BR86 Tillig

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: BR86 Tillig

Příspěvekod j p » pon 21 črc, 2014 10:36 pm

Radek Strnad píše: ... Obě závaží jsou fakt superlehká a moc nevěřím, že se po zajetí vodivé vlastnosti nějakým zázrakem zlepší. Řešením bude buď zaformování závaží a jejich odlití z olova nebo použití poweru, který se vejde po vyjmutí nezávaží do tendru. Xenonovou barvu světel ani nemá cenu komentovat. Nějaké fotky jsem dal na rajče http://kyklop68.rajce.idnes.cz/455.210


Se zavazim u novych masin je potiz vseobecne. Oni by to soudruzi v NDR dokazali udelat z olova, ale nejaky idiot v Bruseli jim to zakazal.
Ja mam tu masinku taky objednanou a pripavenou k odeslani. Takze by mela byt v dohledne dobe, az mi prijdou vsechny faktury.
Vodive vlastnosti by zlepsilo odpruzeni jednotlivych naprav - nakonec i skutecna masina ma napravy provahadlovane. Ale to by znamenalo uplne jinou konstrukci pojezdu.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: BR86 Tillig

Příspěvekod peter_vy » sob 26 črc, 2014 9:19 am

U mojej 455.2 som otočil druhú nápravu tak, aby bandáže neboli len na jednej strane. Otestujem to v prevádzke a uvidím, že čo to urobí. Išlo to celkom jednoducho lebo k druhej náprave nie sú tyče pripevnené. Akurát spätné skladanie medzinápravových zberačov prúdu je len pre tých čo majú naozaj veľmi pevné nervy. Na rozdiel od 437 má hnané všetky nápravy. Ešte ju plánujem doplniť o ďalšie zberače prúdu a tiež ju dovážiť.
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 280
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: BR86 Tillig

Příspěvekod Radek Strnad » sob 26 črc, 2014 10:07 am

peter_vy píše:U mojej 455.2 som otočil druhú nápravu tak, aby bandáže neboli len na jednej strane. Otestujem to v prevádzke a uvidím, že čo to urobí. Išlo to celkom jednoducho lebo k druhej náprave nie sú tyče pripevnené. Akurát spätné skladanie medzinápravových zberačov prúdu je len pre tých čo majú naozaj veľmi pevné nervy. Na rozdiel od 437 má hnané všetky nápravy. Ešte ju plánujem doplniť o ďalšie zberače prúdu a tiež ju dovážiť.

A ty si měl bandáže jen na jedné straně.?????? :o To já je mám na obou stranách......Ale jsou na nic, když střední nápravy jsou ve svislé ose tuhé a při jakékoliv nerovnosti se bandáže ocitají ve vzduchu. Podle mě by bylo možná lepší, kdyby bandáže byly na krajních nápravách... :?: Také jsem přišel na to, že sběrné plíšky vedoucí od plošného spoje moc nedoléhají, tak jsem je opatrně víc napružil. Stále přidávám olovo kam se dá. Už ho mám i v běhounech, přidal jsem i do dýmnice a protože jsem vyjmul i kryt setrvačníku, uvolnilo se místo na olovo i na bocích budky. Jízdní vlastnosti se pomalu, ale jistě zlepšují. Myslím, že nám vývojáři od Tilliga zase připravili super model. Dáš 4.000,-Kč, doma si to poupravuješ, vyrobíš a osadíš power, ořežeš hliníková(či co to je za kov)nezávaží, vyrobíš z olova nová, ořežeš a vyndáš zbytečné díly, vyškubneš zvon a zatmelíš, zatížíš kde můžeš, no a pak se jen modlíš, aby to jezdilo. Docela by mě zajímalo, jaký potlesk sklidil tento výrobek u německých kolegů. Bez úprav je lokomotiva pro digitální provoz naprosto nepoužitelná. Snad jen v podobě, v jaké ji má kolega Jacek, který k ní má nastálo přidaný služebák se sběrem proudu. Třeba soudruzi vývojáři přijdou někdy na to, že kromě hliníkových slitin existují i kovy, které pro svou vyšší hustotu mají i vyšší hmotnost. Co třeba mosaz, měď, cín......... :roll:
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1186
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: BR86 Tillig

Příspěvekod TTmili » sob 26 črc, 2014 11:17 am

Tohle je jeden z důvodů proč jsem si tu mašinu nekoupil, i když bych o ní celkem i zájem měl. To radši překopu starou BTTB, dám jí nové ojnice, předělám kastli tak aby ještě víc odpovídala strojům u ČSD (např. odstranění předehřívače), vyhraju si s detaily atd. Nová konstrukce od Tilliga totiž (aspoň co zatím slýchám) nenabízí snad žádně zlepšení oproti starému provedení, a jízdních vlastností např. němky pravděpodbně ani náhodou nedosáhne. A než koupit tohle a pak řezat, upravovat a modlit se, to radši tu starou verzi, kterou s tím že budu upravovat rovnou počítám.
Nadruhou stranu ke konstrukci je potřeba říct, že je pochopitelné proč jsou nápravy pevné když je snaha je všechny hnát. Přecejen převod přímým ozubením má podstatně menší možné vůle než převod šnek-ozubené kolo, a kvůli tomu asi musel Tillig pojezd udělat jako pevný bez vůlí.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: BR86 Tillig

Příspěvekod Radek Strnad » sob 26 črc, 2014 12:26 pm

Na té kastli se nezměnilo nic. Můžeš překopat i tuto novou. Ona nějaké ty plusy tato nová verze má, ale jízdní vlastnosti to tedy nejsou. Má třeba velmi pěkně udělané loukotě. Jsou fakt supertenké a počet paprsků patrně odpovídá originálu. No,......dočkej času, jako husa klasu, říkal Jan Žižka svým bojovníkům. Třeba se nám majitelům modelu povede ho vypiplat a pak je lepší koupit nový model, pokud je možnost úpravami dosáhnou požadovaných vlastností a tvaru. Ona se cena těch starých s hranatým motorem pohybuje na aukcích také skoro kolem 3.000,-Kč. A ty BTTB s kulatým motorem nemá smysl upravovat. Při úpravě stejně musíš dát nový motor(já dával Mashimy s co největším setrvákem) a celé se to prodraží. Je fakt, že lepších vlastností než měla 1.Tillig verze s vyměněným motorem, jsem u nového modelu ani po úpravách nedosáhl.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1186
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: BR86 Tillig

Příspěvekod jamik22 » sob 26 črc, 2014 4:13 pm

Tillig verze s vyměněným motorem, jsem u nového modelu ani po úpravách nedosáhl.

Vzpomeneš si jaký typ Mashimy a setrvačník jsi tam dával?
Zatím mám digitalizovanou 455 s hranatým motorem. Jezdit se s tím dá, ale výměna motoru by asi prospěla :wink:
jamik22
 
Příspěvky: 477
Registrován: pát 22 úno, 2008 9:05 pm

Re: BR86 Tillig

Příspěvekod Radek Strnad » sob 26 črc, 2014 6:38 pm

Mrkni na rajče http://kyklop68.rajce.idnes.cz/455.2 Myslím, že ten co je na fotkách je z nějakého modelu od Tilliga(koupený v hrabárně v Sebnitz) a patrně to bude z H0, ale pak jsem dělal ještě jednu a tento typ už jsem neměl a použil jsem v pohodě jiný, jen štíhlejší a s o něco málo menším setrvačníkem.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1186
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: BR86 Tillig

Příspěvekod peter_vy » sob 26 črc, 2014 7:46 pm

Radek Strnad píše:A ty si měl bandáže jen na jedné straně.?????? :o To já je mám na obou stranách......Ale jsou na nic, když střední nápravy jsou ve svislé ose tuhé a při jakékoliv nerovnosti se bandáže ocitají ve vzduchu...
No evidentne si z nás Tillig urobil pokusných králikov keď vyšiel von s najmenej dvomi rôznymi verziami pojazdu! Utvrdzuje ma to v presvedčení, že v tomto prípade tápe rovnako ako Roco v prípade 377 a zároveň, že robiť 4-nápravový tuhý pojazd je totálna blbosť - neprospieva to ani adhézii a zároveň ani zberu prúdu.

Edit: Ešte som sa pozrel na web k Jacekovi a vyzerá to tak, že aj on má verziu pojazdu, ktorá nie je obandážovaná na oboch stranách stredných náprav.
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 280
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: BR86 Tillig

Příspěvekod peter_vy » ned 27 črc, 2014 10:09 am

Po doplnení ďalších štyroch zberačov prúdu prechádza už pri napätí 3V bez problémov aj cez plastové srdcovky EW1. Použil som zberače so starej Nohabky, upravil a naohýbal do potrebných tvarov a následne prispájkoval. Už len zostáva na zlepšenie adhézie dodatočne ju dovážiť čo to dá - váži totiž len 88g. Moja najstaršia 455.2 váži 138g (remotorizovaná s hranatým motorom) a novšia 108g (s originálnym hranatým motorom) - pravdepodobne sa od čias NDR u Tilliga zmenil aj materiál závažia u predchádzajúcej verzie 455.2. Zatiaľ som s úpravou celkom spokojný a už len zostáva zohnať nejaké to olovo.
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 280
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: BR86 Tillig

Příspěvekod jamik22 » ned 27 črc, 2014 11:18 am

už len zostáva zohnať nejaké to olovo

u klempířů je možné koupit kousek olověného těsnění na střešní okna. Krásně se s ním pracuje, jde stříhat nůžkami, a jednodušší tvary se dají i vytvarovat a nemusí se odlévat. Někdo to tady kdysi vymyslel na foru
jamik22
 
Příspěvky: 477
Registrován: pát 22 úno, 2008 9:05 pm

Re: BR86 Tillig

Příspěvekod rendo » ned 27 črc, 2014 11:43 am

peter_vy píše:Po doplnení ďalších štyroch zberačov prúdu prechádza už pri napätí 3V bez problémov aj cez plastové srdcovky EW1. Použil som zberače so starej Nohabky, upravil a naohýbal do potrebných tvarov a následne prispájkoval. Už len zostáva na zlepšenie adhézie dodatočne ju dovážiť čo to dá - váži totiž len 88g. Moja najstaršia 455.2 váži 138g (remotorizovaná s hranatým motorom) a novšia 108g (s originálnym hranatým motorom) - pravdepodobne sa od čias NDR u Tilliga zmenil aj materiál závažia u predchádzajúcej verzie 455.2. Zatiaľ som s úpravou celkom spokojný a už len zostáva zohnať nejaké to olovo.

Ahoj...olovo neni problem zohnat :mrgreen: ked som dovazoval vagony pouzil som olovo co pouzivam na ryby.To iste pouzijem aj na dovazenie 455.Kupis hocijakom rybarstve.Mas uz aj oznacene gramaze:)) http://www.q-ryb.sk/index.php/rybarske- ... tegory=110
rendo
 
Příspěvky: 182
Registrován: stř 12 led, 2011 2:01 pm

Re: BR86 Tillig

Příspěvekod peter_vy » ned 27 črc, 2014 8:15 pm

jamik22, rendo: Ďakujem za tipy.
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 280
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: BR86 Tillig

Příspěvekod KaRei » pon 28 črc, 2014 12:35 pm

Radek Strnad píše:Stále přidávám olovo kam se dá. Už ho mám i v běhounech...

Na běhounech? Z těch bych jej raději dal pryč. Zvýšíš tím sice hmotnost lokomotivy, ale ne tu adhézní. Ta je jen na hnaných nápravách. Hmotnost běhounu lokomotiva tlačí/vleče (jako vagon) a k tažné síle nepřidá. Když tam přidáš olovo, jako bys přidával olovo do vagonu :wink:
Uživatelský avatar
KaRei
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 16 bře, 2012 2:06 pm

Re: BR86 Tillig

Příspěvekod Jeff Hopper » pon 28 črc, 2014 12:56 pm

Zase líp běží po hlavě kolejnice a nemá tendenci vyskakovat. Co se týče dheze - záleží jak je k loko přidělán.
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: BR86 Tillig

Příspěvekod Radek Strnad » pát 01 srp, 2014 5:18 pm

Jeff Hopper píše:Zase líp běží po hlavě kolejnice a nemá tendenci vyskakovat. Co se týče dheze - záleží jak je k loko přidělán.

Přesně tak, u těchto lokomotiv měly často běhouny tendenci vyšinout na výhybce. Třeba Schirmer na své 365.4 má v běhounech také závaží a to má lokomotiva menší rozvor. Nakonec jsem tedy nacpal závaží kam se dalo a ještě vodivě propojil všechny čtyři malé sběrače na dvojkolích s velkými horními sběrači. Nechal jsem ji několik desítek minut jezdit po kolejišti a vypadá to, že už je vše OK. Tedy vážení němečtí soudruzi, design pěkný, ale ten sběr proudu.........to je tedy tragédie. Závěrečné úpravy zase na rajčeti http://kyklop68.rajce.idnes.cz/455.210
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1186
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků