475 od Albatrosu

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod Brejla » sob 02 led, 2016 1:54 pm

Mně ten model dost zklamal. Asi změním prioritu a objednám štokra od Elkomu. Měl bych proto na vás prosbičku. Nemáte někdo fotky nebo informace o 556.0392? Tato těžkotonážnice je tak trošku moje srdeční záležitost a v Elkomu potřebují fotky pro individualizaci modelu.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod dnovy » sob 02 led, 2016 4:20 pm

V podstatě tady s fora plyne, že jedinej kdo si ji zatím kopil byl kamarád od našeho recenzisty...Ale dobře albatrostu tak, když to tak odbyl. Zajímalo by mě, zda ve stejné kvalitě dodává i německým zákazníkům...
dnovy
 
Příspěvky: 269
Registrován: ned 29 lis, 2009 12:13 pm
Bydliště: Prostějov

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod Brejla » sob 02 led, 2016 4:36 pm

dnovy píše:V podstatě tady s fora plyne, že jedinej kdo si ji zatím kopil byl kamarád od našeho recenzisty...Ale dobře albatrostu tak, když to tak odbyl. Zajímalo by mě, zda ve stejné kvalitě dodává i německým zákazníkům...

Výraz odbyl asi úplně nevystihuje provedení modelu, tak zlé to zase není. Ale na druhou stranu chtít cca 36000 Kč za ozvučený model v této kvalitě je hodně.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod A2C » sob 02 led, 2016 5:29 pm

Nedá sa povedať, že by to bol zlý model.
Môj osobný problém s modelom ktorý ako vidím neprekuslo veľa ľudí tu, je absencia KKK a to hlavne medzi lokomotívou a tendrom a na tendri pre pripojenie súpravy. Ostané ako napr pohon v lokomotíve a teda "ingot" v ktorom sú ozubené dvojkolia mi zase tak veľmi nevadí, ba čo viac, pohon v lokomotíve práve oceňujem!
Trocha sa mi, ale teraz vynára otázka prečo to nespravili ako napr Roco pri BR64 či BR50, že je hnané len posledné dvojkolie a hnacími spojnicami sa to neprenesie na všetky.
Načo je nutné mať na každom dvojkolí ozubenie? Teda lokomotívu doma nemám, vďaka bohu (bol by som vytočený), a tak neviem posúdiť či sú na všetkých dvojkoliach ozubenia a dôvod ma preto ani len nenapadá.
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1669
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod up.challenger » sob 02 led, 2016 10:54 pm

Také oceňuji pohon v lokomotivě. Ale proboha - tak, jak to má být, tzn. motor v kotli, potom šnekem a ozubenými koly skrytě na poslední dvojkolí. Pomocí spojnic přenášet pohon na ostatní spřažená dvojkolí. To je to dnes standard prakticky u všech výrobců.
up.challenger
 
Příspěvky: 28
Registrován: čtv 05 srp, 2010 7:25 am

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod radula63 » ned 03 led, 2016 7:17 am

up.challenger píše:Také oceňuji pohon v lokomotivě. Ale proboha - tak, jak to má být, tzn. motor v kotli, potom šnekem a ozubenými koly skrytě na poslední dvojkolí. Pomocí spojnic přenášet pohon na ostatní spřažená dvojkolí. To je to dnes standard prakticky u všech výrobců.

Pohon v mašině se mi taky zamlouvá. JENŽE! Model je celý z kovu a má solidní váhu. Pohon pouze přes spojnice by zde na díky váze modelu a požadované síle na utáhnutí většího vlaku obstál hodně špatně. Byly by s tím značné provozní problémy - nadměrné namáhání spojnic a spojničních čepů. Věřte, vím o čem píšu. Vlastní zkušenosti. Tudíž zde je pohon řešen dobře na požadavky adheze, síly a spolehlivosti. Nicméně, model má jiné nectnosti - řešení spojení mašiny s tendrem a fakt, že bez úprav jezdí spolehlivě se soupravou jen na očková spřáhla.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1306
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod Mcx » ned 03 led, 2016 10:05 am

up.challenger píše:Pomocí spojnic přenášet pohon na ostatní spřažená dvojkolí. To je to dnes standard prakticky u všech výrobců.

Pokud oceňujete nejlevnější řešení ..... :lol:
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2617
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod up.challenger » ned 03 led, 2016 10:15 am

Ano, na to namáhání spojnic jsem nepomyslel. Potom ovšem zbývá klasika - pohon v tendru. Když ale vezmeme takovou Brawu, ta má také pohon pouze v lokomotivě. Na zadní dvojkolí, zbylá dvojkolí jsou poháněna spojnicemi. Mašiny jsou převážně kovové (a těžké jak sviňa :D ). Průhled rámem není omezen žádnými ozubenými koly, jízdní vlastnosti mašin jsou velmi dobré. V čem je potom problém? V kvalitě materiálů?

A nejlevnější řešení? :D Možná. Ale funkční a estetické. U Brawy to funguje. Proč by to nemělo fungovat u Albatrosu? :lol:
up.challenger
 
Příspěvky: 28
Registrován: čtv 05 srp, 2010 7:25 am

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod Mcx » ned 03 led, 2016 10:23 am

up.challenger píše:Ale funkční a estetické.

Nejlevnější, s nejmenší životností a nepříznívým vlivem na chování loko ve chvíli kdy se vůle zvětší :D
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2617
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod Brejla » ned 03 led, 2016 10:30 am

up.challenger píše:Ano, na to namáhání spojnic jsem nepomyslel. Potom ovšem zbývá klasika - pohon v tendru. Když ale vezmeme takovou Brawu, ta má také pohon pouze v lokomotivě. Na zadní dvojkolí, zbylá dvojkolí jsou poháněna spojnicemi. Mašiny jsou převážně kovové (a těžké jak sviňa :D ). Průhled rámem není omezen žádnými ozubenými koly, jízdní vlastnosti mašin jsou velmi dobré. V čem je potom problém? V kvalitě materiálů?

A nejlevnější řešení? :D Možná. Ale funkční a estetické. U Brawy to funguje. Proč by to nemělo fungovat u Albatrosu? :lol:

Viděl jsem lehce ojetou parní Brawu H0 s tímto tyčovým pohonem a to, jak se chovala při prokluzu dvojkolí při tažení těžšího vlaku do stoupání bylo docela otřesné. Takže tyčový pohon u těžších modelů rozhodně NE!
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod jirkan » ned 03 led, 2016 2:30 pm

Taky nezapomeňte, že pokud se pohání přímo pouze jedna náprava, pak je obvykle s bandáží, což považuji také za minus. Nehledě k tomu, že už se mi u několika lokomotiv s takto řešeným pohonem uvolnilo ozubené kolo na té jediné poháněné nápravě, a to je pak na důkladnou rekonstrukci.
A jak již jsem zde psal, žádné problémy s vykolejováním přivěšených souprav jsem nezaznamenal, i když musím přiznat, že jsem zatím ověřoval jen Baiky a Ypsilony. A podotýkám, že používám spřáhla Flm.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod up.challenger » ned 03 led, 2016 3:42 pm

Tak potom s lokomotivami, které dělá třeba Micro Metakit, raději vůbec nejezdit... Stejně je to jen pro milionáře, do vitríny, že? :D Ono to také závisí na tom, jak se k těm modelům chováme. Přiznám se, že Brawu šetřím, těžkou práci dělá Roco. Pokud někdo drahému modelu přivěšuje dlouhé soupravy a nutí jej tahat vlaky do strmého stoupání v prudkých obloucích... Potom nemůže od mašinky čekat nic jiného, než "pomstu"! :mrgreen:

Albatros zůstal někde v půli cesty. Bohužel však, za plnou cenu...
up.challenger
 
Příspěvky: 28
Registrován: čtv 05 srp, 2010 7:25 am

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod Brejla » ned 03 led, 2016 3:58 pm

up.challenger píše:Tak potom s lokomotivami, které dělá třeba Micro Metakit, raději vůbec nejezdit... Stejně je to jen pro milionáře, do vitríny, že? :D Ono to také závisí na tom, jak se k těm modelům chováme. Přiznám se, že Brawu šetřím, těžkou práci dělá Roco. Pokud někdo drahému modelu přivěšuje dlouhé soupravy a nutí jej tahat vlaky do strmého stoupání v prudkých obloucích... Potom nemůže od mašinky čekat nic jiného, než "pomstu"! :mrgreen:

Albatros zůstal někde v půli cesty. Bohužel však, za plnou cenu...

Štokr od Elkomu taky nepatří mezi nejlevnější a problémy jako mnohem levnější Brawa nemá. Proč asi? :lol:
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod hummus » ned 03 led, 2016 5:42 pm

Brejla píše:Štokr od Elkomu taky nepatří mezi nejlevnější a problémy jako mnohem levnější Brawa nemá. Proč asi? :lol:

Protože má pojezd ROCO :wink:
HO - DCC, IVb
Uživatelský avatar
hummus
 
Příspěvky: 575
Registrován: pon 04 pro, 2006 8:13 am
Bydliště: Praha 9

Re: 475 od Albatrosu

Příspěvekod Brejla » ned 03 led, 2016 5:46 pm

hummus píše:
Brejla píše:Štokr od Elkomu taky nepatří mezi nejlevnější a problémy jako mnohem levnější Brawa nemá. Proč asi? :lol:

Protože má pojezd ROCO :wink:

A to klasický se zubatými kolečky :mrgreen:
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků