Úpravy parní lokomotivy 03 DRG Fleischmann z AC na DC

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Úpravy parní lokomotivy 03 DRG Fleischmann z AC na DC

Příspěvekod Barbucha » sob 04 črc, 2015 11:34 am

George V. píše:...převázat, ovšem se vším všudy, včetně tišťáku. A doufej, že se nebude nějak lišit rozvod... Musí sedět počet válců; tříválec byl, tuším 03.10

Přesně, byla i v známé kapotované verzi.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Úpravy parní lokomotivy 03 DRG Fleischmann z AC na DC

Příspěvekod novk2007 » sob 04 črc, 2015 11:36 am

Koukal jsem na Modelbazar někdo tam prodával Fleischmanna 41 DB za 5000 tisíc. když jsem se rozhodoval kterou , zda 41 DRG nebo DR oproti 03 DRG tak jsem zvolil tu 03 .No ta 41 DRG se na Ebay vydražila kolem 115 eur což je mazec v Čechách by se za tyhle peníze což je kolem 3000 kč nedala vůbec sehnat . Takže Německo je v některejch věcech pro železnici levnější než u nás.
novk2007
 
Příspěvky: 808
Registrován: ned 23 říj, 2011 6:58 am

Re: Úpravy parní lokomotivy 03 DRG Fleischmann z AC na DC

Příspěvekod Barbucha » sob 04 črc, 2015 11:38 am

novk2007 píše:Koukal jsem na Modelbazar někdo tam prodával Fleischmanna 41 DB za 5000 tisíc. když jsem se rozhodoval kterou , zda 41 DRG nebo DR oproti 03 DRG tak jsem zvolil tu 03 .No ta 41 DRG se na Ebay vydražila kolem 115 eur což je mazec v Čechách by se za tyhle peníze což je kolem 3000 kč nedala vůbec sehnat . Takže Německo je v některejch věcech pro železnici levnější než u nás.


Kdo dělá Němce jak já, tak ani jinde nenakupuje. Bral jsem z Hamburku tři páry Fleischmann nové, nejeté z nějakého zkrachovalého obchodu a dal jsem za ně 320€ s poštovným.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Úpravy parní lokomotivy 03 DRG Fleischmann z AC na DC

Příspěvekod novk2007 » sob 04 črc, 2015 11:59 am

A jaký tip děláte já DR párovky a ČD Elektriky . Měl jsem dost slušnou sbírku Bastardů v ČD ale musel jsem to prodat ale co mně nejvíc štve musel jsem vloni přes modelbazar prodat svoje reklamní elektrické lokomotivy jako Kuře, Unipetrolku ,ČD Cargo atak ale svoje párovky jsem neprodal a jen za letošek jsem nakopil 4 párovky a 2 dieslovky. Děkuji všem za vaš čas a vaší pomoc Zkusím ještě něco vymyslet ale asi možná bude lepší jí převázat. což nebude hned . Slíbil jsem přítelkyní že na 3 měsíce dám s mašinkama tedy jejím nakupovaním pokoj .
novk2007
 
Příspěvky: 808
Registrován: ned 23 říj, 2011 6:58 am

Re: Úpravy parní lokomotivy 03 DRG Fleischmann z AC na DC

Příspěvekod mlha » sob 04 črc, 2015 12:05 pm

Myšpulín píše:
mlha píše:Tak to určitě nepůjde, na uložení kola a osy není místo pro žádnou pásku. Co tak rozdělit sběr proudu mezi loko a tendr? Tendr nemusí být vodivě spojený s lokomotivou, ta by sbírala například z pravé koleje a tendr z levé.

Problémem nejspíš budou vodivá dvojkolí a to tvé řešení neřeší (vyrobíš zkrat jen postavením loko na kolej i bez motoru). Musel bys na jedné straně dvojkolí na jízdní ploše něčím zaizolovat a to tak, aby nedošlo k ojetí oné izolace a zároveň abys nějak enormně nezmenšil adhezi. Možná jsou nějaká tekutá řešení, nevím.

omlouvám se, nedomyslel jsem to....
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Úpravy parní lokomotivy 03 DRG Fleischmann z AC na DC

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 12 črc, 2015 8:46 am

Pánové,pánové :D prohlédněte si pořádně rozkresy těch náhradních dílů :!: Například u položky 29 tady http://www.fleischmann.de/doc/ET/2/DE/1104_13084.pdf
je jasně napsáno,že jde o pravé izolované kolo.Položka 30 chybí,ale když se podívám do rozkresu BR 03 DB AC,kde tato položka je,tak se zase píše že se jedná o pravé izolované kolo. http://www.fleischmann.de/doc/ET/2/DE/1103_13083.pdf
Pak se podívejte na spodní(pravou)řadu kol,kde vidíte takový malý výstupek,to je přesně ta izolace. :D Mrkněte třeba na BR 94,provedení kol AC/DC je shodné,BR 38 rovněž.Takže jestli něco bude jinak,tak možná přední,zadní běhouny,dvojkolí tendru a rozvod energie v tendru a mašině,což není neřešitelné.A bacha na BR 03.1 ta nemá s klasickou BR 03 nic společného.Takže bych v první řadě vzal multimetr a propískl osu s kolem a pak dělal nějaké závěry.
novk2007odkud jsi?
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Úpravy parní lokomotivy 03 DRG Fleischmann z AC na DC

Příspěvekod Polabský » ned 12 črc, 2015 10:05 am

Až bude jasné, že jsou dvojkolí vodivě propojená, nabízí se možnost je rozlisovat, vyvložkovat a slisovat.
Při zpětném lisování je nutno dát velký pozor na přesazení čepů. U dvouválců 90°, u tříválců 120°.
To ale lze pouze u někoho, kdo je vybaven alespoň hodinářským soustruhem a bude mít chuť k takové práci.
Žádnou isolační pásku a podobně.
Hezký den Všem
Polabský
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Úpravy parní lokomotivy 03 DRG Fleischmann z AC na DC

Příspěvekod George V. » ned 12 črc, 2015 10:16 am

miroslav lengyel píše:Pánové,pánové :D prohlédněte si pořádně rozkresy těch náhradních dílů :!: Například u položky 29 tady http://www.fleischmann.de/doc/ET/2/DE/1104_13084.pdf
je jasně napsáno,že jde o pravé izolované kolo.Položka 30 chybí,ale když se podívám do rozkresu BR 03 DB AC,kde tato položka je,tak se zase píše že se jedná o pravé izolované kolo. http://www.fleischmann.de/doc/ET/2/DE/1103_13083.pdf
Pak se podívejte na spodní(pravou)řadu kol,kde vidíte takový malý výstupek,to je přesně ta izolace. :D Mrkněte třeba na BR 94,provedení kol AC/DC je shodné,BR 38 rovněž.Takže jestli něco bude jinak,tak možná přední,zadní běhouny,dvojkolí tendru a rozvod energie v tendru a mašině,což není neřešitelné.A bacha na BR 03.1 ta nemá s klasickou BR 03 nic společného.Takže bych v první řadě vzal multimetr a propískl osu s kolem a pak dělal nějaké závěry.
novk2007odkud jsi?


...tak tohle bude spíše kus od kusu. Třeba u BR86 AC je levé a pravé hnací kolo vždy stejné...

P.S. Jsi si jistý, že se v obou případech jedná o AC modely? V ND mi tam chybí lyžina a dekodér...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Úpravy parní lokomotivy 03 DRG Fleischmann z AC na DC

Příspěvekod radeksindy » ned 12 črc, 2015 11:14 am

Už jsem to tu jednou psal, ale koukám, že to nikdo nečte. AC model 03 má katalogové číslo 1104, DC model 4104. Existují i jiné dvojice čísel, toto je DRG provedení. Objednací čísla pro dvojkolí obou modelů jsou shodná, tedy vodivě nepropojená, podle popisu jednonostranně izolovaná. Naopak byste při prohlížení zjistili, že rozdílné je objednací číslo pro díl se sběrači proudu. Sběrač pro střední kontakty v seznamech je, jen je bez obrázku (hledejte "Schleifer"). Rozvněž pokud byl model s dekodérem, tak je v seznamu bez vyobrazení. Původní model 03 pod číslem 1104 byl bez dekodéru, takže v seznamu není, u nových lokomotiv ho najdete.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Úpravy parní lokomotivy 03 DRG Fleischmann z AC na DC

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 12 črc, 2015 11:25 am

George V. píše:
miroslav lengyel píše:Pánové,pánové :D prohlédněte si pořádně rozkresy těch náhradních dílů :!: Například u položky 29 tady http://www.fleischmann.de/doc/ET/2/DE/1104_13084.pdf
je jasně napsáno,že jde o pravé izolované kolo.Položka 30 chybí,ale když se podívám do rozkresu BR 03 DB AC,kde tato položka je,tak se zase píše že se jedná o pravé izolované kolo. http://www.fleischmann.de/doc/ET/2/DE/1103_13083.pdf
Pak se podívejte na spodní(pravou)řadu kol,kde vidíte takový malý výstupek,to je přesně ta izolace. :D Mrkněte třeba na BR 94,provedení kol AC/DC je shodné,BR 38 rovněž.Takže jestli něco bude jinak,tak možná přední,zadní běhouny,dvojkolí tendru a rozvod energie v tendru a mašině,což není neřešitelné.A bacha na BR 03.1 ta nemá s klasickou BR 03 nic společného.Takže bych v první řadě vzal multimetr a propískl osu s kolem a pak dělal nějaké závěry.
novk2007odkud jsi?


...tak tohle bude spíše kus od kusu. Třeba u BR86 AC je levé a pravé hnací kolo vždy stejné...

P.S. Jsi si jistý, že se v obou případech jedná o AC modely? V ND mi tam chybí lyžina a dekodér...

Ta BR 86 není zrovna moc dobrý příklad,protože ji FLM samostatně vyrobil až v.r. 2013-14,taky na co,když ji vyráběl Mäerklin.
http://www.modellbau-wiki.de/wiki/BR_86#Spur_H0
A u té BR 86 v provedení AC nějakou lyžinu vidíš? :D
radeksindy Ta objednací čísla nejsou stejná ani omylem.DC provedení má objednací číslo 51 4335,u AC verze to samé kolo 51 4334 :!: Nicméně se u obou píše,že se jedná o izolované kolo. :P Na Stummifóru píšou,že je složitější předělat mašinu z DC na AC než naopak. :D Taky tam něco zmiňují o rozdílné výšce okolku mezi verzemi DC a AC,tedy jestli jsem to dobře pochopil.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Úpravy parní lokomotivy 03 DRG Fleischmann z AC na DC

Příspěvekod radeksindy » ned 12 črc, 2015 12:25 pm

Aha, tam je ten bordel v popisech složitější. Levá neizolovaná strana je stejná 514332 a 334, tu jsem zkontroloval a zbytku jsem věřil. A je to pochopitelně jinak. Pravou se nedozvíme, protože v každém listu jedno kolo chybí (levé hnací) a navíc jsou tam podivně proházené odkazy na položky. U DB verze (1103) chybí v seznamu levé hnací kolo, uvedeno je jen pravé, které zase u sebe má odkaz na spřažené, vynechána je položka 28. U DRG verze chybí také levé hnací, vynechána je pro změnu položka 30 a zbytek podivně proházený. Pravé hnací má u AC verze 514 340, zatímco DC 514 333. Jenomže levé nelze porovnat, protože zcela chybí odkaz. Zkusil jsem prohledat okolní položky, ale levé hnací tam není.

Jinak skutečně problém s okolky může nastat, protože Märklin připouští vyšší okolky. Vzhledem ke kompatibilitě levé strany to ale nebude problém lokomotiv Fleischmann.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Úpravy parní lokomotivy 03 DRG Fleischmann z AC na DC

Příspěvekod George V. » ned 12 črc, 2015 12:42 pm

miroslav lengyel píše: Ta BR 86 není zrovna moc dobrý příklad,protože ji FLM samostatně vyrobil až v.r. 2013-14,taky na co,když ji vyráběl Mäerklin.
http://www.modellbau-wiki.de/wiki/BR_86#Spur_H0
A u té BR 86 v provedení AC nějakou lyžinu vidíš? :D


...dobře lyžina je jen v seznamu. Ale ta BR86 musí být daleko starší - viz žárovičkové osvětlení...

http://www.fleischmann.de/doc/et/2/de/398678_202326.pdf
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Úpravy parní lokomotivy 03 DRG Fleischmann z AC na DC

Příspěvekod Barbucha » ned 12 črc, 2015 1:24 pm

To je verze, co se dělala někdy v roce 2000. Měl jsem ji kdysi doma.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Úpravy parní lokomotivy 03 DRG Fleischmann z AC na DC

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 12 črc, 2015 5:06 pm

George V. píše:
miroslav lengyel píše: Ta BR 86 není zrovna moc dobrý příklad,protože ji FLM samostatně vyrobil až v.r. 2013-14,taky na co,když ji vyráběl Mäerklin.
http://www.modellbau-wiki.de/wiki/BR_86#Spur_H0
A u té BR 86 v provedení AC nějakou lyžinu vidíš? :D


...dobře lyžina je jen v seznamu. Ale ta BR86 musí být daleko starší - viz žárovičkové osvětlení...

http://www.fleischmann.de/doc/et/2/de/398678_202326.pdf

Podíval jsi se na ten odkaz,co jsem vložil?No asi ne. :roll:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Úpravy parní lokomotivy 03 DRG Fleischmann z AC na DC

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 12 črc, 2015 5:07 pm

Barbucha píše:To je verze, co se dělala někdy v roce 2000. Měl jsem ji kdysi doma.

To je docela dobře možné,ale ne v provedení AC. :D
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků