledu trochu závidím eNkařům.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2529
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Spřáhla v TT = věčný problém...

Příspěvekod Trainmaniak » pát 21 zář, 2018 5:56 am

Na stromě sice nerostou, ale spřáhla se válí v krabičce nevyužitá. Všechny modely Piko přezbrojuji na nová spřáhla Tillig. :D Nevadí, budou se válet dál. :wink:

Něco k Loco jsem před 14 lety zpracoval, viz zde: http://www.trainmania.info/clanky/loco_sprahlo.pdf. Článek je poplatný době a mým tehdejším znalostem a zkušenostem (dosti chabým), ber tedy terminologii s rezervou. :roll: Šachta Loco na vozech Vtr a Ztr není klasická nacvakávací, je to spíše domeček, do něhož se spřáhlo vsune a poté zajistí krytkou. Podobné je to u BR 80 Roco. Každopádně do domečku pasuje jakékoli spřáhlo určené do šachty. Aktuálně Loco tyto vozy dodává již s novým spřáhlem Tillig/Kuehn a sedí to tam jako (_|_) na hrnec. :D Kinematika není kinematikou v pravém slova smyslu, je to něco na půli cesty mezi kinematikou a otočnou šachtou, ale nemám vůči tomu pražádných výhrad, snad jen že bývá někdy trochu skloněná dolů.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 887
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Spřáhla v TT = věčný problém...

Příspěvekod hank » pát 21 zář, 2018 6:41 am

Trainmaniak píše:Na stromě sice nerostou, ale spřáhla se válí v krabičce nevyužitá. Všechny modely Piko přezbrojuji na nová spřáhla Tillig. :D Nevadí, budou se válet dál. :wink:

Něco k Loco jsem před 14 lety zpracoval, viz zde: http://www.trainmania.info/clanky/loco_sprahlo.pdf. Článek je poplatný době a mým tehdejším znalostem a zkušenostem (dosti chabým), ber tedy terminologii s rezervou. :roll: Šachta Loco na vozech Vtr a Ztr není klasická nacvakávací, je to spíše domeček, do něhož se spřáhlo vsune a poté zajistí krytkou. Podobné je to u BR 80 Roco. Každopádně do domečku pasuje jakékoli spřáhlo určené do šachty. Aktuálně Loco tyto vozy dodává již s novým spřáhlem Tillig/Kuehn a sedí to tam jako (_|_) na hrnec. :D Kinematika není kinematikou v pravém slova smyslu, je to něco na půli cesty mezi kinematikou a otočnou šachtou, ale nemám vůči tomu pražádných výhrad, snad jen že bývá někdy trochu skloněná dolů.


Výborně, děkuji. To přesně mě totiž původně napadlo - že uchycení spřáhel do té kinematiky zvenku vypadá jako totéž na BR 80 ROCO. Na ní už jsem spřáhla měnil, takže bych to měl zvládnout i tady.

Každopádně děkuji za rady, pomohly. :wink:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2529
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Spřáhla v TT = věčný problém...

Příspěvekod Trainmaniak » pát 21 zář, 2018 6:56 am

Bylo mi potěšením. :-)
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 887
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am


Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků