Úpravy parní lokomotivy 03 DRG Fleischmann z AC na DC

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Úpravy parní lokomotivy 03 DRG Fleischmann z AC na DC

Příspěvekod Barbucha » pát 03 črc, 2015 10:08 pm

Taky jsem si myslel, že vydržím se žárovičkou, ale je mnohem jednodušší vzít levnej krám a změřit si odpor. Na kolejišti se to při zapojování hodí pořád. Aspoň to nedělá blesky, když se člověk splete :mrgreen: .
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Úpravy parní lokomotivy 03 DRG Fleischmann z AC na DC

Příspěvekod George V. » pát 03 črc, 2015 10:40 pm

Polabský píše:Podle těch sběračů na obou stranách bych to ale taxoval na odisolovaná dvojkolí, nikoliv na vodivá.
Ta by byla bez sběračů, páč by tam ta šťáva lezla rovnou přes osičky a druhý pól by šel odisolovaný od lyžiny :D :D .
Žádnej učenej z nebe nespad´ ale .............................................!!
Hezký den Všem.


Kola jsou celokovová, osička celistvá. Netuším, jak by se daly nápravy odizolovat a zároveň kvalitně sesadit... Pokud jsou kola celokovová, na DC bývají zpravidla poloosky spojené uprostřed plastem... Navíc jedna větev sběračů v tendru není zapojená, jak je to na lokomotivě z fotek nevyplývá....
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Úpravy parní lokomotivy 03 DRG Fleischmann z AC na DC

Příspěvekod A2C » sob 04 črc, 2015 7:20 am

Pardon, že sa do toho montujem až teraz, aj keď to sledujem od začiatku, tak sa divím že sa do toho vôbec niekto púšťa bez znalostí o tom ako a bez náradia ako je multimeter, nie je načase to dať niekomu prerobiť kto sa v tom vyzná?
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1668
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Úpravy parní lokomotivy 03 DRG Fleischmann z AC na DC

Příspěvekod novk2007 » sob 04 črc, 2015 8:38 am

To by bylo možná možná asi lepší řešení, ale bohužel jsem v takový prdeli , kde žádná specilizovaná prodejna není a pokud vím tak z mého okolí mašinky nikdo nedělá. A bohužel do většího města můžu max v sobotu ale to až odpolko a to už maj všude zavřeno. Takže se pokusím udělat podle vašich rad. mám ještě od fleischmanna 22 DR tak můžu juknout jak to má tam a v čem se liší ale podle mě to o moc není. A multi metr si skočím do baumarktu koupit. Problém je v tom že mašinku jsem koupil na Německém Ebay. Nebylo tam označeno zda je na sejnosměrnej anebo na střídavku. To jsem zjistil až podle kat. čislo po poslání peněz. A mašínka se nedá vrátit. Prodejce to tam měl výslovně uvedeno. že mašinku vracet nechce.. Takže si můžu tak max sypat popel na hlavu .ale myslím si že za 89 eur bych ji v Čechách nekoupil To jsem zkusil u pana Tesaře asi před měsícem za 3900 Od smlouvy jsem odstoupil Jsem rád že jsem se tu informoval na jeho praktiky a nakonec ani peníze za mašinku neposlalale do teto chvíle pan Tesař nic neposlal.Asi už nemá co posíl :D :D :) :P . Zatím ji mám do sbírky ale už si stavím rotundu na malý depo . El zapojení budoucího maleho depa bude asi taky pro mne oříšek protože elektikář nejsem ale uvidíme co a jak. Děkuji moc za vaše návrhy a rady
Naposledy upravil novk2007 dne sob 04 črc, 2015 9:01 am, celkově upraveno 2
novk2007
 
Příspěvky: 807
Registrován: ned 23 říj, 2011 6:58 am

Re: Úpravy parní lokomotivy 03 DRG Fleischmann z AC na DC

Příspěvekod George V. » sob 04 črc, 2015 8:50 am

Zapojení není nijak složitě, dá se vyhledat na internetu, nebo může někdo poradit. Základem je zjistit vodivost těch dvojkolí; pokud budou vodivá, musí se vyměnit. Což může být docela práce.Jednak je sehnat (ersatzteilblatt na DC verzi jsem nenašel) a pak vyměnit - spřažená dvojkolí může být oříšek....

P.S. Srovnal jsem si jednu mašinu AC a DC ze současné produkce podle ersatzteilblattu (BR86) a věc se má tak, že nelze koupit celé dvojkolí, ale pouze po součástech, čili osku a kola jednotlivě. U DC verze je levé a pravé kolo jiné, u AC jsou stejná.... Čili vodivá dvojkolí.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Úpravy parní lokomotivy 03 DRG Fleischmann z AC na DC

Příspěvekod novk2007 » sob 04 črc, 2015 10:24 am

TAKŽE TO BY znamenalo že budu muset vyměnit všechna dvojkolí ? a pokud ano není možné že bych vytáhnul osičku od loukotových kol a odizolovat to elektrik. páskou. ?
novk2007
 
Příspěvky: 807
Registrován: ned 23 říj, 2011 6:58 am

Re: Úpravy parní lokomotivy 03 DRG Fleischmann z AC na DC

Příspěvekod mlha » sob 04 črc, 2015 10:40 am

Tak to určitě nepůjde, na uložení kola a osy není místo pro žádnou pásku. Co tak rozdělit sběr proudu mezi loko a tendr? Tendr nemusí být vodivě spojený s lokomotivou, ta by sbírala například z pravé koleje a tendr z levé.
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Úpravy parní lokomotivy 03 DRG Fleischmann z AC na DC

Příspěvekod Myšpulín » sob 04 črc, 2015 10:48 am

novk2007 píše:TAKŽE TO BY znamenalo že budu muset vyměnit všechna dvojkolí ? a pokud ano není možné že bych vytáhnul osičku od loukotových kol a odizolovat to elektrik. páskou. ?

Na takovéto řešení hodně rychle zapomeň. Jsou sice možnosti jak na to, ale nevím, která by pro tebe byla schůdnější, protože obě, co mne napadají, jsou dost na hraně.
1) Sundat dvojkolí na jedné straně z osičky, zvětšit středový otvor, vyvložkovat plastovým mezikružím a vše opět sesadit. Podmínkou skoro nutnou je soustruh.
2) Fota jsem prohlédl jen letmo, tak mi snad nic neuniklo (až na tendr). Vyndat nápravy a uprostřed je přeříznout. Podle tloušťky řezného nástroje připravit distanční vložky. Do nějakého pevnějšího materiálu tvaru trubičky (brčko nestačí) zalepit konce obou osiček s distančním kroužkem uprostřed. Změřit přesné rozkolí a dodržet jej. Jaké přípravky použít, aby kola následně nešmajdala, mne však nenapadá.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Úpravy parní lokomotivy 03 DRG Fleischmann z AC na DC

Příspěvekod Myšpulín » sob 04 črc, 2015 10:54 am

mlha píše:Tak to určitě nepůjde, na uložení kola a osy není místo pro žádnou pásku. Co tak rozdělit sběr proudu mezi loko a tendr? Tendr nemusí být vodivě spojený s lokomotivou, ta by sbírala například z pravé koleje a tendr z levé.

Problémem nejspíš budou vodivá dvojkolí a to tvé řešení neřeší (vyrobíš zkrat jen postavením loko na kolej i bez motoru). Musel bys na jedné straně dvojkolí na jízdní ploše něčím zaizolovat a to tak, aby nedošlo k ojetí oné izolace a zároveň abys nějak enormně nezmenšil adhezi. Možná jsou nějaká tekutá řešení, nevím.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Úpravy parní lokomotivy 03 DRG Fleischmann z AC na DC

Příspěvekod novk2007 » sob 04 črc, 2015 10:57 am

Máte pravdu na té 22 jsou všechny nápravy ne jedné straně odizolovány plastovou červenou trubičkou na 03 nejsou zkoušel jsem jednu nápravu sundat a rozebrat na osičku a kolo .Nešlot o. Asi to tam maj jednak přilepené barvou a asi i přilepené lepidlem nebo tak nalisované. Takže bud vyměnit všechny kola což nevím kolik bude stát .nebo kouupit za cca 100 eur další tentokrát 03 db na stejnosměrnej prou a vyměnit pojezd a pak prodat tu převázanou 03 DB jako střídavku protože jsem chtěl tuhle s Wagnrovýma ušima . Je ještě jiná varianty pomocí nějaké ůpravy na tištáku ?
novk2007
 
Příspěvky: 807
Registrován: ned 23 říj, 2011 6:58 am

Re: Úpravy parní lokomotivy 03 DRG Fleischmann z AC na DC

Příspěvekod A2C » sob 04 črc, 2015 11:07 am

Zožeň si už ten multimeter!!! ja na 365.4 tiež mám kolesá ktoré vyzerajú ako na striedavý prúd ale sú vnútri dajako izolované
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1668
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Úpravy parní lokomotivy 03 DRG Fleischmann z AC na DC

Příspěvekod George V. » sob 04 črc, 2015 11:12 am

novk2007 píše:....nebo kouupit za cca 100 eur další tentokrát 03 db na stejnosměrnej prou a vyměnit pojezd a pak prodat tu převázanou 03 DB jako střídavku protože jsem chtěl tuhle s Wagnrovýma ušima . Je ještě jiná varianty pomocí nějaké ůpravy na tištáku ?


...tohle bude nejlepší. Úpravou tišťáku nic nevyřešíš, problém jsou vodivá dvojkolí.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Úpravy parní lokomotivy 03 DRG Fleischmann z AC na DC

Příspěvekod George V. » sob 04 črc, 2015 11:13 am

A2C píše:Zožeň si už ten multimeter!!! ja na 365.4 tiež mám kolesá ktoré vyzerajú ako na striedavý prúd ale sú vnútri dajako izolované


....jestli je to 365.4 od Roco, tak tam máš poloosky které jsou spojené plastovou trubičkou uprostřed, viz. řešení 2 od Myšpulína výše...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Úpravy parní lokomotivy 03 DRG Fleischmann z AC na DC

Příspěvekod novk2007 » sob 04 črc, 2015 11:18 am

Tak všechny nápravy na novou lokomotivu odizolované i s tendrem by mě vycházely na 64 eur plus poštovné :roll: :roll: :roll: Přiznám to. Jsem blbec ale co se dá dělat dejme tomju že bych se rozhodnul vyměnit nápravy musel bych pak ještě dělat nějaké opatření nebo něco na tištáku? nebo ne jde mě o to co je lepší .Zda koupit lokomotivu za 109 eur na ebay 03 DB S Witte plechy což DB nedělám a pak jí převázat a posléze zkusit prodat Fleischmann 03 db střídavou nebo tedy vyměnit kola. Poouřívaná lokomotiva na gleichstrom tam stojí v sekci okamžitého nákupu za cca 159 eur
novk2007
 
Příspěvky: 807
Registrován: ned 23 říj, 2011 6:58 am

Re: Úpravy parní lokomotivy 03 DRG Fleischmann z AC na DC

Příspěvekod George V. » sob 04 črc, 2015 11:24 am

...převázat, ovšem se vším všudy, včetně tišťáku. A doufej, že se nebude nějak lišit rozvod... Musí sedět počet válců; tříválec byl, tuším 03.10
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků