Elektrika 181 až 183 od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod JaroHo » pon 06 čer, 2022 2:08 pm

Protože to tak má předloha...
DR5000, Z21app,2x myš, kolejiště ve výstavbě
Uživatelský avatar
JaroHo
 
Příspěvky: 1428
Registrován: čtv 28 bře, 2013 2:59 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod George V. » úte 07 čer, 2022 4:36 am

JaroHo píše:Protože to tak má předloha...


...vážně? V éře ČSD s Kryšpínem a oranžovým pruhem k tomu?
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod JaroHo » úte 07 čer, 2022 4:38 am

na těch černobílejch fotkách je tam vidím, nejsem znalec - jméno Kryšpín mi nic neříká.
Edit a oprava: pravda- jsou tam zakulacený a i hranatý na sklonku života asi, zdroj Prototypy.cz takže kdo chce, si nárazníky vymění aby měl stroj z počátků :wink: provozu
Přílohy
181056a.jpg
181056b.jpg
DR5000, Z21app,2x myš, kolejiště ve výstavbě
Uživatelský avatar
JaroHo
 
Příspěvky: 1428
Registrován: čtv 28 bře, 2013 2:59 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod George V. » úte 07 čer, 2022 5:02 am

Kryšpín je způsob označování vozidel používaný cca do r. 1988. E669.1056. Od té doby se používá tzv. počítačové označení - v tomto případě by bylo 181.056. Široké nárazníky se ve větší míře používají cca od r. 1986 v souvislosti s dodávkami osobních vozů delších jak 26m z NDR. V předstihu je používalo depo Vršovice v souvislosti s vozbou na Pacifiku (vozy Bmto). Což není tento případ; montovaly se většinou při větších dílenských opravách. Tento stroj musel dostat větší opravu ještě před rokem 1982 - viz. oranžový pruh (oranžové se stříkaly na začátku éry uzkých bezpečnostních proužků, záhy se přešlo na žluté). Jelikož tento model nemá zjevně nastříkané nové označení na dveřích kabiny, měl by být tedy datován spíše do období počátku osmdesátých let (viz. i oranžové sběrače), tudíž jsou široké nárazníky nepatřičné...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod JaroHo » úte 07 čer, 2022 5:33 am

dobře, děkuji za osvětu, jak říkám nejsem znalec ale snaha vyrobit atraktivní model se přeci počítá. Když vezmu poslední diskze ohledně elektrik ROCo tak tam jsou taky boty, ale za dražší peníze :wink: A ne tak snadno řešitelné. MTB pošle nárazníky případně jiné, to by neměl být problém, nebo dřív to tak šlo
DR5000, Z21app,2x myš, kolejiště ve výstavbě
Uživatelský avatar
JaroHo
 
Příspěvky: 1428
Registrován: čtv 28 bře, 2013 2:59 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod StandaR » úte 07 čer, 2022 8:40 am

Tak pokud MTB nemá ty menší nárazníky ve výrobě, tak mi příjde docela v pohodě pro tento případ to vyřešit takto. Je to limitka a zároveň to není cenově nastřelený kdovíjak vysoko, ty chyby na těch ROCO Škodách jsou pro někoho asi mnohem horší, než něco co si relativně jednodušše každý může vyměnit sám. :roll:
StandaR
 
Příspěvky: 642
Registrován: stř 18 říj, 2006 4:15 pm
Bydliště: Brno-Jih

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod Aleson » úte 07 čer, 2022 9:51 am

Někdo řeší na modelech nesrovnalosti (i drobné) v konstrukci, které někdy nejsou na první pohled ani vidět, já zase řeším barvy, které dávají modelu zásadní vzhled a podobu vztaženou k jejich "životní epoše". Tyto lokomotivy s oranžovým proužkem bývaly tmavě zelené (a není to žádný dojem ze starých fotografií, ale vzpomínky z reálného provozu). Konec konců je to dobře vidět na barevné fotografii výše. Není asi vyloučeno, že se mohla vyskytnout nějaká vyjímka, ale jezdil jsem fotit docela často do České Třebové a okolí a nic takového si nevybavuji ani nemám nafoceno. Zelená barva na modelu (příliš světlá a spíš mírně modrozelená) odpovídá lakováním novějším nátěrům v době žlutých proužků, retro nátěrů atp. kde bylo lokomotiv s takto zeleným zbarvením mnoho (Zřejmě po dílnách a kompletní obnově laku). V tomto směru se velice pěkně barevně povedly lokomotivy E469.1049 a 141 015-8. Ještě by mohl být problém ve zveřejněných fotografiích modelu, ale z dřívějších zkušeností to moc nepředpokládám. Škoda. Na druhou stranu - ušetřím .... :wink:

P.S. Nárazníky a jejich případná výměna, to je zanedbatelná snadno řešitelná banalita.
Aleson
 
Příspěvky: 389
Registrován: pát 24 čer, 2011 9:33 pm

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod Ronoath » úte 07 čer, 2022 1:50 pm

Nabízí se otázka, zda jsou nárazníky lepené? Pak by to taková banalita nebyla...
H0, se zamračenými někde mezi roky 2001 - 2005 na Šumavě. V digitálu.
Uživatelský avatar
Ronoath
 
Příspěvky: 226
Registrován: úte 22 led, 2013 9:05 am
Bydliště: Prajzsko

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod JaroHo » úte 07 čer, 2022 2:34 pm

MTB nárazníky nelepí
DR5000, Z21app,2x myš, kolejiště ve výstavbě
Uživatelský avatar
JaroHo
 
Příspěvky: 1428
Registrován: čtv 28 bře, 2013 2:59 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod StandaR » stř 08 čer, 2022 2:16 pm

Jak je na tom kvalita nátěru na ČD verzích, případně jak šestikoláky jezdí s odstupem nějaké doby? Koukám že lokální obchod má skladem 182 121, tak že bych se vydal zase utrácet
StandaR
 
Příspěvky: 642
Registrován: stř 18 říj, 2006 4:15 pm
Bydliště: Brno-Jih

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod JaroHo » stř 08 čer, 2022 5:18 pm

Já je jen projížděl po osazení DCC a jízda byla klidná, dobře zprevodovane. Výdrž nevím, ostrý provoz bude za dlouho.
DR5000, Z21app,2x myš, kolejiště ve výstavbě
Uživatelský avatar
JaroHo
 
Příspěvky: 1428
Registrován: čtv 28 bře, 2013 2:59 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod StandaR » čtv 09 čer, 2022 4:34 pm

Tak jsem to dnes zkoukl na vlastní oči, nátěry mi přišly úplně v pohodě. Bohužel nebyl skladem v té čd verzi, tak si ještě počkám :D
StandaR
 
Příspěvky: 642
Registrován: stř 18 říj, 2006 4:15 pm
Bydliště: Brno-Jih

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod Aleson » úte 14 čer, 2022 11:40 pm

Ještě se vrátím k barevnému provedení lokomotiv s oranžovým pruhem. Prošel jsem fotky ve svém archivu a všechny vyfocené lokomotivy z té doby (nejen řady E669, ale i E479, E499.0, E499.1 ...) byly tmavě zelené....
Jen jeden příklad za všechny (z několika desítek různých lokomotiv) :

182118 Lipník nad Bečvou.jpg
Aleson
 
Příspěvky: 389
Registrován: pát 24 čer, 2011 9:33 pm

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod George V. » stř 15 čer, 2022 1:59 am

Řešit odstín podle fotografií je poněkud scestné. Co takhle si najít odstín podle předpisů?
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod Aleson » stř 15 čer, 2022 7:20 am

Toto je věčný problém, který nemá 100% řešení. Podle předpisu byla v tomto období na stejnosměrných lokomotivách Zeleň tmavá ČSN 5400. Když ale zadáš tuto barvu do vyhledávače, zobrazí se různé "vzorky", označené ČSN5400, které se ovšem odstínem liší ... :-). Vyřešil by to snad jedině certifikovaný tištěný vzorník barev ČSN. Ale ani to není žádná výhra, protože barvy v tehdejší době měly často mírně rozdílné odstíny z výroby, i když "na víčku" bylo stejné číslo ČSN. V každém případě ze vzpomínek si pamatuji, že lokomotivy s oranžovým proužkem bývaly velmi tmavě zelené....
Aleson
 
Příspěvky: 389
Registrován: pát 24 čer, 2011 9:33 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků