Mcx: Děkuji za rozvíjení cílené debaty.
Čili vozy cementárenských podniků měly do přečíslování v roce 1981 interval 096 x a 097 x ? Byla v tom nějaká logika třeba vzestupně dle roku výroby, nebo různé podintervaly? (stovkové série...) ???
Ano, dle vlastních zápisků (hlavně 90.léta) mohu doložit Hranice na Mor. - 930 5 151 - 222, ovšem domnívám se (dle pozorování, příp.fotky), že to byly komplet vozy typu 495, čili staré vozy z ČKD, následují vozy Maloměřické 930 223 - 315 (též se přimlouvám ke tvrzení, že jsou to komplet vozy typu 495). Nižší čísla 930 5 0xx - 930 5 150 (?) náleží vozům Krkonošských vápenek Kunčice nad Labem (značná část ještě existuje), a jsou to též výhradně vozy typu 495 (!). Dle pozorování číselný interval 930 5 3xx mám doložen u vozů Ceva Prachovice, pokračování číselné řady (opět typ 495) vidím na Slovensku (Ladce,..., další pak Kotouč Štramberk (930 5 7xx + 930 5 8xx) - ještě část existuje.
Vozy CEMO (Mokrá) řady 930 6 - vozy typu 451 (s prohnutým podélníkem) pamatuji v 90.letech - čísla snad již od 930 6 0xx. Interval 930 6 mám doložen jak vozy typu 451 (výhradně nižší čísla, vyšší čísla chaoticky), tak i 451.1 (vyšší čísla chaoticky).
Zeptám se Vás, v 70.letech tedy část vozů byla ještě v majetku ČSD, kdy se pak prodávaly podnikům??? Zpráva o intervalech 932 1 - 932 3 pro tyto vozy je pro mne novinkou, vysvětluje to, proč vozy typu 451.1 (s rovným rámem) jsou v tolika intervalech zároveň... Také tyto intervaly mívaly vozy menších vlastníků (např. keramičky, vlastníci s několika vozy apod. - int. 932 2).
Interval 930 7 mají např. souvisle vozy typu 451.1 Lafarge cement Čížkovice, též Vápenka Vítošov, další i slovenské podniky.
Interval 930 9 je takovou záhadou. V evidenci mám doloženo použití něco přes sto čísel vozů chronologicky číslovaných (existuje jich ještě poměrně dost), dnes část Vápenka Vítošov, část Zlín - přepravy z Mladče. Ovšem dříve snad vozy patřily Cementu Hranice???
Ovšem int. 932 1 s vozy typu 495, není to omyl? Tento interval znám obsazen chronologicky vozy typu 451.1 (např. rozsáhlá skupina vozů Šumavských vápenic a omítkáren Velké Hydčice a mnoho dalších provozů... Typ 495 mi pasuje i chaoticky do intervalu 932 3, spolu s typem 451.1.
Domnívám se, že nejnovější vozy Uacs z výroby (typ 451.1 s rovným rámem) vyráběné v 80.letech se číslovaly v intervalu 930 8 chronologicky, a to jim vydrželo dosud..., myšleno tak, že by to snad mohly být jediné stoprocentně nepřečíslované Rajky od výroby do dneška.
Vozy dnešního intervalu 932 3 dle mých zápisků jsou vozy ex různých čísel (typ 451.1) přečíslované v souvislosti s výměnou upravených podvozků způsobilých pro provoz v některých zemích RIV. Tedy vozy označené jako typ 451.11.
Dost vozů bylo hlavně v 90.letech rozprodáváno velkými podniky coby nadbytečné, část jich byla již ze stejných důvodů sešrotována, někdy i vozy zas ne až tak staré... V současné době se myslím stahují mračna nad stádem nadbytečných vozů v Prachovicích s propadlými revizemi (myslím zřejmě z int. 932 1, 930 7), tedy pokud už se skutečně postupně nelikvidují...
Zajímavostí současné doby je přesun asi desítky vozů z Mokré na vlečku Diamo v Rožné, kde stojí již dlouhou dobu pravděpodobně bez užitku? Neví někdo více?
Ještě k modelům, píšete Bramos s rovným rámem, v čem je problém... Myslíte tím spíš modely se Zerby (90.léta), né? Nějak nerozumím...
Velmi uvítám další reakce na tohle téma, třeba potvrzení či vyvrácení výše uvedených faktů, které jsem uvedl. Kdyby tak někdo měl nějaké bližší seznamy inventárních čísel nějakého podniku - vlastníka, nebo přečíslovací tabulky...