Stránka 1 z 1

koľajivo PIKO A-Gles a kompatibilita s inými prestavníkmi

PříspěvekNapsal: úte 17 úno, 2015 4:26 pm
od nadler
Výrobca koľajiva PIKO A-Gleis ponúka k výhybkám aj elektrické prestavníky
- samotná výhybka je vybavené jemnou pružinkou (pružinový drát), ktorá "drží" jazyk v nadstavenej polohe. Pri prechádzaní ťažších lokomotív táto stabilita nie je dostatočná, jazyk sa "posúva" a súprava vykoľajuje
- zaručuje elektrický prestavník PIKO "lepšiu" stabilitu jazyka?
- pokiaľ by som chcel použiť prestavník, ktorý drží polohu jazyka NAPEVNO, aký prestavník použiť? MOTORICKÝ?
- ktorá firma vyrába MOTORICKÉ prestavníky kompatbilné s koľajivom PIKO A-Gleis?
- existujú nejaké prestavníky ručné (neelektrické), ktoré držia jazyk výhybky napevno?
- aká je kompatibilita koľajiva PIKO A-Gleis s týmito prestavníkmi?

Re: koľajivo PIKO A-Gles a kompatibilita s inými prestavníkm

PříspěvekNapsal: úte 17 úno, 2015 5:18 pm
od milan ferdián
Musím tě upozornit,že řada modelářů zde na fóru varovala před použitím kolejiva PIKO A-Gleis.

Re: koľajivo PIKO A-Gles a kompatibilita s inými prestavníkm

PříspěvekNapsal: stř 18 úno, 2015 8:02 am
od Petr Zatrepalek
přestavníky jakýkoliv se spodní montáží a "tyčkou" - takže tillig, Peco, conrad, želva.... Z piko výhybek se dají použít max přímé veksle, ostatní je tak pro děcka co si rádi hrají na odstranování různých železničních nehod a neštěstí... Piko veksli mám tedy jen u vratné smyčky, bez přestavníku, právě kvůli možnosti "říznutí" mašinou při výjezdu ze smyčky. I tak ale musím u parních mašin s běhouny jezdit do smyčky jen čelně, jakmile bych tam chtěl jet pozadu, tak mi u mašiny běhoun vyskočí... Všechny ostatní PIKO veksle jsem vyházel a zbytek zásob rozprodal, a vše nahradil PECO 100 a ve viditelné části tillig elite.

Re: koľajivo PIKO A-Gles a kompatibilita s inými prestavníkm

PříspěvekNapsal: stř 18 úno, 2015 4:08 pm
od George V.
...na PIKO A-Gleis si hrajeme s klukem na koberci, ale že by nám něco vykolejovalo? Přestavníky nemáme a výhybky drží (a udrží i BR 219 od Guetzolda - 750g). Na obloukové výhybce vykolejoval akorát čmelák od Roca jedním podvozkem při jízdě jedním směrem, ale určitě ne proto, že by nedržel jazyk :) ...

Re: koľajivo PIKO A-Gles a kompatibilita s inými prestavníkm

PříspěvekNapsal: stř 18 úno, 2015 5:19 pm
od Petr Zatrepalek
Přímá výhybka Piko A - vyskakují běhouny roco BR01, BR52 a BR50 při jízdě tendrem napřed. Jinak OK. Obloukové - katastrofa - cokoliv co je těžké na nich vypadává (čmelák, sergej, br118 šestikolka gutzold) protože je jazyk veksle z měkkého plechu. Dtto i problém s delšíma párama s většími koly (hrboun, br01)

Re: koľajivo PIKO A-Gles a kompatibilita s inými prestavníkm

PříspěvekNapsal: stř 18 úno, 2015 5:35 pm
od A2C
Peter dovolím si nesúhlasiť.
DF4B má 1kg RP25 a na oblúkových Piko mi ani raz nevyskočila, a určite som niekde už pridával fotku toho vlakodromu kde som ich mal
Avšak za tie behúňe by som ruku do ohňa nedal i keď 365.4 s tým nemala problém stavím sa že 555.1 by už mala, ale inak tam je aj problém s bočnom pohybe predného behúňa že narazí do krytov ojníc spredu zablokuje sa a vypadne, ono preto sa dajú dať dole tie "kryty"
Zhrnúť to, Piko A-Gleis používať ale keď nastanú problémy s parami, či inými problémovými loko, nediviť sa.

Re: koľajivo PIKO A-Gles a kompatibilita s inými prestavníkm

PříspěvekNapsal: čtv 19 úno, 2015 9:15 am
od Petr Zatrepalek
Bohužel i se sundanými kryty ojnic to vypadává - tak hloupej nejsem abych je jako první věc nesundal když to vypadává z kolejí... Je ale fakt že mi občas něco unikne - například že moje "super" muvka neprojede žádnou veksli neb jsem si v zápalu detailování podvozku a instalace dalšího pomocného závaží nad podvěšený dekodér umožnil jen jízdu těsně nad pražcovými polem - takže to musím předělat zpět na původní stav :oops Tohle mi došlo až mne na to v rámci diskuse v jiném tématu upozornil jeden z kolegů :wink: Nebo koupím exemplář mašiny (Albatros 423ka) která mi vypadává skoro všude - problém je v zadním běhounu který má špatně nalisovaný kola - jsou na osičce moc volně takže v obloucích se vnější kolo na osičce postupně posouvá a pak to hned na nejbližší veksli nebo protioblouku vypadne. Krom toho je vepředu na jedný straně křivě nalepený kovový odlitek pístnice - ten musí dolů a posunout o několik desetin směrem od osy kolejí - mám to už pár měsíců rozdělaný a málo času to dodělat, ale po upravach už by to mělo být OK... Bohužel jsem si mašinu kupoval v dobré víře a kolejiště dal do "trochu provozního" stavu až po uplynutí záruky na mašinu...

Ale zpět k PIKO vekslím - je to věc názoru, nicméně pro mě drahá zkušenost - 5x do popelnice vyhozená piko oblouková výhybka plus vše ostatní prodané pod cenou abych se toho rychle zbavil... Jak už jsem ale psal, na rovné PIKO veksli mi blbnou jen dlouhé páry při jízdě tendrem napřed, navíc jen při jízdě do odbočky, takže pro mé účely (mám to ve smyčce) je to víceméně OK. Obloukové byly ale naprostá katastrofa, křižovatkovou jsem raděj ani nikam nedával a nezkoušel...

:

Re: koľajivo PIKO A-Gles a kompatibilita s inými prestavníkm

PříspěvekNapsal: čtv 19 úno, 2015 12:25 pm
od petrha
Petr Zatrepalek píše:přestavníky jakýkoliv se spodní montáží a "tyčkou" - takže tillig, Peco, conrad, želva.... Z piko výhybek se dají použít max přímé veksle, ostatní je tak pro děcka co si rádi hrají na odstranování různých železničních nehod a neštěstí... Piko veksli mám tedy jen u vratné smyčky, bez přestavníku, právě kvůli možnosti "říznutí" mašinou při výjezdu ze smyčky. I tak ale musím u parních mašin s běhouny jezdit do smyčky jen čelně, jakmile bych tam chtěl jet pozadu, tak mi u mašiny běhoun vyskočí... Všechny ostatní PIKO veksle jsem vyházel a zbytek zásob rozprodal, a vše nahradil PECO 100 a ve viditelné části tillig elite.

Jsem rád, že jsem se dočetl také o někom kdo nahradil dětské výhybky, výhybkami profi jako je Tillg Elite, my v klubu na nich fungujeme už léta a nedám na ně dopustit, ovšem problém je výhybky koupit, většina prodejců mi řekla, že je neberou protože je nikdo nechce. Což v Německu je mohu koupit v každém obchodě, a proto já tvrdím " OBCHODNÍK KTERÝ NEMÁ NA SKLADĚ TILLIG ELITE JAKO BY NEEXISTOVAL"!

Re: koľajivo PIKO A-Gles a kompatibilita s inými prestavníkm

PříspěvekNapsal: ned 29 led, 2017 9:42 pm
od kakbus
Zdravím. Trochu se vrátím k původní otázce.
Je nějaká alternativa přestavníku Piko, která je zabudovatelná pod povrch kolejiště? (o Pecu vím)

Re: koľajivo PIKO A-Gles a kompatibilita s inými prestavníkm

PříspěvekNapsal: pon 30 led, 2017 4:57 am
od Mcx
kakbus píše:Je nějaká alternativa přestavníku Piko, která je zabudovatelná pod povrch kolejiště? (o Pecu vím)

Tak jak je napsáno o pár příspěvků výše - vše co má tyčku směrem nahoru a montuje se pod základovou desku - Tillig, americká želva, MTB...... tedy vše vyráběné včetně přestavníků se servama