Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Elektrické lokomotivy MTB

Příspěvekod fousek » úte 24 lis, 2015 11:38 am

fousek
 
Příspěvky: 465
Registrován: sob 17 led, 2009 11:33 am
Bydliště: Praha

Re: Novinky H0 2016

Příspěvekod A2C » pát 05 úno, 2016 7:59 pm

Túto lokomotívu nemám napozeranú ale nezdá sa Vám že tam na podvozkoch niečo chýba, alebo ako keby boli menšie než majú byť? niečo mi tam proporčne nesedí :(
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1669
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Novinky H0 2016

Příspěvekod arcade » pát 05 úno, 2016 8:08 pm

Viac foto najdete na stranke vyrobcu MTB...

http://www.mtb-model.com/pages/product. ... meritko=H0
arcade
 
Příspěvky: 88
Registrován: úte 03 led, 2012 5:53 pm

Re: Novinky H0 2016

Příspěvekod JamesBond007 » pát 05 úno, 2016 8:18 pm

Co to je?....ááááá ha,ha.. :lol:
hm...čelní poziční reko-osvětlení.
Co ty čelní okna!
jako vitrína z obchoďáku! :mrgreen:
JamesBond007
 
Příspěvky: 31
Registrován: pát 22 led, 2016 4:44 pm

Re: Novinky H0 2016

Příspěvekod E27 » pát 05 úno, 2016 8:30 pm

Obrázek

Obrázek

Porovnanie karosérie PIKO. Samozrejme iný uhol...
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Novinky H0 2016

Příspěvekod novk2007 » pát 05 úno, 2016 8:40 pm

Už ty okna čelní vypadají jak výkladní skřín takže formu nepředělal . A to jsem mu držel palce a doufal jsem že jí dovede udělat dobře, ale bohužel. Nechte se překvapit ale z toho co už vím si model nekoupím .
novk2007
 
Příspěvky: 808
Registrován: ned 23 říj, 2011 6:58 am

Re: Novinky H0 2016

Příspěvekod viky » pát 05 úno, 2016 9:07 pm

Koukám na eso od MTB.
Je vidět snaha o provedení detailů lokomotivy.
Celkově jsem v rozpacích, detaily které jsou pro mne u esa podstatné jsou provedeny rukopisem MTB, tedy pro mne divné.
Asi jsem již rozmlsaný modely pika a acme a vlastní výroby.
Velmi divně na mě působí masky podvozků, nápravy(připomínají staré piko) působí malým průměrem, proporčně okna a skříň odporníků, madla kolem dveří. horní čast pantografů.
Měl jsem za to že 163 měja mezi podvozky balast ale na modelu je asi tranformátor.
Cením si snahy výrobce ve výrobě dalšího modelu.
Model by mě oslovil kulisou, deskou s plux 22 a nástřikem správnými odstíny barvy ale to je bohužel vše.
viky
 
Příspěvky: 203
Registrován: sob 20 říj, 2012 2:06 pm

Re: Novinky H0 2016

Příspěvekod JamesBond007 » pát 05 úno, 2016 10:53 pm

U 163 je mezi podvozky umistěna kobka tlumivek ale trafo to není.

U recenze bych rád viděl objektivní porovnání modelů pika 372 a 163 MTB,protože 372 od PIKA má tvar téměř schodný jako skutečná lokomotiva tak i 163/363 když opomeneme trafo,boky,odporník,umístění izolátorů na střeše a pár jiných drobností.
JamesBond007
 
Příspěvky: 31
Registrován: pát 22 led, 2016 4:44 pm

Re: Novinky H0 2016

Příspěvekod George V. » sob 06 úno, 2016 6:39 am

Tak mne model 163 nijak neuráží, prostě je to MTB, takže se vždy něco najde... Škoda že není lepší foto, chvíli jsem luštil, jestli má vůbec prolisy na kabině :) . Za mne, co jsem zachytil, tak příliš široký "podvlečný příčník" na masce podvozku (to je ten hranol nad sekundárním vypružením) a poněkud divný kabel k ložiskovému domku (příliš "pravoúhlé" vedení). Jinak kladně hodnotím jemně provedený "chodník" nad čelníkem - asi zatím nejlépe provedený detail z dostupných modelů škodováckých lokomotiv (372/150/350). Takže pokud se nenajde něco opravdu podstatného, co mi zatím uniklo, tak jednu 363 určitě koupím (aspoň klukovi na hraní :mrgreen: ).
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Novinky H0 2016

Příspěvekod hummus » sob 06 úno, 2016 7:44 am

Na celkové posouzení lokomotivy, zda by stála za koupi, si ještě počkám na více fotek (a hlavně na epochu ČSD). Zatím to, ale vypadá tak, že jsou čelní okna příliš velké a podvozky jsou nějak "podivné". Jak už psal George V, tak ten příčník nad podvozky je příliš široký a navíc to podle fotek vypadá, že je součástí podvozku. Jinak se mi zdá lokomotiva celkem v pořádku.
Libí se mi ale polopantograf. Ten je určitě lepší, než má na svých lokomotivách A.C.M.E. Pokud se bude dát koupit od MTB jako náhradní díl, tak bych si jich několik pro své elektriky určitě koupil :wink:
HO - DCC, IVb
Uživatelský avatar
hummus
 
Příspěvky: 575
Registrován: pon 04 pro, 2006 8:13 am
Bydliště: Praha 9

Re: Novinky H0 2016

Příspěvekod novk2007 » sob 06 úno, 2016 9:00 am

Tak to vypada že i schody jsou součástí podvozku no škoda některé věci mohl pan Báňa udělat líp Asi se smířím se stavbou svých elektrik ze stavebnice Čs Train . a pojezdu od Acme no Podle mě pokud se budou moci objednat polopantografy zvlašt a budou lícovat na otvory na ČS Train kastli tak pan Báňa nebude stíhat vyrábět polopantografy než ty svoje elektriky. . Mě se ten model nelíbí už těma Oknama podle mě jsou moc velké, , pak schodama že je udělal součástí podvozku to kdysi Piko udělalo kolem 80 let u naší Elektriky jenže to už uplynulo od výroby modelu dost dlouhá doba. pak i nárazníky vypadají divně jako kdyby byly do kastle jen zacvaknuté do otvoru a pak ten spodek lokomotivy jsem už asi rozmlsaný od Acme tím že na spodku udělala osvěltlení pojezdu atd .. a pak ta barva . Měl spíš zvolit klasiku zelono žlutou . Ale co člověk za ty peníze chce. Pro děti je to pěkný model. Jako děla Piko v sekci Hobby . Já sem MTB držel obě pěsti at vše dobře dopadne Celkem jsem i MTB zde bránil . no škoda. Já kdybych byl majitelem MTB tak bych to řešil takto. Na výrobu formy bych si najal člověka který přesně podle výkresu skutečné lokomotivy bude přenášet rozměry na formu a pak když by forma byla z větší části připravená , dal bych výlisek pro posouzení odborné veřejnosti zda je to v pořádku nebo ne. a pak pokud ano tak bych ji dal do výroby.
Naposledy upravil novk2007 dne sob 06 úno, 2016 9:15 am, celkově upraveno 1
novk2007
 
Příspěvky: 808
Registrován: ned 23 říj, 2011 6:58 am

Re: Novinky H0 2016

Příspěvekod 362.001 » sob 06 úno, 2016 9:31 am

Ach no.. :-/
Ono treba uznať, že na úplne prvý letmý pohľad z diaľky to peršing je, oproti rakani sa výrobcovi ešte ako tak vydaril, lebo po nej som bol už pripravený skutočne na kadečo.
Bohužiaľ ja ako nevyliečiteľný peršingofil som na modelové stvárnenie týchto strojov až príliš náročný a kritický, preto už pri druhom pohľade mi padli oka detaily, ktoré ma zarmútili. A každý ďalší úlet oproti realite ma zarmucoval viac a viac.
Detaily strechy - tá strešná VN zbernica nejaká poprehýbaná, vzduchové hadičky k zberačom príliš výrazné a tučné. Nehovoriac o tom, že EPVčka k zberačom sú v strojovni nie diagonálne, ale oba pri ľavej bočnici, nad žalúziami, a teda od zberača X02 má byť tá hadička krátka a nemá prečo ísť na druhú stranu. Na X01 hadčka taktiež nejde vzduchom len tak hala-bala, ale popod zberač pokračuje trubkou po povrchu strechy. Obavu mám, že na ese to bude tak isto, pritom tam sú hadičky dve, ako vieme, zvlášť pre 25 kV zdvíhanie a zvlášť pre dodatočný 3 kV prítlak. Takže podľa mňa tu by bolo menej viac a výrobca sa nejakými nemodelovo vyzerajúcimi hadičkami radšej ani nemal prplať.
Zberače sa mi javia trošičku dlhšie ako by mali byť, skutočný zberač totiž nepresahuje nad strechu nad stanovišťom, ale tak to je možno skreslené uhlom pohľadu na fotografii.
Žalúzie odporovej skrine fajn, ale mne osobne však vadí prehľad na druhú stranu, vyzerá to tak vykuchane. Predsa veď tam sú fechralové rámiky, z opačnej strany 4 axiálne vetráky. Možno by to spravil aspoň nejaký papierik s imitáciou týchto zariadení, ktorý by vyplňoval prázdny priestor. Z okienkovej strany mi na žalúziach odporníka chýba ich výrazný vertikálny predel. On nemá byť zozadu rebier, ako to spravili na modeli. Škoda toho no... :-/
Ideme nižšie.
Kým s detailami strechy sa zručný modelár dokáže vyhrať a doladiť ich, na samotnej skrini nachádzam veci, ktoré sú bohužiaľ tvarovo/rozmerovo mimo. Plocha bočnice medzi stanovišťom a strojovňou sa už na prvý pohľad javí dosť široká, čo posiela celú skriňu modelu do nereálnych dimenzií. Prelisovaná bočnica sa javí byť prár milimetrov užšia ako by mala byť, to skracuje žalúzie a na pravej bočnici posúva okrúhle okienka bližšie k stredu rušňa, resp. k sebe, ak výrobca dodržal ich centrovanie k zvislej rovine precchádzajúcej otočným čapom podvozku. Batateľná je však tá veľká hluchá plocha medzi stanovišťom a začiatkom prelisovanej bočnice strojovne a teda aj prvým okrúhlym okienkom. Pokiaľ ide o bočné okná na stanovišti, bohužiaľ mimo misu sú aj tie. Kým to lichobežníkové je už na prvý pohľad úzke, naopak okno na dverách sa javí veľké. Malo by byť užšie, na dverách navyše excentricky umiestnené.
A tieto detaily už znehodnocujú celú formu kasne ako takú. Krucišpagát, to oni už fakt nevedeli poriadne metrom pomerať hranatú mašinu?! Je to neodpustiteľné, lebo peršing vďaka svojim čistým geometrickým tvarom nemá na skrini nič empiricky stvárniteľné, ako napríklad tvar a zaoblenie strechy zamračenej, či "piškóta" čelných návestných svetiel na rakani. Takže nech hovorí kto chce čo chce, toto je už len o hrubom odfláknutí. :-(
K prevedeniu spodku, detailovosti atď, sa na základevtých 4 fotiek vyjadrovať nejdem, u MTB považujem za milé prekvapenie, že sa vôbec zmohli na lúčové kolesá. Je však pre mňa nepochopiteľné, prečo podvlečený priečnik (jeho modelove stvárnenie teraz nebudem riešiť), ktorý je na skutočnej mašine montážnou súčasťou skrine, urobili na modeli ako súčasť podvozku. Vzniká tam neodpustiteľná medzera, Podvlečák ďalej kopíruje nerovnosti koľaje, v oblúkoch sa natáča s podvozkom. Takýto precedens si netrúfol doposiaľ spraviť žiaden výrobca druhogeneračných elektrík vrátane starého pika.
Kým prvý dojem z modelu bol celkom fajn, ten druhý je už taký zlý, že peršing ani eso, teda moje srdcovky medzi mašinami, ako som už tušil od začiatku, od tohto výrobcu chcieť nebudem.
Škoda. :-(
362.001
 
Příspěvky: 49
Registrován: ned 07 lis, 2010 7:27 am

Re: Novinky H0 2016

Příspěvekod viky » sob 06 úno, 2016 11:48 am

Ještě k esu od MTB.
Zajímalo by mne jakým motorem je vybaven model.
Nikde to není uvedené.
Jestli je to pěti nebo třípolový a hlavně zda je to motor na každodenní používání či jen na příležitostné projetí?
Naposledy upravil viky dne sob 06 úno, 2016 1:15 pm, celkově upraveno 1
viky
 
Příspěvky: 203
Registrován: sob 20 říj, 2012 2:06 pm

Re: Novinky H0 2016

Příspěvekod A2C » sob 06 úno, 2016 12:33 pm

monopólovým z dôvodu šetrenia nákladov :D
predpokladám 3 polový :wink:
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1669
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Novinky H0 2016

Příspěvekod martin tichý » sob 06 úno, 2016 1:22 pm

No, hoši,..nemám sice důvod nevěřit vašim připomínkám, ale pro běžného spotřebitele, jako jsem já a určitě i mnoho ostatních tohle 163 je v dostačující podobě, až bude v nějakých normálních barvách, tak určitě koupím.. :D
Ciboch
martin tichý
 
Příspěvky: 308
Registrován: ned 19 črc, 2009 12:43 pm
Bydliště: Milovice

Další

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: juroH0 a 14 návštevníků