475 od Albatrosu

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod Matouš Danielka » čtv 31 pro, 2015 7:30 pm

Vzduchojem je více vzadu, zřejmě aby nedocházelo ke kolizi se stupačkami. Ty by ale měli být zřejmě trochu vepředu a celý rám zřejmě nepatrně delší. Podstatě jsou to jen drobné odchylka, ale u vzduchojemu se to pak nasčítalo a už se celý nevešel. Možná...
Matouš Danielka
 
Příspěvky: 6
Registrován: stř 30 pro, 2015 7:22 am

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod Mcx » čtv 31 pro, 2015 8:25 pm

Nevešel se, protože skutečná lokomotiva tramvajové oblouky neumí projet a u modelu potenciální trh modelářů s domácími kolejišti mající tramvajové oblouky je významný, proto to vybrání, (protože natočení podovozku je nesrovnatelné se skutečnou loko) a tak.... asi udělal výrobce kompromis... no, nakonec není sám.
Můžeme polemizovat, že spodní stupačka je menší.... ale to je k ničemu, buď to beru tak, že za 33 000 Kč dostanu odpovídající zboží, nebo nekupuji a připlatím si třeba za 556.0 od Elokomu :D

Jinak aby jste věřili ten výřez o něco výše je opravdu z tovární fotografie, a je focena kolmo na přední podvozek, to je důležité
Obrázek
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2617
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod A2C » čtv 31 pro, 2015 9:30 pm

Ako pardon, teraz tu riešime už fakt blbosti, to že sa model skrátil o pár mm, to nie je hrôza, hrôza je že model za 33tis Kč nemá KKK, moja 555.1 ktorá bola vyrábaná cca od roku 2004 (možno ešte skôr) KKK má a nie len v predu a vzadu ale aj na spojení s tendrom! Páni a tá lokomotíva kedy stála cca 7000sk! Dnes je za 314€ v Roco katalógu!
KKK medzi tendrom a lokomotívou stojí podľa Roco katalógu 3,15€!
Zadná kulisa pre uchopenie spriahla 1,21€!
Prednú kulisu nebudem riešiť nakoľko ani ja ju nemám pripojenú, mám tam hák od Tomek05
V každom prípade toto nehorázne predraženie modelu o 5€ by ho spravilo dokonale nepredajným! A to je zrejme dôvod prečo to tam nie je!
(Alebo to bude tým že proste sa nikomu s tým pri návrhu nechcelo počítať a zakomponovať to do inak pekného modelu?)
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1669
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod Mcx » čtv 31 pro, 2015 9:51 pm

A2C píše:KKK medzi tendrom a lokomotívou

Pro mne je kinematika mezi tendrem a loko k ničemu, pouze zkrácení vzdálenosti.... prostě chci říci, že to není potřeba všech, já bych ji odstranil. Vepředu Tomkův hák je dostačující. Jinak na tendru stačilo umístit šachtici na čep - otočně a pak je možné použít krátké spřáhlo s vozem s kinematikou, což pro mnohé může být modla :wink:
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2617
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod radeksindy » pát 01 led, 2016 6:58 pm

Dával jsem tu kresbu jen pro informaci. Díky za fotky čelníku z boku, nemohl jsem rychle žádnou najít. V každém případě je modelový okolek o 0,85 mm větší (1,2 mm NEM - 0,35 mm 1:87). To dělá 74 mm ve skutečnosti a to se směrem ke vzduchojemu musí vejít.

Vzduchojem je více vzadu, zřejmě aby nedocházelo ke kolizi se stupačkami.

Vzduchojem a stupačky jsou pevné, takže nemá smysl řešit to tak, že posunu jednu část dozadu a tím ji dostanu do kolize s pohyblivou částí. Model má prostě pomršené proporce.

Kinematika na model za 30000 Kč opravdu nepatří, narušovala by modelový vzhled. Za takové peníze se očekává modelové provedení a ne tank schopný průjezdu poloměrem 380 mm.
radeksindy
 
Příspěvky: 2514
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod Matouš Danielka » pát 01 led, 2016 7:33 pm

radeksindy píše:Kinematika na model za 30000 Kč opravdu nepatří, narušovala by modelový vzhled. Za takové peníze se očekává modelové provedení a ne tank schopný průjezdu poloměrem 380 mm.


Pokud je model celkově řešen tak, aby dané oblouky projížděl, pak tam kinematika zjevně patří.

Ještě doplnění rozměrů modelu:
Celková délka lokomotivy má být 285 mm, je 292 mm. Po odečtení mezery mezi tendrem a lokomotivou (zhruba 6 mm) dostáváme délku 286 mm, což takřka přesně vystihuje předlohu. Výšku skutečné lokomotivy po přepočtu reprezentuje hodnota 51,4 mm. Model je však vysoký 54,5 mm. Takový rozdíl už vytváří značný nepoměr a u modelu je patrný. Kouřové usměrňovací plechy by měly končit asi milimetr pod vrcholem kotle a končí přibližně milimetr nad kotlem. Jen pro zajímavost, předchozí model výrobce v podobě ušaté měl mít výšku 53,1 mm, má 55 mm, to by samo o sobě nebylo tak zlé. Délka 176,2 mm byla ale "zkomprimována" do 173 mm. Oba modely tak celkově působí výškově trochu přerostle v porovnání s jinými a zároveň kratší.
Matouš Danielka
 
Příspěvky: 6
Registrován: stř 30 pro, 2015 7:22 am

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod Mcx » pát 01 led, 2016 8:14 pm

Pokud jste schopen tyto rozdíly okem zaregistrovat, tak jste takový machr, který mezi zdejšími modeláři konkurenta nemá.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2617
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod Matouš Danielka » pát 01 led, 2016 8:24 pm

Mcx píše:Pokud jste schopen tyto rozdíly okem zaregistrovat, tak jste takový machr, který mezi zdejšími modeláři konkurenta nemá.


Ono když takhle nesedí proporce a máte skutečnou mašinu "nakoukanou", tak to opravdu vidět je a já opravdu nebyl první, kdo si toho všiml. Ušatá je ale v tomhle ohledu nápadnější.
Matouš Danielka
 
Příspěvky: 6
Registrován: stř 30 pro, 2015 7:22 am

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod greenery » pát 01 led, 2016 8:51 pm

radeksindy píše:Kinematika na model za 30000 Kč opravdu nepatří, narušovala by modelový vzhled. Za takové peníze se očekává modelové provedení a ne tank schopný průjezdu poloměrem 380 mm.

Chápu, že pro modulový provoz je kinematika zbytečná. Ale když stavím segmentové kolejiště, kde na povrchu mám poloměry metr a více, ale v podzemí chci kvůli úspoře šířky koncové smyčky a spirály když ne 380, tak alespoň 450 nebo 500 poloměr, pak mám problém. Velká mezera se mi nelíbí, takže kinematika.
Ačkoliv se mi celkovou vizáží zamlouvá, 475-ku v tom vidím, tak vzhledem k ceně a absenci zařízení pro průjezd ostrých (skrytých) oblouků se model ocitá mimo můj zájem.
Model je evidentně navržený pro provoz, do vitriny tzv. nemá detaily. Takže z mého hlediska je jeho jediné využití pro provoz s krátkou spojkou na velkých poloměrech. Kdo to má? Jedině moduly.
Ale výrobní kapacita je nejspíš tak malá, že to co se vyrobí, stejně bez problémů kupce najde.
Na 464 čekám už půl roku.
Naposledy upravil greenery dne sob 02 led, 2016 11:43 am, celkově upraveno 1
greenery
 
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod radula63 » pát 01 led, 2016 9:27 pm

greenery píše:Ale výrobní kapacita je nejspíš tak malá, že to co se vyrobí, stejně bez problémů kupce najde.
Na 464 čekám už půl roku.

Albatros-model má výrobní kapacity směrované pro německo. Česko / slovenský trh je na okraji zájmu / výrobní kapacity. Bohužel.
Modely pro české a slovenské obchodníky vyrobí až se sejde více objednávek a zároveň pokud najdou volnou kapacitu ve výrobě. Mám tyto informace od 2 obchodníků.

EDIT: např. i nízkopočtové (nízké počty vyrobených kusů) dřívější výrobní aktivity ve velikosti TT - přestavby modelů fi. JATT / JAGO - ČSD 377.0, ČSD 335.1, ČSD 312.8. Tyto modely se v označení německých a pruských železnic vyráběly též v Albatrosu.
Naposledy upravil radula63 dne pát 01 led, 2016 10:49 pm, celkově upraveno 1
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1306
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod Rudolf » pát 01 led, 2016 10:05 pm

radula63 píše:
greenery píše:Ale výrobní kapacita je nejspíš tak malá, že to co se vyrobí, stejně bez problémů kupce najde.
Na 464 čekám už půl roku.

Albatros-model má výrobní kapacity směrované pro německo. Česko / slovenský trh je na okraji zájmu / výrobní kapacity. Bohužel.
Modely pro české a slovenské obchodníky vyrobí až se sejde více objednávek a zároveň pokud najdou volnou kapacitu ve výrobě. Mám tyto informace od 2 obchodníků.


Co dělají pro Německo ?
Uživatelský avatar
Rudolf
 
Příspěvky: 917
Registrován: ned 08 říj, 2006 11:10 am
Bydliště: Strakonice

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod radula63 » pát 01 led, 2016 10:15 pm

Rudolf píše:
radula63 píše:
greenery píše:Ale výrobní kapacita je nejspíš tak malá, že to co se vyrobí, stejně bez problémů kupce najde.
Na 464 čekám už půl roku.

Albatros-model má výrobní kapacity směrované pro německo. Česko / slovenský trh je na okraji zájmu / výrobní kapacity. Bohužel.
Modely pro české a slovenské obchodníky vyrobí až se sejde více objednávek a zároveň pokud najdou volnou kapacitu ve výrobě. Mám tyto informace od 2 obchodníků.


Co dělají pro Německo ?

Albatros-model sro (dříve - v letech 1994 - 2003 Albatros sro) vyrábí část sortimentu firem Bemo (všechny parní loko a parní sněhové frézy, některé další elektrické loko), JATT (parní loko), JAGO (parní loko), MBS-L ...
http://www.bemo-modellbahn.de/
http://jago-modellbau.de/
http://www.mbs-l.lu/
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1306
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod Polabský » sob 02 led, 2016 10:55 am

Zdravím,
celkově bych hodnotil model od Albatrosu za zdařilý. Celková silueta vyšla docela dobře.
S ohledem na ruční "tvorbu, snad i chápu jejich poněkud dost přetaženou cenu.

Spojení lokomotivy s tendrem ale považuji za nešťastné i volbou otevřených dvířek a vynechané kinematiky.
Pokud si pamatuji některé tovární modely bez kinematiky, tak v tendru byly napružená delší křidélka znázorňující dveře,
které se šudlaly o hranu budky. Tím v přímém směru vypadalo spojení normálně a v oblouku se na to taky dalo koukat.
V této dodávané versi si jí koupí pár movitějších sběratelů - vitrínkářů a možná někteří tělocvikáři - moduláři (rozuměj modulář halový).
Pro normální provoz domácích kolejišť se skryťáky s menšími poloměry to nebude nic moc. Nemám tím na mysli domácí vlakodromy.

U lokomotivy -172 mi poněkud nesedí vodorovná madla na uších. V tomto provedení tam postrádají smysl :roll:
"Pokud někdo řekne A, tak musí říci i B" :D .

Hezký den Všem a P.F.2016 !!!!!!!!
Polabský
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod up.challenger » sob 02 led, 2016 1:28 pm

Prohlédl jsem si podrobně všechny možné fotografie tohoto modelu. Pohled zespodu odhalil velmi primitivní zpracování. Třeba na taková táhla brzd se úplně vykašlali. Spojky by obstály tak před padesáti lety, upevnění běhounů právě tak. Vzdálenost mezi tendrem a lokomotivou je příšerná, vždyť tou mezerou by v tom měřítku snad projel vysokozdvižný vozík! :D Tvrzení, že je to kvůli nejmenšímu poloměru, neobstojí. Takový stroj nemá na "tramvajových" poloměrech co dělat! Výrobce nemůže očekávat, že s modelem této kategorie budou hrkat děcka po oválu na koberci... Jinak ta viditelná ozubená kola, to je opravdu rarita.

Rád bych si ušetřil na nějaký parádní model naší poválečné parní rychlíkové lokomotivy. Cena by tolik nevadila, klidně mohu šetřit několik let. Ale za vysokou částku bych rád vysokou kvalitu. Jsem si jist, že nejsem jediný, kdo má takové požadavky. Myslím, že je to pochopitelné a zcela normální.
up.challenger
 
Příspěvky: 28
Registrován: čtv 05 srp, 2010 7:25 am

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod milan ferdián » sob 02 led, 2016 1:46 pm

up.challenger píše:Rád bych si ušetřil na nějaký parádní model naší poválečné parní rychlíkové lokomotivy. Cena by tolik nevadila, klidně mohu šetřit několik let. Ale za vysokou částku bych rád vysokou kvalitu. Jsem si jist, že nejsem jediný, kdo má takové požadavky. Myslím, že je to pochopitelné a zcela normální.

A co pán Muras?
milan ferdián
 
Příspěvky: 11825
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků