Ach no.. :-/
Ono treba uznať, že na úplne prvý letmý pohľad z diaľky to peršing je, oproti rakani sa výrobcovi ešte ako tak vydaril, lebo po nej som bol už pripravený skutočne na kadečo.
Bohužiaľ ja ako nevyliečiteľný peršingofil som na modelové stvárnenie týchto strojov až príliš náročný a kritický, preto už pri druhom pohľade mi padli oka detaily, ktoré ma zarmútili. A každý ďalší úlet oproti realite ma zarmucoval viac a viac.
Detaily strechy - tá strešná VN zbernica nejaká poprehýbaná, vzduchové hadičky k zberačom príliš výrazné a tučné. Nehovoriac o tom, že EPVčka k zberačom sú v strojovni nie diagonálne, ale oba pri ľavej bočnici, nad žalúziami, a teda od zberača X02 má byť tá hadička krátka a nemá prečo ísť na druhú stranu. Na X01 hadčka taktiež nejde vzduchom len tak hala-bala, ale popod zberač pokračuje trubkou po povrchu strechy. Obavu mám, že na ese to bude tak isto, pritom tam sú hadičky dve, ako vieme, zvlášť pre 25 kV zdvíhanie a zvlášť pre dodatočný 3 kV prítlak. Takže podľa mňa tu by bolo menej viac a výrobca sa nejakými nemodelovo vyzerajúcimi hadičkami radšej ani nemal prplať.
Zberače sa mi javia trošičku dlhšie ako by mali byť, skutočný zberač totiž nepresahuje nad strechu nad stanovišťom, ale tak to je možno skreslené uhlom pohľadu na fotografii.
Žalúzie odporovej skrine fajn, ale mne osobne však vadí prehľad na druhú stranu, vyzerá to tak vykuchane. Predsa veď tam sú fechralové rámiky, z opačnej strany 4 axiálne vetráky. Možno by to spravil aspoň nejaký papierik s imitáciou týchto zariadení, ktorý by vyplňoval prázdny priestor. Z okienkovej strany mi na žalúziach odporníka chýba ich výrazný vertikálny predel. On nemá byť zozadu rebier, ako to spravili na modeli. Škoda toho no... :-/
Ideme nižšie.
Kým s detailami strechy sa zručný modelár dokáže vyhrať a doladiť ich, na samotnej skrini nachádzam veci, ktoré sú bohužiaľ tvarovo/rozmerovo mimo. Plocha bočnice medzi stanovišťom a strojovňou sa už na prvý pohľad javí dosť široká, čo posiela celú skriňu modelu do nereálnych dimenzií. Prelisovaná bočnica sa javí byť prár milimetrov užšia ako by mala byť, to skracuje žalúzie a na pravej bočnici posúva okrúhle okienka bližšie k stredu rušňa, resp. k sebe, ak výrobca dodržal ich centrovanie k zvislej rovine precchádzajúcej otočným čapom podvozku. Batateľná je však tá veľká hluchá plocha medzi stanovišťom a začiatkom prelisovanej bočnice strojovne a teda aj prvým okrúhlym okienkom. Pokiaľ ide o bočné okná na stanovišti, bohužiaľ mimo misu sú aj tie. Kým to lichobežníkové je už na prvý pohľad úzke, naopak okno na dverách sa javí veľké. Malo by byť užšie, na dverách navyše excentricky umiestnené.
A tieto detaily už znehodnocujú celú formu kasne ako takú. Krucišpagát, to oni už fakt nevedeli poriadne metrom pomerať hranatú mašinu?! Je to neodpustiteľné, lebo peršing vďaka svojim čistým geometrickým tvarom nemá na skrini nič empiricky stvárniteľné, ako napríklad tvar a zaoblenie strechy zamračenej, či "piškóta" čelných návestných svetiel na rakani. Takže nech hovorí kto chce čo chce, toto je už len o hrubom odfláknutí.
K prevedeniu spodku, detailovosti atď, sa na základevtých 4 fotiek vyjadrovať nejdem, u MTB považujem za milé prekvapenie, že sa vôbec zmohli na lúčové kolesá. Je však pre mňa nepochopiteľné, prečo podvlečený priečnik (jeho modelove stvárnenie teraz nebudem riešiť), ktorý je na skutočnej mašine montážnou súčasťou skrine, urobili na modeli ako súčasť podvozku. Vzniká tam neodpustiteľná medzera, Podvlečák ďalej kopíruje nerovnosti koľaje, v oblúkoch sa natáča s podvozkom. Takýto precedens si netrúfol doposiaľ spraviť žiaden výrobca druhogeneračných elektrík vrátane starého pika.
Kým prvý dojem z modelu bol celkom fajn, ten druhý je už taký zlý, že peršing ani eso, teda moje srdcovky medzi mašinami, ako som už tušil od začiatku, od tohto výrobcu chcieť nebudem.
Škoda.