Nové Y Tillig

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Nové Y Tillig

Příspěvekod josefnakladal » pát 05 zář, 2014 9:53 am

Včera jsem si hledal různé informace o modelech rychlíkového vozu Y a našel jsem zmínku, že Tillig měl dříve přijít s novými Y a nahradit jimi nyní prodávané zastaralé modely Y. Z toho sešlo, nebo je to ještě hudba budoucnosti? V H0 je s těmito vozy problém, protože ani nedávo vypuštěné Y od Roca věrností skutečnému vozu moc neoplývají. Pak by tu ještě mohla být šance, že by s nimi přišlo Acme. To teď vypouští jeden vagón za druhým a jelikož se s lokomotivami pustilo i do ČSD, nějaké ty starší vagóny od nich by se mohly stát realitou.
josefnakladal
 
Příspěvky: 4
Registrován: stř 03 zář, 2014 2:20 pm

Re: Nové Y Tillig

Příspěvekod horak » pát 05 zář, 2014 12:06 pm

Nemyslim si, ze "nove" vagony su naozaj nove... Su to iba nove evidencne cisla vagonov na tom istom type Ypsilonu (lisovacia forma nezmenena).
Ja som si rozdiel medzi starym a novym nevsimol ziadny...
EDIT: Je pravda, ze som porovnaval staru a novu produkciu WLAB "hladky" a WLAB s prelismi...

Tu je pekne zobrazitelny zoznam CSD Ypsilonov (po vyklikani filtrov)

http://www.hobby-shop.cz/masinky/rychli ... 810%29-csd
Naposledy upravil horak dne ned 07 zář, 2014 7:29 am, celkově upraveno 1
Obsah príspevku je bez môjho súhlasu iba na NEKOMERČNÝ účel. Zásah do SW/HW je Vaše vlastné riziko!
horak
 
Příspěvky: 680
Registrován: pát 17 srp, 2012 5:46 am
Bydliště: Bratislava

Re: Nové Y Tillig

Příspěvekod George V. » ned 07 zář, 2014 6:41 am

Ale oni rozdíly v lisovací formě jsou. A nedá se říci, že vždy zrovna k lepšímu. Tzv. "nové" vozy mají dosazovací madla u dveří a jsou posazena přímo v rovině bočnice (pro Y/B70 správně), ale na druhé straně jim chybí větrací mřížka teplovzdušného topení na bočnici a je nahrazena jen potiskem (...že by nějaká "příprava" pro odporáky?). Co mi ovšem na vozech nejvíce vadí (tedy především na voze B) je rozpor mezi velikostí okenního rámu a otvoru v bočnici pro něj. Jinak nejvíce kritizované věci, jako nesprávný tvar čel, resp. poloměr zaoblení jejich rohů, zjednodušené provedení okenních rámů a špatné provedení (a počet) schůdků zůstaly. Jediným "pozitivem" současné produkce Tillig pro mne jsou nová, reálněji vypadající dvojkolí.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Nové Y Tillig

Příspěvekod horak » ned 07 zář, 2014 8:55 am

20140907_103817(1).jpg
Foto WLAB v poradi z hora:
1. SACHSEN MODELLE 14355 CSD WLAB 51 54 64-40 161-8
2. TILLIG/SACHSEN MODELLE 74577 CSD WLABv 51 54 64-40 146-9
3. Najnovsi TILLIG 74763-1 CSD WLABmv 51 54 64-80 097-5

Hladajte rozdiely v tvaroch... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Bud som slepy alebo nevidim...
Přílohy
20140907_104729(1).jpg
Obsah príspevku je bez môjho súhlasu iba na NEKOMERČNÝ účel. Zásah do SW/HW je Vaše vlastné riziko!
horak
 
Příspěvky: 680
Registrován: pát 17 srp, 2012 5:46 am
Bydliště: Bratislava

Re: Nové Y Tillig

Příspěvekod George V. » ned 07 zář, 2014 10:18 am

A kde bys chtěl hledat rozdíly? Jednak to nejsou typické Y-lony, ale vozy od nich odvozené, resp. sdílející stejnou "geometrii". A navíc se jedná o vozy víceméně povedené, takže na nich není moc co měnit. Jediný rozdíl, který jsem si všiml, jsou použité podvozky. U původního SACHSENMODELLE jsou správné (nebo lépe řečeno vhodnější) Goerlitz V (byť s alternátorem, správné by mělo být spíše dynamo - ale tehdy ho ještě nedělali, to je až inovace Tilliga). Na ostatních jsou "ruské" podvozky CN II, které tam nemají co dělat; naše vozy s nimi (u nás na normálním rozchodu) nikdy nejezdily.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Nové Y Tillig

Příspěvekod ReichenbergW » pon 08 zář, 2014 11:06 am

Sachsenmodelle a Tillig je u všech vozů pořád jedna a ta samá forma, jen u klasických Y (A, B, BDs a Bc) z nějakých mě dosud nevysvětlených důvodů šáhli do forem a upravili je jak píše kolega. Prvně se to tuším objevilo s druhou sadou Ostravanu. Co tím sledují netuším, faktem je že tak vznikl, díky tý chybějící mřížce, paskvil. Nevím ani kdo ty Y teď dělal. Dělali jsme s kolegou Mahelem jiný, dvounápravový - osobní i nákladní - vozy. Důvod výroby nové série s novými čísly je prostý, původní je u výrobce vyprodáno.
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 509
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: Nové Y Tillig

Příspěvekod horak » úte 09 zář, 2014 4:32 am

Ked sa bavime o klasických Y (A, B, BDs a Bc), foto pre porovnanie starej a novej produkcie Tillig by bodlo.
Nech mam lepsiu predstavu o com sa tu "toci"... :mrgreen:
Obsah príspevku je bez môjho súhlasu iba na NEKOMERČNÝ účel. Zásah do SW/HW je Vaše vlastné riziko!
horak
 
Příspěvky: 680
Registrován: pát 17 srp, 2012 5:46 am
Bydliště: Bratislava

Re: Nové Y Tillig

Příspěvekod George V. » úte 09 zář, 2014 4:42 am

Tak mrkni tady:

http://www.modelyasport.cz/m_dse_h0_ostravan_2.html

BDs je ještě klasika, B už je "modernizováno"...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Nové Y Tillig

Příspěvekod horak » úte 09 zář, 2014 6:40 am

No FUJ.... :shock: :oops:

Tak to sa opat niekomu nieco podarilo.... Ta natlacena mriezka, no neviem... keby tam radsej nebola, tak by to bolo asi lepsie ako to takto zhovadit... A tie fugy okolo okna a jeho ramu... Proste otrasne...

Viem, ze sa na to clovek nebude pozerat pod lupou ale z odstupu a ze tieto detaily sa "stratia". Ale uprimne povedane, ked to bolo predtym dobre, tak naco sa v tom vrtali. Mali radsej opravit chyby, ktore si spominal vyssie (nesprávný tvar čel, resp. poloměr zaoblení jejich rohů, zjednodušené provedení okenních rámů a špatné provedení (a počet) schůdků).

Teraz uz vidim rozdiely medzi starou a novou produkciou - preto sa necuduj, ze ked som porovnaval WLAB-y tak som ziadny rozdiel na kasni nevidel.
Obsah príspevku je bez môjho súhlasu iba na NEKOMERČNÝ účel. Zásah do SW/HW je Vaše vlastné riziko!
horak
 
Příspěvky: 680
Registrován: pát 17 srp, 2012 5:46 am
Bydliště: Bratislava

Re: Nové Y Tillig

Příspěvekod horak » sob 13 zář, 2014 9:34 pm

Dockame sa niekedy restauracneho, postovneho a cisto sluzobneho Ypsilonu CSD...???

Tento sortiment akosi chyba... :( :( :(

Pani vyrobcovia, co takto pohnut zadkom...!!!???
Obsah príspevku je bez môjho súhlasu iba na NEKOMERČNÝ účel. Zásah do SW/HW je Vaše vlastné riziko!
horak
 
Příspěvky: 680
Registrován: pát 17 srp, 2012 5:46 am
Bydliště: Bratislava

Re: Nové Y Tillig

Příspěvekod George V. » ned 14 zář, 2014 6:27 am

U restauračního vozu je problém v rozdílnosti provedení jak jednotlivých serií pro ČSD, tak především v provedení pro DR a jiné dráhy. Takže výrobce (Tillig, Roco) by asi měl trochu dilema které provedení vyrábět a nakonec by stejně zvolil DR :) . Tohle bych nechal spíše na některého českého výrobce... Poštovní Y-lon z NDR neexistoval, to byla výroba Vagónky Studénky, takže také pro domácího výrobce. A čistě služební D ani potřebné není, protože v éře ČSD ho skvěle zastoupí Da od Šikulů a v éře ČD se čistě služební vozy už nepoužívají (řazené v běžných vlacích jako služební). Y-lonové D existují snad už jenom poslední dva.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Nové Y Tillig

Příspěvekod horak » ned 14 zář, 2014 8:52 am

Je pravda, ze som narazal na vyrobcov vseobecne a nie len na Tillig-a prip. Roco... V tom pripade to patri do ineho vlakna.... :wink:

Tento segment je nedostatocne vykryty. Jednoznzacne do rychliku "zradelny" vagon patri... napr.:
http://parostroj.net/katalog/ov/formula ... =0&odkud=0
http://parostroj.net/katalog/ov/formula ... =0&odkud=0
"Soudruzi z NDR" by teraz nemuseli "udelat chybu" a mohli by vyrobit vagon podla realnej predlohy... :mrgreen:

Spomenul som aj cisty sluzobak napr. http://parostroj.net/katalog/ov/formula ... =0&odkud=0 , ale nevadil by ani hybrid DF (DPOST) http://parostroj.net/katalog/ov/formula ... =0&odkud=0
V tomto pripade by sa usetrila dlzka modeloveho rychlika, kde namiesto dvoch by bol jeden vagon.

Samozrejme nikto nema zaujem o paskvily takehoto typu :shock:
100706-111 (1).jpg
100706-111 (1).jpg (11.26 KiB) Zobrazeno 10219 krát

Zdroj: http://www.hobby-shop.cz/(S(e52rsbqf03xc0gszaobhi51s))/masinky/secondhand/sluzebni-vuz-dsa-(100706-111)
Obsah príspevku je bez môjho súhlasu iba na NEKOMERČNÝ účel. Zásah do SW/HW je Vaše vlastné riziko!
horak
 
Příspěvky: 680
Registrován: pát 17 srp, 2012 5:46 am
Bydliště: Bratislava

Re: Nové Y Tillig

Příspěvekod George V. » ned 14 zář, 2014 11:24 am

horak píše:Spomenul som aj cisty sluzobak napr. http://parostroj.net/katalog/ov/formula ... =0&odkud=0 , ale nevadil by ani hybrid DF (DPOST) http://parostroj.net/katalog/ov/formula ... =0&odkud=0
V tomto pripade by sa usetrila dlzka modeloveho rychlika, kde namiesto dvoch by bol jeden vagon.


BV-model vyráběl svého času stavebnici některého z těchto vozů z odlitků. Na první pohled bylo patrné využití "geometrie" vozů Y od Tilliga, takže by mezi ně náramně zapadl.
Jinak délka modelového rychlíku se nejlépe ušetří zařazením vozu BDs :) .
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Nové Y Tillig

Příspěvekod horak » pon 15 zář, 2014 6:41 am

Jasne, ze BDs je pouzitelne riesenie, ale mne ide o postak, resp. Sluzobny/postovy. Postove vagony boli pomaly na kazdom "dalekonosnom" rychliku...

Z tych spominanych WR CSD mi pripada ako najpodobnejsi WR z Bulharska http://tillig.com/Produkte/produktinfo-74823.html aj ked dlzka nesedi - jedna sa o 26,5m verziu (typ X).

Neostava nic, iba dufat, ze sa niektoremu z vyrobcov zadari vyrobit novu formu na WR CSD (CD, ZSSK, ZSR)...
Obsah príspevku je bez môjho súhlasu iba na NEKOMERČNÝ účel. Zásah do SW/HW je Vaše vlastné riziko!
horak
 
Příspěvky: 680
Registrován: pát 17 srp, 2012 5:46 am
Bydliště: Bratislava

Re: Nové Y Tillig

Příspěvekod George V. » pon 15 zář, 2014 6:49 am

Tak ten vůbec ne. Jedná o typ Halberstadt ze kterého byly odvozeny i vozy WRm ČSD.

http://www.parostroj.net/katalog/ov/for ... &odkud=160

Ale ty rozdíly jsou tak velké, především v rozmístění oken, že do toho Tillig ještě nešel (a že mu není nic svaté, viz. např vozy Bnp).
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Další

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků