Svratka píše:ad. uhlák Ut od Tilliga:
vozy s peřejkami mívaly tyto užší, čili více prken k výšce bočnice, jak zde to už popisují i jiní pánové... Vlivem výměny výdřevy spíše až po vyřazení vozů a změny na vůz pro služební účely, docházelo někdy k použití širších "nenormovaných" prken a tím ke snížení jejich počtu. Toto pozorováno u různých i dnes již neexistujících exemplářů různých řad, samozřejmě uhláků, ale i krytých vozů. Bohužel, pokud se podařilo takový vůz zachránit, málokdy si muzejníci vůz opravili dosazením původních užších prken...
to člověk pochopí, muzejníci často "vaří" z toho, co dům a dárci dali a jsou rádi, že vůz vůbec zachránili.
Co zamrzí, že firma, která investuje čas a prostředky do přípravy vozu 87x menšího, splácá napodobeninu také z toho "co dům dal". K čemu taková snaha?
Stále doufám, že budu mile překvapen.