Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Diskuze - novinky TT 2017

Příspěvekod RSC » stř 30 srp, 2017 7:16 pm

czhunter píše:
RSC píše:Zvláštní móda v čechách jednotných vizuálních stylů všude (i v dalších oborech), často potírající nápad, eleganci, historii, pestrost

No jo, tmavězelené a hnědé vagony IV epochy, to byla vyloženě elegance, historie a pestrost v ryzí podobě.
Kritizovat "moderní dobu" pro zavádění jednotných vizuální stylů, když se o to ČSD pokoušely ... no vlastně už od svého založení před 100 lety ... je nějaké zvláštní.

Jinak to, že uvedení modelu v jiném barevném nátěru/epoše trvá německým velkosériovým výrobcům několik let je úplně normální, tak nechápu, proč se to vyčítá MTB, jako by to byla nějaká jejich specialita.
MTB je naopak s uváděním modelů/nátěrů v našem "oboru" dost rychlé - samozřejmě, ne vždy při nejvyšší kvalitě.


Zajímavá debata. :lol: Nechtěl jsem, aby se to zvrhlo až takovýmto směrem...
Netvrdím, že se o jakousi unifikaci dráhy nepokoušely stále (od vzniku železnice), myslím si, že o dráze toho vím celkem dost, takže netřeba upozorňovat (nelíbily se mi ani široké žluté pruhy okolo na mnohých strojích, takže ani tomuto násilnému provedení s čárou ponoru u všeho tehdy moc nefandím)... A je mým názorem (nejen mým), že najbrt se prostě v komplexním vnímání všeho nepovedl, že odstíny barev nejsou nejšťastnější a v kombinaci se špínou jsou o to více mdlé. Není to výrazné. Není to prostě ono a mnohé modely této verze nátěrů jsou dle mého vnímání paradoxně podstatně hezčí. I já jsem si je koupil, ale jen proto, že vypadají v modelu prostě lépe a některé jsou fajn (hodně jsem vybíral).
Já si zajezdím s jakoukoliv epochou a myslím si, že toho mám dost na to, abych epochově seskládal mnoho souprav dlé nálady na konkrétní epochu a netlouklo se to alespoň vozidly na kolejišti...
A mimochodem speciálně mám rád i I. a II. epochu, na které trošku ujíždím - můj dodavatel modelů to má celkem rád, že tyto modely může na vlastní oči vidět a potěšit se a je to jen proto, že se mi to líbí, ikdyž to není české a TTčkáří v ČR tohle téměř nekupují. Koupil jsem i novinkový set tříspřežky s osobními vozy I. epochy pro to, že je to dle mého vnímání povedené a potěší.
Takže pro mne je nejzásadnější asi to, jak to kterému konkrétnímu modelu v mém vnímání sluší (většínou je to prostě ta doba, ve které to bylo nejzásadnější) - samozřejmě pokud si mohu mutace vybírat. Vybírám si tedy typičtější provedení dané doby konkrétních strojů. Takže Najbrt raději pro ty nové věci - ale vážně M152 u mne bude vždy červenobílá a ne modrošedá. 8) Takže mne vždy potěší, když pod okny občas takto projede...
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Diskuze - novinky TT 2017

Příspěvekod Adam96 » čtv 31 srp, 2017 7:46 am

Lubomír píše:
Adam Buchal píše:Pokud tvořím libovolnou epochu, tak vždy do ní zasahoval jak vozidla tehdy moderní, tak i dosluhující stařečci, třeba viz 851 v období po r. 2000.

Prosím mohl bys mi doplnit obzory a povědět mi, která vozidla v devadesátkách charakterizovala českou moderní železnici?


Mohl ;) Motorové vozy 842/843 včetně přípojných a řídících vozů, elektrické jednotky 470 a 471, elektrické lokomotivy 163 a 184.5, vozy siemens typ Z. Možná by se našla i další.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 489
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Diskuze - novinky TT 2017

Příspěvekod nadkachna » pát 01 zář, 2017 6:50 am

RSC:
Nepovedl se Najbrt I a to proto, že do toho tehdy mohli mluvit i ti, kteří o dané problematice neměli dostatečné znalosti a cit a zároveň se přehlíželi provozní připomínky. Současnému provedení Najbrt III není co vyčítat a to jak z estetického, tak provozního hlediska a názor pár šotoultras, kteří by chtěli vrátit zpět divoké devadesátky na tom nic nemění. Na druhou stranu to alespoň eliminuje lidovou tvořivost některých zaměstnanců dep, kterým nebylo z hůry dáno.
G
TT
nadkachna
 
Příspěvky: 391
Registrován: stř 28 lis, 2007 12:02 pm

Re: Diskuze - novinky TT 2017

Příspěvekod j p » pát 01 zář, 2017 7:45 am

Neni co vycitat? Ani tu ponekud vyssi cenu za kradeny design? Kdyby to aspon bylo originalni reseni studia Najbrt. Ale to neni ani nahodou. Spolehat v dobe internetu na to, ze se na to neprijde, kdyz se pouzije jihoamericke barevne reseni, se mi zda ponekud naivni.
Obrázek
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Diskuze - novinky TT 2017

Příspěvekod nadkachna » pát 01 zář, 2017 8:33 am

Podobný neznamená kradený. Ono zas tak moc variací, má-li se jednat o vkusný a jednoduchý nátěr, vymyslet nejde, takže se občas logicky mohou ideově protnout. Ale v době internetu je holt konspiračním teoriím přáno, že... Mimochodem, co teprve nátěr lokomotiv DB a rakouských OBB, to je hotová krádež století, že :D
G
TT
nadkachna
 
Příspěvky: 391
Registrován: stř 28 lis, 2007 12:02 pm

Re: Diskuze - novinky TT 2017

Příspěvekod j p » pát 01 zář, 2017 9:01 am

Ono to v pripade argentinskych zeleznic vychazi z jejich narodnich barev, zatimco barevne reseni studia Najbrt nevychazi z ceskych narodnich barev, ale z reseni argentinskeho. Podobnost ruznych variant reseni bude nejspis take ciste nahodna? Ze by k tomu "ideovemu protnuti" doslo hned nekolikrat? Tu o Smolickovi jiste take znate.

Obrázek

Vkusny a jednoduchy nater vymyslet jde. Podivejte se na desitky americkych zeleznicnich spolecnosti, z nichz kazda mela jeste ruzna reseni v ruznych obdobich. Presto si podobne nejsou - s vyjimkou dcerinnych spolecnosti, ktere vetsinou pouzivaly barevne schema koncernu, jen s jinym nazvem.
Nema smysl to nejak resit. Nikdo to kvuli tomu predelavat nebude a az tak osklive to snad neni. Jen se smirte s tim, ze to nevymyslelo studio Najbrt.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Diskuze - novinky TT 2017

Příspěvekod nadkachna » pát 01 zář, 2017 9:26 am

Najbrt od začátku vycházel dle požadavku zadavatele ze základní barvy, kterou byla pouze modrá. S barvou české vlajky to nemělo a nemá nic společného. Jestli studio Najbrt někoho vykrádá, tak maximálně sebe sama (viz. Ostrava), ale argentinské dráhy to fakt nejsou. Podle tvé logiky pak Regiojet vykradl Union Pacific, že? Drž se raději tématu a smyšlené teorie si nech na K-report.
G
TT
nadkachna
 
Příspěvky: 391
Registrován: stř 28 lis, 2007 12:02 pm

Re: Diskuze - novinky TT 2017

Příspěvekod greenery » pát 01 zář, 2017 9:37 am

.... vycházel z požadavku základní barvy, kterou byla modrá......... a výsledek je téměř identický :idea: .
Zatracená náhoda.
Jako profesionál by si měl i toto pohlídat, právě z toho důvodu, aby nedocházelo k pochybnostem.

Celé to vzbuzuje dojem horké jehly a "malé domů".
greenery
 
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: Diskuze - novinky TT 2017

Příspěvekod j p » pát 01 zář, 2017 12:13 pm

nadkachna píše:Najbrt od začátku vycházel dle požadavku zadavatele ze základní barvy, kterou byla pouze modrá. S barvou české vlajky to nemělo a nemá nic společného. Jestli studio Najbrt někoho vykrádá, tak maximálně sebe sama (viz. Ostrava), ale argentinské dráhy to fakt nejsou. Podle tvé logiky pak Regiojet vykradl Union Pacific, že? Drž se raději tématu a smyšlené teorie si nech na K-report.


Union Pacific vypada jinak a to hulvatsvi bych si vyprosil.
Mohu mit jiny nazor, ale to preci neznamena, ze nebudu dodrzovat zakladni pravidla slusnosti!
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod JendaTT » pát 01 zář, 2017 2:21 pm

Mě přijde Najbrt II jako akceptovatelný - rozhodně je to lepší, než Najbrt I, kdy kreace některých dep hraničily až s nevkusem. Vlaky národního dopravce bohužel nejezdí v národních barvách - a možná je to trošku škoda, mohlo to vypadat zajímavěji. Viz třeba nové autobusy ČSAD Střední Čechy, které jsou v trikolóře celkem líbivé.
JendaTT
 
Příspěvky: 500
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod nadkachna » pát 01 zář, 2017 3:50 pm

Jp: UP a RJ Vypadá stejně jinak jako argentinské dráhy vs. České. No hlavně že nařknout někoho z krádeže na základě nepodložených domněnek je vrcholem slušnosti :-)
G
TT
nadkachna
 
Příspěvky: 391
Registrován: stř 28 lis, 2007 12:02 pm

Re: Diskuze - novinky TT 2017

Příspěvekod czhunter » sob 02 zář, 2017 1:09 pm

j p píše:Vkusny a jednoduchy nater vymyslet jde. Podivejte se na desitky americkych zeleznicnich spolecnosti, z nichz kazda mela jeste ruzna reseni v ruznych obdobich. Presto si podobne nejsou - s vyjimkou dcerinnych spolecnosti, ktere vetsinou pouzivaly barevne schema koncernu, jen s jinym nazvem.

To je ale stejně absurdní argument jako: Podívej se na barvy desítek evropských národních dopravců, z nichž každý měl různá řešení v různých obdobích, přesto jim najbrt podobný není".

Je to celkem zásadní nepochopení kombinatoriky.
Ona je totiž MNOHONÁSOBNĚ nižší pravděpodobnost shody, když ji hledáš mezi několika desítkami firem (na jednom trhu), než mezi několika tisíci na celém světě. A každá další společnost, kterou zahrneš dost výrazně zvyšuje pravděpodobnost shody.

To bys totiž klidně mohl říct, že nějaká z těch amerických společností má trapnou a okopírovanou barevnou kombinaci, protože nějaká barmská společnost má téměř stejnou.

RegioJet také nemá originální barvy, protože žluto-černých busů a vlaků jsou na světě tisíce. A koho to jako zajímá.
Můj Instagram o 3D tištěných tramvajích a vlacích: https://www.instagram.com/fine.trains/
czhunter
 
Příspěvky: 559
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod VojtikJ » ned 03 zář, 2017 11:50 am

a hlavně, jde o to, se odlišit od okolí a né od světa...
nejezdíme po celý evropě.
Šašci
VojtikJ
 
Příspěvky: 564
Registrován: stř 11 led, 2012 8:35 pm

Re: Motorový vůz řady 850 / 851 v TT od MTB

Příspěvekod Colonel32 » stř 13 zář, 2017 11:20 pm

radula63 píše:Po osobním dotazu přímo u p.Báni mi bylo sděleno, že s přípojným vozem teď nepočítá. Prý by vzhledem k nákladům prodejní cena vycházela někde okolo dvou tisíc korun.


To je zajímavá informace. Přitom kdo pamatuje začátky před vyrobením první lokomotivy, tak byly na webu MTB informace o připravovaných modelech brejlovce a českého Bymee. Ale holt ty součástky uvnitř lokomotivy nejsou tak drahé jak by se zdálo a tak lidem prý prostě přijde akceptovatelnější finální cena lokomotivy tvořená výrobními náklady krát koeficient zisku x, než vagón, vypočítaný podle stejné rovnice a se stejnou hodnotou x.
Colonel32
 
Příspěvky: 862
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Motorový vůz řady 850 / 851 v TT od MTB

Příspěvekod Zejmi » čtv 14 zář, 2017 9:18 am

Dva litry za osobní vůz? To je zajímavé, že takovej Kuehn, v nepochybně úplně jiné kvalitě (jak v samotných proporcích, detailech, kvalitním nástřiku a rozumném potisku) umí udělat vagon za polovinu... Snad nám Báňa nebude opět plakat, podobně jako s M296.1 v H0, že je to moc náročné, a tak to bude drahé...
Zejmi
 
Příspěvky: 14
Registrován: úte 28 říj, 2014 8:59 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků